Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2008, 12:03   #41
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ramón Gitannes Bekijk bericht
Ik heb er ook moeite mee maar 'entanglement' IS het communicatiemiddel. De atomen van uw harde schijf en RAM werden in de fabriek al gelinkt aan atomen in een super-computer. Je bent eigenlijk altijd online maar er is geen signaal waarneembaar.
Sorry, maar in de fabrieken waar men harde schijven produceert staat geen enkele machine die deze atomen linkt naar een supercomputer.

Zowiezo...indien er communicatie is tussen mijn pc en die van een ander is er altijd een signaal, geen signaal betekent geen overdracht. Is nogal duidelijk.

Komt nog bij...alle pc`s ter wereld zijn gekoppelt aan een super pc Er bestaat geen pc die dat allemaal aankan. Zoveel gig`s kunnen ze simpelweg niet aan.

Laatst gewijzigd door illwill : 19 maart 2008 om 12:04.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2008, 13:52   #42
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Zowiezo...indien er communicatie is tussen mijn pc en die van een ander is er altijd een signaal, geen signaal betekent geen overdracht. Is nogal duidelijk.
Het zou met uitstoot van fotonen kunnen, die ziet ge zowiezo vliegen. Geen mens die weet welke foton gelinkt is. Wanneer ge dan toch een signaal(foton) zou kunnen onderscheppen en onderzoeken, dan is het al te laat. De 'staat' vd foton(=de informatie) vervormt onmiddelijk bij de meting en de link breekt. Het is een zichzelf vernietigend signaal. Ge kunt dus niet weten welke foton verdacht is. Ge zit er nu waarschijnlijk op te staren, terwijl ge mij niet gelooft.
Citaat:
Quantum cryptography uses this destructiveness, because any message that is intercepted will be changed through being measured. Knowing someone is reading your messages means that you can only send information when you know it is not being intercepted.
Citaat:
Komt nog bij...alle pc`s ter wereld zijn gekoppelt aan een super pc Er bestaat geen pc die dat allemaal aankan. Zoveel gig`s kunnen ze simpelweg niet aan.
Je hoeft geen kopie van alle gegevens te bewaren, om te weten wat er op een harde schijf staat.
Maar met deze technologie zou je ook veel meer informatie kunnen opslagen. Elk elementair deeltje kan als opslagruimte gebruikt worden, zoals een bit. Er zijn echter meer dan twee staten mogelijk, dus die deeltjes zijn niet eens gebonden aan binaire code. In het deeltje zelf is er dus nog eens een veelvoud aan opslagruimte, vergeleken met een bit.
Eigenlijk kan je informatie overal opslagen. Onderzoekers hebben een (kunstmatige)wolk als opslagruimte gebruikt. Wie weet staan uw gegevens in de wolken.
Citaat:
http://www.canada.com/montrealgazett...93ed4d&k=32940
Information sent using quantum cryptography is encoded with a string of random codes. If someone tries to intercept the information, that very act changes the configuration, scrambling the message.

"It's not just some crazy theory, it works," Brassard said.

"It works perfectly well, but just not in a way that (is) economically interesting for normal citizens yet."
Ramón Gitannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2008, 15:47   #43
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zou met uitstoot van fotonen kunnen, die ziet ge zowiezo vliegen. Geen mens die weet welke foton gelinkt is. Wanneer ge dan toch een signaal(foton) zou kunnen onderscheppen en onderzoeken, dan is het al te laat. De 'staat' vd foton(=de informatie) vervormt onmiddelijk bij de meting en de link breekt. Het is een zichzelf vernietigend signaal. Ge kunt dus niet weten welke foton verdacht is. Ge zit er nu waarschijnlijk op te staren, terwijl ge mij niet gelooft.
Ten eerste zeg je dus dat het niet kan. Ten tweede heb je het over het onderscheppen van gestuurde signalen...opnieuw, je moet iets versturen voordat er iemand dit kan onderscheppen. Dat doet du niemand die nergens contact maakt of een link maakt...
Ik zeg dus niet dat ik je niet geloof dat er manieren zijn om signalen door te sturen zonder op het net te zitten, maar dan heb je het over technieken die niet in mijn pc ingebouwd zijn en ook niet in de jouwe.

Citaat:
Je hoeft geen kopie van alle gegevens te bewaren, om te weten wat er op een harde schijf staat.
Dat moet je mij toch eens uitleggen...ben heel benieuwd.

Citaat:
Maar met deze technologie zou je ook veel meer informatie kunnen opslagen. Elk elementair deeltje kan als opslagruimte gebruikt worden, zoals een bit. Er zijn echter meer dan twee staten mogelijk, dus die deeltjes zijn niet eens gebonden aan binaire code. In het deeltje zelf is er dus nog eens een veelvoud aan opslagruimte, vergeleken met een bit.
Eigenlijk kan je informatie overal opslagen. Onderzoekers hebben een (kunstmatige)wolk als opslagruimte gebruikt. Wie weet staan uw gegevens in de wolken.
Neen, mijn gegevens zitten niet in de wolken want ik heb er niets naar gestuurt.
Oud 21 maart 2008, 16:24   #44
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Ik vrees dat Jazeker niet lang meer op dit forum zal posten ...
Wat wil die emoticon nu zeggen??
Oud 22 maart 2008, 15:51   #45
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Ten eerste zeg je dus dat het niet kan. Ten tweede heb je het over het onderscheppen van gestuurde signalen...opnieuw, je moet iets versturen voordat er iemand dit kan onderscheppen. Dat doet du niemand die nergens contact maakt of een link maakt...
Het is moeilijk te snappen. Het zou ook om een hoax kunnen gaan. Ik vind ook geen ernstige bronnen, enkel conspiracy-websites voor Gelovigen. Zoals die van; NIST, MIT, ESA, NASA, BBC, ABC, Universiteiten van Oxford, Harvard, Wenen,...
Citaat:
Ik zeg dus niet dat ik je niet geloof dat er manieren zijn om signalen door te sturen zonder op het net te zitten, maar dan heb je het over technieken die niet in mijn pc ingebouwd zijn en ook niet in de jouwe.
Over welke technnieken heb je het dan?
Citaat:
Dat moet je mij toch eens uitleggen...ben heel benieuwd.
Denkt ge dat Big Brother mijn ganse mpg-collectie van "Free Willy" op zijn harde schijf gaat opslagen? Alsof hij die reeks nog niet op DVD had.Ik denk dat BB alle verdachte bestanden kent en in 't oog kan houden. Hij hoeft bijna niets op te slaan omdat hij nu al grotendeels weet wat er straks of morgen op uw pc zal staan. Veel van die zogezegd 'verdachte' bestanden werden net door onze vriend BB zelf in circulatie gebracht. Dit om de weerspannige krachten in kaart te brengen en te manipuleren.

Met keyloggers is het mogelijk om je doen en laten te registreren en in piepkleine bestandjes op te slaan (in de wolken bv.).
Citaat:
Neen, mijn gegevens zitten niet in de wolken want ik heb er niets naar gestuurt.
Je stuurde de signalen "zonder op het net te zitten" en met technologie die niet in je pc is ingebouwd?
Oud 22 maart 2008, 16:14   #46
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is moeilijk te snappen. Het zou ook om een hoax kunnen gaan. Ik vind ook geen ernstige bronnen, enkel conspiracy-websites voor Gelovigen. Zoals die van; NIST, MIT, ESA, NASA, BBC, ABC, Universiteiten van Oxford, Harvard, Wenen,...
Nieuwe technologien...niet in mijn pc momenteel

Citaat:
Over welke technnieken heb je het dan?
Die waar jij het over hebt.

Citaat:
Denkt ge dat Big Brother mijn ganse mpg-collectie van "Free Willy" op zijn harde schijf gaat opslagen? Alsof hij die reeks nog niet op DVD had.Ik denk dat BB alle verdachte bestanden kent en in 't oog kan houden. Hij hoeft bijna niets op te slaan omdat hij nu al grotendeels weet wat er straks of morgen op uw pc zal staan. Veel van die zogezegd 'verdachte' bestanden werden net door onze vriend BB zelf in circulatie gebracht. Dit om de weerspannige krachten in kaart te brengen en te manipuleren.
Ten eerste wat is een verdacht bestand? Als zij al mijn bestanden niet copieren kunnen zij ook niet weten of het verdacht is of niet. Moest ik verdachte bestanden hebben (wat dat ook moge betekenen) dan ga ik ze niet de naam geven "verdacht" ofzo e. Dus zolang zij het niet copieren en niet openen om erin te kijken, weten ze dus niets.

Citaat:
Met keyloggers is het mogelijk om je doen en laten te registreren en in piepkleine bestandjes op te slaan (in de wolken bv.).
Dat hebben ze niet nodig, bij Belgacom weten ze dit toch ook.

Citaat:
Je stuurde de signalen "zonder op het net te zitten" en met technologie die niet in je pc is ingebouwd?
Nee, ik stuur niets door.
Oud 22 maart 2008, 17:22   #47
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Wat wil die emoticon nu zeggen??
Nooit van de Borg gehoord?

parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2008, 17:32   #48
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een keylogger registreert enkel je keyboard-input.
Nuttig voor het vissen naar paswoorden maar verder niet echt bruikbaar.

Trouwens, ik weet van elk proces of service op mijn pc wat het doet. Een keylogger maakt hier geen kans.

Daarnaast wou ik je er toch nog eens aan herinneren dat wolken ontstaan uit de condensatie van waterdamp.
Veel informatie; laat staan bestanden; kan je daar niet in kwijt. -(
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2008, 17:35   #49
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
water [...] informatie
ga eens met Bruno Tobacks favoriete huismoeder praten
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 09:53   #50
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Daarnaast wou ik je er toch nog eens aan herinneren dat wolken ontstaan uit de condensatie van waterdamp.
Veel informatie; laat staan bestanden; kan je daar niet in kwijt. -(
Uit de schoorsteen vd harde-schijf fabrieken, komen wolken die uit heel wat meer bestaan dan alleen maar waterdamp. Er zitten onzichtbare gassen in, met elementaire deeltjes die gelinkt werden aan de harde schijven. Elke harde schijf heeft een onzichtbare live-kopie(een spiegel) in de vorm van een gaswolkje.
Citaat:
http://www.sciam.com/article.cfm?id=...ight-pair-stor
A new experiment bridges the old quantum trick of entanglement—the strange faster-than-light communication between particles—with the much newer technique of halting light dead in its tracks. Researchers report in Nature that they have successfully sent a pair of entangled states of light into separate corners of an ultracold atomic cloud, stored them there briefly, and then sent them back on their separate ways without completely destroying the quantum link in the process.

Although the distance of just one millimeter between the two storage points was tiny, the group says the demonstration opens the door for entangling two distinct atomic clouds and using quantum teleportation to flash the quantum state of a particle from one of the clouds to the other. In principle, such clouds could be strung together for thousands of miles, making a quantum telecommunications grid capable of sending potentially unbreakable coded messages from coast to coast.
http://www.sciencedaily.com/releases...0814174734.htm
http://www.theage.com.au/news/educat...472087337.html

Laatst gewijzigd door Ramón Gitannes : 23 maart 2008 om 10:21.
Oud 23 maart 2008, 11:44   #51
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
De gegevens hoeven slechts voor korte tijd in een verwerkingsgeheugen te vertoeven. Het is net het verwerken van vele gigs tegelijk waar de klassieke computers tekort schieten. De componenten zijn nog steeds te groot en te traag. Met een gelinkte processorwolk kan je de gegevens zo snel verwerken en filteren, dat er bijna niets meer overblijft om permanent te bewaren. Enkel de informatie die nuttig is voor de aanvulling vh profiel vh doelwit hoeft verzonden te worden naar een wolk met permanent geheugen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Moore%27s_law
Oud 23 maart 2008, 12:09   #52
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

