![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wilt u ook meer belastingen betalen? En zo ja, waarom? | |||
Ja, want het aanbod van Publieke Goederen moeten dringend versterkt worden |
![]() ![]() ![]() |
4 | 13,79% |
Ja, omdat ik meer welvaart wil, en omdat de correlatie tussen hoge belastingen en welvaart zo sterk is |
![]() ![]() ![]() |
2 | 6,90% |
Ja, maar op voorwaarde dat deze belastingen zo goed als in Zweden worden besteed |
![]() ![]() ![]() |
13 | 44,83% |
Neen, want ik wil niet meer welvaart |
![]() ![]() ![]() |
10 | 34,48% |
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Allee, ik wil onze sociale zekerheid (én ons belastingtarief) gerust bij wijze van experiment eens installeren in een of ander arm land, maar ik vrees dat niet echt zal werken.
![]() |
![]() |
#42 |
Parlementslid
|
![]() Taiwan en Singapore zijn welvarende landen met een gelijkheid op het niveau van Nederland, en toch hebben ze heel lage belastingen. De inkomensbelasting voor de gemiddelde Taiwanees ligt op 20 percent.
De economie wordt er gedragen door het succes van de kleine ondernemingen, en kom niet af met die oude dooddoener dat er geen sociale voorzieningen zijn, want er zijn pensioenen en ziekteverzekering (10 euro per maand te betalen) bijvoorbeeld. In Taiwan en Singapore zie je geen armoede, en geen krottenwijken. Mijn antwoord in de peiling zou zijn: 'Neen, want ik wil meer welvaart' maar deze enquete is duidelijk bevooroordeeld dus foert maar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Gouverneur
|
![]() Momenteel krijgt de overheid een 50% van het bbp (ongeveer toch). Welke welvaart kan ze niet creeren met 50% dat ze wel met 65% kan.
|
![]() |
![]() |