Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2008, 13:59   #41
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
door de steeds hoger wordende energieprijzen, voedselprijzen, woningprijzen en de extra belastingen die nodig zijn om onze bodemloze put van sociale zekerheid en ziekteverzekering te kunnen blijven betalen zorgen er voor dat er steeds meer mensen zullen zijn die geen of weinig koopkracht zullen hebben. sparen zitten er ook al helemaal niet meer in. dit alles resulteert in een lagere conumptie waardoor bedrijven steeds minder moet gaan produceren wat de producten duurder maakt en men steeds minder mensen nodig heeft. dus meer werklozen en duurdere proucten zullen dan weer op hun beurt zorgen dat steeds meer mensen hun koopkracht zal verkleinen of op 0 komt te staan en de vicieuze cirkel is rond.

om een levenstandaard te kunnen houden moet men dringende maatregelingen nemen

1) zonnepanelen en windmolens moeten betaalbaar worden voor de grote massa. dit kost de overheid misschien nu miljarden maar als de grote massa zonnepanelen of windmolens zou hebben dan zou de overheid ook niet zoveel moeten investeren in CO2 problemen en andere energieproblemen.

2) grond is schaars en bijgevolg moet iedereen in de mogelijkheid gesteld kunnen worden om een stukje grond te kopen. dus er moet een maximum aantal are grond vastgelegd worden dat iemand kan kopen. hoe meer geld = niet hoe meer grond men ook mag kopen. de tijd dat de rijken in hun supergrote villa's kunnen wonen moet gedaan zijn, er is gewoon te weinig grond.
nederlanders moeten een extra belasting betalen om hier te mogen wonen met hun nederlandse indentiteit. dit moet berekend worden op hun bruto inkomen. we moeten nederlanders ontmoedigen om hier te komen wonen.
vastgoed makelaars moeten verdwijnen, ik zie geen enkel nut aan deze manier van huizenverkopen, dit zijn gewoon gieren.
appartementen bouwen ze als gekken, en nieuw zijn deze prachtig maar wie wilt binnen 20 jaar nog in die appartementen wonen? dan komen ze leeg te staan en verkrotting als gevolg. stop die waanzin van appartementen

3) woningleningen moeten aan 0% interest kunnen. wat je leent voor u woning is ook datgene wat je terug betaalt niet meer en niet minder.
rijke mensen moeten niet lenen en betalen dus ook geen interest dus dit is niet meer dan een gelijkwaardige behandeling.

4) stimuleer de aankop van eigen belgische landbouw producten en bescherm onze landbouw en haar toekomst.
voedselprijzen zullen waarschijnlijk blijven stijgen dus de winstmarges op buitenlandse voedselproducten zullen ook dalen. tijd om de belgische landbouw van zuurstof te voorzien (natuurlijk besef ik ook dat onze landbouw niet in staat is om belgie te onderhouden in voedsel maar we moeten wel deze sector blijven helpen)

5) misschien een beetje lachwekkend voor velen maar als we allemaal minder vlees eten zijn we allemaal milieubewuster bezig.
als we onze veestapel kunnen verkleinen hebben we minder weiden nodig en deze kunnen dan weer dienen voor meer landbouw producten.

6) tolheffing aan de grenzen om onze wegen te mogen gebruiken. het geld dat hiermee word verdient kan worden gebruikt om onze wegen te herstellen en voor meer veiligheid maar kan ook dienen om meer en beter gratis openbaar vervoer te maken voor iedereen.

7)regenwaterputten en pompen om deze te gebruiken om toiletten te spoelen moeten goedkoper worden.
tegenwoordig maakt men te veel gebruik van het milieubewustzijn van de mensen om producten die goed zijn voor het milieu om hier serieuse winsten op te maken en dit kan niet vind ik.

en zo kan ik nog uren doorgaan
Een zeer goede analyse en voorstellen en achter de meeste kan ik mij volmondig achterscharen. Velen kunnen echter niet uivoerbaar zijn om allerhande redenen, of tenminste niet op een termijn van één mensenleven. Maar er moet inderdaad iets ondernomen worden, bijvoorbeeld dat 'tol heffen' en het goedkoper maken van energie-vriendelijke investeringen kan al tijdens één politieke legislatuur geregeld worden. Dat van die leningen aan 0 % kan/mag je niet vragen. De banken mogen er immers iets aan verdienen, anders staan die tienduizenden werknermers weer op straat. Nee, in plaats daarvan kan de interest wel verlaagd worden van bijvoorbeeld 4,50 % of 5 % naar 2 % of zo. De burgers zouden dan deze afbetaling nog volledig fiscaal aftrekbaar moeten kunnen maken. Op die manier betaalt men niet zoveel meer dan het oorspronkelijk geleende bedrag en de banken houden er nog iets aan over ook. Bijkomende maatregel, maar ik weet dat dit vrij 'communistisch' overkomt, is het vastleggen van overheidswege van maximumprijzen voor woningen. Opdat deze niet de pan zouden uitswingen, zoals nu te vaak het geval is.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2008, 14:47   #42
Tavek
Banneling

