Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2008, 22:33   #41
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

buitenaardse levensvormen, intelligent of niet, hoeven niet per se herkend te worden door de mens om te bestaan. En omgekeerd.
Ik kan me best voorstellen dat een buitenaardse dit forum bekijkt en ontcijfert (want wij gaan er natuurlijk vanuit dat intelligente levensvormen zoals wij zijn of verder geëvolueerd -ijdelheid- ) om tot de conclusie te komen dat er geen intelligent leven aanwezig is. Je hoeft daar zelfs niet buitenaards voor zijn in dit geval. Hetzelfde met radiogolven, lichtsignalen, ruimtesondes edm.

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 07:29   #42
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

op NGC loopt nu een docu "Earth investigated" waarbij wordt aangetoond dat de omstandigheden in een komeet van die aard zijn dat er de bouwstenen voor leven in worden opgebouwd.

Die organische moleculen zouden dan op aarde zijn terechtgekomen.
In dat geval komen ze natuurlijk op nog vele andere planeten terecht, alleen moeten daar de juiste omstandigheden dan weer aanwezig zijn om er verder leven uit te maken.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 08:24   #43
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Averroes Bekijk bericht
Ik lees af en toe de interpretaties van de koran en tot nu toe heb ik nergens gelezen da er geen buitenaards leven is.
Sterker nog: ik ben er zeker van dat als er ooit buitenaards leven gevonden zou worden uit doorwrochte koranstudies door "supergeleerde" koran"wetenschappers" zal blijken dat dat al lang in de koran beschreven staat.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 08:28   #44
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Ongetwijfeld. Het is maar een kwestie van bepaalde zaken iets anders te "interpreteren".

Laatst gewijzigd door Esperanza : 14 april 2008 om 08:28.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 17:27   #45
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Wat mij opvalt tijdens dergelijke discussies, is dat veel mensen weigeren te geloven in leven op andere planeten, gezien "de vele voorwaarden die leven vereisen", voorwaarden zoals seizoenen, afstand tot de zon, gepaste zwaartekracht, geen dodelijke straling, water, koolstof, eventueel zuurstof, niet te koud, niet te warm, niet licht en niet te donker, niet te dit en niet te dat.

Persoonlijk vind ik dat nogal een arrogante houding. Het is niet omdat op Aarde het leven zich ontwikkeld heeft onder invloed van de bovenvermelde voorwaarden, dat dit in de rest van het heelal ook zo is.

Misschien zijn er radiogolven met een bewustzijn die zich voeden met iridium. Of rotsachtige planten die zichzelf kunnen klonen, zonder afhankelijk te zijn van licht of water. Weet ik veel.

Dit zijn uiteraard absurde voorbeelden, maar ik wil enkel benadrukken dat onze voorwaarden voor leven geen blauwdruk hoeft te zijn voor de rest van het universum.

De Aarde is bijna letterlijk minder dan een stofje in het heelal, temidden van miljarden sterrestelsels, maar we zullen wel eens gaan zeggen hoe het leven op andere planeten zich wel en niet zal ontwikkelen, en wat de voorwaarden zijn.

Best wel een gedurfde houding vind ik.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 17:45   #46
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Maar stel nu eens dat er buitenaards intelligent leven is en dat dat blijkt te bestaan uit blonde blauwogige christenen. We zouden die moslims hier nogal eens een poepje laten ruiken...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 17:51   #47
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Maar stel nu eens dat er buitenaards intelligent leven is en dat dat blijkt te bestaan uit blonde blauwogige christenen. We zouden die moslims hier nogal eens een poepje laten ruiken...
Hah !

Zou wel grappig zijn.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 18:00   #48
De Groene Chinees
Burger

De Groene Chinees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht

Greetings, Earthlings!
Bijgevoegde afbeelding(e)

De Groene Chinees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 18:03   #49
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Misschien is de mens wel een buitenaards wezen.

Of de kolibri in mijn tuin
het vuil onder mijn vinger
de tumor in mijn hersenen

euh...schrap dat laatste maar beter

Ik zou het willen vragen aan de kolibri maar verwacht geen antwoord
ik vang hem en snij hem open
maar zie niets abnormaals
ik raadpleeg heilige boeken
maar helaas...het is allemaal mensentaal

En toch, wie weet?

ik niet.
mijn medemens niet
Hawking niet

dan maar pretenderen.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 april 2008 om 18:07.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 19:16   #50
Cisalpina
Gouverneur

Cisalpina's schermafbeelding

Standaard

Het vreemdst vind ik dat mensen naar het heelal kijken alsof zij er zelf buiten staan, als een soort toeschouwers als het ware.

Mijn gedacht is het nochtans dat wij (en leven in het algemeen) gewoon een onderdeel zijn van het heelal, net zoals de sterren, de zwarte gaten (niet van de Afrikanen), de manen en de planeten en al de rest.

Die beeldschone Gopi's van de planeet Krishnaloka wil ik anders wel eens zien, al is dat misschien één van die typische, verwerpelijke reacties van een blanke .
Cisalpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 19:46   #51
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina Bekijk bericht
Mijn gedacht is het nochtans dat wij (en leven in het algemeen) gewoon een onderdeel zijn van het heelal, net zoals de sterren, de zwarte gaten (niet van de Afrikanen), de manen en de planeten en al de rest.
Deze vetgedrukten bestaan nog steeds slechts theoretisch

Laatst gewijzigd door KrisKras : 15 april 2008 om 19:46.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2008, 02:26   #52
Crochettie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Vraag: moet het intelligent leven zijn? Er zijn ook wetenschappers die beweren dat bacteriën van Mars komen. Bacteriën zijn tot zover ik weet nog steeds levende mechanismen en van radiogolven hebben ze volgens mij nog niet veel kaas gegeten.

Anderzijds: als er echt intelligent leven is ergens in het heelal, wie zegt er dan dat het dicht genoeg is, om ons al bereikt te hebben.
Of als het echt intelligent is, heeft het dan wel zin om zich hier te komen moeien. Blijkbaar zijn wij schepselen die ons graag met alles en iedereen willen inlaten, zelfs buiten onze planeet, met alle gevolgen vandien.
Denk je dat echt intelligent leven zich inlaat met het eventueel koloniseren van andere planeten, als het voor zijn eigen leefomgeving moet zorgen.

Daarnaast geloof ik niet meteen dat onze aarde iets bij te brengen heeft aan andere planeten en vice versa.

Gaan concluderen dat er geen ander leven is, gewoon omdat we er nog geen contact mee gelegd hebben, vind ik een zwak argument.

Dan kan iemand evengoed zeggen: ik heb nog geen contact gehad met God, dus Hij bestaat niet.
Het relaas, dat er buiten onze aarde geen leven bestaat wordt in stand gehouden door de kerk.

Ik ga hier niet de bijbels uit de doeken doen (of korans ... enz...) maar deze zijn allemaal gebasseerd op het feit dat wij de enige levende wezens zijn
Indien het tegendeel kan bewezen worden spatten alle godsdiensten uit mekaar.
Zo simpel zit dat
Crochettie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2008, 09:28   #53
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Wat mij opvalt tijdens dergelijke discussies, is dat veel mensen weigeren te geloven in leven op andere planeten, gezien "de vele voorwaarden die leven vereisen", voorwaarden zoals seizoenen, afstand tot de zon, gepaste zwaartekracht, geen dodelijke straling, water, koolstof, eventueel zuurstof, niet te koud, niet te warm, niet licht en niet te donker, niet te dit en niet te dat.

Persoonlijk vind ik dat nogal een arrogante houding. Het is niet omdat op Aarde het leven zich ontwikkeld heeft onder invloed van de bovenvermelde voorwaarden, dat dit in de rest van het heelal ook zo is.

Misschien zijn er radiogolven met een bewustzijn die zich voeden met iridium. Of rotsachtige planten die zichzelf kunnen klonen, zonder afhankelijk te zijn van licht of water. Weet ik veel.

Dit zijn uiteraard absurde voorbeelden, maar ik wil enkel benadrukken dat onze voorwaarden voor leven geen blauwdruk hoeft te zijn voor de rest van het universum.

De Aarde is bijna letterlijk minder dan een stofje in het heelal, temidden van miljarden sterrestelsels, maar we zullen wel eens gaan zeggen hoe het leven op andere planeten zich wel en niet zal ontwikkelen, en wat de voorwaarden zijn.

een nogal arrogante houding, typisch antropocentrisch, en soms ingegeven vanuit een godsdienstige achtergrond, met de mens als toppunt van de schepping.

