Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wie wordt de volgende VS-president?
Clinton (DEM) 6 12,00%
Obama (DEM) 23 46,00%
Een andere democratische kandidaat 0 0%
Huckabee (REP) 0 0%
McCain (REP) 19 38,00%
Paul (REP) 0 0%
Een andere republikeinse kandidaat 0 0%
Bloomberg 0 0%
Nog iemand anders 0 0%
De NWO last de verkiezingen af 2 4,00%
Een kleinzoon van Rothschild 0 0%
Aantal stemmers: 50. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2008, 17:43   #41
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Het zou mij verbazen als Nader deze keer meer zou halen dan de 0,3 % van 2004.
Oud 24 februari 2008, 23:35   #42
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Het zou mij verbazen als Nader deze keer meer zou halen dan de 0,3 % van 2004.
Dat denk ik ook. Met "Obama (of Clinton) zal al iets echt doms moeten doen om veel van z'n aanhang daar naartoe te doen vluchten" bedoelde ik dan ook iets als zeggen dat alle joden best vergast zouden worden, of iets dergelijks.

Zal niet gebeuren, dus.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 12:44   #43
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Clinton kwam in mijn twee eerste peilingen als favoriet uit de bus.
Met 54% in de eerste peiling, met 36% in de tweede peiling.

Ik heb zo'n vaag vermoeden dat er nu een andere overwinnaar uit de bus zal komen.

De vraag blijft: wie wordt volgens u de volgende VS-president?

Voor alle duidelijkheid: de vraag gaat over wie u denkt de verkiezingen zal winnen, niet wie u hoopt.
Ik denk dat de strijd tussen Clinton en Obama nog een vuil vervolg zal kennen zodat ze zichzelf onsympathiek maken. Als men dan nog een moddercampagne tegen Mccain begint zou deze wel eens de sympathie kunnen winnen.

Vanuit Europa wordt trouwens een gekleurde berichtgeving gegeven waarbij de republikeinen de boeman zijn en de democraten de 'goei' zijn. Dus is het moeilijk te voorspellen van hier hoe ze nu eigenlijk 'liggen' bij de amerikaanse burgers.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 17:38   #44
Dycore
Banneling

Standaard

Obama is jong, sexy, goed bespraakt. Maar zo hol als de reet van een hardcore-flikker. Hij praat over "change", maar kan vervolgens niet toelichten hoe hij dat wil realiseren. Hij stelde ooit voor om Pakistan binnen te vallen, een bondgenoot van de VS. Hij spreekt luid over de noodzaak om harde keuzes te maken, maar tot nu toe heeft hij nog maar weinig keuzes gemaakt. Het is eigenlijk een beetje onduidelijk waar hij precies heen wil. Hij geeft het publiek alles wat ze maar willen: belastingsvrijstellingen inzake onderwijs, en voor "patriotische" privé-ondernemingen, 150 miljard dollar voor groene energie, etc. Maar geen geloofwaardig plan om Medicare of de sociale zekerheid te bestendigen. Hij kust de konten van de werknemers door vrijhandel te bekritiseren en motiveert de vakbonden. Hij is veel te links voor Amerika. Zijn populistische koers zal daar niets aan verhelpen. Het publiek zal hem spoedig door hebben. Recent werd de vrouw van Obama betrapt op de uitspraak dat ze eigenlijk nooit trots geweest is op haar land, tot nu. Dat zijn uitspraken die in de VS niet geapprecieerd worden.

Voor McCain zal het geen makkie zijn om Obama te verslaan. Maar het zal hem wel lukken. De man staat voor een missie, een doel. Hij weet, in tegenstelling tot de onervaren Obama, perfect hoe hij dat wil realiseren. Hij is een oorlogsheld die lange tijd gevangen zat en weigerde vrijgelaten te worden indien z'n medegevangen niet vrijgelaten werden. Ten gevolge van die oorlog kan hij z'n armen nog steeds niet boven de hoogte van z'n buik heffen. Obama die kan z'n eigen boterhammen waarschijnlijk niet eens smeren. Dat broekventje. Hoe moet die kerel nu een natie leiden? Mooie show, maar probeer het later nog maar eens. Deze keer is voor McCain, hij heeft ook lang genoeg in het zand mogen bijten (denk aan nominaties die voorafgingen aan Bush's eerste ambtstermijn). McCain zegt waar hij voor staat; hij houdt geen blad voor z'n mond. Hij durft onpopulaire uitspraken te doen. Obama daarentegen, zegt wat het volk wil horen. Hij is poll-driven. Hij is ook wel sympathiek, verstandig en vrij van schandalen, maar dat zal hem net niet redden. Dit land heeft behoefte aan leiding, niet aan een experiment met bijbehorende risico's. McCain staat voor verandering. Obama staat voor loze beloftes.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 23:08   #45
lezer
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Obama staat voor loze beloftes.
Inderdaad.
Citaat:
McCain staat voor verandering.
U meent het !?
lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2008, 09:23   #46
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Ik had gehoopt dat n�* de voorverkiezingen in Ohio en Texas duidelijk zou worden wie de democratische nominatie in de wacht zal slepen.
De kiezers hebben er anders over beslist, met als belangrijkste gevolg dat ik nog altijd niet weet hoe ik in mijn eigen peiling moet stemmen.

Laatst gewijzigd door Firestone : 5 maart 2008 om 09:24.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2008, 10:51   #47
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had gehoopt dat n�* de voorverkiezingen in Ohio en Texas duidelijk zou worden wie de democratische nominatie in de wacht zal slepen.
De kiezers hebben er anders over beslist, met als belangrijkste gevolg dat ik nog altijd niet weet hoe ik in mijn eigen peiling moet stemmen.
Clinton...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2008, 11:04   #48
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

ik moet mijn mening herzien, Mc Cain is nu voor mij de grote favoriet. Obama en Clinton gaan elkaar afmaken en Mc Cain kan nu rustig de Republikeinse en vooral de onafhankelijke kiezers volledig aan zijn kant krijgen.
Oud 5 maart 2008, 11:20   #49
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik moet mijn mening herzien, Mc Cain is nu voor mij de grote favoriet. Obama en Clinton gaan elkaar afmaken en Mc Cain kan nu rustig de Republikeinse en vooral de onafhankelijke kiezers volledig aan zijn kant krijgen.
Obama zal uiteindelijk Clinton steunen, of omgekeerd.

De komst van Raph Nader zou wel 's een goeie zaak kunnen zijn voor McCain.
http://www.votenader.org/index.html
Ramón Gitannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2008, 17:16   #50
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Bwa ik weet het niet. Die haalde in 2004 0,38 procent van de stemmen, Badnarik van de Libertarians 0,32. Een miniem verschil. Bovendien heeft LP met Wayne Allyn Root nu een celebrity als (waarschijnlijke) nominee, en die zou wel eens heel wat stemmen van rechts kunnen wegkapen (Goldwater Republicans enz, weet je wel - en een deel van de aanhangers van Ron Paul).
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2008, 19:21   #51
born2bewild
Banneling

Standaard

hoe langer de Democraten mekaar afmaken hoe leuker
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2008, 21:07   #52
lezer
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ik speculeer dat Obama uiteindelijk zal 'inzien' dat het het verstandigst is dat hij running mate wordt van Hillary, dan kan hij de nodige ervaring opdoen en doorgroeien naar het presidentschap. Clinton zal ook wel begrijpen dat ze enkel met Obama kan winnen tegen McCain.
Oud 6 maart 2008, 08:15   #53
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lezer Bekijk bericht
Ik speculeer dat Obama uiteindelijk zal 'inzien' dat het het verstandigst is dat hij running mate wordt van Hillary, dan kan hij de nodige ervaring opdoen en doorgroeien naar het presidentschap. Clinton zal ook wel begrijpen dat ze enkel met Obama kan winnen tegen McCain.
Obama heeft nog altijd de meeste afgevaardigden hé, hij staat op kop, zou het dus niet redelijker zijn dat Clinton vice-presidente wordt? naast het feit dat in de peilingen Obama wel een kans maakt tov Mc Cain en Clinton veel minder natuurlijk.
Oud 6 maart 2008, 09:51   #54
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Het enige wat Clinton nog kan, is ruzie stoken - en zo de kansen van McCain verhogen - of zich koest houden en braafjes naar de conventie trekken in de hoop van vicepresidentskandidaat te worden. Al kan ik haar niet goed zien in die rol. John Edwards past daar beter voor, een blanke zuiderling met een zwarte midwesterner.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2008, 16:40   #55
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:

Stem dan maar rustig voor McCain.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2008, 16:41   #56
Jozef Ostyn

Standaard

Alles wijst erop dat Clinton en Obama elkaar steeds harder zullen aanpakken.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2008, 22:26   #57
lezer
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Obama heeft nog altijd de meeste afgevaardigden hé, hij staat op kop, ...
Klopt. Clinton kan Obama zelfs onmogelijk inhalen, tenzij met monsterscores.

En toch...

Het hangt ervan af welke redenering de conventie zal volgen: Clinton wint bijna alle grote staten, waaronder enkele belangrijke swingstates.
In Ohio doet ze het in de polls beter tov van McCain dan Obama en als je weet dat Florida (met veel Hispanics) en Ohio de vorige verkiezingen beslist hebben...

Ze moet natuurlijk wel Obama als running mate nemen, anders maakt ze geen kans. (En de eenheid in de partij blijft bewaard.)
De 'deal' kan zijn: nu eerst 4 of 8 jaar een vrouwelijke president en daarna - na het opdoen van de nodige ervaring - een African American. WOW for America!
Oud 7 maart 2008, 08:30   #58
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lezer Bekijk bericht
Klopt. Clinton kan Obama zelfs onmogelijk inhalen, tenzij met monsterscores.

En toch...

Het hangt ervan af welke redenering de conventie zal volgen: Clinton wint bijna alle grote staten, waaronder enkele belangrijke swingstates.
In Ohio doet ze het in de polls beter tov van McCain dan Obama en als je weet dat Florida (met veel Hispanics) en Ohio de vorige verkiezingen beslist hebben...

Ze moet natuurlijk wel Obama als running mate nemen, anders maakt ze geen kans. (En de eenheid in de partij blijft bewaard.)
De 'deal' kan zijn: nu eerst 4 of 8 jaar een vrouwelijke president en daarna - na het opdoen van de nodige ervaring - een African American. WOW for America!
gaat de conventie tegen de wil van hun eigen kiezers ingaan? ik hoop het niet, want ik vrees dat zelfs wanneer Obama running mate wordt, er veel Democratische kiezers wel eens zouden thuis blijven.
En niet-partijgebonden kiezers hebben het blijkbaar niet voor Clinton, toch ook iets om mee rekening te houden, vind ik.
Oud 7 maart 2008, 11:07   #59
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
gaat de conventie tegen de wil van hun eigen kiezers ingaan? ik hoop het niet, want ik vrees dat zelfs wanneer Obama running mate wordt, er veel Democratische kiezers wel eens zouden thuis blijven.
En niet-partijgebonden kiezers hebben het blijkbaar niet voor Clinton, toch ook iets om mee rekening te houden, vind ik.
Ik heb Tom Daschle, een zeer invloedrijk Democratisch senator en 'superdelegate' gisteren horen zeggen dat hij met de andere superdelegates wil afspreken om op de Conventie uiteindelijk die kandidaat te steunen die het meeste gewonen delegates heeft verzameld.
En dit is de juiste visie natuurlijk, de kiezer zou nooit aanvaarden dat het de superdelegates zouden zijn die van de nummer 2 bij de primary voters de nominee maken.
Oud 7 maart 2008, 15:25   #60
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Ik heb Tom Daschle, een zeer invloedrijk Democratisch senator en 'superdelegate' gisteren horen zeggen dat hij met de andere superdelegates wil afspreken om op de Conventie uiteindelijk die kandidaat te steunen die het meeste gewonen delegates heeft verzameld.
En dit is de juiste visie natuurlijk, de kiezer zou nooit aanvaarden dat het de superdelegates zouden zijn die van de nummer 2 bij de primary voters de nominee maken.
En toch vrees ik dat het Clinton wordt ...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be