![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit is dat de pallies zich geen zier aantrokken van hun woestijn totdat de joden het begonnen te irrigeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is weer een andere discussie. Punt blijft, je kan niet met de helft van je groepje aan tafel gaan zitten en met de andere helft aanslagen plegen. Gaat gewoonweg niet. maar goed, als jij een andere discussie wil beginnen...het stukje land daar was eerst van de Joden en niet van de Palestijnen...ze nemen dus gewoon terug wat van hen was.
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Met Fatah & Abas aan tafel & tegelijkertijd Hamas negeren. ![]() Het ziet er naar uit dat Israel NIET in zal gaan op het Hamas voorstel, hoewel de meerderheid van de Israelische bevolking dit zou willen. Iets zegt me dat de Israelische economie teveel op conflict is afgestemd & dat deze oorlog moet doorgaan om de economie te laten draaien... Je kan toch geen deftig excuus vinden om NIET 1x rond de tafel te gaan zitten? Citaat:
of het over de geschiedenis van de Palestijnse/Israelische demografie wil hebben. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou het idd niet vreemd vinden indien Israel niet rond de tafel gaat zitten, om de reden die ik eerder al heb gegeven. Israel heeft een goede economie die niet op oorlog hoeft te draaien. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
er is geen enkele rechtvaardiging waarom die grond van iemand zou zijn...
![]() Laatst gewijzigd door jamás será vencido : 28 maart 2008 om 17:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||||||
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
religie afbreken of mensen van religies vervolgen zorgt juist voor radicalisering, betere levensomstandigheden zorgen ervoor dat mensen hun vlucht niet meer dienen te zoeken in het opium van de religie. Citaat:
Citaat:
maar deze bouwden geen muren over palestijnse landbouwgronden, iets waartegen vele internationale organisaties terrecht protesteren... Die muur op zich is minder erg dan waar hij geplaatst is. Citaat:
maar dat ze de bevolking erbuiten laten... Hamas dient geen bommen te laten ontploffzen tussen burgers, israel dient geen vergeldingsacties op gewone burgers door te voeren omwille een ontvoerde soldaat... Citaat:
wanneer men vanuit dat geloof echter wetten en regels gaat opleggen, dan gaat men in fout, dit is immers irrationeel. Je kan niet vanuit een gevoel dat er een god zou bestaan, gaan dicteren dat vrouwen en mannen bijvoorbeeld verschillende taken zouden hebben. Geloof op zich is dus niet noodzakelijk fout. Vaak geloven mensen echter wel in bepaalde religies, zonder dat ze al de regels op volgen, regels uit die relgie die tegen de democratie zijn worden dan niet gevolgd, op zo een moment is religie mijn inziens al veel minder tot niet meer schadelijk. Zij is onwenselijk omwille van haar subjectief bewustzijn, maar doet geen rechtstreeks kwaad, een stap in de goede richting dus, die 'gematigde' religie. In plaats van 'gematigde' religie af te breken als onbestaand, kunnen we ons beter richten tot het bestrijden van enkel de radicale vorm, aangezien de niet radicale vorm van religie geen direct gevaar inhoudt. Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat Palestina woestijn was vóór de komst van de zionisten is een mythe. Reeds van in de Oudheid stond Palestina bekend als een vruchtbaar gebied. De autochtone Palestijnse bevolking had dan misschien niet de moderne technieken waarover Israël vandaag beschikt, ze slaagden er wel degelijk in om die vruchtbare grond te benutten. De bedoeïnen die er in de droge Negev in slaagden om aan landbouw te doen, dankzij hun kennis van natuur en seizoenen en een eeuwenoude kennis die zelfs terug gaat tot de periode van de Nabatheeërs (de bouwers van de beroemde stad Petra). Of de Palestijnse bewoners van Galilea die erin slaagden om in het moerassige gebied van het Hula-meer rijst te verbouwen. 'Dankzij' de kundige Israëlische aanpak is dat allemaal verleden tijd. In zijn obsessie de Negev te 'verjoodsen' werden de bedoeïenen van hun land verdreven... Een groot deel van hun kennis ging op die manier verloren. Ook de superieure Israëlische waan om de moerassen van Hula droog te leggen werd een fiasco: Het gebied bleek totaal onbruikbaar voor de landbouw, de enorme hitte in de zomer zorgde geregeld voor grote branden, schadelijke insecten kregen door het verdwijnen van hun natuurlijke tegenstanders de bovenhand, zout water sijpelde door in vele zoetwaterbronnen waardoor vele bronnen onbruikbaar werden... En dan heb ik het nog niet over de rampzalige waterpolitiek van Israël op de Westbank of Gazastrook of het dramatisch dalende peil van het meer van galilea... Maar over dit soort fiasco's spreekt de Israëlische propagandamachine natuurlijk niet. Veel liever houdt men het op achterhaalde mythes als het 'succesverhaal' van de 'Israëlische pioniers'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Qassam-raket Zoals U kan lezen is de brandstof voor deze vuurpijlen suiker, kunstmest, olie en alcohol(tof voor moslims met zo'n heidens goedje te werken). Citaat:
Maar als U per se koosnaampjes wil gebruiken, U doet maar. Citaat:
Neen, het verschil zit in Religie.
![]() |
![]() |
#49 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zou bouwpuin van afgebroken Palestijnse dorpen gebruiken als basis voor die muur, gewoon om het punt echt duidelijk te maken. Is dat niet milieuvriendelijk van me. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mij ook goed...het is van niemand.
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En door dat fenomeen is het logisch dat ze niet aan de tafel gaan zitten. En waarom zou jou logica wel de goeie zijn, Omdat jij voor de Palestijnen bent? ![]() En stel dat het zo zou moeten zijn...ok, dan moeten de Joden nu nog ongeveer 50 jaar vasthouden aan het stukje land, want dat vind jij lang genoeg om het recht te verkrijgen.
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als jij nu ook ooit de moed zou kunnen opbrengen om te kijken naar dat conflict met een kritische blik, in plaats van met dat fluo-roze brilletje van jou, dan zou jij ook moeten toegeven dat het Israëlische standpunt heel wat minder evident is dan je eerst veronderstelde. Laatst gewijzigd door groene flamingant : 30 maart 2008 om 15:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1 klein probleempje. Hoe herken je een Palestijns burger van een Palestijnse "guerilla"?
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je dan toch over mijn en jou tuin wil hebben. Jou grootvader heeft onze tuin ingenomen zo`n 60 jaar geleden. Jij bent er later dus geboren en die tuin en huis zijn voor jou je thuis geworden. Ik gooi elke dag jou ramen in...en jij gaat mij zomaar je tuintje teruggeven? Je kan wel klagen en zagen over roze brilletjes en weet ik veel wat, mij niet gelaten. Punt blijft dat je niet met een halve partij aan tafel kunt gaan zitten. Je moet eerst het gewelfd stoppen, langs beide kanten en dan kan er pas onderhandeld worden over hoe het probleem verder op te lossen. Dat jij dat niet inziet wil maar 1 ding zeggen, dat jou fluo brilletje heel wat donkerder is dan het mijne.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Gouverneur
|
![]() Blijkbaar laat Hamas weer weten dat ze bereid is om rond de tafel te gaan zitten...
Kan Hamas aub de Israelische soldaat vrijlaten & stoppen met de vuurpijlen? Wil Israel aub de humanitaire crisis in de Palestijnse gebieden een halt toeroepen? WIN-WIN? |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Staatssecretaris
|
![]() martelaars hé
![]() |
#60 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat: