![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Waar je de bijkomende BTW en invoerrechten voor moet betalen. Koerierdiensten ala DHL of TNT geven zulke bestellingen door aan de douane.
![]() |
![]() |
#42 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Op welk bedrag zouden ze het trouwens moeten baseren, er zat nergens een rekening in het pak. Gewoon een brief uit Oostenrijk. Mijn ouders moesten ook geen invoerrechten(zijn trouwens gelijk in de custom union die de EU is) en BTW betalen op de cadeautjes die ik vanuit Wenen naar huis stuurde. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
48 euro, inclusief verzendingskosten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vind die besparing een prima vorm van inkomen ... voor mezelf. Moeten er daar dan ook belastingen op gehoffen worden? Misschien wel. Want niet-creatieve mensen betalen meer voor hun producten. En zo'n sociale ongelijkheid, daar zijn we natuurlijk tegen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Vreemdeling
|
![]() Die zelfstandigen die zo gehecht zijn aan zondagsrust omdat ze alle andere dagen van de week open willen zijn, wanneer gaan die dan zelf winkelen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Schepen
|
![]() Ik meen me te herinneren dat het katholicisme de officiële staatsgodsdienst is in België, is het dan zo vreemd dat de officiële rustdag op zondag valt (zoals beschreven door de katholieke kerk)?
Je zou blij moeten zijn met zo'n effort van de staat; zonder verplichte rustdag, neemt het gros van de mensen zelf geen rustdag omdat mensen nu eenmaal moeilijk bij zichzelf kunnen stilstaan (en niet graag toegeven dat ze soms hulp nodig hebben) Enneuhm, voor de economie: enkel een gezonde geest in een gezond lichaam kan naar behoren functioneren. Het afschaffen van de verplichte rustdag, zou op termijn dus een zeer slechte zaak zijn voor onze economie (en gezondheidszorg..)
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Winkeliers nemen op maandag ofzo verlof, en mensen die werken of studeren kunnen tenminste ook eens winkelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat eigenlijk nog achterlijker is is dat supermarkten al om 8 uur dichtgaan de meeste dagen. 10 of 12 uur zou een redelijker uur zijn.
Wat in Noorwegen kan moet ook in Vlaanderen kunnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Schepen
|
![]() Prima boer_bavo, jij mag alle jobs invullen die anderen niet willen doen, incluis het open houden van supermarkten tot 10u of 12u.. Blijkbaar heb je toch niet echt een sociaal leven en zit er dan duidelijk ook niet mee in dat je zo lang en zo veel moet werken.
![]()
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is juist door mijn sociaal leven dat ik vaak voor een gesloten supermarkt sta. De pakistaan om de hoek is daar trouwens erg blij om. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Schepen
|
![]() Als je opent om 9u en je sluit pas om 12u.. Logisch toch? Of wil je extra mensen gaan inzetten? Goed, betaal jij dan maar de extra personeelskosten.
Nederland heeft iedere donderdag avond koopjesavond. De winkels zijn dan open tot 9u. Winkelende mensen vinden dit owke, maar mensen die de winkel moeten open houden, vinden dit niet zo vanzelfsprekend. Je beseft toch dat je werk er niet op zit zodra je de deur sluit na de laatste klant?!
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De mensen die enkel op prijs letten zullen wel naar den Aldi gaan. Die gaat al om 18u dicht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Schepen
|
![]() Ja, goed geredeneerd.. Alle prijzen van de winkels de lucht in..na 18u. Bestaat het uitvinderssalon nog? Volgens mij heb jij je roeping gemist..
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zeg gewoon dat supermarkten die later openzijn van mijn part gerust wat duurder mogen zijn (en als de concurrentie zijn werk doet zal dat wel niet zo zijn). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Schepen
|
![]() Prima,
dan zeg ik ook gewoon dat ik het enrom sympathiek vind van jou dat jij die supermarkten eigenhandig wil openhouden. Op die manier sparen we kosten en moeite.. En dat het een fantastisch idee is om terug te grijpen naar de middeleeuwen waar er geen verplichte sluitingsdag was, zodat we weer met z'n allen lekker veel ziek en ongelukkig kunnen zijn omdat we leven voor ons werk niet niet werken om iets te kunnen in het leven. En dat een een groot geschenk is dat we minder tijd kunnen spenderen met onze vrienden en geliefden, of dat we nu nog minder tijd hebben om naar de sportclub te gaan of om een pintje te gaan drinken in onze stamkroeg. Merci boer_bavo, jij bent de grootste! ![]()
![]() |
#59 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom zouden die stamkroegen eigenlijk op zondag mogen openzijn? Hoe zit het dan met het sociaal leven van de cafébaas? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Europees Commissaris
|
![]() Over supermarkten gesproken: recent stond in de krant dat de kleinere supermarkten het terug heel goed begonnen doen. De reden?
Zaken als GB-express die op zondag open zijn. |
![]() |
![]() |