Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2008, 12:24   #41
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Belastingontduiking is een misdrijf, de EU heeft het volste recht om daar paal en perk aan te stellen.

Vandaag de dag ondervindt Liechtenstein de voordelen van de EU, maar niet de lasten. Dat vind ik onaanvaardbaar. Ze profiteren van de EU.
Ze profiteren ervan dat de belastingen in de EU zo hoog zijn ja. Als de EU daar zo een probleem mee heeft dan moeten ze de belastingen binnen de EU maar verlagen.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 13:00   #42
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ze profiteren ervan dat de belastingen in de EU zo hoog zijn ja. Als de EU daar zo een probleem mee heeft dan moeten ze de belastingen binnen de EU maar verlagen.
Inderdaad. En had ik zelf de centen gehad, dan zat ik al lang in Liechtenstein (liever dan in het overbevolkte Monaco).
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 13:17   #43
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gunstige fiscale maatregelen voor bedrijven, is geen enkel probleem.
In dit geval gaat het om profiteren van criminelen in Europa en de wereld.
Niet alleen van belastingontduiking , ook witwaspraktijken.
Het wordt tijd dat de EU strenge maatregelen neemt tegen schurkenstaatjes.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 13:28   #44
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ten eerste, heeft de EU zelf daar bitter weinig over te zeggen, en ten tweede, waar moet die spectaculaire belastingverlaging gehaald worden?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 14:16   #45
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Belastingontduiking is een misdrijf, de EU heeft het volste recht om daar paal en perk aan te stellen.

Vandaag de dag ondervindt Liechtenstein de voordelen van de EU, maar niet de lasten. Dat vind ik onaanvaardbaar. Ze profiteren van de EU.
ochtottekes och here...calimero
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 14:17   #46
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De topman van de Deutsche Post zou ik nu niet direct als een "arme boer" omschrijven.

Het gaat hier niet om mensen die met hun geld "vluchten voor de onrechtvaardige en ondraaglijke belastingen", het gaat hier om mensen die, ongeacht hoe hoog of laag de belastingen in eigen land liggen, proberen bewust de belastingen te ontduiken.
De vraag is: hebben die mensen dat geld ergens gestolen, of hebben ze dat geld rechtmatig verworven? Een staat die de helft van iemands rechtmatig verworven inkomen inpikt, is een roofstaat. Geen enkele 'democratische legitimatie' of andere drogreden kan daaraan iets veranderen. Wie iets afpakt dat de ander rechtmatig heeft verworven is een dief; en de Europese grootstaten zijn dieven, allemaal. Op massale schaal. Ze hebben gewoon geen recht op het geld dat ze met staatsgeweld afpakken. Zeker, ze maken wel wetten die dat geroof billijken, maar daardoor is die roof niet minder roof, net zoals moord niet minder moord is, wanneer die moord door een wet wordt gebillijkt. En er lopen zeker heel wat gehersenspoelde en door afgunst gedreven mensen rond die vinden dat de staat wel degelijk welgestelden moet beroven. Zij juichen wanneer de staat zijn slag slaat: een treurig schouwspel.

Goede argumenten voor de roof worden ondertussen niet vernomen.

Een staat moet niet doden. Een staat moet niet lasteren. Een staat moet niet stelen. Zo simpel is het.

Citaat:
Als zij netjes hun belastingen betalen dan zijn ze nog altijd rijk. Sommigen proberen het te doen uitschijnen alsof de mensen die met hun geld in Liechtenstein zitten anders geen menswaardig leven meer zouden kunnen leiden, maar niets is minder waar.
Jaja, als een ganster een pistool op mij richt, en ik netjes mijn portefeuille afgeef, dan heb ik toch nog genoeg over en kan ik daarna toch nog wel menswaardig leven, zekerst.

De logica van de dief, in zijn zuiverste vorm.
Oud 26 februari 2008, 14:18   #47
born2bewild
Banneling

Standaard

hoe meer belastingsparadijzen hoe beter.
Ingewikkelder dan dat hoef je het niet te maken

Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 februari 2008 om 14:21.
Oud 26 februari 2008, 15:41   #48
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
De vraag is: hebben die mensen dat geld ergens gestolen, of hebben ze dat geld rechtmatig verworven? Een staat die de helft van iemands rechtmatig verworven inkomen inpikt, is een roofstaat. Geen enkele 'democratische legitimatie' of andere drogreden kan daaraan iets veranderen. Wie iets afpakt dat de ander rechtmatig heeft verworven is een dief; en de Europese grootstaten zijn dieven, allemaal. Op massale schaal. Ze hebben gewoon geen recht op het geld dat ze met staatsgeweld afpakken. Zeker, ze maken wel wetten die dat geroof billijken, maar daardoor is die roof niet minder roof, net zoals moord niet minder moord is, wanneer die moord door een wet wordt gebillijkt. En er lopen zeker heel wat gehersenspoelde en door afgunst gedreven mensen rond die vinden dat de staat wel degelijk welgestelden moet beroven. Zij juichen wanneer de staat zijn slag slaat: een treurig schouwspel.

Weet je wat, laat ons ineens de SZ en de staat afschaffen, dan is het gedaan met "de roof".

En ik zou graag wat bewijzen zien van uw bewering dat de gemiddelde Duitse belastingbetaler meer dan de helft van zijn inkomen moet afstaan aan de staat.
Citaat:
Een staat moet niet doden. Een staat moet niet lasteren. Een staat moet niet stelen. Zo simpel is het.
Belastingontduiking, dat is diefstal.

Citaat:
Jaja, als een ganster een pistool op mij richt, en ik netjes mijn portefeuille afgeef, dan heb ik toch nog genoeg over en kan ik daarna toch nog wel menswaardig leven, zekerst.

Dit is werkelijk te gek voor woorden.

Maar ja, alles is blijkbaar goed om criminelen te verdedigen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 26 februari 2008 om 15:44.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 15:48   #49
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:

Maar ja, alles is blijkbaar goed om criminelen te verdedigen.
nope.

JIJ verdedigt de criminelen. En nog wel op de gebruikelijk laffe manier

Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 februari 2008 om 15:52.
Oud 26 februari 2008, 16:45   #50
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht

"No taxation without representation"

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 17:06   #51
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Gunstige fiscale maatregelen voor bedrijven, is geen enkel probleem.
In dit geval gaat het om profiteren van criminelen in Europa en de wereld.
Niet alleen van belastingontduiking , ook witwaspraktijken.
Het wordt tijd dat de EU strenge maatregelen neemt tegen schurkenstaatjes.
1. Oh dat eerste is wél een probleem hoor. De druk die er op Zwitserland bvb wordt uitgeoefend om zijn bedrijfsbelastingen te 'harmoniseren' met de EUSSR (lees FR en Dui) is weerzinwekkend.
2. Heb ik nog nergens bewezen gezien, dat het om geld verkregen uit criminele activiteiten zou gaan.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 26 februari 2008 om 17:08.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 17:32   #52
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
En wat met België?

Een voorbeeldje. Een Franse magnaat met een vermogen van 15 miljoen euro verhuist naar België en besluit hier te rentenieren. Daardoor ontloopt de Franse staat direct al €270.000 aan vermogensbelastingen.

Zal de EU België niet moeten binnenvallen?
Is het verplaatsen van vermogen van Frankrijk naar Belgie een criminele daad?

Indien dit "openbaar" gebeurde,zonder allerlei "tussenlandingen" om de oorsprong van geld te doen "verdwijnen",en met dus officieel domicilie en officiele rekeningen in belgie is er NIKS crimineels gebeurd

Vele EU-burgers verhuizen ieder jaar binnen de EU,MET medeneming van geld en soms zelfs goederen

on topic,de EU moet vooral niet denken dat,omdat ze 97% van het landoppervlak van de westelijke kant van het Euraziatisch continent inneemt,dat ze dan baas moet spelen over de resterende 3%.We hebben daar een woord voor : imperialisme!

Laatst gewijzigd door kelt : 26 februari 2008 om 17:35.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 17:42   #53
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Is het verplaatsen van vermogen van Frankrijk naar Belgie een criminele daad?

Indien dit "openbaar" gebeurde,zonder allerlei "tussenlandingen" om de oorsprong van geld te doen "verdwijnen",en met dus officieel domicilie en officiele rekeningen in belgie is er NIKS crimineels gebeurd

Vele EU-burgers verhuizen ieder jaar binnen de EU,MET medeneming van geld en soms zelfs goederen

on topic,de EU moet vooral niet denken dat,omdat ze 97% van het landoppervlak van de westelijke kant van het Euraziatisch continent inneemt,dat ze dan baas moet spelen over de resterende 3%.We hebben daar een woord voor : imperialisme!
Dit is pas het begin.
Ook Belgen en Nederlanders komen nog voor de dag.
Nederlanders die zich nu melden, krijgen een flinke korting op de straf/boete.
Oud 26 februari 2008, 21:34   #54
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me af hoeveel gekken hier hun frustraties uiten op dit forum? Belasting zou diefstal zijn? Hoe wil je, om het héél simpel te houden, een politiemacht betalen zonder belasting op te leggen? Of zijn in een staat zonder belasting en politie de mensen zo gelukkig dat ze niet zullen stelen, moorden, et cetera?
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2008, 21:35   #55
lezer
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Weet je wat, laat ons ineens de SZ en de staat afschaffen, dan is het gedaan met "de roof".
1) invoering van het basisinkomen voor elk mens als uiting van een algemeen, onvervreembaar recht op menswaardig bestaan.
Iedereen heeft dan vanzelf een "sociale" zekerheid, waardoor ons peperdure bureaucratische "SZ-systeem" kan afgeschaft worden.
Geen paperassenwinkel meer, geen topzware ambtenarijen, vernederende behandeling om af te smeken wat eigenlijk een recht is, geen dure vakbondsinmenging meer nodig op oneigenlijk gebied,...