Elke dag nog worden er levende wezens ontdekt op plaatsen waarvan men tot voor kort dacht dat het leven er onmogelijk was. Grotten zoveel kilometer onder de grond, waar geen licht te vinden is. In ondergrondse meren, bedolven onder een kilometer ijs. Op plaatsen waar temperaturen en druk zo groot zijn dat gewone mensen een speciaal pak nodig hebben.

Het is gewoon een kwestie van tijd...
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2008, 09:37   #54
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crochettie Bekijk bericht
Het relaas, dat er buiten onze aarde geen leven bestaat wordt in stand gehouden door de kerk.

Ik ga hier niet de bijbels uit de doeken doen (of korans ... enz...) maar deze zijn allemaal gebasseerd op het feit dat wij de enige levende wezens zijn
Indien het tegendeel kan bewezen worden spatten alle godsdiensten uit mekaar.
Zo simpel zit dat
Ik vrees toch dat ze dan weer even rond de pot zullen draaien.

Je zou toch gedacht hebben dat alles uit mekaar spatte toen bleek dat de zon niet rond de aarde draait en dat de aarde dus niét het middelpunt van het heelal is.

dan hebben we onze melkweg.... hebben ze daar weer over geleuterd, maar wat blijkt? er zijn miljarden melkwegstelsels... oeis...

en van ginds daarboven zou die godheid dan willen dat sommige menskes hier minstens vijf keer per dag hun gat in de lucht moeten steken naar waar ze menen dat die godheid zich ergens bevindt... (of nee, het is hun hoofd dat ze naar "ergens" moeten richten, allemaal tegelijk op de juiste tijd (hoezo? is het dan geen nacht in New York als ze ergens anders al de zon zien opkomen?)

enfin, �*l deze ondertussen bewezen spullen blijken niet van die aard te zijn dat men inziet dat de troon van de maangod NIET boven de wateren hangt, noch dat de zon NIET in een modderpoel ondergaat, of wat er ook nog voor andere nonsens mag verteld worden.

Ze BLIJVEN er gewoonweg in geloven!

dus moesten ze buitenaards wezen ontdekken op een bepaald ogenblik, dat gaat dat volgens mij totaal niks afdoen aan die sprookjes.
Zelfs als het buitenaardse wezen zèlf een godje heeft ingesteld, tja, dan is het zoals nu de maangod, de zonnegod en nog wat goden zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 16 april 2008 om 09:40.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2008, 10:13   #55
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
Deze vetgedrukten bestaan nog steeds slechts theoretisch
Ik dacht dat ze ondertussen wel bewezen waren.
Er zijn zelfs classificaties van zwarte gaten, en er is ook ontdekt dat ieder melkwegstelsel rond een zwart gat draait.
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2008, 13:39   #56
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infidel Bekijk bericht
Ik dacht dat ze ondertussen wel bewezen waren.
Er zijn zelfs classificaties van zwarte gaten, en er is ook ontdekt dat ieder melkwegstelsel rond een zwart gat draait.
men probeert krampachtig, maar ze zijn zeker nog niet bewezen, zwijgstil ontdekt.
Oud 17 april 2008, 08:58   #57
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht

Dan moet je de term "leven" heel anders gaan benaderen.
Oud 17 april 2008, 09:18   #58
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
men probeert krampachtig, maar ze zijn zeker nog niet bewezen, zwijgstil ontdekt.
Ze zijn wel bewezen én ontdekt.
Net zoals bijvoorbeeld elementaire deeltjes verklaren ze een aantal waarnemingen.

Als je natuurlijk met 'bewezen en ontdekt' bedoelt dat er een visuele registratie is en een sample ervan in een bokaal, dan zijn natuurlijk zwarte gaten nog niet ontdekt, net zoals elementaire deeltjes, de Van Allengordels, Ioniserende straling, etc. etc.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2008, 09:30   #59
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Rare uitspraak van hem. Het universum is zo reusachtig dat het statistisch gezien onmogelijk lijkt dat er nergens anders leven zou zijn.
Oud 17 april 2008, 10:33   #60
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ze zijn wel bewezen én ontdekt..
enkel in de hoofden van creatieve wiskundigen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be