![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Helga Stevens (N-VA) - 8 tot 14 maart "Deze dove dame neemt het binnen de politiek vooral op voor mensen met een handicap. Als directrice van de Europese vereniging voor Doven en Slechthorenden weet ze zeker hoe het eraan toegaat in de praktijk. Hoe ze nu staat tegenover een kartel, wat |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#42 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
2. Enige verbetering merken in verschillen is uiteraard moeilijk als er ook bij ons verbetering optreedt. Twee verbeteringen naast elkaar vergelijken maken een netto stagnatie, maar al lijkt het alsof er geld naar niets is gegaan: er is verbeterd. Een wiskundeboek over exponentiële functies en de verschillen ervan t.o.v. eenzelfde tijdstip, kan de zaken uitklaren. 3. "De PS zal daar vast iets mee te maken hebben". Vast? Klinkt nogal heel deterministisch, hoewel u daarvoor geen enkel bewijs heeft. Verdachtmaking eerste klas. 4. Limburg is in vergelijking met de rest van Vlaanderen de woestijn van ons gewest. Limburg hinkt achterop in de welvaartsstatistieken per provincie, Waals-Brabant doet het een pak beter. En gezien een sterk gelijkaardige socio-economische geschiedenis tot enkele jaren terug, hebben zij heel wat meer gemeen met Luikenaars dan met West-Vlamingen, me dunkt. Limburg doet het een pak beter? Ford Genk is nog maar net achter de rug! 5. Ik heb geen idee waar al het geld naartoe gaat dat van mijn belastingen naar bijvoorbeeld een Oost-Vlaamse steuntrekker gaat. Komt dat wel goed terecht? Komt het er wel terecht, wordt het niet gebruikt voor de lonen van parlementariërs? Kortom: Transparantie? Nul. Omgekeerde solidariteit, bedankingen? Nul. Verantwoordelijkheid? Nog minder. Mag ik nu vragen dat bvb mijn wijk onafhankelijk wordt? Want vele Merksemnaars hebben geen goesting te betalen voor de problemen van Borgerhout... Een transparant systeem komt er slechts door een unitair beleid met uniforme statistieken, volgens dezelfde parameters opgesteld. Pas dan kan men gerechtigd correct vergelijken.
![]() |
#43 | |
Minister
|
![]() Citaat:
We zitten met een torenhoge staatsschuld door veertig jaar CVP (ja, juist, uw huidige kartelpartner!) beleid en de crisis in de jaren '80. Geef Wallonië even alleen de schuld terwijl die Vlaamse partijen op zijn minst evenveel brokken hebben gemaakt! Het hellend vlak van Ronquières is eerst zeer veel, maar naderhand inderdaad weinig gebruikt. Het was bedoeld voor gebruik door de staalnijverheid, die ingestort is. Dat houdt niet tegen dat het nog steeds een bouwkundig staaltje ingenieurstalent is, dat ook zekere toeristische waarde heeft. In 1996 heeft men er een museum aan verbonden om het te behoeden voor verval en vergetelheid. Hetzelfde verhaaltje eigenlijk als de Ijzeren Rijn. Is dat slecht, dat die er even ongebruikt heeft bijgelegen? Moet ze daarom maar afgebroken worden? Ik dacht het niet... De spoorwegen: Wallonië heeft een veel grotere oppervlakte, die heuvelachtiger is en dus ook kostbaarder om toegankelijk te maken. Het lijkt mij logisch dat, gezien we hier reeds verzuipen in de wegen, spoorwegen, kanalen... meer investeringen gedaan worden daar waar ze nodig zijn, namelijk in het nog maar half ontsloten Wallonië. De HST lijn naar Luik: heeft die stad soms geen recht op een snelle spoortoegang? Het is de verbinding tussen heel België en een groot deel van Frankrijk, en Keulen. Zo'n gek idee om daar een hogesnelheidslijn te leggen is het niet. Tenzij u alleen naar Amsterdam wilt vanaf hier, en voor een snelle rit Berlijn per boemel tot in Aken wilt geraken... Dat spul over de rechtbanken, daarin ben ik het met u eens. Maar ik zou daarover liever in overleg treden met de verantwoordelijke (Onkelinkx), en samen met haar te bespreken, van elkaar te leren, elkaars beweegreden leren kennen,..., dan te zeggen "foert ik doen het zelf en trekt uwe plan". Dat zeggen we toch ook niet tegen doven?
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Vlaamse groeten Erwin |
|
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
#46 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
U kapittelt samen leven en besturen met MR en PS als onmogelijk. Maar andere partijen, als CD&V, SP.A, VLD zouden wel mogelijk zijn? Nochtans zijn er minstens even veel verschillen, en moet ook daar bij coalitievorming onderhandeld worden en water in de wijn worden gedaan. Maar dat mag blijkbaar wel? Respect moet inderdaad van twee kanten komen. Maar u doet het voor alsof �*lle Walen (wat een brute veralgemening trouwens) arrogant zouden zijn, en respectloos. Heeft u ooit mij bedankt, horende, voor het mede financieren van eventuele speciale opleidingen of behandelingen als u die genoten heeft? Want ik heb ze niet nodig, en ik weet bij God niet hoeveel van mijn geld daar naartoe gaat, naar welke instituten of naar welke doktoren of professoren, naar welk onderzoek an welke universiteit of hogeschool. Ondoorzichtige solidariteit, en ik heb nog geen glimp opgevangen van wederzijds respect? Ik zou even misnoegd moeten zijn als u met "De Walen"! Ik post ook graag http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=11327 als referentie. De aanstellingspolitiek van Flahaut is verwerpelijk, maar gebeurt hetzelfde niet in Vlaanderen? Worden selectieprocedures niet omver geworpen als een politicus een bepaald mannetje op een bepaalde positie wilt (wat was dat nu weer met de Post, of was het de NMBS... is Christian Heinzmann daar zo kosjer aangesteld, en wie wou die daar? Had Noel Slangen geen leuk jobje, financieel fraudeur als hij nu blijkt te zijn? En was dat de PS?) U beschuldigt de PS van alle kwaad, maar vergeet netjes om in eigen rangen te kijken. Etienne Schouppe bleek later netjes een CD&V-marionetje te zijn. En ik dacht (maar corrigeer me als ik in mijn onwetendheid verkeerd ben), ik dacht dat het een - nee maar - Vlaming is.
![]() |
#47 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Vlaamse groeten Erwin |
|||||
![]() |
![]() |
#48 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
In Antwerpen en Gent zal de rechtbank dat graag horen. Ze hadden namelijk met Onkelickx overleg, tot 2 keer toe stuurde ze haar kat. Er bestaat een snelle lijn naar Liège, die ook ontlast wordt door een TGV die niet stopt in Lège. Het is zinloos er een dure TGV-halte te bouwen voor een trein die al weer moet remmen als ie nog maar pas op snelheid is. Spoorwegeninvesteringen meer nodig in het heuvelachtige en legere Wallonië, in de Antwerpse haven zullen ze het graag horen. De Ijzeren Rijn is toevallig geen museum, geen toeristische trekpleister, maar een door oorlogsomstandigheden tijdelijk gesloten drukke verkeersader. Fout, de CVP heeft vooral gespaard en de PS met nu weer paars potverteerd. Juist, de CVP heeft toen ook soms teveel toegegeven, maar die partij deed tenminste een poging voor Vlaanderen te spreken en onderhandelt nu hopelijk harder. Zoniet zijn we nog steeds baas in eigen partij. Iets waar jullie belgicisten nu blijkbaar doodsbang van zijn. Besluit: Vlamingen en Walen komen perfect overeen als ze zelf beslissen wat ze alleen en wat ze nog samen doen en vooral zodra jullie belgicisten daar niet meer tussen zitten om ons tegen elkaar uit te spelen. Mvg, h
![]() |
#49 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#50 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De staatsschuld bedraagt nog steeds zo'n 120 % van het BNP. In absolute cijfers is de staatsschuld niet gedaald tijdens paars, in percentage een beetje, omdat je een licht hoger BNP scoort. Bovendien is door de economische crisis van de laatste jaren de rente lager, zodat het sneeuwbaleffect verminderd is. Wie verantwoordelijk is voor de staatsschuld? Alle traditionele partijen, want die hebben na de oorlog alle lustig meegeregeerd. In de zestiger jaren is de staatsschuld dramatisch beginnen toenemen, als gevolg van een "cadeau-politiek" die de verschillende regeringen erop na hielden; de beleidsmensen van toen, zijn nagenoeg allen overleden, maar zij hebben de latere generaties met een enorme erfenis opgezadeld. Enkele mijlpalen in de opbouw van de staatsschuld: de reconversie van de Borinage (130 miljard oude BEF), afbouw van de Kempense steenkoolmijnen (30 miljard oude BEF); voornamelijk de oliecrisis in de zeventiger jaren, toen is het sneeuwbaleffect van de intresten ontstaan (omwille van de hoge intrestvoet), men moest lenen om de intresten terug te betalen. (en als mijn cijfers niet juist blijken, het gaat hier niet om een wetenschappelijke studie, maar ik ben graag bereid over gecorrigeerde cijfers te spreken) |
||
![]() |
![]() |
#51 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor de rest sluit ik me volledig aan bij de excellente commentaar van Foundation. Het is een leugen te stellen dat de Zuid-Belgische economie er niet op vooruit gaat. Ze gaat er wel op vooruit want de economie groeit er even snel als in het noorden. Bovendien zijn er die prachtige Ardennen en is er heel wat landbouw. En in Europa zijn geen verschillen zeker? De transfers van Oost- naar West-Duitsland zijn nog een stuk hoger dan de Belgische. Hetzelfde van Engeland naar Wales en van Ile de France naar Nord-Pas-de-Calais. Maar ja, die mensen spreken dezelfde taal en kan je dus niet afscheiden. De NVA is een racistische partij en ze beseffen het zelf nog niet eens. |
||
![]() |
![]() |
#52 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Anderzijds acht ik het eerste deel ervan wel juist: ik heb nog nergens een sluitende definitie gelezen van "de Vlaamse cultuur"...
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Ik ken eerlijk gezegd geen Vlaamse cultuur, wel een Nederlandstalige en als je wil een Zuid-Nederlandse, een Antwerpse, een Limburgse, een Brabantse, een Oost-Vlaamse en een West-Vlaamse. Maar een Vlaamse, nee.
|
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#55 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
En dan die wilde beweringen zoals "De transfers van Oost- naar West-Duitsland zijn nog een stuk hoger dan de Belgische." Wellicht liegt u zelfs niet, omdat u het weeral niet weet. In Duitsland zijn de overdrachten tussen Länder grondwettelijk beperkt tot een peil dat hoogstens 6% afwijkt tov het bondsgemiddelde. Bovendien is gewaarborgd dat na solidariteit een deelstaat niet armer is dan het gemiddelde van de bondsstaat. Goebbels, geciteerd door BUB : "Mentez, mentez, il en restera toujours quelque chose." Mvg, h
![]() |
#56 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
#57 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
#58 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Dé Waal bestaat natuurlijk niet, net zomin als dé Vlaming. De Walen doen wat mij betreft verder wat ze zelf willen, zolang we er geen last van hebben, ze zijn meerderjarig en gewassen. Wij Vlamingen zullen ook wel onze eigen beslissingen nemen. Enkel over wat we beiden dan nog gemeenschappelijk willen doen, moeten we het eens zijn. U leest het goed, blubblubbers, Vlamingen en Walen kunnen nog samenwerken en zullen het binnen Europa wel moeten, zelfs na een verdere diepgaande federalisering van Zuid-Nederland, ook Belgique genaamd. Mvg, h
![]() |
#59 | |
Burger
|
![]() Citaat:
de gustibus et coloribus non est disputandem, ook over gevoelens is het zinloos proberen mensen te overtuigen. Maar dat je erkent dat "La Belgique" in correct Nederlands "Zuid-Nederland" noemt, vind ik mooi. Historisch is belgisch enkel een bijvoeglijk naamwoord met als bijhorend zelfstandig naamwoord niet "belgië", een veel jonger neologisme, maar Nederland. Bewijzen genoeg. De Latijnse naam voor "den Nederlandschen Leeuw" is "Leo Belgicus". "Belgae omni Galli fortissimi sunt" zou correct vertaald zijn "van alle Kelten zijn de (bewoners van de Lage Landen=) Nederlanders de dappersten". Dat waren trouwens niet alleen de Menapiërs, Eburonen,enz., enz., maar ook de Batavieren. Een vroege republiek die overeenkwam met een "groot-belgisch" gebied noemde in het frans "Etats unis belges" en in het Nederlands bestond belgisch toen nog niet, er was sprake van "Verenigde Nederlandse republieken", in tegenstelling tot het Noorden van de Nederlanden, die een andere staatsvorm kenden. Kortom, de belgicisten zijn historisch gezien: 1.separatisten, dus slechterikken die een reeds klein landje (de Benelux) in nog kleinere stukken wilden splitsen 2.anti-koningsgezind, want afvalligen van het rechtmatige vorstenhuis van de Nederlanden, Oranje-Nassau 3.onderscheid-makers (=discriminerenden) die andere mensen als slecht voorstellen, enkel omdat ze tot een andere bevolkingsgroep behoren. Meer bepaald het buitengooien van de Hollanders of Noord-Nederlanders ipv ermee samen te werken en te leren elkaars beweegredenen kennen en de daaruit voortvloeiende verschillen leren op prijs te stellen, etc., etc., etc. 4.ik vrees dat volgens de gedachtengang van BUB zelf, BUB daarom racistisch zou zijn, al snap ik persoonlijk het verband niet en zou ik zelf zoiets nooit durven zeggen ;o) Besluit: BUB, uw argumenten pro patria belgica zijn versleten, maar we stellen het heel erg op prijs dat u belgië terug Zuid-Nederland wil heten. Mvg, h
![]() |
#60 |
Minister
|
![]() Om te beginnen is het disputandum. En in correct Nederlands heet iets iets, of wordt het genoemd, maar noemt het niet. De Belgae hadden in Caesars tijd weinig te maken met Nederland, op zijn hoogtepunt (onder Trajanus geloof ik) reikte de noordelijkste grens op het continent tot aan de Rijn. Of Caesar daar al geraakt is, weet ik niet en betwijfel ik.
Dat u terug moet naar Caesar of 1815 om contra-argumenten tegen ons te zoeken, verklaart echter veel. U weet even goed als ik dat de situatie toen nu niet meer geldt, en dat het maatschapppelijk kader van toen, zo bepalend voor het doen en laten van mensen en bijgevolg de geschiedenis, helemaal niet meer in voegen is vandaag. Wij stellen samenwerking met Nederland erg op prijs. De EU is daarvoor een fantastisch apparaat. Ook de EU groeit naar elkaar toe, getuige plannen voor gemeenschappelijke defensie, buitenlands beleid, ontwikkelingssamenwerking... Wie spreekt van buitengooien? Besluit: wiens argumenten zijn versleten? Wij werken naar de toekomst toe, het verleden is gebeurd en valt niet meer om te keren.