Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 maart 2008, 12:42   #41
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Zeg eerder dat jouw begrip van het woord 'dhimmie' zeer zwak is.
Dhimmitude is zeggen dat moslims nu in de vaart mogen springen, omdat Middeleeuwers - die met een bijbel wel te verstaan - dat ook deden.
Da's precies wat jij doet met je dhimmieartikeltjes.
Ik heb nooit ergens gesteld dat moslims iets mogen doen omdat christenen hetzelfde ooit deden.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 12:45   #42
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik heb nooit ergens gesteld dat moslims iets mogen doen omdat christenen hetzelfde ooit deden.
Nee, je insinueert het alleen maar door dhimmie-artikeltjes te plaatsen.
Da's eigenlijk hetzelfde doen, maar onuitgesproken, schijnheilig dus.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 12:50   #43
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, je insinueert het alleen maar door dhimmie-artikeltjes te plaatsen.
Da's eigenlijk hetzelfde doen, maar onuitgesproken, schijnheilig dus.
Nee, ik insinueer het zelfs niet.
Over welk artikel heb je het?
Oud 24 maart 2008, 13:06   #44
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, ik insinueer het zelfs niet.
Over welk artikel heb je het?
Nu laat zelfs je geheugen je op dhimmie-commando in de steek !
Hoeveel hoeris tracht je binnen te rijven Artisjok?
Alé, om je content te stellen : je bent op weg om een goede moslim te worden Artisjok.

Laatst gewijzigd door Online : 24 maart 2008 om 13:09.
Oud 24 maart 2008, 13:10   #45
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu laat zelfs je geheurgen je op dhimmie-commando in de steek !
Hoeveel hoeris tracht je binnen te rijven Artisjok?
Alé, om je content te stellen : je bent op weg om een goede moslim te worden Artisjok.
Citeer nu eindelijk eens een bericht waarin ik zeg of insinueer dat een moslim iets mag omdat een christen dit deed, of waarin ik rond de pot draai, wegrelativeer, minimaliseer of vergoelijk.
Oud 24 maart 2008, 13:19   #46
Banneling

Standaard

Citaat:
Citeer nu eindelijk eens een bericht waarin ik zeg of insinueer dat een moslim iets mag omdat een christen dit deed, of waarin ik rond de pot draai, wegrelativeer, minimaliseer of vergoelijk.

Artisijok je hebt je dhimmiepluimen meer dan verdiend.
Ik stel voor dat je het openingsartikel van deze draad nog eens herleest en nu creatief wat andere dhimmie-wegrelativeer-tekstjes ofwel zelf schijft ofwel copy/paste. Breng wat creativiteit in die dhimmie-talk! Bijbels worden echt afgezaagd en je kan er mij - atheist- eigenlijk niet veel mee maken.

Doe je best en citeer hieronder 10 redenenen waarin je het grandioze falen van de Beken-Kleur-Manifestatie (of beter : de Mohammed staat voor lul manifestatie) wegrelativeert.
Dat is je huiswerk voor vandaag.
Oud 24 maart 2008, 16:06   #47
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan moet je je geschiedenisboeken nog eens vanonder het stof halen.

Het zou je sieren mocht je op een ietwat beschaafdere manier je mening kunnen uiten.
Wat bedoel je? Dat je een flink stuk in het verleden moet duiken om de prestaties van islam/moslims terug te vinden? Die tijd is er geweest ja.
Nu, in onze tijd valt er niets meer van wetenschappelijks waardevol te ontdekken in de prestaties van moslims! Tenzij aanslagen en achterlijk middeleeuws gedoe.
Superrijke sheiks enz die hun miljoenen zitten te verprutsen die ze uit de olie hebben gekregen en leven tussen duizenden sukkelaars die amper rondkomen.
Echt een proficiat waard en iets voor de wereld om naar op te kijken!

