Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2008, 18:17   #41
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Wie koopt er nu ook drank op de weide. Je MAG drank meenemen, dus je moet dat niet meesmokkelen. Wij doen al jaren wijn/wodka/... in brikken van wijn of fruitsap. Dit is toegelaten. Veel goedkoper, en veel sneller scheef dan van die pintjes..

Indien je toch een pintje wil drinken, kan je nog altijd 20bekers rapen, hiervoor krijg je een consumptie. Dat is 5 minuten werk voor 2.5 euro. Op een uur kan je dus (12*2.5) 30 euro verdiene e ! Dat krijgen vele nog niet op hun werk hoor
Oud 3 maart 2008, 02:02   #42
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Binnenkort zijn de kaarten weer te koop.
Oud 3 maart 2008, 06:20   #43
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
En met welk van m'n eigen uitspraken ben ik dan niet consequent?
Je houding tov de ene drug is totaal anders dan tov de andere, zonder dat je rechtvaardigt waarom.
Oud 16 maart 2008, 19:09   #44
Woetse
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
165€ inkom voor 4 dagen vind ik heus wel meevallen; als je naar een avondje concert gaat met 1 groep, ben je ook met gemak tussen de 50 en de 100€ kwijt.

En door wie worden de meeste concerten van grote internationale bands georganiseerd denk je? Om dan nog maar te zwijgen over het feit dat die "telaldeoptredensapartop-redenering" totaal niet opgaat voor Live Nation zelf. Een festival heeft veel meer inkomsten via drank/sponsering/inkom...
Woetse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2008, 19:11   #45
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Inderdaad, dit is zonder enig cynisme een groot maatschappelijk probleem. De meerderheid van de bezoekers van Werchter (en andere megafestivals) is nog scholier of student en heeft dus geen vaste baan of eigen riant inkomen. Vele van die kosten worden dan dus ook door de ouders betaald of is opgespaard geld van studentenjobs of weekendwerk. De kosten swingen echt de pan uit en het wordt elk jaar een pak duurder, soms niet in verhouding. Eén enkel dagje Rock Werchter kostte mij vorig jaar maar liefst € 130 !!! Namelijk ongeveer 75 euro voor het ticket, 5 euro voor de pendel ernaartoe en ongeveer 50 euro ter plaatse voor de 'catering' (eten en drinken), die je bezwaarlijk haute cuisine kan noemen. Flesjes en busjes drank mee naar binnen nemen is praktisch uitgesloten en worden aan de ingang 'in beslag' genomen. Als je meerdere dagen gaat, kunnen die kosten dus de pan uitswingen, je kan dan natuurlijk wat compenseren door veel op de camping te verbruiken (staanplaatsen betaal je ook vrij riant), maar toch blijft de totaalkost torenhoog.

Onzen Herman Schuremans (organisator Rock Werchter) minimaliseert de prijsstijgingen en zegt dat je in het buitenland voor een gelijkaardig festival nog vele meer betaalt. Dit is echter een belachelijke redenering en vergelijking, alsof je zou zeggen dat zweepslagen invoeren in België voor overspeligen niet zo erg is, want dat je daar in landen als Iran de doodstraf voor krijgt. Dit voorbeeld is even absurd als de drogredenen waar deheer Schuremans mee afkomt ! Ik ben dan wel een 'werkende' mens, maar de kosten voor zo'n dagje muziekvertier zijn mij toch iets te hoog aan het worden. Wat ik voor dat geld niet allemaal kan doen. Maar ja, zolang er jongeren bereid blijven zulk een absurd hoge prijs voor dit evenment neer te leggen, zal de prijs blijven stijgen, tot op den duur alleen nog de zeer kapitaalkrachtige jongeren (lees rijke ouders) naar de 'grote groepen' kan gaan kijken.
Oh my god, kerel, je hebt zo hard gelijk. Vergeet die stervende kindjes in Afrika, vergeet de vergrijzing, vergeet de oorlogen: dure pinten in Werchter, daar zou de politiek zich over moeten buigen.

Subsidiëren, nu!
Oud 16 maart 2008, 19:15   #46
Woetse
Partijlid

Standaard

Ja dat zegt ie wel natuurlijk
Oud 16 maart 2008, 19:16   #47
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woetse Bekijk bericht
En door wie worden de meeste concerten van grote internationale bands georganiseerd denk je? Om dan nog maar te zwijgen over het feit dat die "telaldeoptredensapartop-redenering" totaal niet opgaat voor Live Nation zelf. Een festival heeft veel meer inkomsten via drank/sponsering/inkom...
Dat jij het nu leuk vindt of niet dat ik die redenering er op nahoud, is verder irrelevant. Die 165€ voor 4 dagen blijft niet veel.

