![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Gaat de actieve verkoop te ver? | |||
Ja, absoluut |
![]() ![]() ![]() |
24 | 58,54% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
17 | 41,46% |
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
![]() Citaat:
Hoe oud ben jij trouwens?
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jamaja, gij zijt nu ook een verwerpelijk iemand he...
![]()
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() Is er iets mis met Oxfam?
Doen jullie iets voor de medemens die het niet zo getroffen heeft?
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() wat een frustraties toch; Ocharm, zoveel "lastig gevallen" worden, als ik niks wil kopen bedank ik vriendelijk en krijg ik een vriendelijke blik terug; doet mij meer goed dan dat ik mij zou verkneukelen omdat ik weer iemand een zure opmerking heb kunnen verkopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraagsteller: "goeiemiddag mevrouw, heeft u even tijd?" Kim: "nee sorry, dag" Vraagsteller: "en waarom heeft mevrouw geen tijd"? Kim: "ik denk niet dat dat uw zaken zijn" Vraagsteller: "mevrouw gaat liever winkelen i.p.v. aan de mensen in de derde wereld te denken"? Kim: "inderdaad ja, hebt gij daar last van misschien?" Als ik tegen iemand zeg dat ik geen tijd heb, hoef ik me daar niet voor te vernantwoorden. Sommigen blijven aandringen dat het niet meer normaal is.
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is er iets niet mis met Oxfam?
Citaat:
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb er geen idee van wat voor beroep "men" hier heeft ; één ding staat vast ieders
inkomen is afhankelijk naar mate het product dat men maakt of de dienst die men verricht "verkocht" raakt. Op die activiteiten spuwen is op de eigen portemonnee spuwen.. er zijn vanzelfsprekend mensen die er wat "handiger" of "beter geschoold " in zijn dan andere.. Ik lach altijd nogal glim met mensen die omringd door "merkartikelen" die bij hoog en bij laag zweren dat reclame en marketing geen enkel nut heeft en ze er immuun voor zijn.
![]() |
#52 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Iedereen begint zijn leven met een bepaald voor- of nadeel, door geboorte wordt reeds van in den beginne bepaald of jij deze plkaneet op een maximale of minimale wijze van haar "natuurlijke" rijkdom zal ontdoen, of jij zal profiteren van de kinderarbied van de minder fortuinlijke geborenen of je de wapens zal produceren waarmee de bewoners in roerige gebieden afgeslacht zullen worden of je een van de slachtoffers zal zijn. Mag er een "herverdelende rechtvaardigheid" bestaan die dit willekeurige in wezen onrechtvaardige lot een beetje gladstrijkt ? & Hoe moet je dat inderdaad berekenen ? Ik zou graag de formule kennen en die rechtsvaardige belastingen effectief invoeren...
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik: "Waarom wilt u dat weten? Zij: "Wij doen een onderzoek voor blablabla...". Ik: "Maar mevrouw, ik ken u helemaal niet en ik zou u persoonlijke gegevens moeten geven?" Zij: "Ja maar, wij doen een onderzoek...". Ik: "En hoeveel betaalt u daarvoor?" Eindelijk even stilte aan de andere kant Ik: "Dan ben ik niet geïnteresseerd". Hoorn op de haak. Wildvreemden die u persoonlijke info komen vragen alsof het niets is, info waarmee zij veel geld gaan maken, en daar dan nog niets willen voor betalen? => oprotteuh! Laatst gewijzigd door Rob Roy : 8 april 2008 om 14:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belastingen zijn nooit rechtvaardig. Of vind U dat afgedwongen beschermingsgeld ook rechtvaardig is. Indien wel, U geeft me €1000 per maand, en ik zorg ervoor dat ik uw huis niet leegroof.
![]() |
![]() |
#56 |
Minister-President
|
![]() Dat wist ik niet. Doet er ook niet veel toe, me dunkt.
![]() |
#57 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoeveel miljoen bfr was het alweer dat Oxfam niet wou van VB? De tsunami slachtoffers kon het waarschijnlijk weinig schelen vanwaar het geld zou gekomen zijn. Van 11.11.11 heb ik jaren terug eens cijfers gezien, 120 miljoen Bfr opgehaald en 80 miljoen daarvan werden "werkingskosten".....Als je aan liefdadigheid wil doen, doe het ter plaatse, rechtstreeks, en niet via een organisatie die eerst de handen wast in wat geschonken werd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan moet Oxfam niet komen zeuren aan mijn deur, want ik ben voorbij Vlaams Belang kwa politiek.
![]() |
#60 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En aub, probeer mij geen schuldgevoel aan te praten ivm de derde wereld. Ok, ik ben hier geboren en ik heb het goed ... Noem mij egoïstisch maar de rest kan mij gestolen worden tbh ... Als ik mij daar schuldig over moet voelen, kan ik beter er nu een eind aan maken ... Face it, ongelijkheid zal er altijd bestaan ... Er zijn te weinig grondstoffen om iedereen onze levensstijl te geven. Wij zijn gewoon met teveel ... |
|
![]() |
![]() |