Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2008, 13:39   #41
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Ik ben niet zo goed op de hoogte van de Haagse politiek als jij van de Brusselse. Het enige wat me iets zegt uit je overzicht, is de episode met Hirsi Ali en daar heeft Verdonk idd een erg foute rol gespeeld.
Nou heb ik weinig sympathie voor Verdonk. Maar ik ben van mening dat ze weinig anders kon doen, dan het paspoort van Hirsi Ali afpakken. Ayaan had gewoon gelogen om Nederland binnen te kunnen komen. De wet is heel duidelijk wat er dan moet gebeuren. Vele mensen hebben Nederland moeten verlaten om vergelijkbare leugens bij het verkrijgen van een verblijfsvergunning. Verdonk kon niet anders. Of vind jij dat er voor prominente mensen andere regels gelden dan voor gewone burgers? Dat zou regelrecht ingaan tegen artikel 1 van onze grondwet.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 13:44   #42
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
En dan is ze ook nog eens voorstander van bestuurlijke vernieuwing en directe democratie... Rob jongen, je kunt je geluk niet op.

Bestuurlijke vernieuwing en directe democratie? Een beweging oprichten zonder leden gefinancierd door het bedrijfsleven is dat haar idee van bestuurlijke vernieuwing en directe democratie?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 13:53   #43
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Nou heb ik weinig sympathie voor Verdonk. Maar ik ben van mening dat ze weinig anders kon doen, dan het paspoort van Hirsi Ali afpakken. Ayaan had gewoon gelogen om Nederland binnen te kunnen komen. De wet is heel duidelijk wat er dan moet gebeuren. Vele mensen hebben Nederland moeten verlaten om vergelijkbare leugens bij het verkrijgen van een verblijfsvergunning. Verdonk kon niet anders. Of vind jij dat er voor prominente mensen andere regels gelden dan voor gewone burgers? Dat zou regelrecht ingaan tegen artikel 1 van onze grondwet.
Er wordt door de overheid zoveel gefoefeld, met de mantel der liefde bedekt of door de vingers gezien dat slechte gevolgen heeft, dat het verbijsterend is te zien dat men dat niet wil doen als het eens een goed gevolg zou kunnen hebben. Ayaan had "particulier pardon" moeten krijgen, omdat zij van onschatbaar nut is voor Nederland en Europa.

Het ziet er naar uit dat Rita gewoon een lastige concurrente op de rechter VVD-flank heeft willen uitschakelen door ze te verbannen.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 13:56   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Bestuurlijke vernieuwing en directe democratie? Een beweging oprichten zonder leden gefinancierd door het bedrijfsleven is dat haar idee van bestuurlijke vernieuwing en directe democratie?
Directe democratie betekent: de invoering van bindende referenda. Hopelijk wordt daar ook het BROV mee bedoeld.
Via bindende referenda krijgt het volk veel meer inspraak in de politiek dan zonder, waardoor de overmacht van de politieke partijen ingetoomd wordt. Zonder directe democratie blijft alles bij het oude en komt er zeker GEEN bestuurlijke vernieuwing. Laat dus maar komen, ook al steekt het bedrijfsleven daar een handje bij toe.
Oud 7 april 2008, 13:59   #45
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er wordt door de overheid zoveel gefoefeld, met de mantel der liefde bedekt of door de vingers gezien dat slechte gevolgen heeft, dat het verbijsterend is te zien dat men dat niet wil doen als het eens een goed gevolg zou kunnen hebben. Ayaan had "particulier pardon" moeten krijgen, omdat zij van onschatbaar nut is voor Nederland en Europa.
Zo denk ik er ook over.
Er worden voortdurend uitzonderingen gemaakt, waarom dan ook niet een keertje voor een moslima zoals er veel te weinig naar onze landen emigreerden?
Oud 7 april 2008, 14:06   #46
FDM
Banneling

Standaard

Rita heeft ook mijn morele steun , dat heb ik op een nl.site al laten blijken ( ik vond fantastisch genant dat ze aan oudere marokkaanse vrouwen die al een heel leven met hun tamme kont op nederlandse bodem zitten vroeg : spreekt u nederlands ? live op tv jawel : de berbertjes hadden niet eens de vraag begrepen !!

