Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2008, 14:50   #41
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Het koppel in kwestie kan best uit de buurt, anoniem, blijven want voor ze het weten hebben ze een aantal bloedzuigers van advocaten aan hun been die wel een of ander achterpoortje in de wet zullen vinden om ze alsnog, met behulp van "Het Centrum", voor racisten te laten veroordelen. 't Kan best wel eens zijn dat een van hun tantes of nonkels wel eens op het VB hebben gestemd, dan is het pas helemaal prijs.
Oud 31 maart 2008, 15:26   #42
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Wat mij in gans deze historie opvalt, is het groot aantal getuigen waarover men blijkbaar dient te beschikken om bepaalde aantijgingen te kunnen weerleggen.
Eén Afrikaanse vrouw beweert dat ze het slachtoffer is van racisme en ze komt daarmee al direct middels een uitgebreid interview in het nieuws zonder dat nog maar sprake is van een gevoerd onderzoek of enige kans op wederwoord.
Nu zijn er blijkbaar al drie getuigen die deze vrouw tegenspreken en nog spreekt men van 'Onduidelijkheid aangaande het geval van racisme'. Hoeveel 'blanke' getuigen heeft men nodig vooraleer de stelling van één 'gekleurde' medemens omtrent racisme, kan weerlegd worden ? Doet mij een beetje denken aan bepaalde culturen waarbij de getuigenis van één man gelijk staat aan de getuigenissen van vijf vrouwen of dergelijke.

Daarnaast lijkt de rol van de pers erg nefast te zijn in dit ganse gebeuren. Ik snap dat, indien er werkelijk sprake zou geweest zijn van racisme, dit in het nieuws komt om bepaalde mensen te sensibiliseren en aan te tonen dat onze samenleving geen gratuit racisme zal tolereren. Als je echter te snel op deze kar springt en achteraf blijken de gebrachte feiten toch niet correct te zijn, heeft dit een averechts gevolg. Indien er zich nu daadwerkelijk een geval van racisme voordoet, kan immers al sneller de reflex ontstaan dat dit wederom om een verzonnen verhaaltje gaat.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 15:39   #43
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
En dan nu de waarheid...
Dat schijnbaar geen van de getuigen het volledig incident van begin tot einde zag/hoorde
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 16:07   #44
The Iron Maiden

Standaard

Blijkbaar is filoke zelf een afrikaantje of moslimmeke. Ik kan niet geloven dat die een blanke Europeaan is, want zo uw eigen ras afvallen om toch maar de spelmakertjes te vriend zijn.

De negerin wou geen medische hulp. Nogal verdacht lijkt me, als ze werkelijk ineen geslagen is, dan zou ze toch moeten smeken om medische hulp, maar ze wou geen. Zou ze haar "wonden" willen verbergen of zo? En ze had haar laars uitgetrokken om dat koppel te lijf te gaan?! Moest ik in die man zijn plaats geweest zijn dan zou ik ook mijn zwangere vrouw beschermen. Dat koppel kan die "verdraagzame" negerin nog een proces aandoen wegens slagen en verwondingen.

Wedden dat dat koppel op de plaats gelopen had waar die negerinnen wilden fietsen en dat die negerin daardoor beginnen roepen is tegen dat koppel en dan haar laars uitgetrokken om hen te lijf te gaan. Ze zijn zo "verdraagzaam".
  Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 16:13   #45
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

Ik zie het al voor mij gebeuren:

"Blanke man, loopt met zijn zwangere vrouw op straat in Antwerpen, opeens ziet hij daar een zwarte dame op haar fiest rijden, en omdat hij zoals vele blanken de zwarten haat, begint hij haar te slaan zonder enige echte reden, buiten dan haar huidskleur..."

Klinkt toch allemaal zeer logisch niet ?
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 16:14   #46
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dat schijnbaar geen van de getuigen het volledig incident van begin tot einde zag/hoorde

Jij ook niet, maar toch ga je er direct vanuit, dat het dankzij de "haat campagne" van het VB is, dat deze zwarte dame aangevallen geweest "zou" zijn...

