Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2008, 10:35   #41
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De splitsing van de ZS is idd te gek om los te lopen. De ZS moet over een zo'n groot mogelijk gebied gelijk komen, en dus zelfs naar europees niveau gebracht worden.

En de ontsluitig van de BXL ring is niet nodig. Er moet juist een ontlasting van BXL komen en minder verkeer via daar gestuurt worden.

Belgie moet zijn instellingen dus gaan decentraliseren en minder grote instellingen naar BXL halen.
het is SZ (Sociale Zekerheid) hé maar ik ben volledig met je akkoord.
Oud 11 maart 2008, 10:39   #42
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD Bekijk bericht
Wordt er rekening gehouden met de vervuiling van het water op Vlaamse bodem voor het de stad Brussel bereikt?
Ja, maar om 100% te bereiken moet men rivieren en beken volledig afsluiten en pas na zuivering verder laten lopen.
Wat dus niet kan, daar BXL een zeehaven heeft.

75% is dus helemaal niet slecht.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 10:52   #43
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
De splitsing van de ZS is idd te gek om los te lopen. De ZS moet over een zo'n groot mogelijk gebied gelijk komen, en dus zelfs naar europees niveau gebracht worden.

En de ontsluitig van de BXL ring is niet nodig. Er moet juist een ontlasting van BXL komen en minder verkeer via daar gestuurt worden.

Belgie moet zijn instellingen dus gaan decentraliseren en minder grote instellingen naar BXL halen.
De sociale zekerheid op Europees niveau brengen zal op minst nog 100 jaar op zich laten wachten en u wil het België morgen (liefst zelfs nog vandaag) ontmantelen, of niet? Voor mij mag het gerust op Europees niveau komen maar alleen leven we in de politieke realiteit en niet in het politieke ideaalbeeld.

De ontsluiting van de Brusselse ring is weldegelijk nodig, niet om Brussel bereikbaarder te maken maar om de verkeersassen ABC efficiënter te maken.
De bedoeling van een ring is niet om de stad bereikbaarder te maken maar net de mensen die niet naar de stad moeten vlotter voorbij die stad te laten passeren. Luxemburg - Kust, Limburg - Henegouwen, Luik - Gent, etc.

Ja waarom het Vlaamse gewest haar regering in een ander gewest stationeert moet je mij ook niet vragen.
En misschien verkies je Strasbourg maar de Europese instellingen leveren België ook wel iets op hé
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 10:57   #44
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het is SZ (Sociale Zekerheid) hé maar ik ben volledig met je akkoord.
Ach non mon cher, das de influence van de Bourgoisie Bruxelloise, hein. Hier nous parlons toujours van de Zekerheid Sociale. C'est normaal dat de voetvolk dat begint te copier, hein.
Oud 11 maart 2008, 11:11   #45
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach non mon cher, das de influence van de Bourgoisie Bruxelloise, hein. Hier nous parlons toujours van de Zekerheid Sociale. C'est normaal dat de voetvolk dat begint te copier, hein.
Wie zegt er dat ik voetvolk ben? En ik gebruik ook S.S.
Oud 11 maart 2008, 11:16   #46
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie zegt er dat ik voetvolk ben? En ik gebruik ook S.S.
Ach zo, excuse moi, ik zal niet meer aan votre noblesse twijfelen
Maar S.S. zou ik hier op dit forum niet teveel gebruiken. Sommige zouden rare dingen kunnen denken
Oud 11 maart 2008, 11:21   #47
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De sociale zekerheid op Europees niveau brengen zal op minst nog 100 jaar op zich laten wachten en
Als de vakbonden zich er achter zetten kan het binnen de 10 dagen.

Citaat:
u wil het België morgen (liefst zelfs nog vandaag) ontmantelen, of niet? Voor mij mag het gerust op Europees niveau komen maar alleen leven we in de politieke realiteit en niet in het politieke ideaalbeeld.
Nee, ik wil Belgie helemaal niet ontmantelen.
Alleen is het geo-politiek gezien, zinloos om nog een federaal bestuur te hebben.

Citaat:
De ontsluiting van de Brusselse ring is weldegelijk nodig, niet om Brussel bereikbaarder te maken maar om de verkeersassen ABC efficiënter te maken.
De bedoeling van een ring is niet om de stad bereikbaarder te maken maar net de mensen die niet naar de stad moeten vlotter voorbij die stad te laten passeren. Luxemburg - Kust, Limburg - Henegouwen, Luik - Gent, etc.
Men moet in Belgie stoppen met alles langs bxl te sturen, Luxemburg-kust kan even goed langs andere wegen, die zelfs korter zijn.

Citaat:
Ja waarom het Vlaamse gewest haar regering in een ander gewest stationeert moet je mij ook niet vragen.
Communautair.
Citaat:
En misschien verkies je Strasbourg maar de Europese instellingen leveren België ook wel iets op hé
Nee, ik verkies niets en ik weetdat de EU ook opbrengt, maar niet alleen de EU zit in BXL, maar bijna alle grote wereldinstellingen hebben daar een zetel of europees hoofdkwatier.

En noch BXL, noch VL, noch WL, noch BE kunnen dit aan, het is gewoon te veel geworden voor ons landje. En zeker met alles op een paar vierkante kilometer.
Oud 11 maart 2008, 11:22   #48
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach zo, excuse moi, ik zal niet meer aan votre noblesse twijfelen
Maar S.S. zou ik hier op dit forum niet teveel gebruiken. Sommige zouden rare dingen kunnen denken
gebruik dat dan ook niet op dit forum.
Ze zouden mij te snel een VBer van de harde lijn noemen.
Oud 11 maart 2008, 11:32   #49
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de vakbonden zich er achter zetten kan het binnen de 10 dagen.

