![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en vanuit een waardering van het menselijk leven als zodanig, als humanistisch standpunt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
misschien was het wel een ontzettende klootzak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() wat is erger ? een dader kelen
of een tweede slachtoffer moeten samenrapen nadat je de dader na de eerste keer liet lopen |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Eerlijk gezegd, ik vind de doodstraf soms te gemakkelijk en te simpel voor sommige serie moordenaars ( zie nu Fourniret)
Men zou deze beesten, na uitspraak rechtbank, via een medische ingreep, blind en doof moeten maken. Zet ze dan maar in een cel en geef ze een vlijmsherp mes - binnen de 2 maanden snijden ze hun polsen over Plotse blind- en doofheid overleeft niemand en dat schrikt wel af. Officieel overlijdensverklaring : zelfmoord Opgekuist staat netjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat er trouwens humanistisch zou zijn aan het beschermen van moordenaars en pedofielen ontgaat me compleet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() er komt steeds gezelliger volk binnen precies.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat is erger? de oorlog in Irak of de schietpartij in de lokale shop?
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In belgique ben ik meer liberaal, maar als ik in de US zou wonen, zou ik eerder links zijn. Mensen die een moord plegen in een vlaag van woede (en dat kan je dan nog opdelen in mensen die om gegronde reden door woede tijdelijk niet verantwoordelijk zijn voor hun daden - afhankelijk van de omstandigheden) kan zoveel betekenen. 1. Ik herinner me een zaak van heel lang geleden niet te ver van de gemeente waar ik opgroeide, waar een vrouw zijn man al een tijdje bedroog terwijl ze daar geen geheim van maakte. Toen ze in bad lag vertelde ze hem dat ze hem maar definitief ging verlaten maar dat hij nog 1 keertje haar kon neuken (met nog wat minder fraaie verwijten erbij). Die man heeft zijn geweer genomen en haar doodgeschoten (mja... in die tijd hadden de mensen nog vuurwapens in huis... gelukkig nu alleen nog broodmessen). De man is vrijgesproken omdat hij handelde uit onweerstaanbare drang. Nu ja... flink in voorarrest gezeten natuurlijk en hij was zelfstandige type bakker/slager of zoiets en dan kan je maar beter verhuizen en van job veranderen want het zijn niet bepaald feiten die klanten naar je winkel lokken. Was die vrijspraak terecht? Ik denk van niet, maar het gaat om woede en woede die te verklaren valt. Een lange tergende situatie werd met nog wat verwijten en zulkse kleinerende uitspraken bezegeld. Ik zou er niet om moorden aangezien ik die situatie zelf had stopgezet voor het zover kwam. Maar het is nu eenmaal zo gelopen. Een lichte straf ware beter geweest om toch maar te zeggen dat je gewoon geen leven neemt, maar ik kan ook niet zeggen dat die man de doodstraf verdient of levenslang dient te hebben. 2. Ander voorbeeldje. Iemand die ik via via ken (nooit persoonlijk tegengekomen gelukkig) zit al diep in de schulden en koopt een Porsche waarop hij de nummerplaten van zijn oude wagen vijst zonder natuurlijk de belastingen op die porsche te betalen, laat staan hem te verzekeren (we gaan circe of Online geen plezier doen... het gaat om een autochtoon). Hij leeft op de ziekenkas (ja... dan moet je een porsche hebben) want het havenwerk werd hem te veel. In zulke situatie moet je ook even gaan wandelen in Antwerpen terwijl je je wagen op de rijbaan dubbel geparkeerd hebt staan. Een flikkencombi passeert en vraagt hem zijn wagen te verplaatsen en hij begint meteen op die agenten te motten. Hij was al bij de politie geseind omwille van een echtscheidingszaak waarin hij heel wat geld dat zijn ex hem ooit had betaald moest terugbetalen, rijdt met een auto die niet verzekerd is en waarop geen autotaks is betaald (of dan toch die van zijn bescheiden vorige wagen), heeft zijn ex triljoenen keer gestalkt waar ze ook ging wonen tot zelfs op haar werk toe (persoonlijk verschijnen en telefoontjes). Wat voor idioot ben je dan om nog eens op die flikken te gaan slaan terwijl ze je enkel vragen om je auto te verzetten? Hoe goed kan je zo iemand inpassen in de maatschappij? Resultaat voor de klootzak: porsche aangeslagen en ze hadden hem gevonden voor al zijn schulden. En de echtscheidingszaak kon ineens sneller gaan. Ik zie een moord in geval 1, een domme bruut in geval 2. De dag dat geval 2 iemand vermoordt (en dat zie ik nog gebeuren), dan denk ik dat geval 1 kans heeft op reintegratie en zoiets nooit meer zou doen. Van geval 2 weet ik dat hij altijd zal hervallen. En als hij eens ooit moord toevoegt aan zijn CV dan denk ik ook dat er daar herval zal zijn omdat het geen opwelling is. Die man is agressief en dom. Sublieme cocktail voor drama's. Ik heb gemixte gevoelens tov. van de doodstraf. Mensen die duidelijk hebben aangetoond dat ze nooit meer in de maatschappij mogen worden losgelaten, zoals Dutroux of Fourniret en vele anderen... wat is het nut om die tussen hun vier muurtjes te laten leven. Die vier muurtjes waar ze trouwens amper uit mogen. Want reken maar... zelfs zware gangsters hebben een serieus probleem met monsters als dutroux en fourniret... die zouden meteen tot pulp worden gestampt en die moeten in isolatie worden gehouden. De bescherming en de monitoring over mensen als dutroux e.d. kost honderd keer meer dan die over een gewone gevangene. En als we weten dat het gewoon beesten zijn. We eten ook beesten. Ik ben geen liefhebber van een stukje steak Dutroux, ik eet geen mensen, maar in die zin vind ik het zonde om die freaks die in de gevangenis meestal zelfs nog theorietjes gaan opbouwen over hun slechte behandeling en nog gaan mailen of schrijven naar goede zielen die dan weer denken dat die mens het toch niet verdiend heeft, dat is echt wel zonde. Ik ben dus wel voorstander van de doodstraf. Enkel wel als de doodstraf deftig gebeurt. De electrische stoel was niet bepaald een goed middel. Dat is een marteltuig. De Chemische doodstraf daar zijn twijfels over. Dus zolang ze niks beter vinden.... laat ze de "onrendabele mijnen" bevolken. Kunnen ze x aantal kolen bovenhalen en x wordt vermenigvuldigd met het aantal boterhammen die ze die dag krijgen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had filosoof niet uitgenodigd eigenlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In uw visie op het humanisme zullen zulke types als Dutroux wel beschouwd worden als mensen die psychiatrisch niet compleet in orde zijn en in feite een humane behandeling verdienen.
In mijn visie zijn dat koelbloedige moordenaars die de doodstraf verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() Moest ik in Belgie wonen dan zou ik tegen de doodstraf zijn indien levenslang daadwerkelijk levenslang is; er een speciale, maximum-security gevangenis komt voor deze moordenaars waaruit ontsnappen onmogelijk is en waar ze 23/24 uur in hun cel moeten doorbrengen. Verder geen prive-bezoek.
Laatst gewijzigd door longhorn : 6 april 2008 om 01:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ik elders zei ben ik meer gewonnen voor een systeem van ballingschap.
![]() |
![]() |
#57 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Liefst wel --- paar eilandjes in de Pacifische Oceaan nemen. Mensen wat graantjes en hout in handen stoppen; wensen ze moordenaartje daar te spelen: tant mieux. Indien ze het serieus menen, kunnen ze de rest van hun dagen slijten ver weg van enig contact met de samenleving.
Eventuele bewaking zou in die context ook meer gericht zijn op het buitenhouden van bezoekers dan het binnenhouden van bannelingen.
Laatst gewijzigd door lombas : 6 april 2008 om 01:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind de doodstraf gewoon zonde.
Levenslang de steenkoolmijnen in vind ik veel nuttiger, zeker in deze tijden van peak oil enzo.
![]() |
#60 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De doodstraf heeft geen nut en is alleen een uiting van macht.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |