![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag of u al gehoord hebt van de nieuwe slurptaks? Wat geen spek voor onze bek is omdat het zo astronomisch veel is. Wat ons meteen in een hokje steekt omdat we dat niet kunnen betalen. Dat is dus ook weer niet leuk om te weten dat je minder bent dan een ander vind ik.
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Spar is als ik me niet vergis een onderdeel van de delhaize. En een superette is soms eigen beheer, soms onderdeel van één van die groepen Dus uiteindelijk zitten we redelijk kort in onze winkels.
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 februari 2008 om 21:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat brandstof (ik denk dat het daarover gaat?) dit is.
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geheel in aansluiting op de co2 hype heeft men nu een slurptaks van 110€ per gram uitstoot boven de 250 gram gevonden. Wat voor dure wagens een eenmalige aankoop taks verhoogt met soms bedragen van 40'000€ !!! ![]() ![]() Zeg nu nog eens dat rijke mensen niet meer betalen voor hun speelgoed dan een armere.
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu ... bijna enkel nog grote ketens zoals Carrefour, Colruyt, Delhaize ... Mocht iedereen stoppen met daar te shoppen ... 't zou opnieuw wat goedkoper worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat U zich vergist... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() neen hoor ... veel meer tewerkstelling ... en veel gerichter kopen.
Laatst gewijzigd door Karma : 26 februari 2008 om 23:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En ... wat koop je zoal niet wekelijks dat je niet nodig hebt in die grote ketens. Je gaat achter wat levensmiddelen en je komt buiten met een kar die je pakweg 150 tot 200 euro heeft gekost. Allemaal zaken die je tegen komt op je weg in die grote winkels en die je eigenlijk niet zinnens was te kopen (maar die zogezegd "interessant" waren). Bij kleine winkeltjes lag dat anders ... als ik als kind naar de winkel werd gestuurd naar de bakker achter een brood dan kwam ik thuis ... enkel met een brood. Pure manipulatie noem ik het. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister
|
![]() Ik heb wel een idee dat tweeledig werkt. We stellen (in een aparte topic en bij succes op een aparte website) een boodschappenmand samen, die we mogen rekenen als 'basisvoedsel'. Vervolgens mag iedereen de prijs en naam invullen van de winkel waar hij van weet dat het daar goedkoop is. Dan weten we per artikel al snel waar dat het goedkoopst te verkrijgen is.
We proberen allen zoveel mogelijk het artikel uitsluitend te kopen bij de goedkoopste aanbieder. De 2 doelen: - Je krijgt van forumgenoten te zien waar iets het goedkoopst is. - Als er voldoende mensen meedoen bevorderen we de concurrentie. Winkels merken op dat het extra omzet oplevert, als ze de goedkoopste zijn. Dat stimuleert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister
|
![]() Btw op voedsel is in NL net als in Belgie: 6%.
Er is al enkele jaren een verwoede supermarktoorlog bezig in NL. Dat is de reden van de lagere prijzen in NL. De oorlog is begonnen door Albert Hein, de rest moest volgen. De strijd gaat om het vergroten van marktaandeel middels soms agressieve prijsverlagingen. toelichting: De markt in het westen is verzadigd, als een winkelbedrijf wil groeien, kan dat alleen nog door het vergroten van marktaandeel (uiteraard ten koste van andere winkelbedrijven). |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister
|
![]() Is er in Belgie geen voedselbank?
http://www.voedselbank.nl/ Nog een idee voor de echt armen. Verenig u, leg (als vereniging) contact met de plaatselijke bakker en vraag of u aan het eind van de dag om de overschotten brood mag komen (gratis of voor een kwart van de normale prijs). Misschien is hetzelfde mogelijk bij een groenteboer of groothandel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of zoals Chavez : winkels kregen bevel om goederen niet duurder als door de staat vastgelegde prijzen te verkopen. Bij overtreding werd de winkel in beslag genomen en genationaliseerd... Laatst gewijzigd door forumspook : 27 februari 2008 om 07:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Tussen boer en winkel zijn er een aantal mensen die wat te gulzig zijn. En de winkels zelf zijn ook te gulzig...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |