Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2008, 11:49   #41
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
De meeste mensen langs de kant van het parcours dachten er blijkbaar toch anders over.

Het is te zeggen. Diegenen die door de zee van vlaggen nog iets van de koers konden zien.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 11:58   #42
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De meeste mensen langs de kant van het parcours dachten er blijkbaar toch anders over.
mja...aan ieder zijn plezier. En ik kan dat wel snappen vanuit het oogpunt van "de ronde van VLAANDEREN" maar tsjah... Ik zou me daar toch niet mee bezighouden. Nuja ik neem aan dat we meerdere malen dezelfde vlag zagen . Maar kom als jij daar fierheid of zo uit put...Enjoy...

ps: Ik dacht dat de moeder van boonen had gezegd dat HIJ ging winnen ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 21:04   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
leg me eens uit hoe je iemand met de blote hand een figuurlijke oorveeg geeft?
Wis- of natuur-kundig is dit niet uit te leggen. Zelfs niet met bleiter Ansjoovis als slachtoffer.
Met enige dichterlijke vrijheid, met mijn uitgesproken platonisch (want irreëel) streven naar een geweldloze maatschappij, met het een en het ander tussen aanhalingstekens ...
heb ik hier maar willen aanhalen wat dienen bleiter volgens mij verdient op zijn bloot Vlaams gat: billenkoek.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 21:05   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het is te zeggen. Diegenen die door de zee van vlaggen nog iets van de koers konden zien.
die ekstreem linkse mannekes zijn stikjaloers omdat ze niet één persent van het aantal leeuwevlaggenzwaaiende volksmensen vinden die bereid zijn om waar of wanneer dan ook met een kommunistisch vlaggeske te zwaaien.
idem dito voor de belgisistjes.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 7 april 2008 om 21:07.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 21:18   #45
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Als je ze op voorhand uitdeelt aan de mensen is dat ook niet moeilijk he.

Zouden ze dat geleerd hebben van de royalisten die de koninklijke bezoeken voorbereiden? Maar dan zijn het alleen schoolkinderen die met zwartgeelroodjes (moeten) zwaaien...
Oud 7 april 2008, 21:26   #46
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Zo kan ik ook met twintig man afspreken elk een Belgische vlag mee te nemen, van helling naar helling crossen en dan beweren dat het belgicisme het goed doet.
Ga eens een klapke doen met de Belgen van den BUB. Die hebben geprobeerd om gelijk Vlaanderen Vlagt een soort "België Vlagt" van de grond te krijgen. Eén wedstrijd hebben ze het volgehouden. En die zijn ook met een twintig en misschien willen ze er wel een paardenkop bij...
Oud 7 april 2008, 22:54   #47
Gargamel
Banneling

Standaard

Inderdaad een grote proficiat aan Stijn.

Maar ik zie niet in wat Leterme er komt bij maken,brullen....Die vent doet niets anders dan mekkeren als een geile bok naar de geit NON
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 22:59   #48
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
Stijn reed zelf wel in een mooi tricolorepakske

Yup...
Maar indien je goed keek,nam hij allen het GEEL van Vlaanderen vast
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 18:03   #49
Vinzcent
Burger

Standaard

Vandaag opnieuw veel Vlaamse Leeuwen op het parcours van Paris-Roubaix.
Je moet er de reacties op lesoire.be eens op nalezen . Drapeaux racistes, drapeau xénophobe, ....
Vinzcent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 18:11   #50
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Prachtige Vlaamse koers waar met internationale belangstelling naar is gekeken.

En dan durven belgicisten nog zeggen dat niemand buiten de landsgrenzen weet wie of wat Vlaanderen is.
Zou men daar echt veel naar kijken?

Ik denk dat het niet eens getoond werd op de Franse tv.

En op de radio hoorde ik: men denkt in het buitenland dat wielrennen belangrijk is; maar in een land met veel wielrenners zoals Italië heb je in de sportkranten eerst vele bladzijden over voetbal, daarna nog een aantal over Formule 1 en ver daarachter volgen de andere sporten met veel minder tekst en zelfs grote wielerwedstrijden, krijgen niet zo heel veel aandacht.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 18:14   #51
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vinzcent Bekijk bericht
Je moet er de reacties op lesoire.be eens op nalezen . Drapeaux racistes, drapeau xénophobe, ....
Stel je voor dat je in Frankrijk straten vol vlaggen met Waalse hanen zou zien; ook niet mooi om te zien.

Je moet echt al heel gefrustreerd zijn om aan dat vlaggengezwaai mee te doen. Ik weet niet of je daardoor sympathiek overkomt en vrienden maakt.
Oud 13 april 2008, 18:23   #52
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Zou men daar echt veel naar kijken?

Ik denk dat het niet eens getoond werd op de Franse tv.

En op de radio hoorde ik: men denkt in het buitenland dat wielrennen belangrijk is; maar in een land met veel wielrenners zoals Italië heb je in de sportkranten eerst vele bladzijden over voetbal, daarna nog een aantal over Formule 1 en ver daarachter volgen de andere sporten met veel minder tekst en zelfs grote wielerwedstrijden, krijgen niet zo heel veel aandacht.
Parijs-Roubaix werd rechtstreeks getoond op de Franse televisie. Ik raad je trouwens ook eens aan om naar de Franse sportkrant L'Equipe te surfen.

Oh; en surf eens naar de website van de Franse krant Le Figaro.
http://www.lefigaro.fr/
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 18:26   #53
Vinzcent
Burger

Standaard

Citaat:
Stel je voor dat je in Frankrijk straten vol vlaggen met Waalse hanen zou zien; ook niet mooi om te zien.

Je moet echt al heel gefrustreerd zijn om aan dat vlaggengezwaai mee te doen. Ik weet niet of je daardoor sympathiek overkomt en vrienden maakt.
Er waren ook Italiaanse of Nederlandse vlaggen. Maarja de Vlaamse Leeuw moet wel rascistisch zijn hé

Niemand verbied de Walen om met hun hanen te staan zwaaien hé. Ik zou er iig niet gefrustreerd van raken. Zij hebben evenveel recht om er mee te zwaaien als de Vlamingen.
Vinzcent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 18:26   #54
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Parijs-Roubaix werd rechtstreeks getoond op de Franse televisie. Ik raad je trouwens ook eens aan om naar de Franse sportkrant L'Equipe te surfen.

Oh; en surf eens naar de website van de Franse krant Le Figaro.
http://www.lefigaro.fr/
Ja, zo chauvinistisch zijn ze wel hé om Parijs-Robaais uit te zenden.
Maar de Ronde van Vlaanderen niet denk ik.

Maar blijkbaar is het vooral in Vlaanderen dat de wielersport (door de openbare zender) enorm gehypet wordt.

Wereldwijd is het enkel de Tour die een zeer grote uitstraling heeft.
Oud 13 april 2008, 18:28   #55
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er waren ook Italiaanse of Nederlandse vlaggen. Maarja de Vlaamse Leeuw moet wel rascistisch zijn hé

Niemand verbied de Walen om met hun hanen te staan zwaaien hé. Ik zou er iig niet gefrustreerd van raken. Zij hebben evenveel recht om er mee te zwaaien als de Vlamingen.
Er is blijkbaar geen enkel volk dat zich zo voelt om massaal met vlaggen te gaan zwaaien tot in het buitenland toe.
Behalve de Friezen, maar dan in eigen land.
De Basken hebben het ook een tijdje gedaan in de Tour en begonnen danig op de zenuwen te werken.
Oud 13 april 2008, 18:32   #56
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Kijk dan binnenkort maar goed naar de Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik. Ik verzeker je dat je genoeg hanenvlaggen in beeld zult zien.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 18:39   #57
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk dan binnenkort maar goed naar de Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik. Ik verzeker je dat je genoeg hanenvlaggen in beeld zult zien.
Ben eens benieuwd wat en of er reactie zal zijn.
Misschien ook Belgische vlaggen?

En Vlaamse vlaggen in Vlaanderen en Franstalige symbolen in Luik-Bastenaken-Luik kun je nog enigszins begrijpen.

Ook enkele Vlaamse vlaggen in het buitenland in sporten met goede Vlamingen oké; maar trop is toch wel te veel hé.

Enfin wielrennen is zo ongeveer de enige sport waar we goed in zijn wegens geen mondiale sport.
Veldrijden is nog erger. Behalve hier en daar een buitenlander, doet niemand aan veldrijden; maar toch apetrots zijn wanneer een Vlaming wereldkampioen is. En denken dat heel de wereld dat gezien heeft

Laatst gewijzigd door azert : 13 april 2008 om 18:40.
Oud 13 april 2008, 19:04   #58
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja, zo chauvinistisch zijn ze wel hé om Parijs-Robaais uit te zenden.
Maar de Ronde van Vlaanderen niet denk ik.

Maar blijkbaar is het vooral in Vlaanderen dat de wielersport (door de openbare zender) enorm gehypet wordt.

Wereldwijd is het enkel de Tour die een zeer grote uitstraling heeft.
De wielersport is in heel West-Europa (met uitzondering van Groot-Britannië) populair en de internationale uitstraling neemt toe met rittenkoersen zoals de Tour Down Under, de Ronde van Qatar, de Ronde van Californië enz...

Wielrennen is trouwens meer dan alleen maar rijden op de weg. Je hebt ook nog het baanwielrennen, mountainbiken en veldrijden.
Oud 13 april 2008, 19:05   #59
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Er is blijkbaar geen enkel volk dat zich zo voelt om massaal met vlaggen te gaan zwaaien tot in het buitenland toe.
Behalve de Friezen, maar dan in eigen land.
De Basken hebben het ook een tijdje gedaan in de Tour en begonnen danig op de zenuwen te werken.
Wat was er dan zo irritant aan die Basken?
Oud 13 april 2008, 19:16   #60
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Die reacties op Le Soir.be zijn echt hilarisch. Arme Franstalige landgenoten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be