Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 februari 2008, 01:29   #41
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Het gaat dan ook niet over dat soort problemen. Je riskeert geen mes in je rug of doodgestampt te worden in de bus.
Heb je dat Kalmann-verhaal de wereld zien rondgaan? Wanneer journalisten geen moeite doen om de feiten te checken of zelfs maar na te denken, dan kan de berichtgeving zwaar vervuild geraken.
Je riskeert dus wel "een mes in je rug of doodgestampt te worden in de bus" wanneer iemand je gaat haten op basis van (valse) berichten.
Ramón Gitannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 04:59   #42
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Hoogmoed dat verhaal over alcohol is helemaal niet raar, had in Antwerpen ook die discussie om de haverklap, en ook ik zag hoe moslims weggingen als er ergens maar een gals alcohol te bespeuren was!De verklaring is eenvoudig; sommige moslims denken dat het verboden is om in de buurt van alcohol te komen, ze verwachten dat iedereen zich daaraan aanpast en dus niemand nog een glas drinkt in hun buurt.Er zijn nu eenmaal verenigingen die hun voorhouden dat het zo moet van Allah!
Gelukkig zijn vooral Turkse moslims niet zo veeleisend, die laten iedereen veel meer in hun waarde.
Straks eindigen we nog zoals in bepaalde steden/dorpen in het Zuiden van Frankrijk waar de plaatselijke inwoners geen alcoholische dranken meer kunnen kopen en naar andere dorpen moeten trekken om hun inkopen te doen... Dat soort achterlijke bullshit noemen sommigen "multicul".
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 05:03   #43
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Of kogels uit een Marlin, of rammel met militaire botinnes... of doodgeklopt met een tafelpoot (staat Van Walleghem op de criminele site van Debie?)
Vergelijk maar weer de splinter met de balk, zo kom je er altijd. Leg het aantal gepleegde feiten van de ene groep maar naast die van de andere. En neem er een rekenmachientje bij.
Enfin, als je het zelf maar normaal kunt vinden...

Laatst gewijzigd door andev : 23 februari 2008 om 05:05.
Oud 23 februari 2008, 05:12   #44
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ramón Gitannes Bekijk bericht
Heb je dat Kalmann-verhaal de wereld zien rondgaan? Wanneer journalisten geen moeite doen om de feiten te checken of zelfs maar na te denken, dan kan de berichtgeving zwaar vervuild geraken.
Je riskeert dus wel "een mes in je rug of doodgestampt te worden in de bus" wanneer iemand je gaat haten op basis van (valse) berichten.
Dergelijke berichten moeten met de nodige tegenberichten en bewijzen de grond worden ingeboord, enige aanvaardbare oplossing!
Bepaalde groepen, diegenen waar we het steeds weer over hebben, menen met geweld hun mening te moeten verkondigen: normaal als je pas of nog niet de middeleeuwen verlaten hebt, nietwaar?
Oud 29 februari 2008, 16:39   #45
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
toch raar hé....

als de moslims protesteren tegen beledigingen...
staat hier gans dat forum te springen over hoe onverdraagzaam ze wel zijn die moslims...

maar als de joden dat doen dan is er nauwelijks of beter gezegd geen reactie...

moet ik hier mijn conclusie uit trekken dat meer dan de helft die hier liggen bashen op de islaam gewoon verscholen zionisten zijn...

ik denk dat ik er niet ver naast ga zitten met deze conclusie.
De reden is dat de Joden momenteel niet de kop van jut zijn. De moslims hebben die rol momenteel. Heb je niet gewonnen met de Keno, zit je haar niet goed of is de fles melk in de koelkast over datum? Steek het maar op de moslims. Zondebokverschijnselen doen het goed in een maatschappij die haar zekerheden verliest. Een zondebok maakt de problemen concreet en controleerbaar, althans dat lijkt zo. Neem nu de veelbesproken criminaliteit. Iedereen die de moeite neemt om er een paar statistieken bij te nemen kan daaruit afleiden dat de criminaliteit in het algemeen gedaald is over de voorbije jaren. Maar wat opvalt is dat veel meer extreem gewelddadige feiten het nieuws halen, veelal nog door jongeren gepleegd. Niemand heeft daarvoor momenteel een sluitende verklaring, al is er aan theorieën geen gebrek. Het is dus een moeilijk probleem, want als we niet weten wat de oorzaak is kunnen we ook geen remedie vinden. Bij zo'n zaken is het dan natuurlijk heel geruststellend wanneer je het probleem kunt vastpinnen op een bepaalde bevolkingsgroep, zoals bijvoorbeeld moslims. Dan wordt de oorzaak immers ineens heel eenvoudig (de mensen in die groep "zijn nu eenmaal zo"), en de oplossing ook: die mensen moeten weg!

