![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bekijk heel filmpje nog maar eens. http://www.youtube.com/watch?v=pgLVc...eature=related Laatst gewijzigd door system : 29 april 2008 om 15:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vanaf het eerste beeld is het duidelijk: Dit is een onsmakelijk propagandafilmpje, gemaakt door mensen die ervan overtuigd zijn dat Flaminganten criminelen zijn indien niet erger. Elk greintje objectiviteit is zoek. Maar het blijkt wel dat JD dus gelogen heeft. Dat is natuurlijk niet mooi, dat mag niet. Dat anderen ook liegen (met grote gevolgen) is geen verontschuldiging. Maar het is natuurlijk een grenzeloze comedie om een leugen (zonder gevolgen) van een relatief-kleine garnaal een grote misdaad te maken en grote leugens van grote heren met grote gevolgen met de mantel der liefde te bedekken. Het is niet zeer duidelijk, maar het blijkt (denk ik) dat het FDLJ geen verboden organisatie was toen JD er deel van uit maakte. Dus... Maar als we geloof kunnen hechten aan dat propagandafilmpje dan zaten er wel zware en onsmakelijke jongens bij FDLJ. Het onvermijdelijke VMO komt ook ter sprake. En hoe meer de tijd verloopt wordt de herinnering steeds maar geweldadiger en inspireert de makers van het propagandafilmpje tot verwoestende taferelen. Ik heb een tip die ze eventueel kunnen gebruiken: Tijdens de strijd voor Leuven Vlaams ik denk rond 1965 was er een voettocht naar Leuven georganiseerd door des extrémistes flamingants. Pol Goossens was de organisator en stapte voorop. Ik liep mee vooraan , maar helemaal achteraan stapte de VMO (zonder bommen of granaten) onder leiding van Wim Maes. Kan daar nu geen nuttig filmpje van gemaakt worden? Polleke Goossens aan 't hoofd van de VMO. Als dat geen perspectieven opent! Men toont ook de foto van RVW die betrokken was in een plakkersgevecht meer dan 40 jaar geleden tussen VU en FDF. Als oud-VU-er ik herinner me dat nog. In die jaren ging ik ook plakken, hopelijk sta ik niet op één of andere foto... Maar toen bestond het VB nog niet en was er dus niet bij betrokken. Of RVW veroordeeld werd als moordenaar weet ik niet. Kan iemand dat bevestigen? Want dat propagandafilmpje kan ik niet ernstig nemen. Maar JD werd wel gezien in gezelschap van RVW! Dehaene werd (en dan nog op regeringsbanken) ook gezien in gezelschap van Willy Claes, geen kleine jongen en veroordeeld voor zware feiten. Willy claes heeft niet gelogen, hij had enkel een slecht geheugen, en daarvoor kun je natuurlijk niet gestraft worden. Integendeel dat is een verzachtende omstandigheid. Ik moet natuurlijk wel toegeven dat Demol niet mag liegen omdat Willy Claes een slecht geheugen heeft. Tot slot zal ik er maar aan toevoegen, om system gerust te stellen, dat ik geen sympatie heb voor geweldenaars van FDLJ of VMO of van hun geestesgenoten in het andere kamp. Heb ik nu system echt gerustgesteld?
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 29 april 2008 om 17:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 29 april 2008 om 17:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en nog meer, ze worden daar met open armen ontvangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Maar Stalin met de communistengroet doet me ook lichtjes gruwelen. En dat zoveel mensen nu nog probleemloos die groet brengen! Maar ja, we hebben het hier niet over Stalin.
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Als Tobback boos kijkt met zijn vuist in de lucht is er toch een gelijkenis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() Als je niet weet wat er niet netjes is aan die groet, dan heb je heel wat gemist! 1940-1945, zegt dat je niets?
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Toch wel sprekend dat we dat type figuren die dwepen met dictators en met andere twijfelachtige fascistoïde figuren steeds weer terugvinden in het VB.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Zie bijvoorbeeld de draad die ik starte met kritiek op PS burgemeester die linkse betoging wou verbieden. Zie kritiek op SP.a enz. En zie uiteraard ook de kritiek op VB.
![]() |
#52 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
wat houdt de stalingroet in: daar heb ik immers nog niet van gehoord...
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() Nooit de sowjet-nomenclatura gezien op het podium tijdens de 1 mei-parade?
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
en ook bij de kopstukken van het regime die zelfs het parlement naar huis sturen. ericf bevestigt het en 't zal dus wel waar zijn. En last but not least: Democratie maakt België onbestuurbaar! Een doordenkertje!
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 30 april 2008 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Staatssecretaris
|
![]() Je ziet spoken. Het N-SA heeft niets te maken met het VB en bekampt die partij op bepaalde vlakken. Dus al je verdachtmakingen en linken tussen bepaalde mensen en organisaties/partijen raken kant noch wal. Intellectueel zou het dan ook eerlijk zijn deze niet meer te maken.
Laatst gewijzigd door Vlaams-nationalist : 30 april 2008 om 18:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
En Boudewijn met Martens die dictator Mobutu bezochten en steunden ook te laat om buiten te zwieren. En al onze politiekers die Mitterand bezochten en geluk wensten, alhoewel die man gedecoreerd werd door het collaborerende vichy-regime wat doen we daar mee? Die zijn uiteraard allemaal zuiver tot op de graat dan nog wel, en spellen anderen de les. maar 'dat is naast de kwestie'
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 30 april 2008 om 18:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Burger
|
![]() In het filmpje zegt Demol niet "ik ben geen lid geweest van het FDLJ" maar wel "ik ben nooit lid geweest van een extreem-rechtse groepering". Indien Demol van mening was dat het FDLJ geen extreem-rechtse groepering was, kan er op dit vlak dus geen sprake zijn van een leugen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 30 april 2008 om 19:09. |
|
![]() |