En voor wat "de beschaafde manier" betreft, daar overtreffen ze zelf alles!
Stenig nog een paar vrouwen, rijg nog een paar homo's op een paal, hak nog wat ledematen af enz Dat is de manier waarop zij zich uiten, nietwaar?
laat die achterlijke vuiligheid waar ze is, hier hoeven we ze niet.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 16:23   #48
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mensen toch, de Arabische wereld stond 250 jaar geleden wel even ver als wij, maar na de franse revolutie had hier de kerk en goddienst geen macht meer en moesten priesters zich houden aan bepaalde wetten en regels, of ze verloren hun kop.
Wie geloof en kerk op de eerste plaats liet komen, verloor zijn kop.
Wie wetenschap en ervaring tegen hield omdat het niet overeenkwam met de goddienst, verloor zijn kop.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 16:47   #49
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Artisijok je hebt je dhimmiepluimen meer dan verdiend.
Citaat:
Oud 24 maart 2008, 16:55   #50
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wat bedoel je? Dat je een flink stuk in het verleden moet duiken om de prestaties van islam/moslims terug te vinden? Die tijd is er geweest ja.
Nu, in onze tijd valt er niets meer van wetenschappelijks waardevol te ontdekken in de prestaties van moslims! Tenzij aanslagen en achterlijk middeleeuws gedoe.
Superrijke sheiks enz die hun miljoenen zitten te verprutsen die ze uit de olie hebben gekregen en leven tussen duizenden sukkelaars die amper rondkomen.
Echt een proficiat waard en iets voor de wereld om naar op te kijken!
Ik bedoel daarmee dat ik niet akkoord ga met de stelling van online, en dat dit terug te vinden is in onze geschiedenisboeken.
Ik vind ook dat het online zou sieren mocht hij zijn mening op een ietwat beschaafdere manier kunnen uiten.
Ik vind het ook schandalig dat een minderheid profiteert van het geld dat de olie opbrengt.
Oud 24 maart 2008, 17:09   #51
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik bedoel daarmee dat ik niet akkoord ga met de stelling van online, en dat dit terug te vinden is in onze geschiedenisboeken.
Ik vind ook dat het online zou sieren mocht hij zijn mening op een ietwat beschaafdere manier kunnen uiten.
Ik vind het ook schandalig dat een minderheid profiteert van het geld dat de olie opbrengt.

Haha, het is een kwestie van prioriteiten hé Andev.
De Artisjokken van deze wereld vallen over mijn directe communicatiestijl en steken tijd en energie in het bekendmaken van hun grote verontwaardiging daarover. Over de barbaarsheden, de bloederige gruwelen, het onrecht dat in naam van de islam dagelijks gepleegd worden, vallen ze dan weer niet, dat zijn futiliteiten die het vermelden niet waard zijn, daar beginnen trouwe dhimmies niet aan. Hun mama mag nog ter plaatse gestenigd worden in naam van de religie van de vrede, als Online maar haar communicatiestijl bijvijzelt. Want dat is prioritair! Allah hoort dat niet graag !
Oud 24 maart 2008, 17:26   #52
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En voor lul stonden ze inderdaad.
Zou je niet beter een beetje voor jezelf spreken.

Je maakt jezelf en de meerderheid van de Vlamingen en Nederlanders belachelijk.

Laatst gewijzigd door Rudy : 24 maart 2008 om 17:27.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 18:09   #53
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht

Och Rudietje toch, de man die de ambitie heeft om de profeet van de politiek correctheid te worden. Nog keuriger dan moeder-overste en seutiger dan de volledig ingepakte moslima.

Ik maak mezelf helemaal niet belachelijk. Ik lach gewoon om het falen van de Beken-Kleur-Minifestatie. Wat een afgang ! Wat een afgang voor de politiek correcte profeetjes ....die verkozen om warmpjes thuis te blijven zitten.

Gelukkig kan de geestelijke schade die Rudy geleden heeft vanavond goed maken met een aflevering Rwina-voer. That will make his day !
Oud 24 maart 2008, 18:15   #54
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht

waarom? waar haal je dat nu uit?

Ondertussen heeft Wilders zijn punt al meer dan gemaakt.

Buiten de mohammeds die zichzelf voor lul zetten, heeft bange balkje zichzelf voor lul gezet.

En jij wil dat tegenspreken?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 18:35   #55
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Haha, het is een kwestie van prioriteiten hé Andev.
De Artisjokken van deze wereld vallen over mijn directe communicatiestijl en steken tijd en energie in het bekendmaken van hun grote verontwaardiging daarover. Over de barbaarsheden, de bloederige gruwelen, het onrecht dat in naam van de islam dagelijks gepleegd worden, vallen ze dan weer niet, dat zijn futiliteiten die het vermelden niet waard zijn, daar beginnen trouwe dhimmies niet aan. Hun mama mag nog ter plaatse gestenigd worden in naam van de religie van de vrede, als Online maar haar communicatiestijl bijvijzelt. Want dat is prioritair! Allah hoort dat niet graag !
directe communicatiestijl? grote verontwaardiging?

Bewijs nu eens dat de beschuldigingen aan mijn adres waar zijn.
Citaat:
Oud 24 maart 2008, 18:43   #56
Banneling

Standaard

Citaat:
directe communicatiestijl? grote verontwaardiging?

Bewijs nu eens dat de beschuldigingen aan mijn adres waar zijn.
Ik heb die vraag reeds beantwoord. Waarom anders dan om pure dhimmie-slijmerij postte je dit artikeltje?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hestia
Beste mensen,

Ik denk dat het helemaal geen zin heeft om een welles-nietes-spelletje te spelen over wie nu gelijk heeft en wie niet. Ik zou graag de volgende BEDENKINGEN willen maken, als u mij dat toestaat.
1.Zowel de bijbel als de koran zijn geschriften die eeuwen geleden ontstaan zijn vanuit de noodzaak die de mens voelt om antwoorden op levens- en maatschappelijke vragen te formuleren. Het zijn dus geschriften van "hun tijd". Zoals we allemaal weten is de bijbel stukken ouder dan de koran. Het oude testament is zelfs een samenraapsel van overleveringen uit de oudheid (ik volgde ooit de lessen bij E. Vermeersch geschiedenis van het christendom. hij zette dat daar mooi uiteen.) De oudheid die gekenmerkt werd door bepaalde maatschappelijke problemen en daaraan werden dan ethische regels gekoppeld. De koran is van veel latere datum en is dus een geschrift ontstaan op een moment dat zich andere maatschappelijke problemen voordeden. Die andere problemen hebben in de koran tot andere "oplossingen" geleid.
Hedentendage deze geschriften letterlijk nemen, lijkt me dus niet echt "verstandig". Helaas zijn er mensen die dat doen, maar dat geldt zowel voor moslims als voor christenen (zie bvb. de beweging/secte De bruid van Jezus Christus). Laten we niet vergeten dat ook de bijbel doorspekt is van wrede verhalen en onrechtvaardigheid (denk maar aan het boek Job). Ik denk dat we vooral de teneur van die geschriften moeten bekijken, en ons niet vastpinnen op het letterlijk nemen van die woorden. (Als jullie tegen de koran zijn, ik ben dan evenzeer tegen de bijbel.)
2. Godsdienst en dus de daarmee gepaard gaande ethiek kan niet losgekoppeld worden van politieke organisatie. Het verschil met de islamwereld en christenenwereld is dat de christenen de doorgedrongen christelijke (jaja!) ethiek losgekoppeld hebben van het godsbegrip, en dat is volgens mij vooral door economische redenen. De economische constellatie in islamlanden is anders dan hier. Hetzelfde geldt voor de maatschappijorganisatie (lees politiek). De koppeling van kerk en staat vindt men hier niet op papier terug, maar mijn ouders zijn ook "groot" geworden onder het juk van de katholieke kerk. (Is de huidige kersverse premier ook niet van een partij met de naam CHRISTEN-democratisch en volkspartij?) Ik wil maar zeggen, ook onze ethiek (ook al geloven we niet meer, en koppelen we die niet meer aan een godsbeeld) is doordrongen van "geloof" en vindt zijn oorsprong in de bijbel.

Ik ben zeker niet volledig geweest bij het uiteenzetten van mijn bedenkingen, maar ik hoop aangetoond te hebben dat de problematiek rond islam (en christendom) niet zo eenvoudig is. Er zijn vele aspecten (religieus, maatschappelijk, economisch, historisch,...) die moeten onderzocht worden. Een "woestijnroman" (om circe te citeren) is geen geïsoleerd gegeven, maar een onderdeel van een zeer groot geheel.

Hestia

Laatst gewijzigd door Online : 24 maart 2008 om 18:47.
Oud 24 maart 2008, 19:04   #57
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb die vraag reeds beantwoord. Waarom anders dan om pure dhimmie-slijmerij postte je dit artikeltje?
Ik heb je al gevraagd waar in dit artikel er wordt vergoelijkt?
Ik heb dit bericht geciteerd omdat het verschil wordt uitgelegd tussen de letterlijke tekst van de heilige boeken en de godsdienstbeleving.
Voor de goede orde : ik ga niet akkoord met de onderdrukking van vrouwen noch met het mishandelen van vrouwen door om het even wie.
Maar ik denk niet dat alleen moslims dit doen, noch alle moslims dit doen.
Oud 24 maart 2008, 19:12   #58
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb je al gevraagd waar in dit artikel er wordt vergoelijkt?
Ik heb dit bericht geciteerd omdat het verschil wordt uitgelegd tussen de letterlijke tekst van de heilige boeken en de godsdienstbeleving.
Voor de goede orde : ik ga niet akkoord met de onderdrukking van vrouwen noch met het mishandelen van vrouwen door om het even wie.
Maar ik denk niet dat alleen moslims dit doen, noch alle moslims dit doen.
Het feit alleen al dat je d'r dit artikel bijsleurt is een daad van dhimmitude. Het enige doel was : te minimaliseren, te vergoeilijken, weg te relativeren.

Het is een typisch maneuver voor linkse jongens die het moeilijk hebben met feiten (en daarmee bedoel ik de dagelijkse gruwelen in naam van de islam, de barbaarsheden in de naam van de islam). Dat zijn godsdienstbelevingen die volgens de dhimmie moeten weggelativeerd worden met actu-nieuwtjes uit de Middeleeuwen of met de Bijbel. Wat heerlijk toch voor de linkse kerk dat -ondanks hun heksejacht op de RKK- de bijbel het toch nog overleefd heeft. Het blijkt het handigste dhimmie-attribuut te zijn geworden.
Oud 24 maart 2008, 19:24   #59
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het feit alleen al dat je d'r dit artikel bijsleurt is een daad van dhimmitude. Het enige doel was : te minimaliseren, te vergoeilijken, weg te relativeren.

Het is een typisch maneuver voor linkse jongens die het moeilijk hebben met feiten (en daarmee bedoel ik de dagelijkse gruwelen in naam van de islam, de barbaarsheden in de naam van de islam). Dat zijn godsdienstbelevingen die volgens de dhimmie moeten weggelativeerd worden met actu-nieuwtjes uit de Middeleeuwen of met de Bijbel. Wat heerlijk toch voor de linkse kerk dat -ondanks hun heksejacht op de RKK- de bijbel het toch nog overleefd heeft. Het blijkt het handigste dhimmie-attribuut te zijn geworden.
Kan je voor de verandering eens antwoorden op de vraag en ook eens je valse beschuldigingen achterwege laten?
Oud 24 maart 2008, 19:55   #60
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan je voor de verandering eens antwoorden op de vraag en ook eens je valse beschuldigingen achterwege laten?
Kan jij voor de verandering eens mijn antwoord lezen?

Kijk, ik heb nergens gezegd dat je hoogverraad pleegt door je dhimmitude alhoewel jij nu zelf wel meer dan die indruk geeft door te proberen je op alle manieren te distantiëren van de dhimmie-status ... die je jezelf in de eerste plaats aangesmeerd hebt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be