![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 19 maart 2008 om 13:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Endat positief advies is nodig om te verhinderen dat er geld word uitgegeven aan vrouwen die toch nooit zwanger kunnen worden. Nee, ik denk dat niet, maar je kan dus niet zeggen dat men ze niet wil geven of kan krijgen. Want ze is er wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zijn zelfstandigen geen Vlaamse koppels dan? of gaat het enkel over vlaamse koppels die in dienstverband werken en RSZ bijdragen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() Is er geen bron ofzo? Ik zou die dan wel eens willen zien, want dit lijkt mij wel héél onwaarschijnlijk.
Laatst gewijzigd door Kazan : 19 maart 2008 om 13:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de laatste is een parlementaire vraag van Karim van Overmeire meen ik. Voordien kwam dit reeds in het nieuws - of alvast iets gelijkaardigs - toen het OCMW van Oostende besloot om een koppel azielzoekende illegalen een IVF behandeling te laten ondergaan.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 19 maart 2008 om 14:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() Ik wist niet dat "Vlaamse koppels" bij het VB synoniem stond voor "Vlaamse zelfstandige koppels die enkel verzekerd zijn voor grote risico's". Het is dan ook ronduit belachelijk - doch alles behalve verwonderlijk - dat je nog een poging doet om te proberen ontkennen dat het VB doelbewust leugenachtige informatie verpsreid.
Laatst gewijzigd door Edina : 19 maart 2008 om 14:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het gaat dus om één specifiek geval. Wel ik ken ook één specifiek geval van een "illegaal" die overleed omdat een ocmw hospitaal hem weigerde te behandelen omdat hij kennelijk onvermogend was om de medische behandeling te betalen. Shit happens... Nu heb ik er absoluut geen idee van of en hoeveel zelfstandigen moeten uitgeven voor een IVF behandeling, mijn dochter die geen zelfstandige is heeft de IVF behandelingen destijds helemaam uit eigen zak moeten betalen, want de regeling waarbij voor enkele IVF behandelingen er een mutualistische tussenkomst bestaat bestond toen nog niet (brute pech). Nu is het in het algemeen zo dat iedereen wel graag zou hebben dat ook zelfstandigen dezelfde rechten op medische verzorging en de terugbetalingen die hiermee gepaard gaan zouden krijgen : het punt is dat de bijdrage-betalingen dan ook gelijk zouden moeten zijn.. over welles en nietes van verplichte en vrije ziekteverzekering kan er nog veel gesproken worden evenzeer als de onafhankelijkheid van OCMW's in het verlenen van gelden voor medische kosten van al dan niet legale onverzekerden. Ik geloof overigens dat ook in Nederland de gemeenten een redelijke zelfstandigheid kennen ivm sociale betoelagingen voor medische interventies: ik ben in ieder geval persoonlijk voorsgtander van een grote gemeentelijke autonomie...
![]() |
![]() |
#50 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
En wat Afrika betreft we hebben het leeggezogen ja, en toch zal bijna elke afrikaan u zeggen dat ze het beter hadden onder de kolonisatie als dat ze het nu hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat van Oostende is reeds een aantal jaren geleden. Kwam wel in het nieuws. Van Overmeire is recent en niemand beweert dat het rapport van Rotterdam énkel over illegalen handelt. Maar deze dr�*�*d handelt nu eenmaal over het feit dat illegalen hier buiten dringend noodzakelijk medische hulp, tevens terechtkunnen voor GRATIS IVF behandeling. Iets wat zelfstandige Vlamingen (eventueel) niet kunnen zeggen. Ze kunnen overwegen om via Zaventem na hun verlof hun "papieren" te verliezen en zo even asielaanvraag indienen tot ze dan hun IVF behandeling hebben gekregen. Wat denk je? Dat moet toch lukken hé Edina? Als het de eerste de beste Tjstetseen lukt, waarom dan Jantje en Mieke niet?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
En euh... asielzoekers zijn geen illegalen, maar dat is blijkbaar wat te moeilijk voor jou. Laatst gewijzigd door Edina : 19 maart 2008 om 14:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik geloof dat je verwart met de Franse wetgeving: daar geldt "le droit du sol" voor nationaliteit bij geboorte. Over België las ik dat nergens. Bronnen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 19 maart 2008 om 15:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Afdeling 1 art. 8 Maar er staat ook in: Indien een band met Belië bewezen kan worden kan het kind van vreemde ouders ook Belgisch worden Indien een kind geboren is in België kan het (op 18 jaar) de Belgische nationaliteit aanvragen art 13 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar er kan hem nooit iets verweten worden, want hij is de alleenheerser in zijn toestel. En is steeds gedekt door het feit dat hij een inschattingsfout mag maken op medisch vlak, daar hij geen arts is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dan nog de medische verzorging kan bekomen worden. Maar het probleem is dat ze liever verdoken blijven dan dat ze het risico nemen na verzorging het land te worden uitgewezen. En eigenlijk ligt de beslissingsmacht bij de gesloten en openinstellingen die illegalen opvangen. Maar ik begin meer en meer de indruk te krijgen dat het niet over illegalen gaat maar asielzoekers, daar het OCMW van een gemeente er tussen zou zitten, wat niet kan bij illegalen, want die moeten naar instellingen als ze hulp willen krijgen of AZG of OCMW-ziekenhuizen, die eigen beslissingsrechten hebben zonder tussenkomst van de OCMW-raad. |
|
![]() |
![]() |