Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2008, 09:31   #41
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Pindar, geloof zeker de boeken niet. Uw wagen rijdt trouwens het best op rode wijn. Cotes du Rhone zou het best werken en daar krijg je makkelijk 250km uit een litertje voor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 09:36   #42
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Hebt u hier een wetenschappelijke verklaring voor? Wat gebeurt er eigenlijk? wat doet die chip en waar moet dat duivelse wonder in gebracht worden?
Nog nooit gehoord van chiptuning?

parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 09:46   #43
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Pindar, geloof zeker de boeken niet. Uw wagen rijdt trouwens het best op rode wijn. Cotes du Rhone zou het best werken en daar krijg je makkelijk 250km uit een litertje voor.

Wat let je om de boeken te lezen? Uw commentaar slaat nu echt nergens op.

Pin d"Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 09:58   #44
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onlangs ging ik kijken naar ee motorhome van het merk Fiat. Omdat ik de wagen zou gebruiken om verschillende keren op en af te rijden naar en van Italie en daarbij telken door de alpen moet vreesde ik of het vermogen wel voldoende zou zijn. De verkoper zegde mij dat ik dan de versie met de motor met 130 pk moest nemen en dat ze tegen opleg daar een chip in kunnen steken die het vermogen aanzienlijk opvoerd en ook minder verbruik geeft. We spreken hier wel over diesel.

Hebt u hier een wetenschappelijke verklaring voor? Wat gebeurt er eigenlijk? wat doet die chip en waar moet dat duivelse wonder in gebracht worden?
Heeft trouwens niks met diesel te maken, maar met drukgevoede motoren (turbo of compressor). Men veranderd simpelweg de timing dat de turbo aanspringt, de druk en de inspuiting. Ik raad het je in elk geval af, zo van die voorgeprogrammeerde rommel. Beter programma op maat laten schrijven bij Heinz of zo.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 10:02   #45
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Je kan een verbrandingsmotor op "Waterstof" laten draaien, geen probleem . BMW heeft er een paar gebouwd. Maar het is niet je van het. Waterstofgas opslaan is nog steeds niet ideaal.

En om met Electrolyze in je wagen waterstof te gaan maken om daarop te gaan rijden.... Kan je beter puur batterij gaan rijden. Want voor elke kilowatt die je uit waterstof kan halen moet je 2.2kw spenderen om de waterstof van de zuurstof te splitsen.

Wat je wel met water kan doen is je motor opfokken. De Duitsers gebruikten die truk in WO II uitvoerig in hun vliegtuigen. Injecteer een nevel van water in de hete lucht die uit de compressor komt, voor ie de injectoren in gaat, en je krijgt koelere lucht, wat meer vermogen opbrengt, het water dat mee geinjecteerd word verdampt tijdens de explosie van het mengsel, word stoom zet uit en geeft wat extra kracht. En als bonus pakt een deel van de hitte mee naar buiten. De Duitsers mengden het water voor die "boost" met methanol om nog net dat iets meer eruit te kunnen persen. (misschien een reden voor het effect in je oude wagen Bob, als ie wat rijk afgesteld stond voor droge omstandigheden, kan het best zijn dat je net dat iets meer "oomph" kreeg bij nat weer)

De eerste serieproductie wagen met een motor die een turbocompressor gebruikte, de oldsmobile Rocket, gebruikte diezelfde truk om de temperatuur van de turbo onder controle te houden bij hoge toeren.
waterinjectie, bolt goed naar't schijnt. Een mooi alternatief voor lachgas

ps: de duitsers deden dit (en lachgas) om hun vliegtuigen hoger (dus minder zuurstofrijke lucht) te laten vliegen en toch te doen presteren.
Oud 15 april 2008, 10:02   #46
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Je fiets ook!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 10:04   #47
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Je fiets ook!
nee man, maak je te veel omweg door
Oud 15 april 2008, 13:33   #48
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
nee man, maak je te veel omweg door
Ja, zigzaggen verlengt het traject.
Oud 15 april 2008, 14:07   #49
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Onlangs ....Blabla...
De verkoper zegde mij dat ik dan de versie met de motor met 130 pk moest nemen en dat ze tegen opleg daar een chip in kunnen steken die het vermogen aanzienlijk opvoerd en ook minder verbruik geeft. We spreken hier wel over diesel.

Gniffel, da's geen wetenschap, maar gewoon marketting. U zou dan €XXX uitgeven voor een iets anders geprogrameerde chip die wat meer brandstof inspuit bij bepaalde toerentallen. Het verbruik kan dalen, indien U alleen autosnelweg doet, maar voor dezelfde moeite is het prgramma zo, dat je dan net meer verbruikt, om op lagere toeren wat minder te verbruiken.
Het is ook wel eens "optimalisatie" genoemd naar gelang het effectieve gebruik van de motor. TomB heeft in andere draden hiernaar verwezen.
Weerom geen raketwetenschap, maar "Tuning".
Fiat leverd gewoon een motor af met een basismotormanagment, dat voor alle jobs bruikbaar is, voldoet aan alle milieueisen en voor hen makkelijk te updaten is. Als U en nog een paar 100 anderen een geherprogrameerde chip willen kopen aan €XXX, is dat goed om een serie tests en metingen te vergoeden, het nieuwe programma te betalen en de kostprijs van de chip te dekken (€2 ofzo?). En dat moet dan niet Fiat gebonden te zijn. De Fiat JTD motoren worden ook door andere merken gebruikt.
Oud 15 april 2008, 14:12   #50
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

dat is wel illegaal die chiptuning, je betaalt bvb een BMW van 150pk met kleine BIV, en dan ga je kietel je het motormanagement tot 200pk

Eentje legde mij uit dat zijn motor dan altijd gezellig in veiligheid sloeg, hoe prettig dus je geeft vol gas aan de lichten en 2 lichten verder slaat hij veiligheid omdat druk te hoog is etc, dus kun je nog wegfietsen met 80pk ipv uw 200..
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 14:18   #51
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
dat is wel illegaal die chiptuning, je betaalt bvb een BMW van 150pk met kleine BIV, en dan ga je kietel je het motormanagement tot 200pk

Eentje legde mij uit dat zijn motor dan altijd gezellig in veiligheid sloeg, hoe prettig dus je geeft vol gas aan de lichten en 2 lichten verder slaat hij veiligheid omdat druk te hoog is etc, dus kun je nog wegfietsen met 80pk ipv uw 200..
tja, 50pk extra zonder andere aanpassingen is gewoon vragen om (serieuze) problemen. BMW bv heeft nu niet voor niets de 123d uit die 204pk levert. Dit is ook een 2 literblok, maar wel gevoed door een seriële biturbo, om maar één van de aanpassingen te noemen.

Trouwens, veel chiptuners beloven hoge piek pk's, maar als die niet mooi uitgespreid liggen heb je er geen klote aan.
Oud 15 april 2008, 22:18   #52
neutron
Banneling

neutron's schermafbeelding

Standaard

tijdens de industriële revolutie, toen de stoommachine werd uitgevonden, reden er treinen op stoom,

in de oorlog reden er ook auto's op stoom, het water werd verwarmd met een hout- of steenkoolkacheltje achteraan de wagen

nu staat de technologie veel verder, denk bv. aan de fuelbatterijen of microgolven;

in Japan is men trouwens research aan het doen om dit stoomsysteem terug te gaan gebruiken, de stoom wordt ook terug gecondenseerd in een kringloop zodat er weinig verlies is

www.neutr-on.be
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 23:05   #53
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Zou legaal moeten zijn. De overheid moet toch niet mekkeren dat jij je motor op 4 jaar tijd naar de knoppen wil krijgen? De autobouwer zorgt voor een veilig motormanagement, dus als je het risico wil nemen om meer in de garage te staan dan wat anders, dan doe je toch maar?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2008, 00:44   #54
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Nog nooit gehoord van chiptuning?

Ik voordien ook niet maar ik zou er wel graag wat meer over vernemen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2008, 00:48   #55
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
Heeft trouwens niks met diesel te maken, maar met drukgevoede motoren (turbo of compressor). Men veranderd simpelweg de timing dat de turbo aanspringt, de druk en de inspuiting. Ik raad het je in elk geval af, zo van die voorgeprogrammeerde rommel. Beter programma op maat laten schrijven bij Heinz of zo.
Bedankt, jij schijnt er meer van te weten.
Wie of wat mag die Heinz of zo dan wel wezen en wat doet die precies?
Oud 16 april 2008, 01:00   #56
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

mijnen auto laten rijden op water............ k'durf er niet aan denken.... lang geleden dat ge op café een vitelleke of ne perrier betaald hebt zeker ????

denk dat een literke benzine goedkoper is
Oud 16 april 2008, 01:05   #57
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Gniffel, da's geen wetenschap, maar gewoon marketting. U zou dan €XXX uitgeven voor een iets anders geprogrameerde chip die wat meer brandstof inspuit bij bepaalde toerentallen. Het verbruik kan dalen, indien U alleen autosnelweg doet, maar voor dezelfde moeite is het prgramma zo, dat je dan net meer verbruikt, om op lagere toeren wat minder te verbruiken.
Het is ook wel eens "optimalisatie" genoemd naar gelang het effectieve gebruik van de motor. TomB heeft in andere draden hiernaar verwezen.
Weerom geen raketwetenschap, maar "Tuning".
Fiat leverd gewoon een motor af met een basismotormanagment, dat voor alle jobs bruikbaar is, voldoet aan alle milieueisen en voor hen makkelijk te updaten is. Als U en nog een paar 100 anderen een geherprogrameerde chip willen kopen aan €XXX, is dat goed om een serie tests en metingen te vergoeden, het nieuwe programma te betalen en de kostprijs van de chip te dekken (€2 ofzo?). En dat moet dan niet Fiat gebonden te zijn. De Fiat JTD motoren worden ook door andere merken gebruikt.
Bedankt. Ja, ik noemde het wetenschapelijk maar noem het nu zoals je wil. Wat mij interesseerd is, denk je dat ik er baat kan bij hebben om dit toe te passen of niet. Het is mijn bedoeling zo een drie �* vier keer in het jaar met die wagen heen en weer te rijden van de provintie Viterbo naar Oostende. Ik wil dit specifiek doen met een motorhome om eender wanneer of waar in geval van file over overnachting te beschikken. Voordien deed ik dit met een dubbelas caravan en dan viel ik in tarief 4 op de autosnelweg + twee vignetten voor zwitserland. Nu zal ik in tarief 2 vallen wat niet veel verschil is met tarief 1 en slechts 1 vignet voor zwitserland. Wel trok ik de caravan met een 4x4 die dit spelenderwijs aan kon waardoor ik onderweg regelmatig motorhomes voorbij stak. Vooral in de bergen heb ik wat schrik dat de 2.2 die in de fiat zit wat krap aan vermogen zou zijn.
Oud 16 april 2008, 01:11   #58
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Is niet direct de bedoeling om er een formule 1 van te maken hé. Ik moet geen snelheid winnen maar kracht. Voor meer snelheid heb je een hoger toerental nodig. Ik moet meer kracht hebben bij een laag toerental.
Oud 16 april 2008, 01:23   #59
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN Bekijk bericht
mijnen auto laten rijden op water............ k'durf er niet aan denken.... lang geleden dat ge op café een vitelleke of ne perrier betaald hebt zeker ????

denk dat een literke benzine goedkoper is
En dat vitelleke is dan nog niet eens goed. Je kan beter een R.O instaleren, dan hebt ge tenminste echt zuiver water waar geen overbodige balast in zit zoals mineralen die het menselijk lichaam toch quasi niet uit water kan opnemen. Water heeft als functie afvalstoffen uit het lichaam af te voeren en moet dus zo zuiver mogelijk zijn zodat het zoveelmogelijk afvalstoffen kan opnemen.
Oud 16 april 2008, 07:02   #60
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

En hierom kloppen die schoolboeken niet:

Citaat:
The Epistemological Cartel

In The Architecture of Modern Political Power, Daniel Pouzzner outlines the tactics employed by the elite to maintain their dominance. Among them is: 'Ostensible control over the knowable, by marketing institutionally accredited science as the only path to true understanding' (Pouzzner, 75). Thus, the ruling class endeavors to discourage independent reason while exercising illusory power over human knowledge.
uit:The Ascendancy of the Scientific Dictatorship

Echt grote namen hadden dat soort achterlijke boeken niet nodig.
Tesla, Schauberger, etc etc.
Die dachten echt onafhankelijk!

Pin d"Ar

Laatst gewijzigd door Pindar : 16 april 2008 om 07:03.
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be