So now I’ve met, the enemy
Trying to get over you
A cloud of rain, a memory
Trying to get over you
Oud 23 maart 2008, 12:53   #53
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De gegevens hoeven slechts voor korte tijd in een verwerkingsgeheugen te vertoeven. Het is net het verwerken van vele gigs tegelijk waar de klassieke computers tekort schieten. De componenten zijn nog steeds te groot en te traag. Met een gelinkte processorwolk kan je de gegevens zo snel verwerken en filteren, dat er bijna niets meer overblijft om permanent te bewaren. Enkel de informatie die nuttig is voor de aanvulling vh profiel vh doelwit hoeft verzonden te worden naar een wolk met permanent geheugen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Moore%27s_law
Voor korte tijd?
Elke minuut wijzigen documenten op mijn pc en die van mensen op deze aardkloot, je kan deze hoeveelheid gewoonweg niet verwerken.

Jo wolkje is een fabeltje. De gegevens van mijn pc staan nergens geschreven buiten de bits op MIJN harde schijf.
Oud 23 maart 2008, 17:30   #54
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Jo wolkje is een fabeltje. De gegevens van mijn pc staan nergens geschreven buiten de bits op MIJN harde schijf.
Bewijs me dat eens Bewijs me eens dat er op uw pc geen qubits staan. Ik ben benieuwd.
Het internet werd ontwikkeld door militairen. Denkt ge nu echt dat ze geen voorzorgen hebben genomen, alvorens die technologie op de massa los te laten? De technologie kan ook bij de provider of in de bekabeling zitten.
Oud 23 maart 2008, 17:32   #55
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Bewijs me dat eens Bewijs me eens dat er op uw pc geen qubits staan. Ik ben benieuwd.
Het internet werd ontwikkeld door militairen. Denkt ge nu echt dat ze geen voorzorgen hebben genomen, alvorens die technologie op de massa los te laten? De technologie kan ook bij de provider of in de bekabeling zitten.
Misschien wel in baby-shampoo.
Oud 23 maart 2008, 18:02   #56
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Misschien wel in baby-shampoo.
Ja, maar dan wel in een flesje met een magnetisch veld om de link intact te houden.
Citaat:
Physicists Learn How Quantum Mechanical States Break Down
http://www.sciencedaily.com/releases...0320173602.htm
The Ames Lab, UCSB and Microsoft Station Q researchers were able to manipulate the N-V centers interacting with an environment of nitrogen spins in a piece of diamond. Amazingly, the physicists were able to tune and adjust the environmental interference extremely well, accessing surprisingly different regimes of decoherence in a single system. The scientists showed that the degree of interaction between the qubit and the interfering environment could be regulated by applying a moderate magnetic field.
Oud 23 maart 2008, 18:43   #57
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Abdelkader's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is een vrij land maar niet voor terroristen.
Als je niets verkeerd doet is er ook niets aan de hand.
Helaas klopt daar niets van. Of bent u zo dwaas om te denken dat de politie 100 % foutloos werkt? Soms doe je niets verkeerd, maar word je er uitgepikt omdat je de pech hebt de verkeerde huidskleur of religie te hebben.
Abdelkader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 12:07   #58
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei, mijn pc is niet aangesloten op het internet.
Ik heb 2 pc's, eentje om te surfen en eentje om mee te werken die niet on-line is. Virus vrij...
Oud 24 maart 2008, 12:09   #59
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abdelkader Bekijk bericht
Helaas klopt daar niets van. Of bent u zo dwaas om te denken dat de politie 100 % foutloos werkt? Soms doe je niets verkeerd, maar word je er uitgepikt omdat je de pech hebt de verkeerde huidskleur of religie te hebben.
Ik heb het niet over gewone criminaliteit, we hebben het over terrorisme.
Ik heb niet gedaan, ik heb niets gedaan, ik was op vakantie in dat al qaida trainingskamp.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be