De link die je ligt, is trouwens even irrelevant. De enige meer-inkomsten zijn die op de drank...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2008, 19:26   #48
Woetse
Partijlid

Standaard

meer inkomsten enkel op drank. Hmmn ik ga nu de minimum inkomst berekenen die ze hebben van de inkom. Namelijk met de simplistische berekening: 70.000 x 165. Kom ik daar aan het bedrag: 11 550 000. De kosten van aan gages vorig jaar was 5,3 miljoen euro. Hmmm...

Uiteraard zijn dat niet de enigste kosten, maar gages zijn wel de grootste kosten.

En 165 euro is echt wel teveel. Het is gewoon omdat er geen goedkoper alternatief is dat het goedkoop lijkt. Als je Neil Young eerst voor 130 euro in Antwerpen laat spelen, lijkt het idd wel goedkoop als je die dan op Werchter samen met nog 50 andere bands voor "maar" 165 kunt zien. Tja,...

Laatst gewijzigd door Woetse : 16 maart 2008 om 19:28.
Oud 16 maart 2008, 19:28   #49
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Wie koopt er nu ook drank op de weide. Je MAG drank meenemen, dus je moet dat niet meesmokkelen. Wij doen al jaren wijn/wodka/... in brikken van wijn of fruitsap. Dit is toegelaten. Veel goedkoper, en veel sneller scheef dan van die pintjes..

Indien je toch een pintje wil drinken, kan je nog altijd 20bekers rapen, hiervoor krijg je een consumptie. Dat is 5 minuten werk voor 2.5 euro. Op een uur kan je dus (12*2.5) 30 euro verdiene e ! Dat krijgen vele nog niet op hun werk hoor
Voila, wie niet rijk is moet slim zijn.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2008, 19:41   #50
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Revolutie Bekijk bericht
Binnen 5 jaar, 5 € voor een pintje!
In de VS betaal dat al voor een lauw bekertje bier tijdens concerten. En dan zijn er nog mensen die daar dronken van worden.
Oud 16 maart 2008, 19:46   #51
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
meer inkomsten enkel op drank. Hmmn ik ga nu de minimum inkomst berekenen die ze hebben van de inkom. Namelijk met de simplistische berekening: 70.000 x 165. Kom ik daar aan het bedrag: 11 550 000. De kosten van aan gages vorig jaar was 5,3 miljoen euro. Hmmm...

Uiteraard zijn dat niet de enigste kosten, maar gages zijn wel de grootste kosten.

Right...
Licht en geluid kosten evenveel, zoniet meer. Locatiemanagement idem. Sabam en billijke vergoedingen idem. (en dat zuig ik niet uit mijn duim nee; ik heb zelf zo'n evenementen mee georganiseerd).

Citaat:
En 165 euro is echt wel teveel. Het is gewoon omdat er geen goedkoper alternatief is dat het goedkoop lijkt. Als je Neil Young eerst voor 130 euro in Antwerpen laat spelen, lijkt het idd wel goedkoop als je die dan op Werchter samen met nog 50 andere bands voor "maar" 165 kunt zien. Tja,...
Als het teveel is, dan ga je toch simpelweg niet? Is er iemand die je verplicht of zo?
Oud 16 maart 2008, 19:48   #52
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Ik deel de verontwaardiging, niet de verrassing.

Schuermans = VLD = winst en f*ck de rest.
Oud 16 maart 2008, 19:50   #53
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Ik deel de verontwaardiging, niet de verrassing.

Schuermans = VLD = winst en f*ck de rest.
Maar... als mensen zich laten fucken?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2008, 19:52   #54
Woetse
Partijlid

Standaard

Citaat:

Right...
Licht en geluid kosten evenveel, zoniet meer. Locatiemanagement idem. Sabam en billijke vergoedingen idem. (en dat zuig ik niet uit mijn duim nee; ik heb zelf zo'n evenementen mee georganiseerd).

Als het teveel is, dan ga je toch simpelweg niet? Is er iemand die je verplicht of zo?
Licht en geluid, 6 miljoen. Laat me niet lachen. Stageco is onstaan vanuit Werchter, dus als ze zo'n hoge offerte zouden opstellen voor Werchter, dan scheelt er wel iets peis ik. En voor Sabam, daar moet je als kleine organisator mss massa's geld betalen. Maar die grote gaan eens samen zitten met Sabam en regelen dan wel wat. Ok die kost is ook niet klein, maar zeker geen monsterbedrag. (het bedrag dat het dus officieel zou moeten zijn)

En de "als het teveel is, dan ga je toch simpelweg niet?". Snap je het niet ofzo? Enkel voor de kapitaalkrachtigste onder ons is er geen drempel. Voor mij als student, en voor de gewone werkende mens echter is dit een grote hap uit hun budget. En daardoor haakt ook een deel van die groep af en komen er in de plaats nog meer rijke oudjes en de kindjes van rijke oudjes.

Laatst gewijzigd door Woetse : 16 maart 2008 om 19:54.
Oud 16 maart 2008, 19:55   #55
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En de "als het teveel is, dan ga je toch simpelweg niet?". Snap je het niet ofzo? Enkel voor de kapitaalkrachtigste onder ons is er geen drempel. Voor mij als student, en voor de gewone werkende mens echter is dit een grote hap uit hun budget. En daardoor haakt ook een deel van die groep af en komen er in de plaats nog meer rijke oudjes en de kindjes van rijke oudjes.
Dus er zijn meer rijke oudjes en meer kindjes van rijke oudjes?
Wat is daar nu mis mee?

Overigens: is er dan zoiets als een recht op Werchter?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 16 maart 2008, 19:56   #56
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Werchter behoort ook een grote hap uit het budget te zijn van 'de gewone werknemer' of 'de gewone student'.

Jezus, man, ge ziet daar zowat de grootste groepen ter wereld. Is het niet evident dat je daar een beetje voor betaald?
Oud 16 maart 2008, 19:59   #57
Woetse
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Werchter behoort ook een grote hap uit het budget te zijn van 'de gewone werknemer' of 'de gewone student'.

Jezus, man, ge ziet daar zowat de grootste groepen ter wereld. Is het niet evident dat je daar een beetje voor betaald?
Een beetje wel ja. Maar men moet ook niet overdrijven.

Trouwens, er bestaat zoiets als recht op cultuurparticipatie ja.
Oud 16 maart 2008, 20:00   #58
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Licht en geluid, 6 miljoen. Laat me niet lachen. Stageco is onstaan vanuit Werchter, dus als ze zo'n hoge offerte zouden opstellen voor Werchter, dan scheelt er wel iets peis ik.
Stageco doet geen L&G mijn beste , die bouwen enkel podia.

Citaat:
En voor Sabam, daar moet je als kleine organisator mss massa's geld betalen. Maar die grote gaan eens samen zitten met Sabam en regelen dan wel wat. Ok die kost is ook niet klein, maar zeker geen monsterbedrag. (het bedrag dat het dus officieel zou moeten zijn)
Als je daar niet echt veellvan afweet,moet je daar niet teveel zever rond verkopen

(evenement dat wij deden was 600k voor de locatie, 800k voor artiesten, 800k voor licht en geluid en net geen 500k voor sabam en aanverwanten. Daar bovenop mocht je dan nog openbaar vervoer rekenen, beveiliging, personeel, promotie, drukwerk, en dat gaat ook allemaal met de 100000den per item - toen nog BEF trouwens)

Citaat:
En de "als het teveel is, dan ga je toch simpelweg niet?". Snap je het niet ofzo? Enkel voor de kapitaalkrachtigste onder ons is er geen drempel. Voor mij als student, en voor de gewone werkende mens echter is dit een grote hap uit hun budget.
Wel, dan ga je toch niet? Als het dan toch allemaal te duur en te grootkapitaal-achtig, waarom jezelf dan nog kwellen door alsnog te gaan?

Citaat:
En daardoor haakt ook een deel van die groep af en komen er in de plaats nog meer rijke oudjes en de kindjes van rijke oudjes.
Als dat je zo hard tegensteekt, dan blijf je er toch weg?

Laatst gewijzigd door Sfax : 16 maart 2008 om 20:01.
Oud 16 maart 2008, 20:01   #59
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een beetje wel ja. Maar men moet ook niet overdrijven.

Trouwens, er bestaat zoiets als recht op cultuurparticipatie ja.
Neen, dat recht bestaat niet. Die wet bestaat.
Oud 16 maart 2008, 20:05   #60
Woetse
Partijlid

Standaard

Citaat:
Stageco doet geen L&G mijn beste , die bouwen enkel podia.

Als je daar niet echt veellvan afweet,moet je daar niet teveel zever rond verkopen

(evenement dat wij deden was 600k voor de locatie, 800k voor artiesten, 800k voor licht en geluid en net geen 500k voor sabam en aanverwanten. Daar bovenop mocht je dan nog openbaar vervoer rekenen, beveiliging, personeel, promotie, drukwerk, en dat gaat ook allemaal met de 100000den per item - toen nog BEF trouwens)

Wel, dan ga je toch niet? Als het dan toch allemaal te duur en te grootkapitaal-achtig, waarom jezelf dan nog kwellen door alsnog te gaan?

Als dat je zo hard tegensteekt, dan blijf je er toch weg?
Foutje, het is EML voor het licht zeker? Daar worden ook nogaltijd interessante deals gesloten hoor, en zeker geen van 6 miljoen euro. Als ik mij niet vergis is de wei van Werchter, van Live Nation zelf, maar ik kan mij vergissen? En SABAM hun politiek is echt wel al lang gekend hoor op het gebied van deals sluiten met grote organisaties.

Ahja, ik stel voor dat Rock Werchter volgend jaar 1000 euro gaat kosten. Dan kunnen we er een lekker groot bedrijfsfeestje van maken!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be