Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2008, 23:21   #41
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van exaerde herman Bekijk bericht
Brazil
Gemeentehuis, Zeelaan 303, Koksijde
website: www.panamarenko.be
Door Panamarenko (° 1940, Antwerpen)
Brons, gerealiseerd in 2007.

'Brazil', één van Panamarenko's recenste kunstwerken is een pop die een rugzakvleugel demonstreert. De piloot is gemaakt in brons en heeft een inklapbare vleugelconstructie met elektromotor. De rugzakvleugel met zes meter spanwijdte, wordt gedragen door een 'startklare', levensechte pop die gekleed is als een officier van de Zuidelijken in de Amerikaanse Burgeroorlog.
Het kunstwerk werd in de inkomhal van het gemeentehuis geïntegreerd.

dit was te zwaar om te verwijderen.waarom wou men dit prachtig kunststuk van panamarenko verwijderen,omdat het verwijst naar burgeroorlog?.
Doen alsof.....
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2008, 23:28   #42
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als je nog wat meer geschiedkundige smeerlapperij van de Seksen Coburgworsten weten wilt, zeg je het maar.
1-0
Oud 13 april 2008, 00:23   #43
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik ben de laatste op aarde om het voor het koningshuis op te nemen en op basis van wat jij daar aankaart vind ik ook dat ze als nazaten geen recht meer zouden mogen hebben op de troon, maar kinderen en kleinkinderen zijn niet verantwoordelijk voor de misdaden van hun ouders of grootouders.
In Belgie wel.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 04:55   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo kunnen ze het eens goed afstoffen naar hun zeggen.
Al dat stof kon echter de ware reden niet verbergen: de Seksen-Coburgworsten worden niet graag geconfronteerd met de gevolgen van hun sexverleden.
Oud 13 april 2008, 07:51   #45
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al dat stof kon echter de ware reden niet verbergen: de Seksen-Coburgworsten worden niet graag geconfronteerd met de gevolgen van hun sexverleden.
natuurlijk maar dat is de reden die ze opgaven en volgens het koningshuis kwam die vraag niet van hen. Dat ze van de eerste leugen niet gebarsten zijn is niets nieuws onder de zon. Misschien moeten ze een verzoek in dienen om hun onschendbaarheid op te heffen met die leugen en voor de rechter slepen, dat is in tegenwoordig.
Oud 13 april 2008, 08:00   #46
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
In Belgie wel.
Ik weet je bedoeling, het is juist om die zelfde reden dat ik aanhaal dat kinderen niet verantwoordelijk zijn voor de misdaden van hun ouders en /of grootouders. Ik wil me niet verlagen tot dat soort dat er hier in Belgie anders naar handeld. Dan ben je zelf niet beter dan zij.

Het is wel een verschil wanneer je ze om die reden de troon weigerd omdat ze onder normale toestand die troon niet zouden gehad hebben. De vader / grootvader werd reeds de trroon gewieigerd. Opdat ogenblik zijn zijn nazaten geen troonopvogers meer aangezien hij geen koning meer was.

Laatst gewijzigd door Garry : 13 april 2008 om 08:02.
Oud 13 april 2008, 08:16   #47
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
natuurlijk maar dat is de reden die ze opgaven en volgens het koningshuis kwam die vraag niet van hen. Dat ze van de eerste leugen niet gebarsten zijn is niets nieuws onder de zon. Misschien moeten ze een verzoek in dienen om hun onschendbaarheid op te heffen met die leugen en voor de rechter slepen, dat is in tegenwoordig.
De taaie Co-burgers broederlijk naast separatist Van Hecke voor het Belgisch tribunaal.
Ik zie het moeiteloos voor mij.
Oud 13 april 2008, 09:00   #48
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Wat valt er mee die droevigen nu te lachen?
Hoe lang heb je nu weer moeten nadenken om dit uit je toetsenbord te krijgen?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 09:34   #49
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Er was geen taalfout om op te vitten, en de fouten die hij zelf maakt (wat valt er mee die droevigen te lachen) storen filosofen van zijn soort niet.
Oud 13 april 2008, 09:39   #50
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Filoe houd toch zo van België en haar (w)vorstenkot. Ik heb anders een zeer goed voorstel. Ze mogen van mij verder de sprookjesfiguren zijn die België toch zo onmisbaar vindt Dat ze gewoon aan iedere belastingplichtige vragen of hij al dan niet een bijdrage wil doen voor het worstenkot en dat dan haar clubleden zelf die bende maar onderhoud. We zullen zien hoeveel liefhebbers er dan nog zullen zijn. o,o
Oud 13 april 2008, 09:41   #51
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Filoe houd toch zo van België en haar (w)vorstenkot. Ik heb anders een zeer goed voorstel. Ze mogen van mij verder de sprookjesfiguren zijn die België toch zo onmisbaar vindt Dat ze gewoon aan iedere belastingplichtige vragen of hij al dan niet een bijdrage wil doen voor het worstenkot en dat dan haar clubleden zelf die bende maar onderhoud. We zullen zien hoeveel liefhebbers er dan nog zullen zijn. o,o
Zie maar dat u niet verschiet, er zijn blijkbaar heel wat Vlaamse lijfeigenen die er nog trots op zijn ook.

Verschaeve
Oud 13 april 2008, 09:52   #52
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

[quote=HAMC;3359798]Zie maar dat u niet verschiet, er zijn blijkbaar heel wat Vlaamse lijfeigenen die er nog trots op zijn ook.[/QUOTE

OCMW trekkers zeker, zo van dat soort dat graag naar de Pfaff's kijkt en daar ook heel hard mee opgezet is. Uit die hun beurs moet het toch niet komen. Nee ik bedoel de echte belastingsbetaler. Daar zitten er zeer zeker ook liefhebbers tussen tot dat hun portemonneetje open en toe moet gaan.
Oud 13 april 2008, 10:22   #53
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor zover ik weet vraagt de dochter van Albert niet eens om 'onderhouden' te worden. Bovendien heeft Albert tijdens een kersttoespraak toegegeven dat hij langs het potje pieste. Het moment om zichzelf te vergeven voor zijn zonden kon niet mooier gekozen zijn, nietwaar? Hitsige Bebért had beter vergiffenis gevraagd aan Delfine en haar moeder.

Delfine kan, en z�*l volgens mij, ooit haar deel van de erfenis opeisen. En of ze gelijk heeft! Hitsige Bebért kan dus beter nu iets in de minne regelen dan dat na zijn dood het gevecht om de erfenis, en het bijbehorende schandaal, niet meer zal te overzien zijn.

Onze Royale Hoogheid en zijn Majesteitelijke Gevolg kan beter een een lesje leren van mijn ouders en hun kinderen. Zij adopteerden een tweejarig meisje dat gedoemd was haar leven in een weeshuis te slijten. Volgens de Belgische wet was haar mentaal gehandicapte moeder niet bij machte haar kind ter adoptie af te staan. Onze aangenomen zus bleef bijgevolg tot aan haar meerderjarigheid de naam van haar moeder dragen. Wij waren ondertussen ook allemaal meerderjarig maar hebben stuk voor stuk onze handtekening gezet onder de adoptieprocedure. (acht kinderen) Daardoor kreeg ze onze naam én deelt ze in gelijke mate mee in de erfenis.
hitsige albert? en mama dan?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 10:24   #54
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann Bekijk bericht
Je kan van het kind zeggen wat je wil maar ze heeft wel gevoel voor humor: een bed waar een koe en een varken met beiden een kroon op het hoofd naast staan. Met andere woorden: ze heeft uitgebeeld wat ze van haar vader en moeder vindt: een varken en een koe! en ze zit er nog niet naast ook.
het zullen uw ouders maar wezen he? men mag een ezel haver geven. het zal nooit een paard worden!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 10:43   #55
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
het zullen uw ouders maar wezen he? men mag een ezel haver geven. het zal nooit een paard worden!
gOED? DIE HAD IK NOG NIET GEHOORD
Oud 13 april 2008, 11:24   #56
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
gOED? DIE HAD IK NOG NIET GEHOORD
CAPS ARE COOL!

Verschaeve
Oud 13 april 2008, 12:36   #57
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

[quote=Garry;3359813]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Zie maar dat u niet verschiet, er zijn blijkbaar heel wat Vlaamse lijfeigenen die er nog trots op zijn ook.[/QUOTE

OCMW trekkers zeker, zo van dat soort dat graag naar de Pfaff's kijkt en daar ook heel hard mee opgezet is. Uit die hun beurs moet het toch niet komen. Nee ik bedoel de echte belastingsbetaler. Daar zitten er zeer zeker ook liefhebbers tussen tot dat hun portemonneetje open en toe moet gaan.
Ik denk dat die OCMW-trekkers meer van jou soort zijn. De Phaffs-soort, de marginale FC de Kampioenen-soort. En ik geloof oook niet dat daar Royalisten tussen zouden zitten. Mijn Here Gods, beware ons dáárvan!!
Ochja, en die Vlaamse Marjetten, die naar iedere blijde intrede komen om de Majesteiten een bloempje te geven zijn volgens mij géén OCMW-ers, maar eenvoudige mensen die gewerkt hebben voor hun geld. En die afstaan. Denk ik.

Maar kijk, ik betrek me tot geen enkel van alle voorgenoemde groepen! Ik pleeg enkel on-topic te zeggen:

BEMOEI JULLIE MET JULLIE EIGEN ZAKEN! Jullie hebben je weer laten intuinen in de verkeerde interpretatie van één of andere domme antiroyalistische journalist van één of ander snertblad!
Oud 13 april 2008, 13:09   #58
floppy
Banneling

Standaard

[quote=MaGNiFiCaT;3360108]
Citaat:

Ik denk dat die OCMW-trekkers meer van jou soort zijn. De Phaffs-soort, de marginale FC de Kampioenen-soort. En ik geloof oook niet dat daar Royalisten tussen zouden zitten. Mijn Here Gods, beware ons dáárvan!!
Ochja, en die Vlaamse Marjetten, die naar iedere blijde intrede komen om de Majesteiten een bloempje te geven zijn volgens mij géén OCMW-ers, maar eenvoudige mensen die gewerkt hebben voor hun geld. En die afstaan. Denk ik.

Maar kijk, ik betrek me tot geen enkel van alle voorgenoemde groepen! Ik pleeg enkel on-topic te zeggen:

BEMOEI JULLIE MET JULLIE EIGEN ZAKEN! Jullie hebben je weer laten intuinen in de verkeerde interpretatie van één of andere domme antiroyalistische journalist van één of ander snertblad!
Jij vindt het dus goed dat Albert zijn dochter -die hij toch zelf gemaakt heeft- niet geeft waar ze recht op heeft?
Als Albert een moord begaat, gaat u hem ook nog verdedigen? Werllicht wel, zijn voorvader heeft er miljoenen laten vermoorden en die kan ook op uw sympathie rekenen.... Verafgoodt gij Hitler ook?
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 13:27   #59
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floffy Bekijk bericht
Jij vindt het dus goed dat Albert zijn dochter -die hij toch zelf gemaakt heeft- niet geeft waar ze recht op heeft?
Als Albert een moord begaat, gaat u hem ook nog verdedigen? Werllicht wel, zijn voorvader heeft er miljoenen laten vermoorden en die kan ook op uw sympathie rekenen.... Verafgoodt gij Hitler ook?
Maar Snokky toch! Wat heeft Shitler hiermee te maken?? Waar ligt het causaal verband?

Indien Zijne Majesteit Koning Albert een moord zou begaan zou hij nooit meer op mn sympathie kunnen rekenen, echter: deze hypothese zou nooit mogen gesteld worden en ik zou daar eigenlijk nooit mogen op ingaan, maar voor jou floffy doe ik het wel.

Wat moet zijne Majesteit dan Delphine Boël dan geven?
Indien het zo zou zijn zoals de kranten ons willen doen geloven, namelijk dat de Koning alle contact met haar verbreekt, dan vind ik dat erg spijtig voor Delphine -hoewel het grootste probleem bij haarzelf ligt, ze is een vrouw van veertig, ze zal dan toch wel alle tijd hebben gehad zekers om alles wat te balanceren?-, maar dat zijn mijn zaken niet; ik heb me hier geen mening over te vormen. Dat zijn privéaangelegenheden die met mij niks te maken hebben.

(Trouwens, eerlijk gezegd, denk ik dat Delphine van de situatie profiteert om in de belangstelling te komen, het komt haar kunstenaarscarrière ten goede. Het is maar de vraag of zonder het Koningshuis, er ooit gewag zou gemaakt geweest zijn van Delphine Boël, in onze media, zoals het nu gaat.)
Oud 13 april 2008, 13:31   #60
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Maar Snokky toch! Wat heeft Shitler hiermee te maken?? Waar ligt het causaal verband?
2 massamoordenaars... doet dat een belletje rinkelen?
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be