Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2008, 18:11   #41
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Men moet ook eens stoppen om de middeleeuwen als 100% slecht af te schilderen. De gewone mensen waren ten tijde van het jaar 1200 veel gelukkiger dan bijvoorbeeld tijdens de industriële revolutie, rond 1850. De boeren in die tijd leefden met en in de natuur, ze waren verre van rijk, maar een stuk gelukkiger dan de fabrieksarbeiders van 1850 die 16 uur moesten werken in een smerig kot en zelfs gelukkiger dan sommige mensen nu.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 18:24   #42
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Men moet ook eens stoppen om de middeleeuwen als 100% slecht af te schilderen. De gewone mensen waren ten tijde van het jaar 1200 veel gelukkiger dan bijvoorbeeld tijdens de industriële revolutie, rond 1850. De boeren in die tijd leefden met en in de natuur, ze waren verre van rijk, maar een stuk gelukkiger dan de fabrieksarbeiders van 1850 die 16 uur moesten werken in een smerig kot en zelfs gelukkiger dan sommige mensen nu.

Vooral het feit dat er voor 1789 nog overal verplichte gilden en corporaties bestonden, die het ambachtelijke/industriële leven in goede banen leidden, corporatieve solidariteit garandeerden (waaronder uitkeringen voor zieken, armenzorg, ouderenzorg, e.d.) en groepsbevorderende acties organiseerden voor de leden, was zeker positief. Véél beter in ieder geval dan de situatie later in de 19e eeuw, waar het pure, liberalistische kapitalisme de traditionele structuren om zeep hielp, elke vorm van solidariteit vernietigde, en leidde tot de creatie van een proletariaat dat uiteindelijk in de handen van het marxisme gedreven zou worden.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 18:30   #43
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Vooral het feit dat er voor 1789 nog overal verplichte gilden en corporaties bestonden, die het ambachtelijke/industriële leven in goede banen leidden, corporatieve solidariteit garandeerden (waaronder uitkeringen voor zieken, armenzorg, ouderenzorg, e.d.) en groepsbevorderende acties organiseerden voor de leden, was zeker positief. Véél beter in ieder geval dan de situatie later in de 19e eeuw, waar het pure, liberalistische kapitalisme de traditionele structuren om zeep hielp, elke vorm van solidariteit vernietigde, en leidde tot de creatie van een proletariaat dat uiteindelijk in de handen van het marxisme gedreven zou worden.
Juist ! De zogenaande "verlichting" dat door de progressieve elite als iets zeer positiefs wordt belicht, leidde tot een verschrikking voor de gewone bevolking, gelijk in welke sector ze werkzaam waren. Enkel een kleine liberale elite (de zgn "geldadel") werd er beter van.

Oud 19 april 2008, 18:41   #44
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Een gevangenis moet geen paradijs zijn,het moet als afschrikmiddel dienen!Al die luxe is voor niets nodig,alle dagen water en brood en als ze braaf zijn zondags een appel!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 18:45   #45
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72 Bekijk bericht
Een gevangenis moet geen paradijs zijn,het moet als afschrikmiddel dienen!Al die luxe is voor niets nodig,alle dagen water en brood en als ze braaf zijn zondags een appel!
Hangt er vanaf voor welk misdrijf je zit vind ik. Het kan niet zijn dat een Dutroux bijvoorbeeld in een luxe cel zit en iemand die klein misdrijf gedaan heeft in ergens in een vochtig kruipkot in vorst zit.

Geef de smerigste cellen aan (massa)moordenaars.

Oud 19 april 2008, 18:48   #46
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hangt er vanaf voor welk misdrijf je zit vind ik. Het kan niet zijn dat een Dutroux bijvoorbeeld in een luxe cel zit en iemand die klein misdrijf gedaan heeft in ergens in een vochtig kruipkot in vorst zit.

En toch is dat de realiteit.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 18:50   #47
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:

Geef de smerigste cellen aan (massa)moordenaars.
Als je niets uitfreet zul je er niet geraken.Ik heb geen greintje medeleven met gevangenen.
Oud 19 april 2008, 18:57   #48
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je niets uitfreet zul je er niet geraken.Ik heb geen greintje medeleven met gevangenen.
U vergeet de meer dan 50% voorarresten.

Als u zeker bent dat het met u niet kan gebeuren PM me dan uw gegevens. Dan doe ik een anoniem bericht toekomen bij de politie dat u drugs verkoopt aan kinderen. U kan toch niet opgepakt worden als u niets gedaan heeft juist?

Verschaeve
Oud 19 april 2008, 19:00   #49
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
U vergeet de meer dan 50% voorarresten.

Als u zeker bent dat het met u niet kan gebeuren PM me dan uw gegevens. Dan doe ik een anoniem bericht toekomen bij de politie dat u drugs verkoopt aan kinderen. U kan toch niet opgepakt worden als u niets gedaan heeft juist?
Die voorarresten kunnen in een gesloten instelling plaatsvinden waar uw al dan niet vermeende schuld word vastgesteld.Waarom zou men in een gevangenis bij de berechte boeven moeten gaan zitten als je daarachter onschuldig word bevonden.
Oud 19 april 2008, 19:05   #50
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die voorarresten kunnen in een gesloten instelling plaatsvinden waar uw al dan niet vermeende schuld word vastgesteld.Waarom zou men in een gevangenis bij de berechte boeven moeten gaan zitten als je daarachter onschuldig word bevonden.

Die voorarresten zitten opgesloten bij de rest. En ofdat ze nu in een instelling zitten of eender waar, opgesloten is opgesloten.

Verschaeve
Oud 19 april 2008, 19:18   #51
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Vrienden van mij zaten er drie maand geleden, die beweren het tegendeel van wat uw vriend zegt.

laten we wel wezen: in de gevangenis zijn er nooit veel tevreden gasten
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 19 april 2008 om 19:19.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 23:06   #52
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:

Daar heb ik ook al dikwijls over nagedacht. Lijkt mij best mogelijk.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 23:13   #53
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze moesten zelfs een pak minder werken dan wij nu!
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 23:14   #54
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Pas maar op dat u er zelf niet verzeild geraakt ! Soms kan dat heel rap gaan: een banale vechtpartij, met allochtonen bvb die u willen beroven, ge deelt her en der wat slagen uit, er valt er éne met zijne schurftkop tegen een gevel en hij is dood ! Zijn kameraden zeggen natuurlijk dat u begonnen bent, dat ze niks gedaan hadden, dat u uit racisme hen aangevallen hebt, en wat gebeurt er ? Het CGKR moeit zich met de zaak, mediahoeren schilderen u af als een nazibeest, en hop ! Met uw kloten de bak in, in een cel vol marokkanen met homofiele neigingen, en die alle dagen uw eten stelen...Zou u dan niet graag hebben dat iemand een beetje medelijden met u heeft ? Uw dagelijks leven zou willen verbeteren, menselijker maken ?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 23:14   #55
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Zoals Franstaligen die gevraagd wordt om een basiskennis Nederlands te leren?
In de gevangenis van Vorst?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 23:15   #56
L. J. Brutus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat een domme naïviteit. Voorbeelden genoeg van onschuldigen die op de stoel werden gezet, om maar meteen het uiterste te nemen.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
Oud 19 april 2008, 23:15   #57
L. J. Brutus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Kapitalisme en arbeiders-uitbuiting bestond ook al in de middeleeuwen, hoor.
Oud 19 april 2008, 23:16   #58
L. J. Brutus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarom zou men in een gevangenis bij de berechte boeven moeten gaan zitten als je daarachter onschuldig word bevonden.
Dat vragen wel meerderen zich af.
Oud 19 april 2008, 23:18   #59
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Komt het ook niet door de medegevangenen zélf? Ik veronderstel dat het een zwaardere straf is om in één cel te zitten met twee Albanezen, dan pakweg met twee Nederlanders.
Voor een blokker misschien. Voor mij zou de vraag zijn: welke NL-ers of welke Albanezen?

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 april 2008 om 23:21.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2008, 00:48   #60
LouisIX
Vreemdeling

LouisIX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Pas maar op dat u er zelf niet verzeild geraakt ! Soms kan dat heel rap gaan: een banale vechtpartij, met allochtonen bvb die u willen beroven, ge deelt her en der wat slagen uit, er valt er éne met zijne schurftkop tegen een gevel en hij is dood ! Zijn kameraden zeggen natuurlijk dat u begonnen bent, dat ze niks gedaan hadden, dat u uit racisme hen aangevallen hebt, en wat gebeurt er ? Het CGKR moeit zich met de zaak, mediahoeren schilderen u af als een nazibeest, en hop ! Met uw kloten de bak in, in een cel vol marokkanen met homofiele neigingen, en die alle dagen uw eten stelen...Zou u dan niet graag hebben dat iemand een beetje medelijden met u heeft ? Uw dagelijks leven zou willen verbeteren, menselijker maken ?
Beste Spook,

Uw antwoord hierboven interesseert me niet. Wat me wel interesseert is uw citaat. Ik neem het nog even voor u over hier, zodat we stap voor stap de problemen kunnen aanpakken. Ik ben namelijk met u begaan, mijn beste. Ik vrees dat u het belang van een persoonlijke noot aan uw geschriften wat onderwaardeert. In functie van een correct zelfbeeld is het van het hoogste belang gebruikte citaten correct weer te geven. Neenee, ik heb het dan ook niet over het inhoudelijk karakter ervan, want daar wil ik me geenszins mee moeien. U schrijft, u blijft, nietwaar? Waar het mij wel om te doen is, zijn de paar lichtelijk aangeschoten spellingsfouten die u maakt, fouten die we in het licht van ons oneindig groot universum niet zwaar zullen aanrekenen, dat spreekt. Maar ja hoor, ik begrijp het, ze zijn geheel buiten uw wil om gemaakt (wat kopieert een mens namelijk allemaal niet van internet nietwaar?) en daarenboven, als je al wat gedronken hebt kan je je wel eens vergissen in het aantal n-en in 'revolutionair', nietwaar. Ik begrijp dat zeer goed, geacht Spook, een mens ziet niet áltijd dubbel. U zult nu op uw beurt begrijpen dat zelfwaarde en zelfbeeld hand in hand gaan met elkaar en dat dat verband zeer broos is. Een paar flauwe moppentappers zouden wel eens op het idee kunnen komen om u dat hier vrolijk onder uw neus te komen wrijven door ons te wijzen op uw, excusez le mot, kemels. Dit wil ik vermijden, mijn beste. Ik wil de onverlaten die hier van plan zijn te schertsen en te lachen dat u 'revolutionair' met twee n-en schrijft een stap voor zijn, het gras voor de voeten maaien, de boter van hun boterham smeren quoi. Daarom dat ik u even op de rug kom aantikken en u in het oor kom fluisteren dat u beter een n zou schrappen in revolutionair.
Wacht, wacht, wacht. Laat uw pen niet te snel neervallen, hou die nog even vast, want gelijk kan u nu, in dezelfde tekst, nog wat schrappen en verwijderen. Zoals de 'ph' in 'demographie' bijvoorbeeld. En weet u wat, vervangt u het dan ineens maar door een 'f'. Ook hier wil ik de sloebers die dit in het lang en het breed zouden willen uitsmeren een vingerknip voor zijn. De wereld is ruw, brutaal en wreed en een woord brengt snel een ander woord met zich mee, is het niet?
Zo, Spook, ik hoop dat u hiermee geholpen bent. Ik zal u niets aanrekenen als u mij belooft de Van Dale bij de hand te houden wanneer u nog eens een citaat kopieert en plakt.

Met mijn allervriendelijkste groeten,

Louis.

PS: Oeps, nu vergat ik nog uw citaat te plakken. Ik doe het alsnog zodat u alles nog eens op een rijtje kunt hebben en ik herhaal: revolutionair met één n en demografie zonder ph.

"Voor een sterk en sociaal Europa, met een expansieve demographie en zonder immigratie.
In tijden van Universeel Bedrog, is het vertellen van de Waarheid een revolutionnaire daad (George Orwell)
Alcohol en drugs nemen is anti-revolutionnair."

Laatst gewijzigd door LouisIX : 20 april 2008 om 00:57.
LouisIX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be