Financiering door belasting op consumptie (BTW) ipv belasting op arbeid, wat inderdaad diefstal is. Het is toch compleet krankzinnig dat men belastingen moet betalen omdat men productief is. Betalen omdat je de koek groter maakt!???
Betalen voor wat je van de koek eet, dan betalen de rijken vanzelf meteen hogere bijdragen.
lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2008, 09:45   #56
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Liechtenstein ,Luxemburg en Zwitserland zijn de witwassers van de maffia van Europa.
De EU doet daar niets aan.
Ze vullen liever hun eigen zakken.
U zou beter eens wat informatie op doen ipv deze 3 landen over dezelfde kam te scheren. Daar deze landen grote verschillen hebben in zake rapportering al dan niet naar europa, bronheffing etc...
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2008, 11:39   #57
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Ik vraag me af hoeveel gekken hier hun frustraties uiten op dit forum? Belasting zou diefstal zijn? Hoe wil je, om het héél simpel te houden, een politiemacht betalen zonder belasting op te leggen? Of zijn in een staat zonder belasting en politie de mensen zo gelukkig dat ze niet zullen stelen, moorden, et cetera?
De staat en belastingen zijn een noodzakelijk kwaad en enige solidariteit moet er zijn of onze dikbevolkte maatschappij wordt onleefbaar. Maar hoever ga je daarin? Van elke euro die ik aan mijn werkgever kost, krijg ik maar 36 eurocent. De staat roomt die 36 centjes dan ook nog eens af met BTW edm. Wat heeft dat nog met solidariteit te maken? Dit grenst in mijn ogen al aan gelegaliseerde diefstal.
Even iets anders: het Duitse parket begaat een misdrijf door gestolen informatie te helen (tenzij de Duitse definitie van heling erg afwijkt van de onze). Wie gaat die mannen dan vervolgen? Ik hoop dat de rechtszaken behandeld zullen worden door een rechter die bijna op pensioen is en zich van de relatie met de Statsanwalt niets meer moet aantrekken.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2008, 13:30   #58
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
De staat en belastingen zijn een noodzakelijk kwaad en enige solidariteit moet er zijn of onze dikbevolkte maatschappij wordt onleefbaar. Maar hoever ga je daarin? Van elke euro die ik aan mijn werkgever kost, krijg ik maar 36 eurocent. De staat roomt die 36 centjes dan ook nog eens af met BTW edm. Wat heeft dat nog met solidariteit te maken? Dit grenst in mijn ogen al aan gelegaliseerde diefstal.
Even iets anders: het Duitse parket begaat een misdrijf door gestolen informatie te helen (tenzij de Duitse definitie van heling erg afwijkt van de onze). Wie gaat die mannen dan vervolgen? Ik hoop dat de rechtszaken behandeld zullen worden door een rechter die bijna op pensioen is en zich van de relatie met de Statsanwalt niets meer moet aantrekken.
Als je akkoord gaat met het principe van belastingen, is een andere vraag de hoogte ervan. Daartoe hebben we democratie uitgevonden. Dan kan je stemmen op een partij die ofwel de belastingen wil verhogen of verlagen. Als je het met geen enkele partij eens bent, kan je ook nog verhuizen, naar een belastingparadijs bijvoorbeeld.

Maar er zijn altijd mensen die niet akkoord gaan met een democratie. Een aardig (niet echt) voorbeeld uit Nederland is de anarchist Marcel die actievoerder Louis Sévèke vermoordde. Als werkzaam persoon in de maatschappij participeren was voor hem een gruwel. Daarom ‘verdiende’ hij zijn geld maar met bankovervallen.

Net als er individuen zijn die op een gemakkelijke manier van de maatschappij willen profiteren, zijn er ook gemeenschappen en landen. Als er in Europa een zekere mate van consensus bestaat over belasting, kan het niet zo zijn dat een staatje het daar zogenaamd niet mee eens is en er een slaatje uit probeert te slaan. Dan heeft Europa het recht om de nodige acties te ondernemen om misdrijven op te sporen. Dit is inclusief kopen van een diskette met belastinggegevens. Een misdrijf mag worden gepleegd, als daarmee een groter misdrijf kan worden voorkomen of gestopt.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2008, 14:52   #59
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Je hebt gelijk, het is normaal en noodzakelijk om belasting te betalen en ontduiken via banken in witwas-staten is eigenlijk crimineel.

Laatst gewijzigd door I amsterdam : 27 februari 2008 om 14:54.
Oud 27 februari 2008, 14:55   #60
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
U zou beter eens wat informatie op doen ipv deze 3 landen over dezelfde kam te scheren. Daar deze landen grote verschillen hebben in zake rapportering al dan niet naar europa, bronheffing etc...
Wat zijn dan de verschillen, als het gaat om bankgeheim?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be