Laatst gewijzigd door DenDane : 31 maart 2008 om 16:15.
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 17:12   #47
Pontus
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Misschien had het koppel een beetje verkeerd in die vrouw haar richting gekeken, Noord-Afrikanen zijn daar ook heel gevoelig voor.
Pontus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 17:15   #48
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenDane Bekijk bericht
Jij ook niet, maar toch ga je er direct vanuit, dat het dankzij de "haat campagne" van het VB is, dat deze zwarte dame aangevallen geweest "zou" zijn...
En stel dat nu bewezen wordt dat die zwarte dame uitlokker van dit fait divers was, wie gaat Filosoof dan naar voren schuiven als bedenker van de haatcampagne tegen het blanke koppel?
We zijn reuze benieuwd.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 18:21   #49
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Racisme is het op grond van een lichamelijk kenmerk of genetisch anders zijn inferieur verklaren van mensen. Dat is precies wat de islam met vrouwen en homo’s doet. En in de praktijk ook met zwarten.
Hoe kan een moslim uit zwart Afrika racistisch zijn tegenover zichzelf?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 19:05   #50
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nee maar sommige Turken zien zwarte Afrikanen niet als moslims hoor,ook moslims discrimineren onderling en nog geen beetje!
Ooit al Marokkanen over Turken gehoord en omgekeerd? Ook dat bestaat he artisjok!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 19:14   #51
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee maar sommige Turken zien zwarte Afrikanen niet als moslims hoor,ook moslims discrimineren onderling en nog geen beetje!
Ooit al Marokkanen over Turken gehoord en omgekeerd? Ook dat bestaat he artisjok!
Natuurlijk heb je bij alle volkeren, bij alle rassen, bij alle godsdiensten, in alle landen, bij alle bevolkingsgroepen,... mensen die discrimineren en/of racist zijn.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 19:53   #52
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

En wat als dat blanke koppel nu toevallig wéér eens een koppel Turken zouden zijn? Dan wordt ie weer helem�*�*l leuk, net zoals die zware racistische aanval aan het pompstation ineens een klein gevalletje van verkeersagressie werd.... vermits de aanvaller Turk was.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 20:08   #53
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En wat als dat blanke koppel nu toevallig wéér eens een koppel Turken zouden zijn? Dan wordt ie weer helem�*�*l leuk, net zoals die zware racistische aanval aan het pompstation ineens een klein gevalletje van verkeersagressie werd.... vermits de aanvaller Turk was.
Of dan bedenkt Willockx wel een sappig, leugenachtig en mager scenariootje dat zijn rode vriendjes bij de VRT als kluif kunnen afknabbelen gedurende 3 weken.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 20:10   #54
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sus antigoon Bekijk bericht
Racistisch incident in stadscentrum Antwerpen

za 29/03/08 - In een zijstraat van de Meir, in het centrum van Antwerpen, is een zwarte vrouw tegengehouden door een blank koppel en van haar fiets geduwd.

De Afrikaanse vrouw uit Guinee werd van haar fiets geduwd en kreeg ook enkele rake klappen. De aanvallers gingen er daarna vandoor.

Het slachtoffer heeft een klacht tegen onbekenden ingediend.

bron : vrt

zie wat racistisch VB allemaal aanricht in Antwerpen, verbieden die partij
Zeg pipo, deze laaste zin inslikken, doet dat pijn ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 08:01   #55
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Wat mij opvalt, is dat de VRT gisteren in het journaal opeens geen woord meer gerept heeft over het 'zware racistische incident' waarvan ze eergisteren een hoofdpunt hadden gemaakt inbegrepen een ontegensprekelijk interview van de betrokkene en veroordeling van het arme racistische Vlaanderen.
Nu gisteren is gebleken dat de VRT blijkbaar iets te vroeg en te hard van stapel is gelopen, worden de feiten ineens verzwegen en is van een mogelijke rechtzetting geen sprake.
Ik vraag mij nu af hoe vaak de VRT ons feiten voorschotelt die achteraf onjuist blijken te zijn zonder dat dit wordt rechtgezet. Maar ja, 'No truth in the news, no news in the truth'.
Als trouwens racisme een verzwarende omstandigheid is bij een misdrijf, dan dient het valselijk beschuldigen van racisme ook een verzwarende factor te zijn bij deze laster.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 08:17   #56
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Wat mij opvalt, is dat de VRT gisteren in het journaal opeens geen woord meer gerept heeft over het 'zware racistische incident' waarvan ze eergisteren een hoofdpunt hadden gemaakt inbegrepen een ontegensprekelijk interview van de betrokkene en veroordeling van het arme racistische Vlaanderen.
Nu gisteren is gebleken dat de VRT blijkbaar iets te vroeg en te hard van stapel is gelopen, worden de feiten ineens verzwegen en is van een mogelijke rechtzetting geen sprake.
Ik vraag mij nu af hoe vaak de VRT ons feiten voorschotelt die achteraf onjuist blijken te zijn zonder dat dit wordt rechtgezet. Maar ja, 'No truth in the news, no news in the truth'.
Als trouwens racisme een verzwarende omstandigheid is bij een misdrijf, dan dient het valselijk beschuldigen van racisme ook een verzwarende factor te zijn bij deze laster.
Rechtzettingen gebeuren praktisch nooit, tenzij men er een rechtszaak van maakt. Daarbij moet je dan nog kunnen bewijzen dat je ZELF benadeelde partij bent!!!

en nee, net zoals het geval van de neger die in mekaar werd geklopt aan het tankstation, waarbij "racistische aanval" ineens "verkeersagressie" werd omdat de dader Turk was en geen autochtone witte racist, zal je hier evenmin nog iets over horen.

Zolang we maar weten dat de rassiesten nog steeds onder ons zijn en vrij loslopen op straat, is aan de opvoedkundige opdracht van de staatstelevisie voldaan.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 09:14   #57
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sus antigoon Bekijk bericht
Racistisch incident in stadscentrum Antwerpen

za 29/03/08 - In een zijstraat van de Meir, in het centrum van Antwerpen, is een zwarte vrouw tegengehouden door een blank koppel en van haar fiets geduwd.

De Afrikaanse vrouw uit Guinee werd van haar fiets geduwd en kreeg ook enkele rake klappen. De aanvallers gingen er daarna vandoor.

Het slachtoffer heeft een klacht tegen onbekenden ingediend.

bron : vrt

zie wat racistisch VB allemaal aanricht in Antwerpen, verbieden die partij
Zeg, ik hoor u niet meer? Nu dat de feiten wat duidelijker zijn geworden en er dus helemaal geen sprake is van de hierboven beschreven 'racistische' aanval.
Hallo?
Oud 1 april 2008, 11:26   #58
Pontus
Lokaal Raadslid

Standaard

Sus en filosoof zijn stilletjes vertrokken, er valt namelijk niks meer te zeggen over die Vlaamsche racisten en het zogenaamde haatklimaat dat het VB gecreeerd heeft.
Pontus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 11:32   #59
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Toen was filosoof er ook als de kippen bij om de schuld bij VB 'ers te leggen.
Achteraf stond hij wel met zijn broek op zijn enkels toen bleek dat de dader een Turk was.

Laatst gewijzigd door daiwa : 1 april 2008 om 11:33.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 13:40   #60
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Of hoe het verhaal weer compleet verdraaid werd door het zogenaamde "slachtoffer"

Citaat:
Koppel meldt zich na racistisch incident Antwerpen
Uit het archief31/03/08: Nog geen duidelijkheid over racistisch incident
31/03/08: Afrikaanse vrouw dient klacht in na vermeend racisme
31/03/08: Antwerpse politie onderzoekt racismeklacht Afrikaanse vrouw

ANTWERPEN - Het koppel dat zaterdag verwikkeld raakte in een incident met een Afrikaanse vrouw heeft zich maandag bij de politie gemeld. Uit hun versie van de feiten blijkt dat de Afrikaanse vrouw niet zo onschuldig is als ze wil doen geloven.

Getuigen hadden eerder al verklaard dat de agressie in eerste instantie van de zwarte vrouw was uitgegaan.

Het koppel uit Antwerpen liep zaterdagmiddag in de Lange Klarenstraat, een zijstraat van de Meir. 'We liepen op het voetpad, de zwarte vrouw fietste samen met nog een andere vrouw ook op het voetpad. Toen ze ons zagen naderen, gingen ze achter elkaar fietsen', doet de zwangere vrouw, die anoniem wil blijven, haar verhaal.

'De eerste fietser kruiste ons zonder probleem. Toen de tweede vrouw ons voorbij reed, raakten mijn man en zij elkaar aan. Daarop is ze gestopt en heeft ze aan mijn man gevraagd of hij het normaal vond dat hij tegen haar liep', vervolgt de vrouw. Het antwoord van de man - 'Vindt u het normaal dat u hier fietst?' - schoot bij de zwarte vrouw in het verkeerde keelgat.

'Ze heeft haar fiets aan de kant gegooid, heeft haar jas en trui uitgetrokken en is in t-shirt op ons afgekomen. Ze riep dat we racisten waren en is beginnen duwen en trekken', aldus de vrouw. In het tumult dat daarop ontstond, trok de zwarte vrouw op een gegeven moment haar laars uit. 'Toen ze daarmee begon te slaan, sloegen bij mijn man de stoppen door', vervolgt de vrouw die een aantal slagen op haar zwangere buik moest incasseren.

'Mijn man was zo kwaad dat hij de laars van de vrouw over een muurtje heeft gegooid', aldus de vrouw. Het koppel slaagde er uiteindelijk in zijn weg te vervolgen.

Pas zondagmorgen merkte het koppel dat de Afrikaanse vrouw met haar verhaal naar de pers was gestapt. Maandag trok het koppel zelf naar de politie om hun verhaal te doen. En om tegen de Afrikaanse vrouw klacht in te dienen wegens slagen en verwondingen.

'De handen van mijn man staan vol krassen en schrammen. Bovendien zijn we zondag nog naar het ziekenhuis gegaan omdat ik buikpijn had. Gelukkig was er niets aan de hand met ons kindje', besluit de vrouw, die benadrukt dat zij en haar man geen racisten zijn.
Bron: de standaard
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be