![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() .
Laatst gewijzigd door filosoof : 26 maart 2008 om 16:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hoe komt het dat ik er niet over verwonderd ben? Laatst gewijzigd door filosoof : 26 maart 2008 om 16:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 26 maart 2008 om 16:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Niet alleen leven er Han-Chinezen in Tibet er leven ook Tibetanen in de rest van China !
Door de bezetting van Tibet zijn de tibetanen zelfs overal een minderheid geworden ... Zo : waarover gaat het protest dan nu ? We worden op het nieuws met allerlei tegenstrijdige berichten om de oren geslagen.. Als we nu aannemen dat de Dalai Lama de leider is niet alleen van het Bhoeddisme, maar ook van een Tibetaanse regering in Ballingschap - neem ik aan dat zijn boodschappen massgebend zijn : stoppen van het geweld & het openen van een dialoog. Ik vraag me af waarover : de Dalai Lama wil eigenlijk niets anders dan dat Tibet het statuut van een autonome Regio binnen China zou krijgen.. In wezen heeft het die al. Dat men er geen pluriparticratische democratie zal krijgen is ook zeker : de chinezen zijn als de dood voor "onstabiliteit".. overtuig hen van de voordelen van meer democratie ivm "stabiliteit" en deze democratie staat achter de hoek om onmiddelijk ingevoerd te worden. Van één ding ben ik redelijk zeker : er bestaat niet zoiets als een "ideaal" regime dat altijd en voor iedere streek kan ingevoerd worden als een trefzeker recept voor vrede en rechtvaardigheid. Er worden in 49 verschillende staten mensenrechten op regelmatige en wraakroepende wijze geschonden... waarom zouden we op China moeten focussen als België zelf op die lijst voorkomt? Het aanbrengen van verbeteringen op het gebied van mensenrechten in de USA, Rusland, India enz.. zou misschien een mooie voorbeeldfunctie kunnen hebben en een aanleiding kunnen zijn om ook elders mensenrechten beter te doen respecteren.
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een woord: geloofwaardigheid! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik kan wel enigszins zijn interpretatie van mijn woorden begrijpen want ik ga ook niet ontkennen dat ik een Tibetaans streven naar zelfbeschikking niet steun als het nieuwe onderdrukking introduceren zal (bijv. rauw kapitalisme (als na de implosie van de S-U) of racisme (als met de aanvallen op Han-Chinezen.))
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 26 maart 2008 om 17:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Europees Commissaris
|
![]() Schandalig om te lezen dat hier zogenaamde "democraten" nog tal van excuses trachten te vinden om de acties van de chineze horden goed te praten.
De Dalai lama is één van de meest vredelievende mensen die er op deze aardkloot rondloopt. Al de rest is BS. Lees gewoon zijn boeken eens.
Laatst gewijzigd door garfield : 26 maart 2008 om 18:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||