En waarom zijn het nu precies de moslims die het moeten ontgelden? Dat is eigenlijk heel eenvoudig. 1) Ze zijn herkenbaar, en dat is altijd een voordeel bij zondebokken. 2) Ze zijn vooral sterk vertegenwoordigd bij één van de zwakste groepen in onze samenleving, namelijk die van de laaggeschoolde immigranten. Ze beheersen dikwijls onze talen onvoldoende om zich mondig te kunnen verweren, en ze vinden niet de weg naar de pers of naar het gerecht.
Oud 29 februari 2008, 18:28   #46
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
De reden is dat de Joden momenteel niet de kop van jut zijn. De moslims hebben die rol momenteel. Heb je niet gewonnen met de Keno, zit je haar niet goed of is de fles melk in de koelkast over datum? Steek het maar op de moslims. Zondebokverschijnselen doen het goed in een maatschappij die haar zekerheden verliest. Een zondebok maakt de problemen concreet en controleerbaar, althans dat lijkt zo. Neem nu de veelbesproken criminaliteit. Iedereen die de moeite neemt om er een paar statistieken bij te nemen kan daaruit afleiden dat de criminaliteit in het algemeen gedaald is over de voorbije jaren. Maar wat opvalt is dat veel meer extreem gewelddadige feiten het nieuws halen, veelal nog door jongeren gepleegd. Niemand heeft daarvoor momenteel een sluitende verklaring, al is er aan theorieën geen gebrek. Het is dus een moeilijk probleem, want als we niet weten wat de oorzaak is kunnen we ook geen remedie vinden. Bij zo'n zaken is het dan natuurlijk heel geruststellend wanneer je het probleem kunt vastpinnen op een bepaalde bevolkingsgroep, zoals bijvoorbeeld moslims. Dan wordt de oorzaak immers ineens heel eenvoudig (de mensen in die groep "zijn nu eenmaal zo"), en de oplossing ook: die mensen moeten weg!

En waarom zijn het nu precies de moslims die het moeten ontgelden? Dat is eigenlijk heel eenvoudig. 1) Ze zijn herkenbaar, en dat is altijd een voordeel bij zondebokken. 2) Ze zijn vooral sterk vertegenwoordigd bij één van de zwakste groepen in onze samenleving, namelijk die van de laaggeschoolde immigranten. Ze beheersen dikwijls onze talen onvoldoende om zich mondig te kunnen verweren, en ze vinden niet de weg naar de pers of naar het gerecht.
Waarom, het is simpel en eenvoudig, lees post 12 nog eens, 1 simpel zinnetje waar alles in staat, daarom.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2008, 02:30   #47
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Hoogmoed, de joden hebben oolk lange tenen ja. Ze maken zich weer al eens belachelijk met te proberen censuur op te dringen. Persoonlijk vind ik het een aantasting van mijn vrijheid dat negationisme verboden is. Niet dat ik de holocaust ontken, maar als ik dat zou willen, dan zou dat moeten mogen verdorie.

Maar de reden waarom er meer wordt gezeverd over de lange tenen van de moslims dan over die van de joden? ZE ZIJN LANGER. Moslims zijn veel sneller "beledigd". Een paar weken terug nog verlieten een groep (15 stuks) moslims in hautain protest een restaurant omdat mijn vrouw een biertje bestelde bij haar eten (ze zat niet eens aan hun tafel). Als joden zo onozel beginnen te doen, dan kunnen we op hen ook kakken.