Nee, ik wil Belgie helemaal niet ontmantelen.
Alleen is het geo-politiek gezien, zinloos om nog een federaal bestuur te hebben.

Men moet in Belgie stoppen met alles langs bxl te sturen, Luxemburg-kust kan even goed langs andere wegen, die zelfs korter zijn.

Communautair.

Nee, ik verkies niets en ik weetdat de EU ook opbrengt, maar niet alleen de EU zit in BXL, maar bijna alle grote wereldinstellingen hebben daar een zetel of europees hoofdkwatier.

En noch BXL, noch VL, noch WL, noch BE kunnen dit aan, het is gewoon te veel geworden voor ons landje. En zeker met alles op een paar vierkante kilometer.
Als de vakbonden de SZ op Europese schaal moeten organiseren in 10 dagen, zonder dat de ander economische punten ontwricht worden, dan hou ik mijn hart vast...

En waarom zou geo-politiek gezien de gewesten en niet het federale of de provincies de beste oplossing zijn?

Welke weg is korter voor iemand die van Aarlen naar de kust wenst te rijden zonder Brussel aan te doen?

Dat alle instellingen zich op een paar vierkante km bevind hoeft geen probleem te zijn. Alleen als je Stadsgewesten ontwerpt moet je de negatieve kanten er bij nemen hé.
Oud 11 maart 2008, 11:50   #50
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als de vakbonden de SZ op Europese schaal moeten organiseren in 10 dagen, zonder dat de ander economische punten ontwricht worden, dan hou ik mijn hart vast...

En waarom zou geo-politiek gezien de gewesten en niet het federale of de provincies de beste oplossing zijn?

Welke weg is korter voor iemand die van Aarlen naar de kust wenst te rijden zonder Brussel aan te doen?

Dat alle instellingen zich op een paar vierkante km bevind hoeft geen probleem te zijn. Alleen als je Stadsgewesten ontwerpt moet je de negatieve kanten er bij nemen hé.
De vakbonden moeten dat niet organiseren, maar op tafel leggen bij de EU-commissie.

De provincies in Belgie zijn te klein, en de zeehavens die moeten samenwerken en op elkaar inspelen liggen in 4 verschillende provincie.

Federaal zijn er te grote verschillen in de behoeften van zeehaven gebieden en de andere gebieden in ons land.

En om het nog duidelijker te maken, ik zou de gewesten zelfs anders indelen, niet naar taal, maar naar transport en economische noden.

Aarle-Luik-Antwerpen-Gent- Oostende.
Aarle- Mons-Kortrijk-De Panne
Oud 11 maart 2008, 11:51   #51
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

dubbel, stom internet

Laatst gewijzigd door Jantje : 11 maart 2008 om 11:54.
Oud 11 maart 2008, 11:51   #52
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De vakbonden moeten dat niet organiseren, maar op tafel leggen bij de EU-commissie.

De provincies in Belgie zijn te klein, en de zeehavens die moeten samenwerken en op elkaar inspelen liggen in 4 verschillende provincie.

Federaal zijn er te grote verschillen in de behoeften van zeehaven gebieden en de andere gebieden in ons land.

En om het nog duidelijker te maken, ik zou de gewesten zelfs anders indelen, niet naar taal, maar naar transport en economische noden.

Het waren de franstalige bxlers die een stadsgewest wilden.
Oud 11 maart 2008, 12:00   #53
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De natte droom van de die-hard Belgicisten...
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 12:05   #54
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Inderdaad. Hier een voorbeeldje van tot wat zoiets leidt:

Citaat:
In 1978 werd ‘Rotary Belgium’ op een geheel eigen ‘Belgische manier’ opgesplitst: een regio West (met Oost- en West-Vlaanderen en Henegouwen), een regio Oost (Limburg, Luik, Luxemburg en Groothertogdom Luxemburg) en een regio Centrum (Antwerpen, Vlaams- en Waals-Brabant en Namen), dit met een volledig tweetalige structuur. En het ‘werkte’! “Na een half uur sprak iedereen gewoon Frans”, herinnert een oud-gouverneur van Rotary zich in Het Laatste Nieuws (26.02.2007).
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 12:09   #55
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Na een half uur sprak iedereen gewoon Frans
De droom van de die-hard Belgicisten!
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 12:13   #56
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Just quoten he, die plaatsen horen niet bij wat er boven staat.
Oud 11 maart 2008, 12:14   #57
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De droom van de die-hard Belgicisten!
Oud 11 maart 2008, 12:23   #58
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In 1978 werd ‘Rotary Belgium’ op een geheel eigen ‘Belgische manier’ opgesplitst: een regio West (met Oost- en West-Vlaanderen en Henegouwen), een regio Oost (Limburg, Luik, Luxemburg en Groothertogdom Luxemburg) en een regio Centrum (Antwerpen, Vlaams- en Waals-Brabant en Namen), dit met een volledig tweetalige structuur. En het ‘werkte’! “Na een half uur sprak iedereen gewoon Frans”, herinnert een oud-gouverneur van Rotary zich in Het Laatste Nieuws (26.02.2007).
Die indeling is economisch en transportgewijs fout.

Namen en Antwerpen mogen niet samen, want die hebben beide een totaal ander economische aanpak nodig.

Oost en West-Vlaanderen moeten samen zitten met Antwerpen vanwege de zeehavens, samen met heel Brabant.

Henegouwen moet daar idd ook bij, dit vanwege de scheepvaart industrie die daar ontwikkeld kan worden.

Limburg; Luik, Luxemburg moeten idd samen en Namen daarbij.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be