Standaard

Woningleningen aan 0 % is puur verlies voor de bank: inflatie iemand ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2008, 14:55   #43
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Woningleningen aan 0 % is puur verlies voor de bank: inflatie iemand ?
Present.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2008, 15:19   #44
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Van zodra ik ging werken moest ik thuis afdragen
Die rechtsen toch hé... Geen familiewaarden meer! De eigen zoon en dochter laten betalen, wat een oneer!
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2008, 17:52   #45
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
En van wat leefden ze in uw tijd?
"in mijn tijd", dat is ook nog vandaag, vermits ik nog lang geen oud peekke ben
Maar zo een dertig jaar terug waren er lang niet zo veel mensen die tot over hun oren in de schulden zaten als vandaag. De mensen verdienden beter hun boterham, en konden wat geld opzij zetten, voor hun vakantie , voor een nieuwe auto, voor een salon, een keuken enz enz...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2008, 18:25   #46
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
De banken mogen er immers iets aan verdienen, anders staan die tienduizenden werknermers weer op straat. Nee, in plaats daarvan kan de interest wel verlaagd worden van bijvoorbeeld 4,50 % of 5 % naar 2 % of zo.
Maar dan niet gaan zagen dat de intresten op de zicht en spaarrekeningen ook kelderen
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2008, 19:08   #47
Sickboy
Lokaal Raadslid

Sickboy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
meer en meer jonge gezinnen hebben schulden, zou hier de oorzaak gevonden zijn?
Mijn vader,de mens is juist zestig geworden,vertelde me vorige week hoe de verhoudingen in "zijnen tijd" lagen qua inkomsten/huur,e.d.

Hij verdiende 13.000 Bfr en zijn huishuur was 1200 Bfr. Als men deze verhoudingen de dag van vandaag zou toepassen,er zou geen enkel probleem zijn...Dan zouden we hier werkelijk in een welvarend land leven

Loon van ong. 1150 Euro,huur van 100 Euro...En alle andere "behoeften" in dezelfde verhouding...Wat is er ondertussen misgegaan?
Sickboy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2008, 19:09   #48
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht

Van het moment dat ik indertijd zelf iets begon bij te verdienen in het weekend, was het bij mij thuis gedaan met het zakgeld, hoor.
Jammer voor u
goed voor mij
Oud 8 maart 2008, 19:10   #49
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
U bent dan ook niet links...
Wat heeft dat nu in godsnaam met links te maken.
Mijn ouders stemmen trouwens rechts.
Daar sta je dus met je theorietje
Oud 8 maart 2008, 19:11   #50
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Van zodra ik ging werken moest ik thuis afdragen
amai, gierige mensen..
Dat zou ik dus nooit van mijn kinderen vragen ze.
Kinderen maken om er dan later geld van te vragen..schandalig
Oud 8 maart 2008, 21:30   #51
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Maar zo een dertig jaar terug waren er lang niet zo veel mensen die tot over hun oren in de schulden zaten als vandaag. De mensen verdienden beter hun boterham, en konden wat geld opzij zetten, voor hun vakantie , voor een nieuwe auto, voor een salon, een keuken enz enz...
En bent U de laatste dertig jaar nog buiten geweest.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2008, 21:44   #52
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
amai, gierige mensen..
Dat zou ik dus nooit van mijn kinderen vragen ze.
Kinderen maken om er dan later geld van te vragen..schandalig
ik moet wel afdragen aan uw sociale hangmat

nog schandaliger

Laatst gewijzigd door born2bewild : 8 maart 2008 om 21:44.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2008, 21:50   #53
Chipie
Banneling

Standaard

Oud 8 maart 2008, 22:02   #54
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sickboy Bekijk bericht
Mijn vader,de mens is juist zestig geworden,vertelde me vorige week hoe de verhoudingen in "zijnen tijd" lagen qua inkomsten/huur,e.d.

Hij verdiende 13.000 Bfr en zijn huishuur was 1200 Bfr. Als men deze verhoudingen de dag van vandaag zou toepassen,er zou geen enkel probleem zijn...Dan zouden we hier werkelijk in een welvarend land leven

Loon van ong. 1150 Euro,huur van 100 Euro...En alle andere "behoeften" in dezelfde verhouding...Wat is er ondertussen misgegaan?
Ik vrees dat de mens zijn geheugen hem in de steek laat.
En afgezien daarvan, vraag hem eens hoe zo’n huisje eruit zag.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2008, 22:37   #55
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
ja maar nu wilt iedereen 2 auto's en liefst de duurste, ze willen minstens 2 keer op reis gaan per jaar, een salon en keuken was vroeger voor het leven, nu max 10 jaar....
Oud 9 maart 2008, 02:32   #56
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht

nog schandaliger
Dat noemen ze dan 'sociaal zijn'.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 06:03   #57
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht

nog schandaliger
gij moet just nix aan mij afdragen. alsof die paar honderd euro die ik krijg ne fuck geven. Als ik werkte, moest gij evenveel afdragen ze. Denkte echt dat da een verschil maakt?
Oud 9 maart 2008, 07:13   #58
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
gij moet just nix aan mij afdragen. alsof die paar honderd euro die ik krijg ne fuck geven. Als ik werkte, moest gij evenveel afdragen ze. Denkte echt dat da een verschil maakt?
Perceptie he.
Uw werkloosheid word voor zijn (haar?) part verdoken, door ergens een jobke bij de overheid ofzo te gaan doen. Maar dan DOEDE tenminste iets, iets nuttigs in zijn ogen. Zelfs al word erbij gezegd da het verdoken werkloosheid is, kan hem ni bommen; in zijn ogen doede iets... Zo simpel zit de burgertrut in elkaar.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 10:25   #59
Chipie
Banneling

Standaard

Oud 9 maart 2008, 12:09   #60
Tavek
Banneling

Standaard

En het zijn ook de mensen die nu op een uitkering leven, die later staan te mekkeren dat zij zo weinig hebben en de rest zo veel.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be