Oud 7 april 2008, 14:16   #47
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vergeet niet dat Ayaan zelf altijd snoeihard heeft uitgehaald naar liegende asielzoekers. Zelf had ze geen enkel mededogen met mensen die op een vergelijkbare manier het land zijn ingekomen.
Oud 7 april 2008, 14:30   #48
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Pff al die Pim-imitators. Niemand kan ooit zo cool als Pim worden.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 14:30   #49
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vergeet niet dat Ayaan zelf altijd snoeihard heeft uitgehaald naar liegende asielzoekers. Zelf had ze geen enkel mededogen met mensen die op een vergelijkbare manier het land zijn ingekomen.
Onjuist.
Het was juist tijdens een telefonisch pleidooi voor Taida Pasiç dat Hirsi Ali zich tegen Verdonk liet ontvallen dat ze zelf ook had gelogen maar dat asielzoekers dat uit angst soms doen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 14:32   #50
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:

Het ziet er naar uit dat Rita gewoon een lastige concurrente op de rechter VVD-flank heeft willen uitschakelen door ze te verbannen.
Er had niet eens gefoefeld hoeven worden. Het stond de minister vrij deze wet al dan niet toe te passen of naar eigen idee te interpreteren.
Oud 7 april 2008, 14:54   #51
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Onjuist.
Het was juist tijdens een telefonisch pleidooi voor Taida Pasiç dat Hirsi Ali zich tegen Verdonk liet ontvallen dat ze zelf ook had gelogen maar dat asielzoekers dat uit angst soms doen.
Hirsi Ali heeft als kamerlid van de VVD - met de portefeuille immigratie - constant gepleit voor een hard en streng asielbeleid.
Oud 7 april 2008, 15:01   #52
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Er had niet eens gefoefeld hoeven worden. Het stond de minister vrij deze wet al dan niet toe te passen of naar eigen idee te interpreteren.
Verdonk kon helemaal niet schipperen met de wet in deze. De Hoge Raad had al eerder bepaald dat bij identiteitsfraude het paspoort ongeldig wordt. Daarom is het woord "afpakken" hierboven mischien wat ongelukkig gekozen door mij. Haar paspoort was gewoon al nooit rechtsgeldig geweest.

Laatst gewijzigd door Spinoza : 7 april 2008 om 15:03.
Oud 7 april 2008, 15:04   #53
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Hirsi Ali heeft als kamerlid van de VVD - met de portefeuille immigratie - constant gepleit voor een hard en streng asielbeleid.
Uhuh, maar wel menselijk.
Oud 7 april 2008, 15:08   #54
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Verdonk kon helemaal niet schipperen met de wet in deze. De Hoge Raad had al eerder bepaald dat bij identiteitsfraude het paspoort ongeldig wordt. Daarom is het woord "afpakken" hierboven mischien wat ongelukkig gekozen door mij. Haar paspoort was gewoon al nooit rechtsgeldig geweest.
Jaja, daar ging nu juist de discussie over. Het ging er juist om dat de hoge raad had gezegd dat het paspoort afgepakt mocht worden, niet dat het moest.

Maar laten we hier maar over ophouden. De discussie is toen al uitgebreid gevoerd. Het punt is dat als Verdonk had gewild er geen vuiltje aan de lucht was geweest.
Oud 7 april 2008, 15:08   #55
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Uhuh, maar wel menselijk.
Maar asielzoekers die zich schuldig maakten aan vergelijkbare leugens als Ayaan, waren niet welkom.

Op die hypocrisie van haar doelde ik eigenlijk.
Oud 7 april 2008, 15:09   #56
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Maar asielzoekers die zich schuldig maakten aan vergelijkbare leugens als Ayaan, waren niet welkom.
Op die hypocrisie van haar doelde ik eigenlijk.
Je hebt het mis.
Oud 7 april 2008, 15:38   #57
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

25 zetels is heel wat minder dan 24%...
Oud 7 april 2008, 16:27   #58
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Het punt is dat als Verdonk had gewild er geen vuiltje aan de lucht was geweest.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy
Oud 7 april 2008, 17:32   #59
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Ik zou dus als Nederlander, en met de kennis waarover ik nu beschik, niet lang twijfelen.
Dan weet ik een goeie deal. Laten we dan van plaats wisselen, ik zie namelijk LDD wel zitten.
Oud 7 april 2008, 18:17   #60
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Laten we dan van plaats wisselen, ik zie namelijk LDD wel zitten.
Ik ook. Jean-Marie echter iets minder.

Wat nu?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be