Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Hoe staat u tegenover het Vlaams Belang en tegenover euthanasie ?
Voor het Vlaams Belang en voor euthanasie 21 29,58%
Voor het Vlaams Belang en tegen euthanasie 11 15,49%
Tegen het Vlaams Belang en voor euthanasie 34 47,89%
Tegen het Vlaams Belang en tegen euthanasie 5 7,04%
Aantal stemmers: 71. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 april 2008, 15:43   #41
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Aan de mensen die tegen euthanasie zijn: Wie denken jullie wel niet dat jullie zijn dat jullie kunnen beslissen over het wel of niet leven van een ander?
Ik vermoed dat je je richt tot hen die euthanasie (willen) verbieden, niet tot hen die er tegen zijn. Dat is een verschil.
Ik ben zelf niet tegen euthanasie, maar ik respecteer dat er mensen tegen zijn. Het is het verbod dat stoort.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2008, 15:45   #42
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Ik vermoed dat je je richt tot hen die euthanasie (willen) verbieden, niet tot hen die er tegen zijn. Dat is een verschil.
Ik ben zelf niet tegen euthanasie, maar ik respecteer dat er mensen tegen zijn. Het is het verbod dat stoort.
Je hebt gelijk, belangrijke nuance.

Ik vind overigens wel dat dit gecontroleerd moet, hè? Dus in samenspraak met een arts en een maand consult ofzo. Je wilt niet dat een zelfdodingspil zomaar in je drankje terecht komt omdat het toch maar een massaproduct is.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2008, 15:55   #43
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Aan de mensen die tegen euthanasie zijn: Wie denken jullie wel niet dat jullie zijn dat jullie kunnen beslissen over het wel of niet leven van een ander?
We organiseren eerst een samenleving waar we proberen om iedereen rechten en plichten te geven en te laten samenleven en dan zouden we de deur zomaar openstellen voor een georganiseerde slachting op het einde van de dagen? Komaan...

Goed, 't is een karikatuur maar ik denk dat ik een aantal argumenten heb die tot voorzichtigheid in zo'n dossier zouden moeten aanzetten. Ik vind 'leven' niet iets waar je even lichtzinnig je voeten in het bord moet gaan zetten en met absolute rechten of plichten moet gaan zwaaien.

Het laatste wat ik wil is een wetgeving waar euthanasie een 'recht' wordt dat zo ruim is dat het naar vrijheid kan toegepast worden. Dat gaat mij gewoon te ver.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2008, 16:52   #44
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Vervang dan eens in je redenering "niet-Europeaan" door "niet-blank", en kom dan nog eens beweren dat je geen racist ben.

Het is niet omdat je het anders noemt dat het geen racisme meer is hé.
Alweer fout. Blank is niet hetzelfde als Europeaan! Heel wat Zuid-Europeanen hebben bijvoorbeeld een donkere huidskleur. Ik heb Italiaanse vrienden.

Racisme = oordelen op basis van ras en huidskleur, punt uit. Er bestaat geen Europees ras of Europese huidskleur.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2008, 16:55   #45
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
VJW heeft nauwe banden met het Vlaams Belang.
de laatste mail die VBJ stuurde is dezelfde afbeelding dat VJW gebruikte bij de eigen volk eerst betoging. Mijn aandacht viel erop omdat dankzij dit platform een tijd geleden veel propaganda werd gedaan rond een betoging.

Enkel had het VBJ het keltisch kruis weggehaald en de kleuren wat verandert.
Wat ik zeg is pure objectiviteit want ben zelf ne rechtse. VJW mag voor mij gerust blijven bestaan.
In het rechts radicale wereldje lopen er niet zoveel rond die actief zijn, dus je stoot al gauw op dezelfde figuren
Oud VMO'er Remy is actief bij VJW, dat zie je ook aan de propaganda.

Als VJW'er kan ik u bevestigen dat er GEEN ENKELE band is met het VB. Overigens is de werking van VJW met 1 januari 2008 volledig overgegaan in N-SA.
Oud 24 april 2008, 16:56   #46
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
Alweer fout. Blank is niet hetzelfde als Europeaan! Heel wat Zuid-Europeanen hebben bijvoorbeeld een donkere huidskleur. Ik heb Italiaanse vrienden.

Racisme = oordelen op basis van ras en huidskleur, punt uit. Er bestaat geen Europees ras of Europese huidskleur.
Racisme is racisme, alleen kleed je het iets anders in door te zeggen dat het niet over rassen gaat maar over "Europeanen" en "niet-Europeanen".
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 24 april 2008 om 16:57.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2008, 16:57   #47
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sus antigoon Bekijk bericht
Vlaanderen sterft , de vergrijzing neemt toe , de grote steden lopen leeg , wij nemen over , het VB ten onder ten aanzien van de andere partijen.

Wie zal de vergrijzing opvangen en wie zal de economie redden ?

één oplossing : de multiculturele samenleving en geen grenzen meer , zodat al onze broeders en zusters naar hier kunnen komen.

Binnenkort treden we toe tot de EU en zijn wel allen één , gaan we en staan we waar we willen

Blijven dromen, trainen en pilletjes pakken.

Score voor de provocatietest: 6,5/10
Oud 24 april 2008, 17:00   #48
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Racisme is racisme, alleen kleed je het iets anders in door te zeggen dat het niet over rassen gaat maar over "Europeanen" en "niet-Europeanen".

U moet eens leren wat racisme is in plaats van dit begrip haar betekenis voortdurend te wijzigen naargelang het u goed uitkomt!

Racisme is een theorie die stelt dat er tussen rassen hoedanigheidsverschillen bestaan, zodat men veralgemenend een onderscheid zou kunnen maken tussen 'meerwaardige' en 'minderwaardige' rassen, ofwel, dat de waarde van een individu volledig wordt bepaald door zijn raciale afkomst, dan wel dat ras op zich de kernfactor is in de verklaring van de geschiedenis van de mens.
Oud 24 april 2008, 17:11   #49
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht

U moet eens leren wat racisme is in plaats van dit begrip haar betekenis voortdurend te wijzigen naargelang het u goed uitkomt!

Racisme is een theorie die stelt dat er tussen rassen hoedanigheidsverschillen bestaan, zodat men veralgemenend een onderscheid zou kunnen maken tussen 'meerwaardige' en 'minderwaardige' rassen, ofwel, dat de waarde van een individu volledig wordt bepaald door zijn raciale afkomst, dan wel dat ras op zich de kernfactor is in de verklaring van de geschiedenis van de mens.
Allez dan, het is racisme in een ander kleurtje gestoken... Nu content?

Maar soit, ga gerust voort met het bepleiten van misdaden tegen de menselijkheid, als tegenstander kan ik u daar alleen maar dankbaar voor zijn.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 24 april 2008 om 17:11.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2008, 17:29   #50
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Allez dan, het is racisme in een ander kleurtje gestoken... Nu content?
Neen. Het woord racisme en haar betekenis hebben in deze discussie NIETS te zoeken.

Citaat:
Maar soit, ga gerust voort met het bepleiten van misdaden tegen de menselijkheid, als tegenstander kan ik u daar alleen maar dankbaar voor zijn.
Wie de liberaal-democratuur verdedigt komt best niet af met woorden �* la menselijkheid. daarvoor is het politieke en economische systeem dat u verdedigt té weinig menselijk.
Oud 25 april 2008, 18:07   #51
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Waarom verenigen de VBers die ethisch verschillen van het VB zich dan niet om dwang op de partij te zetten hun ethische koers te veranderen?
Oud 25 april 2008, 19:34   #52
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Waarom verenigen de VBers die ethisch verschillen van het VB zich dan niet om dwang op de partij te zetten hun ethische koers te veranderen?
Omdat VB'ers niet van plan zijn de o zo succesvolle links-marginale splintergroeperingen na te volgen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 11:53   #53
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Omdat VB'ers niet van plan zijn de o zo succesvolle links-marginale splintergroeperingen na te volgen.
Ahja das waar ook de koers volgen van de partijleiders en de vrije meningsuiting opofferen voor het belang van 'de partij'. Vooral geen interne druk op de partijkoers uitoefenen. Wel Jean-marie dd verdedigen binnen de open-vld maar zelf geen kritiek willen geven en de partijkoers niet wensen te veranderen...

De interne democratie van het VB loopt weeral mank.
Oud 30 april 2008, 09:15   #54
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel Jean-marie dd verdedigen binnen de open-vld maar ....
...niet meer binnen de LDD natuurlijk!
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2008, 19:55   #55
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
De zelfsbevrijdingspil zal veel leed veroorzaken, geloof mij.

Een dergelijke pil zou juist zeer veel leed oplossen. Heden zijn er velen die hier tegen hun zin rondlopen en die zichzelf maar al te graag op een humane manier uit hun ellendig, levensonwaardig leven zouden willen bevrijden.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 2 mei 2008 om 19:56.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2008, 19:57   #56
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ahja das waar ook de koers volgen van de partijleiders en de vrije meningsuiting opofferen voor het belang van 'de partij'. Vooral geen interne druk op de partijkoers uitoefenen. Wel Jean-marie dd verdedigen binnen de open-vld maar zelf geen kritiek willen geven en de partijkoers niet wensen te veranderen...

De interne democratie van het VB loopt weeral mank.
Succesvolle partijpolitiek en absolute vrije meningsuiting gaan niet samen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2008, 20:31   #57
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is iets anders dan een dictatuur van de partijtop he, zoals bij het VB en SP.A
Binnen een partij moet ge volwassen met meningsverschillen kunnen omgaan.

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2008, 12:05   #58
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat toont dan weer de hypocrisie aan van het VB als voorvechter van de vrije meningsuiting...
Oud 3 mei 2008, 13:59   #59
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

de peiling is niet genuanceerd. Euthanasie voor wie? Ook voor minderjarigen? En voor dementerenden?
Trouwens, door het falen van andere partijen en de blijvende islamisering in Vlaanderen is het niet abnormaal dat kiezers naar het VB stappen... Daar heeft dit ethisch vraagstuk weinig mee te maken.
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2008, 14:04   #60
papillontiger
Vreemdeling

papillontiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Inderdaad bij mij is dat ook zo.
Denk niet dat het ethische zwaar doorweegt als stemkeuze bij velen.
ik ben voor abortus en euthanasie, idem met softdrugs, holebihuwelijken maakt me niet uit maar mag gerust verboden worden want ben er toch geen
Het vreemdelingenthema en de Vlaamse onafhankelijkheid daarentegen is nr 1
papillontiger is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be