Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 maart 2008, 00:04   #41
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht

Pffffrrrt das bullshit. Ieder jong mens heeft de kans om met eerlijk werk een, weliswaar karig, loon te verdienen.
Dat is geen bullshit, vraag het maar eens aan de honderden sociaal werkster, straathoekwerkers, en andere mensen die echt bekommerd zijn om de medemens. Sommige mensen krijgen nog niet eens de kans om aan een job te geraken, juist omwille van hun huidskleur. Onlangs was hier nog een topic over, waar sommige hier openlijk toegaven geen vreemdelingen aan te nemen, tenzij ze echt een goed diploma hadden..

Het is keiharde realiteit. Door zulke mensen, voelen ze zich benauwd en niet gewaardeerd, en ja, dan kan er altijd eens eentje doordraaien, en op het slechte pad geraken..
Oud 12 maart 2008, 09:43   #42
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
uiteraard, en die moet gestraft worden, maar iederen oog om oog, tand om tand behandelen, is niet de juiste methode.
Als jij morgen met je auto tegen mijn auto rijdt express, moet ik dan ook jouw gezicht ineen timmeren?
Neen, jij noteert mijn nummerplaat, belt de politie, die zien dat ik ladderzat ben (anders zou ik niet zoiets doen) en ik zal de gepaste straf krijgen. Hopelijk een zware, ene die ik voel! En ik zal natuurlijk al de schade moeten vergoeden.
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2008, 09:45   #43
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is keiharde realiteit. Door zulke mensen, voelen ze zich benauwd en niet gewaardeerd, en ja, dan kan er altijd eens eentje doordraaien, en op het slechte pad geraken..
Ik dacht bij het lezen van deze zin aan HVT...
door pesterijen van "zulke mensen", door het zien van straffeloosheid van "zulke mensen", is die ook gaan doordraaien....
Oud 12 maart 2008, 10:49   #44
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht
Neen, jij noteert mijn nummerplaat, belt de politie, die zien dat ik ladderzat ben (anders zou ik niet zoiets doen) en ik zal de gepaste straf krijgen. Hopelijk een zware, ene die ik voel! En ik zal natuurlijk al de schade moeten vergoeden.
dubbel

Laatst gewijzigd door Duvelke : 12 maart 2008 om 10:50.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2008, 10:51   #45
Duvelke

Standaard

Citaat:
aha, je belt de politie en dergelijke dus?
dus ik mag niet het initiatief in eigen handen nemen en je beginnen meppen?
Net zoals Germaine C heeft gedaan door met haar auto iemand dood te rijden en wat jij zo mooi toejuicht?

als jij dronken tegen mij aanrijdt, ben je een nog groter gevaar voor de maatschappij dan iemand die een handtas pikt. Diefstal is niet zwaarder dan (poging tot) moord, al dan niet onopzettelijk

Waarom mag zij dat en ik niet van u?

Laatst gewijzigd door Duvelke : 12 maart 2008 om 10:52.
Oud 12 maart 2008, 11:39   #46
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Net zoals Germaine C heeft gedaan door met haar auto iemand dood te rijden en wat jij zo mooi toejuicht?

als jij dronken tegen mij aanrijdt, ben je een nog groter gevaar voor de maatschappij dan iemand die een handtas pikt. Diefstal is niet zwaarder dan (poging tot) moord, al dan niet onopzettelijk

Neen je mag niet zomaar meppen: De rechter vindt ook dat C. wel schuldig is aan dood door schuld

Dus wettelijk gezien is ze in de fout. Maar ze heeft gelijk gehad! Opgeruimd staat netjes!!!

Nu is er ook een verschil tussen een zatte floppy die met een stuk in zijn kraag jouw auto in de prak rijdt, en een rover die (met drie man!!!) een weerloze vrouw berooft. Vind ik toch nét iets anders...
Oud 12 maart 2008, 12:21   #47
Duvelke

Standaard

Citaat:
Neen je mag niet zomaar meppen: De rechter vindt ook dat C. wel schuldig is aan dood door schuld

Dus wettelijk gezien is ze in de fout. Maar ze heeft gelijk gehad! Opgeruimd staat netjes!!!

Nu is er ook een verschil tussen een zatte floppy die met een stuk in zijn kraag jouw auto in de prak rijdt, en een rover die (met drie man!!!) een weerloze vrouw berooft. Vind ik toch nét iets anders...
Het is niet omdat jij het anders vind, dat het anders is e.
Dronken achter het stuur kruipen is veel gevaarlijker dan iemand overvallen. Een overvaller overvalt iemand omdat hij geld nodig heeft. Hij wilt gewoon het slachtoffer zijn geld en bezit. Jij, als dronkelap, geeft geen moer om je medemens, omdat je met je zatte botten achter het stuur kruipt, en het leven van verschillende mensen in gevaar brengt. Wat jij doet is dus VEEL ERGER. Als ik jouw lijn van rechtvaardigheid dus doortrek zou je beter jezelf van kant maken vooraleer je over anderen begint te oordelen. Pas als je dat hebt gedaan kan je zeggen; opgeruimd staat netjes !
Oud 12 maart 2008, 12:26   #48
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het gaat niet om poging tot moord.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2008, 12:28   #49
Duvelke

Standaard

Onopzettelijke doodslag dan. Alhoewel, dronken achter het stuur kruipen, vind ik niet meer onopzettelijk
Oud 12 maart 2008, 13:08   #50
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Onopzettelijke doodslag dan. Alhoewel, dronken achter het stuur kruipen, vind ik niet meer onopzettelijk
Akkoord.
Maarre, en die 2 Roemenen die onder invloed reden? Vind je dat dan ook niet meer onopzettelijk?
Oud 12 maart 2008, 13:15   #51
floppy
Banneling

Standaard

Een gemiste kans:
Citaat:
Daarop sloegen de jongeren een raam van de auto van het slachtoffer in en pakten een handtas mee, die nochtans aan een veiligheidsgordel was vastgemaakt uit voorzorg. Het slachtoffer zette de achtervolging in en de jongeren gooiden de handtas daarop weg.

De politie kon ter plaatse vijf jongeren oppakken en twee anderen werden thuis gearresteerd. Bij één van de jongeren thuis werd het gsm-toestel van het eerste slachtoffer gevonden.
volledig artikel
Oud 12 maart 2008, 13:29   #52
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is geen bullshit, vraag het maar eens aan de honderden sociaal werkster, straathoekwerkers, en andere mensen die echt bekommerd zijn om de medemens.
De tegenspraak zit al in uw eerste zin. Die honderden sociale werkers en straathoekwerkers zijn toch ook aan een job geraakt? Of ga je mij vertellen dat een allochtoon gediscrimineerd wordt als hij straathoekwerker wil worden?

Citaat:
Sommige mensen krijgen nog niet eens de kans om aan een job te geraken, juist omwille van hun huidskleur. Onlangs was hier nog een topic over, waar sommige hier openlijk toegaven geen vreemdelingen aan te nemen, tenzij ze echt een goed diploma hadden..
Er zijn meer dan genoeg jobs waar je geen enkel diploma voor nodig hebt.

Citaat:
En als er genoeg tasjesdieven zijn, ja dan kan er altijd eens eentje doodgereden worden.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2008, 13:54   #53
Duvelke

Standaard

Citaat:
Akkoord.
Maarre, en die 2 Roemenen die onder invloed reden? Vind je dat dan ook niet meer onopzettelijk?
Dat is net hetzelfde als jij die in dronken toestand mijn auto aanrijdt.
Zij waren ook onder invloed, en hebben daardoor een stopbord genegeerd. het is gewone een andere drug. Bij jouw is het alcohol, bij hun was het xtc.
Als jij mij aanrijdt, kan jij mij ook doden e. Je moet daar gewoon 'chance' in hebben. (al lijkt het mij eerder pech)
Oud 12 maart 2008, 13:56   #54
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is net hetzelfde als jij die in dronken toestand mijn auto aanrijdt.
Zij waren ook onder invloed, en hebben daardoor een stopbord genegeerd. het is gewone een andere drug. Bij jouw is het alcohol, bij hun was het xtc.
Als jij mij aanrijdt, kan jij mij ook doden e. Je moet daar gewoon 'chance' in hebben. (al lijkt het mij eerder pech)
Dus opzettelijke doodslag door die 2 Roemenen?
Oud 12 maart 2008, 13:57   #55
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
De tegenspraak zit al in uw eerste zin. Die honderden sociale werkers en straathoekwerkers zijn toch ook aan een job geraakt? Of ga je mij vertellen dat een allochtoon gediscrimineerd wordt als hij straathoekwerker wil worden?

voor straathoekwerker dien je hoger onderwijs gevolgd te hebben. Niet iedereen kan dit dus worden. Sommige gezinnen hebben ook niet het geld voor een hogere opleiding te betalen

Er zijn meer dan genoeg jobs waar je geen enkel diploma voor nodig hebt.

Feit, maar ook daarvoor moet je nog aangenomen worden. Zoals ik al las in andere topics, zouden ze zelfs daarvoor liever geen allochtonen aannemen hier

En als er genoeg tasjesdieven zijn, ja dan kan er altijd eens eentje doodgereden worden.

ahja, en jij vindt dat normaal? Dat we mensen gaan vermoorden omwille van een misdrijf?

Laatst gewijzigd door Duvelke : 12 maart 2008 om 13:57.
Oud 12 maart 2008, 13:58   #56
Duvelke

Standaard

Citaat:
Dus opzettelijke doodslag door die 2 Roemenen?
Hetzelfde als in jouw geval met je dronken toestand. Of het al dan niet opzettelijk was, moet de rechter over oordelen.
Oud 12 maart 2008, 13:59   #57
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
ahja, en jij vindt dat normaal? Dat we mensen gaan vermoorden omwille van een misdrijf?
Waar spreken we hier over moord?
Oud 12 maart 2008, 14:01   #58
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Hetzelfde als in jouw geval met je dronken toestand. Of het al dan niet opzettelijk was, moet de rechter over oordelen.
Jij begint werkelijk te geloven dat ik dat gedaan heb hé? Voor mij is het fictie, voor die 2 niet....
Oud 12 maart 2008, 14:06   #59
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht bij het lezen van deze zin aan HVT...
door pesterijen van "zulke mensen", door het zien van straffeloosheid van "zulke mensen", is die ook gaan doordraaien....
Vooral door
-zijn milieu
-zijn complexen
-zijn schrik voor wat thuis zou gebeuren als uitkwam dat hij wéér eens van school was gestuurd
-de fanatieke sites die hij begon te lezen.

Een explosief mengsel van haat, complexen, minderwaardigheidsgevoel en schrik voor zijn thuis.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2008, 14:08   #60
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Vooral door
-zijn milieu
-zijn complexen
-zijn schrik voor wat thuis zou gebeuren als uitkwam dat hij wéér eens van school was gestuurd
-de fanatieke sites die hij begon te lezen.

Een explosief mengsel van haat, complexen, minderwaardigheidsgevoel en schrik voor zijn thuis.
persoonlijke vriend van, misschien?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be