![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() buitenaardse levensvormen, intelligent of niet, hoeven niet per se herkend te worden door de mens om te bestaan. En omgekeerd.
Ik kan me best voorstellen dat een buitenaardse dit forum bekijkt en ontcijfert (want wij gaan er natuurlijk vanuit dat intelligente levensvormen zoals wij zijn of verder geëvolueerd -ijdelheid ![]()
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() op NGC loopt nu een docu "Earth investigated" waarbij wordt aangetoond dat de omstandigheden in een komeet van die aard zijn dat er de bouwstenen voor leven in worden opgebouwd.
Die organische moleculen zouden dan op aarde zijn terechtgekomen. In dat geval komen ze natuurlijk op nog vele andere planeten terecht, alleen moeten daar de juiste omstandigheden dan weer aanwezig zijn om er verder leven uit te maken.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ongetwijfeld. Het is maar een kwestie van bepaalde zaken iets anders te "interpreteren".
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 14 april 2008 om 08:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat mij opvalt tijdens dergelijke discussies, is dat veel mensen weigeren te geloven in leven op andere planeten, gezien "de vele voorwaarden die leven vereisen", voorwaarden zoals seizoenen, afstand tot de zon, gepaste zwaartekracht, geen dodelijke straling, water, koolstof, eventueel zuurstof, niet te koud, niet te warm, niet licht en niet te donker, niet te dit en niet te dat.
Persoonlijk vind ik dat nogal een arrogante houding. Het is niet omdat op Aarde het leven zich ontwikkeld heeft onder invloed van de bovenvermelde voorwaarden, dat dit in de rest van het heelal ook zo is. Misschien zijn er radiogolven met een bewustzijn die zich voeden met iridium. Of rotsachtige planten die zichzelf kunnen klonen, zonder afhankelijk te zijn van licht of water. Weet ik veel. Dit zijn uiteraard absurde voorbeelden, maar ik wil enkel benadrukken dat onze voorwaarden voor leven geen blauwdruk hoeft te zijn voor de rest van het universum. De Aarde is bijna letterlijk minder dan een stofje in het heelal, temidden van miljarden sterrestelsels, maar we zullen wel eens gaan zeggen hoe het leven op andere planeten zich wel en niet zal ontwikkelen, en wat de voorwaarden zijn. Best wel een gedurfde houding vind ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar stel nu eens dat er buitenaards intelligent leven is en dat dat blijkt te bestaan uit blonde blauwogige christenen. We zouden die moslims hier nogal eens een poepje laten ruiken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Greetings, Earthlings! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien is de mens wel een buitenaards wezen.
Of de kolibri in mijn tuin het vuil onder mijn vinger de tumor in mijn hersenen euh...schrap dat laatste maar beter Ik zou het willen vragen aan de kolibri maar verwacht geen antwoord ik vang hem en snij hem open maar zie niets abnormaals ik raadpleeg heilige boeken maar helaas...het is allemaal mensentaal En toch, wie weet? ik niet. mijn medemens niet Hawking niet dan maar pretenderen. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 april 2008 om 18:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Gouverneur
|
![]() Het vreemdst vind ik dat mensen naar het heelal kijken alsof zij er zelf buiten staan, als een soort toeschouwers als het ware.
Mijn gedacht is het nochtans dat wij (en leven in het algemeen) gewoon een onderdeel zijn van het heelal, net zoals de sterren, de zwarte gaten (niet van de Afrikanen), de manen en de planeten en al de rest. Die beeldschone Gopi's van de planeet Krishnaloka wil ik anders wel eens zien, al is dat misschien één van die typische, verwerpelijke reacties van een blanke ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door KrisKras : 15 april 2008 om 19:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ga hier niet de bijbels uit de doeken doen (of korans ... enz...) maar deze zijn allemaal gebasseerd op het feit dat wij de enige levende wezens zijn Indien het tegendeel kan bewezen worden spatten alle godsdiensten uit mekaar. Zo simpel zit dat |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Elke dag nog worden er levende wezens ontdekt op plaatsen waarvan men tot voor kort dacht dat het leven er onmogelijk was. Grotten zoveel kilometer onder de grond, waar geen licht te vinden is. In ondergrondse meren, bedolven onder een kilometer ijs. Op plaatsen waar temperaturen en druk zo groot zijn dat gewone mensen een speciaal pak nodig hebben. Het is gewoon een kwestie van tijd...
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zou toch gedacht hebben dat alles uit mekaar spatte toen bleek dat de zon niet rond de aarde draait en dat de aarde dus niét het middelpunt van het heelal is. dan hebben we onze melkweg.... hebben ze daar weer over geleuterd, maar wat blijkt? er zijn miljarden melkwegstelsels... oeis... en van ginds daarboven zou die godheid dan willen dat sommige menskes hier minstens vijf keer per dag hun gat in de lucht moeten steken naar waar ze menen dat die godheid zich ergens bevindt... (of nee, het is hun hoofd dat ze naar "ergens" moeten richten, allemaal tegelijk op de juiste tijd (hoezo? is het dan geen nacht in New York als ze ergens anders al de zon zien opkomen?) enfin, �*l deze ondertussen bewezen spullen blijken niet van die aard te zijn dat men inziet dat de troon van de maangod NIET boven de wateren hangt, noch dat de zon NIET in een modderpoel ondergaat, of wat er ook nog voor andere nonsens mag verteld worden. Ze BLIJVEN er gewoonweg in geloven! dus moesten ze buitenaards wezen ontdekken op een bepaald ogenblik, dat gaat dat volgens mij totaal niks afdoen aan die sprookjes. Zelfs als het buitenaardse wezen zèlf een godje heeft ingesteld, tja, dan is het zoals nu de maangod, de zonnegod en nog wat goden zeker?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 16 april 2008 om 09:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Net zoals bijvoorbeeld elementaire deeltjes verklaren ze een aantal waarnemingen. Als je natuurlijk met 'bewezen en ontdekt' bedoelt dat er een visuele registratie is en een sample ervan in een bokaal, dan zijn natuurlijk zwarte gaten nog niet ontdekt, net zoals elementaire deeltjes, de Van Allengordels, Ioniserende straling, etc. etc. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Parlementslid
|
![]() Rare uitspraak van hem. Het universum is zo reusachtig dat het statistisch gezien onmogelijk lijkt dat er nergens anders leven zou zijn.
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |