![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoe gaat een aanval op de kapitalisten hun anti-nationalistisch gevoel, de economische machtsverhoudingen doen veranderen? En wat met de voorbeelden van opflakerend volksnationalisme (allé in ieder geval toch een nationalisme dat uitgaat van mensen die zichzelf als volk bezien) dat gepaart ging met een grote steun aan die heersende klasse? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Achterliggend is volgens mij dat de meeste mensen nu eenmaal graag een 'identiteit' hebben waarin ze zichzelf kunnen herkennen en dat noch de 'multiculturele' of de 'europese'* staat daar voldoende antwoord op kunnen bieden. * in de huidige vorm althans. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik geloof dat niet omdat het voorgeschoteld alternatief de identiteitsloze EU of multiculturele staat geen vervanging is. Maar heel weinig mensen identificeren zich met deze staten. Kijk maar naar de 3e en 4e generatiemigranten die bij elke gelegenheid met de Turkse en Marokkaanse vlag staan te zwaaien. En dat zijn dan de ultieme exponenten van de multiculturele staat. Vergelijk dat eens met de VS waar je wel mensen van alle afkomsten zich achter hun vlag ziet scharen. Het verschil is dat de VS nog voor bepaalde waarden staat waar al die mensen zich mee kunnen identificeren. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 17 april 2008 om 16:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel dat vraag ik mij ook al een tijdje af. Welke democratische situatie is dat dan in Baskenland? Die op papier?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Burgemeester
|
![]() kijk maar naar italie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens wat Baskenland betreft: waarom heb ik de voorbije week géén verontwaardigde postings gelezen over wat daar gebeurd is (en nog aan de gang is)?
Selectieve verontwaardiging noemen ze zoiets...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
|
![]() De( eigenlijk Duitsers) Zuid-Tirolers worden nog altijd gediscrimineerd door de Italianen in Zuid-Tirol.
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 17 april 2008 om 21:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar hoe zit dat nou met Baskenland? Kan je dat even toelichten?
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat er enige repressie is, kan ik me wel voorstellen. Als de Spanjaarden doodsbang zijn van aanslagen door de ETA, dan zullen de Spaanse veiligheidsdiensten extra actief in Baskenland zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niet dat de situatie in Baskenland ideaal is, maar ruim voldoende om van democratische processen te kunnen spreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik hoop dat jij nooit ergens enige machtspositie verwerft want dan ga ik in het gewapend verzet. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() THERE IS NO REPRESSION IN SPAIN!
![]() |
![]() |
#59 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Veel frequenter zijn de "culturele migranten", of de nieuwe culturele naties. Ik verklaar mij nader: een West-Europeaan kan zich van daag de dag volledig onderdompelen in pakweg de Japanse cultuur (sushi, gevechtsporten, manga, kabuki-theater, etc). Anderzijds heb je meer en meer "culturen" die los staan van enige natie of etnie: punkcultuur, gothic, skaters, heavy metall: waar passen die in het wereldbeeld van de nationalist?
![]() |
![]() |
#60 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jij hebt de luxe om te geeuwen ;
de vrouwen en jonge meisjes in ex-joegoslavië hadden die niet net zomin als de burgers in Noord_ierland die op begrafenissen en in hun pubs stierven in redeloos geweld (& dan heb ik het alleen maar over recente zaken). Baskenland is nog zo'n dada van de nationalisten. Daar moeten zowel de Kastilliaans-Spaanse regering als de Basken hun toch eens gaan afvragen waaérom er geen geweld is in Frans-Baskenland.. Ik ken de preciese siutuatie in Baskenland niet. Maar zouden er geen gelijkenissen kunnen zijn met Catalanië waar de atonomie eerder gericht is op een federale situatie om de heel eenvoudige reden dat zelfs een Catalaans-Sprekende Catalaan zeer goed weet dat de meerderheid in dit gewest anderstalig is (mede door het groot aantal Kastilliaans sprekende immigranten uit Zuid Amerika). Het is wel typisch dat dergelijke seperatistische bewegingen nog steeds floreren in het Spanje dat gegrondvest is op een zeer strenge hang naar monoculturisme en aan de wieg van zijn bestaan zeer grondige verdrijvingen kende van Maranen en moresko's : dwz; rijke burgers die zich tot het Katholicisme bekeerden, maar waarvan de gevreesde Spaanse Inquisitie gemakkelijkheidshalve en om hun bezittingen te kunnen onteigenen maar aannam dat hun bekeringen niet oprecht waren. Over "tibetaans nationalisme" hebben we het ergens anders...
Tempo toleras sed vero aperas Laatst gewijzigd door roger verhiest : 18 april 2008 om 11:55. |
![]() |
![]() |