![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister
|
![]() Neen Vlamingen doen dat wel wat franstaligen een aanfluiting van hun geboorterecht vinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Parlementslid
|
![]() Intussen horen we niets meer van Alina. Ik had nochtans graag gehoord waarom zij enkel maar klaagt via de onofficiële weg, namelijk op dit forum, terwijl Luc Broes haar verleden jaar al de weg wees via de VCT. En toch klaagt ze nu ook weer steen en been?
Sta me toe te twijfelen aan de echtheid van dit verhaal of toch op zijn minst aan de mate waar ze zich aan ergert als ze zich niet geroepen voelt om actie te ondernemen (nochtans is die moeite beperkt tot zich naar het postkantoor verplaatsen om een aangetekende zending te versturen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het standpunt van de Vlamingen is inderdaad dat deze uitdovend zijn, aangezien het een overgansmaatregel betreft. Zolang dit in de wet staat heeft iedereen dit echter na te leven, wat tot op de letter gebeurt in Vlaanderen, maar nooit ofte nimmer is toegepast waar Franstaligen aan de macht zijn. Niet nu, en niet 45 jaar geleden toen ze zijn ingevoerd, noch in Wallonie, noch in Brussel. Ge gaat echt te ver hoor, vriend. De pertinente onwil van Franstaligen om samen te leven met Vlamingen heeft Belgie om zeep geholpen, maar nu zal het nog de schuld van de Vlamingen zijn omdat ze -onredelijk als ze zijn- verwachten dat de Franstaligen hun eigen wet naleven? Schaamt ge u niet een heel klein beetje? Misschien, als we even crapuleus en onverdraagzaam waren geweest, evenveel minachting voor de wet hadden getoond als uw Franstalige vrienden, hadden we nu veel minder problemen in de Rand. Een les voor de toekomst? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Parlementslid
|
![]() Intussen horen we niets meer van Alina. Ik had nochtans graag gehoord waarom zij enkel maar klaagt via de onofficiële weg, namelijk op dit forum, terwijl Luc Broes haar verleden jaar al de weg wees via de VCT. En toch klaagt ze nu ook weer steen en been?
Sta me toe te twijfelen aan de echtheid van dit verhaal of toch op zijn minst aan de mate waar ze zich aan ergert als ze zich niet geroepen voelt om actie te ondernemen (nochtans is die moeite beperkt tot zich naar het postkantoor verplaatsen om een aangetekende zending te versturen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Mijn lieve, allochtone, Nederlandskundige partner vond noch in het gemeentehuis van Schaarbeek, noch in het Brusselse justitiepaleis een ambtenaar bereid of capabel Nederlands te spreken. Zonder een woord van excuus, zonder de moeite te doen om een Vlaamse medewerker te zoeken, werd mijn partner enkel tewoord gestaan in het Frans. En zoals we intussen weten, kan een Vlaming in Schaarbeek met zijn taalklachten niet echt terecht bij de burgervader. Brussel is één grote faciliteitengemeente voor ons en sommigen beschouwen die duidelijk als uitdovend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Burgemeester
|
![]() en zo gebeurt het dat in het jaar 2008 vlamingen nog steeds 2é rangsburgers zijn.
![]() |
#48 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Iemand die weet hoe hij die toestand kan veranderen en het niet doet, is in mijn ogen niet geloofwaardig. Waarmee ik niet ontken dat men in het zuiden van het land iets minder flexibel omgaat met faciliteiten, maar hier ligt het er iets te vingerdik op. |
|
![]() |
![]() |