Maar als het je kan bevredigen, joden zijn even achterlijk als moslims en katholieken hoor.
ik vraag me nog steeds af hoe de wet op negationisme en revisionisme, op de wijze waarop de wet dat definieerd, een aantasting kunnen zijn van de vrijheid
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2008, 03:44   #48
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ik vraag me nog steeds af hoe de wet op negationisme en revisionisme, op de wijze waarop de wet dat definieerd, een aantasting kunnen zijn van de vrijheid
De toepassing van die wet is een aantasting van de vrijheid. Als gij dat niet ziet, dan leven wij niet in hetzelfde land denk ik.
Ramón Gitannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2008, 03:57   #49
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

een late reactie:
ik vond Agnew er in de P toch wel een beetje overgaan.
hij moet daarvoor niet gestraft worden, natuurlijk, maar het getuigde toch niet echt van een goed gevoel voor humor.
Oud 2 maart 2008, 11:28   #50
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
een late reactie:
ik vond Agnew er in de P toch wel een beetje overgaan.
hij moet daarvoor niet gestraft worden, natuurlijk, maar het getuigde toch niet echt van een goed gevoel voor humor.
humor, lachen met woordspelingen, cinisme of sarcasme is zoals kunst... je moet het begrijpen en inzien

moppen over Vlamingen of walen, Hollanders of gierige Schotten kunnen nog altijd. Verander deze door Marokkaan, Turk of Jood en het is racisme !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2008, 11:35   #51
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht

ga eens kijken www.criminaliteit.org
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2008, 13:09   #52
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
ga eens kijken www.criminaliteit.org

haha die site... staat Debie ook tussen... ik denk het niet...

zuivere propaganda, jammer dat zoiets nog in Vlaanderen kan

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2008, 13:21   #53
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
haha die site... staat Debie ook tussen... ik denk het niet...

zuivere propaganda, jammer dat zoiets nog in Vlaanderen kan

Voor zij die denken dat de site racistische bedoelingen had.

http://www.criminaliteit.org/1/13
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2008, 13:57   #54
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht

Natuurlijk dat ze zoiets er tussen zetten, anders word men (terecht) beschuldigd van rascisme....

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2008, 14:05   #55
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk dat ze zoiets er tussen zetten, anders word men (terecht) beschuldigd van rascisme....

Dat 80% van de top 20 allochtonen zijn is niet hun schuld.
En dat zeggen is geen racisme, maar een vaststelling.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2008, 18:44   #56
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht

Ik kan dat enkel maar toejuichen, zolang de grenzen niet overschreden worden is dat heel belangerijk !

Soms heb je van de mensen die annoniem willen blijven en daar heb je het internet voor nodig !

Alleen twijfel ik nog over de positiviteit van het initiatief van het belang voor het lanceren van dit sortgelijke site's !
Oud 2 maart 2008, 19:59   #57
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
humor, lachen met woordspelingen, cinisme of sarcasme is zoals kunst... je moet het begrijpen en inzien

moppen over Vlamingen of walen, Hollanders of gierige Schotten kunnen nog altijd. Verander deze door Marokkaan, Turk of Jood en het is racisme !
Ik zeg toch helemaal niets over racisme?
Ik heb niks tegen Marokkanen-, Turken-, en jodenmopjes. Tenzij ik ze niet grappig vind. Nu ja, dan ben ik er nog niet tégen, maar dan ga ik er ook niet mee lachen. Agnew is er zijn artikel niet in geslaagd me ook maar één keer in geslaagd me aan het lachen te brengen. 't is mijn ding niet, ik hou niet van die 'in your face, lekker grof'-humor, voor mij mag het allemaal wat subtieler.
Oud 29 maart 2008, 22:11   #58
Iggy
Vreemdeling

Iggy's schermafbeelding

Standaard

Agnew is zelf Jood. Zolang het maar grappen zijn maak ik er geen problemen uit. Vanaf het echt discriminerend bedoeld is vind ik het niet meer kunnen..
Iggy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2008, 16:55   #59
The Iron Maiden

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alex2018 Bekijk bericht
Het verschil is dat moslims op straat komen en vernielingen aanrichten. Als ze gewoon hun ongenoegen zouden uiten had niemand daar problemen mee.
Wat een chance dan dat Sacha Baron Cohen geen film gemaakt heeft over de moslims met zijn typetje Borat. De moslims zouden dan de wereld opblazen.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be