Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2008, 18:23   #41
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Wist ik dus niet. Ik was van mening dat er een gedoogbeleid bestond tegenover wiet en men zelfs eigen planten mocht groeien...
sinds een paar jaar wel gedoogbeleid, maar eigen kweek? Ho maar! jongen toch... daarover ben ik niet zeker.

En degenen die voordien in den bak werden gegooid moeten wèl eerst hun straf uitzitten natuurlijk (in tegenstelling tot de huidige werkelijke fysiek agressieve criminelen, maar die hebben gewoon een andere cultuur, dan hoeft het niet).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 18:33   #42
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
sinds een paar jaar wel gedoogbeleid, maar eigen kweek? Ho maar! jongen toch... daarover ben ik niet zeker.

En degenen die voordien in den bak werden gegooid moeten wèl eerst hun straf uitzitten natuurlijk (in tegenstelling tot de huidige werkelijke fysiek agressieve criminelen, maar die hebben gewoon een andere cultuur, dan hoeft het niet).
Je mocht thuis een eigen plantje hebben. Maar als ik Vandeurzen hoor, zal dat snel gedaan zijn...
Oud 19 april 2008, 18:38   #43
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Wist ik dus niet. Ik was van mening dat er een gedoogbeleid bestond tegenover wiet en men zelfs eigen planten mocht groeien...
Laat u maar niets wijsmaken, er is niks gedoogbeleid.

Om het in de woorden van Leterme te zeggen, "de drugwetgeveing is verstrenger geworden".

Ten tijde van de wetsverandering over drugs is er een persrechter op TV komen zeggen dat de man die in zijn eentje thuiszit en die rookt een jointje, wel, die wordt niet vervolgd.

En iedereen riep, hoera! We mogen roken.

Maar niets is minder waar want wat de persrechter er vergat bij te zeggen is dat die man niet vervolgd wordt want men kan hem niet pakken.

Als die zijn geburen de politie bellen en zeggen het stinkt hier naar wiet en het is de gebuur, dan gaat hij alsnog de gevangenis in.

Ik ken iemand die twee jaar bak gedaan heeft voor bezit van 1.9 gram wiet.

laat u niets wijsmaken, er is zeker geen gedoogbeleid.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 18:38   #44
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Het was natuurlijk een kwestie van tijd vooraleer dat schietincident op dit forum een thread zou krijgen. Bij deze is het gebeurd.

Wat me wel opvalt is dat er buiten de suggestie van longhorn om die jongeren maar meteen bont en blauw te ranselen deze keer eens niet (of tenminste nog niet) wordt opgeroepen tot wraak, en dat verwijzigingen naar de islam vooralsnog uitblijven. Er wordt zowaar door Savatage en daiwa verwezen naar een zeer relevant probleem dat zeker mede aan de basis ligt van dit soort geweld: het slecht functioneren van het gerecht.

Het probleem met die jongeren is dat ze opgroeien met een totaal gebrek aan structuur en perspectieven. Het ouderljk gezag faalt of ontbreekt, en naar school gaan ze niet meer. Rondhangen is dan het enige dat overblijft. Gefrustreerd dat ze zichzelf zienderogen gemarginaliseerd zien door hun eigen gedrag (spijbelen, etc.), beïnvloedbaar door kameraden die stoer zijn omdat ze al in de gevangenis hebben gezeten, of door extremistische prietpraat, slaat de verveling snel om in vandalisme of geweld. Als je dan een gerecht hebt dat slecht functioneert en dat zulke jongeren als ze iets uitspoken onmiddellijk en zonder straf terug op straat zet, dan krijgen die jongens bovenop hun frustratie ook nog eens een gevoel van boven de wet te staan, en dan is het hek helemaal van de dam.

Zelf reed ik twee weken geleden met de fiets door Molenbeek, en toen ik aan een kruispunt stilstond regende het opeens bierflesjes. Een paar jongeren waren die vanaf de 3de verdieping naar beneden aan het keilen op de straat. Dit soort van totaal onverantwoordelijk gedrag is een echte plaag in bepaalde buurten. Meer middelen voor justitie, maar ook meer middelen voor preventiewerk (ouders, school, omgeving, etc.) is volgens mij de enige remedie.

1. Stop de import van dat soort volk via gezinshereniging en andere parasitaire technieken, zodat de aanwas van dat geimporteerd probleem tenminste stop gezet wordt en voor geen sneeuwbaleffect zorgt dat alle stedelijke gebieden infecteert.
2. Start een verplicht heropvoedingsprogramma voor de oudkomers, de ouders dus. Geef het desnoods een progressief naampje als 'inburgeringscursus'.
3. Onderwerp de ouders van dat janhagel aan een plichtenregime : zolang ze hun verantwoordelijkheid als ouder niet opnemen -> geen sociale rechten. Die moet je namelijk verdienen door op een correcte manier te participeren aan de maatschappij. Bij vb door je kinderen op te voeden.
4. Geen resultaten na 6 maand-> afname van de Belgische nationaliteit. Uitzetting naar het moederland. Dat stelt geen probleem mits ze vrijwel allemaal de dubbele nationaliteit hebben.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 18:39   #45
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Je mocht thuis een eigen plantje hebben. Maar als ik Vandeurzen hoor, zal dat snel gedaan zijn...
Geloof het maar niet, als je oogst van uw plantje is het strafbaar, van een tot twee jaar bak staat erop.

Verschaeve
Oud 19 april 2008, 18:41   #46
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Wat wel nu het geval is, is dat het beroepshof vrijspreekt als er niet geoogst is.

Begrijpt u? Je bent dan al correctioneel veroordeeld voor het bezit van een plant - of meerdere.

Verschaeve
Oud 19 april 2008, 18:57   #47
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Geloof het maar niet, als je oogst van uw plantje is het strafbaar, van een tot twee jaar bak staat erop.
Niet waar. Vriend van mij had cannabis bij. Slechts 1 joint. Toen de agent vroeg van waar het kwam, zei hij dat het van zijn eigen plantje was. Hij zei dat het voor eigen gebruik was.

Agent heeft er niet veel spel van gemaakt. Wel de joint afgenomen. Verder is er niet gebeurd. Geen pv, niet thuis gaan kijken, niets..

Laatst gewijzigd door Duvelke : 19 april 2008 om 18:58.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 19:02   #48
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet waar. Vriend van mij had cannabis bij. Slechts 1 joint. Zei dat het voor eigen gebruik was. Het is wel afgepakt geweest, maar hij is niet vervolgd geweest.
Dan was de flik te lui om de procesverbaals te schrijven.

Ik ben ook al wel eens een nacht opgesloten en smorgens kreeg ik mijn stukje shit terug van de politie.

Als u dat een bewijs vindt dat drugs mogen dan zijn we uitgepraat zeker.

Verklaar dan eens die andere die ik aanhaal, die dat 2 jaar (einde straf) geklopt heeft voor 1.9 gram wiet. Als u wil zeggen dat hij liegt, dat kan, ik zit er vanavond mee in omstreken Gent. Spreek gerust af om hem dat te komen vertellen.

Dat zou ik graag zien.

Verschaeve
Oud 19 april 2008, 19:02   #49
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet waar. Vriend van mij had cannabis bij. Slechts 1 joint. Toen de agent vroeg van waar het kwam, zei hij dat het van zijn eigen plantje was. Hij zei dat het voor eigen gebruik was.

Agent heeft er niet veel spel van gemaakt. Wel de joint afgenomen. Verder is er niet gebeurd. Geen pv, niet thuis gaan kijken, niets..
Die agent heeft hem dus zelf opgerookt.

Alleszins heeft uw vriend veel geluk gehad want hij geeft zowaar toe aan een flik dat hij wietkweker is.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 19 april 2008 om 19:03.
Oud 19 april 2008, 19:27   #50
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
In Anderlecht zijn donderdagavond twee politieauto's beschoten met een luchtdrukgeweer. Toen de agenten uitstapten werden ze omsingeld door een groepje ''jongeren'' en omver geduwd. De politie pakte twee jongeren op omdat ze zich agressief gedroegen en de groep ophitsten.
Enige tijd later kwam een deel van de groep jongeren op het commissariaat de vrijlating eisen van hun opgepakte vrienden. Daarbij kwam het opnieuw tot rellen en werd nog 1 jongere opgepakt die een politieagent had aangevallen.

Dit alles te lezen op VTM, de rode VRT zwijgt natuurlijk in alle talen.
Waar is de tijd naartoe dat het beschieten van politieagenten/auto's hét nieuws van de dag was?
Is de maatschappij al zover gedevalueerd dat dit als een banaal accidentje wordt beschouwd?
Er zijn belangrijker prioriteiten Daiwa dan het geïmporteerd geboefte te vervolgen voor gewelddaden en gecamoufleerde moordpogingen. Zo is het Parket al 3 jaar bezig Van Hecke te vervolgen voor de uitschuiver van een ander, in een lokaal blaadje. Je weet toch dat 'progressief ' zijn betekent dat je het eerste verrijkend hoort te vinden (zolang de gewelddaden door verrijkend en/of getint volk gepleegd wordt uiteraard, anders niet), en het
2de een misdaad tegen de mensheid hoort te vinden.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 22:50   #51
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Het was natuurlijk een kwestie van tijd vooraleer dat schietincident op dit forum een thread zou krijgen. Bij deze is het gebeurd.

Wat me wel opvalt is dat er buiten de suggestie van longhorn om die jongeren maar meteen bont en blauw te ranselen deze keer eens niet (of tenminste nog niet) wordt opgeroepen tot wraak, en dat verwijzigingen naar de islam vooralsnog uitblijven. Er wordt zowaar door Savatage en daiwa verwezen naar een zeer relevant probleem dat zeker mede aan de basis ligt van dit soort geweld: het slecht functioneren van het gerecht.

Het probleem met die jongeren is dat ze opgroeien met een totaal gebrek aan structuur en perspectieven. Het ouderljk gezag faalt of ontbreekt, en naar school gaan ze niet meer. Rondhangen is dan het enige dat overblijft. Gefrustreerd dat ze zichzelf zienderogen gemarginaliseerd zien door hun eigen gedrag (spijbelen, etc.), beïnvloedbaar door kameraden die stoer zijn omdat ze al in de gevangenis hebben gezeten, of door extremistische prietpraat, slaat de verveling snel om in vandalisme of geweld. Als je dan een gerecht hebt dat slecht functioneert en dat zulke jongeren als ze iets uitspoken onmiddellijk en zonder straf terug op straat zet, dan krijgen die jongens bovenop hun frustratie ook nog eens een gevoel van boven de wet te staan, en dan is het hek helemaal van de dam.
Het is in hun eigen belang dat het gerecht ze niet zomaar vrijuit laat gaan, dan kan krijgen ze tenminste nog een signaal.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 22:51   #52
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer niet? De bakken zitten er vol van.
Niemand zit daar enkel voor het roken van een jointje.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2008, 03:34   #53
Duvelke

Standaard

Citaat:
Die agent heeft hem dus zelf opgerookt.

Alleszins heeft uw vriend veel geluk gehad want hij geeft zowaar toe aan een flik dat hij wietkweker is.
Ik meen het, je mag een plantje thuis hebben, ale je mocht. Het verandert ook zo constant. Dan zeggen ze dit, dan zeggen ze dat...
Wel heel sneu voor je vriend...
Oud 20 april 2008, 10:06   #54
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Het is in hun eigen belang dat het gerecht ze niet zomaar vrijuit laat gaan, dan kan krijgen ze tenminste nog een signaal.
Inderdaad, maar er is meer dan dat nodig. Voor een tijdje isoleren in een gesloten instelling heeft een ontradend effect, maar een effect dat zeer beperkt is. Het is zelfs zo dat in het milieu degenen die al een tijdje in Everberg of zo gezeten hebben een extra status verwerven binnen hun vriendenkring wanneer ze weer vrijkomen. Je moet dus niet geloven dat dit probleem met puur repressieve maatregelen kan worden opgelost.

We hoeven hier het warm water niet uit te vinden: bijkomende preventieve maatregelen zijn genoegzaam bekend. Buurtwerking, straathoekwerking, projecten op school, sociale assistentie van de ouders, maatschappelijke werkstraffen, etc.: er bestaat al een hele waaier van mogelijkheden. Waarom hebben we dan de indruk dat het allemaal niets opbrengt? Ik denk -maar kan me vergissen- dat deze maatregelen wel degelijk effect kunnen hebben, maar dat er een groot gebrek aan coördinatie tussen de verschillende partijen is, en ook een groot gebrek aan middelen.

Neem nu dit geval met die schietpartij. Op zich is dat een ernstig voorval. Wat gebeurt er? Die jongeren worden opgepakt en even later weer vrijgelaten. Wat loopt daar mis? Is het onze wetgeving die onaangepast is aan dit soort situaties, en die het plaatsen van die jongeren in een gesloten instelling in de weg staat? Of is het dat alle instellingen permanent vol zitten (wat naar ik heb vernomen het geval is)? Of spreekt de politie in dit soort gevallen zelfs niet met het gerecht en met de sociale sector? En wat gebeurt er nu verder, nu ze terug vrij zijn? Krijgen de ouders bezoek van politie en sociale werkers? Is er een navolging? Eigenlijk zouden we dat allemaal eens haarfijn moeten natrekken om te weten wat er nu eigenlijk juist fout loopt. Want ik kan moeilijk geloven dat de politie die jongeren uit eigen beweging zo snel mogelijk terug wil loslaten. Dat moet integendeel heel frustrerend voor hen zijn.

Wie weet meer hierover?
Oud 20 april 2008, 10:45   #55
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We hoeven hier het warm water niet uit te vinden: bijkomende preventieve maatregelen zijn genoegzaam bekend. Buurtwerking, straathoekwerking, projecten op school, sociale assistentie van de ouders, maatschappelijke werkstraffen, etc.: er bestaat al een hele waaier van mogelijkheden. Waarom hebben we dan de indruk dat het allemaal niets opbrengt? Ik denk -maar kan me vergissen- dat deze maatregelen wel degelijk effect kunnen hebben, maar dat er een groot gebrek aan coördinatie tussen de verschillende partijen is, en ook een groot gebrek aan middelen.
Ouders die geen moraliteit kunnen meegeven aan hun kinderen is nefast voor de rest van de maatschappij.
Een ideologie die de vrouw reduceert tot een te begeren baarmoeder, is nefast voor de rest van de maatschappij.
Een maatschappij die zulke toestanden tolereert, creëert zijn eigen ondergang.

Het is in de eerste plaats de huiselijke moraliteit die de doorslag zal geven voor het gedrag van kinderen. Als je je kinderen van drie en vier niet leert dat ze beleefd moeten zijn, niet mogen pikken van medekindjes, niet mogen stelen, noch minder mogen aggressief zijn (papa mag mama nu eenmaal niet slagen, ook al staat de toestemming ervoor in de koran), dat witgezichten ook gewone mensen zijn en hun kinderen eveneens.

Misschien dat ze d�*�*r eens mee kunnen beginnen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2008, 12:00   #56
FDM
Banneling

Standaard

en russische diplomaten vinden Brussel erger dan Moskou ,
awel dat is ERG dat brussel de bakermat van de russische maffia weet te overtreffen
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2008, 12:12   #57
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
In Anderlecht zijn donderdagavond twee politieauto's beschoten met een luchtdrukgeweer. Toen de agenten uitstapten werden ze omsingeld door een groepje ''jongeren'' en omver geduwd. De politie pakte twee jongeren op omdat ze zich agressief gedroegen en de groep ophitsten.
Enige tijd later kwam een deel van de groep jongeren op het commissariaat de vrijlating eisen van hun opgepakte vrienden. Daarbij kwam het opnieuw tot rellen en werd nog 1 jongere opgepakt die een politieagent had aangevallen.
Uitstekend.

Een beetje verzet zo nu en dan kan geen kwaad.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 20 april 2008 om 12:12.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2008, 12:15   #58
Adrian
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Uitstekend.

Een beetje verzet zo nu en dan kan geen kwaad.
Als je dit uitstekend vindt, dan is er bij u een steekje los vrees ik.
Adrian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2008, 12:23   #59
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Niemand zit daar enkel voor het roken van een jointje.

Bron?

Verschaeve
Oud 20 april 2008, 12:25   #60
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian Bekijk bericht
Als je dit uitstekend vindt, dan is er bij u een steekje los vrees ik.
Als jij het uitstekend vind dat een bende klootzakken in uniform jou komt zeggen wat te doen en te laten, dan zit er bij jou een handvol vijzen los, als je 't mij vraagt.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be