Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2008, 13:55   #41
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Er zijn ongetwijfeld mensen met een grotere werklust dan u. Ik werk als zelfstandige ongeveer 12 uur per dag (en dat valt nog mee). Een loontrekkende werkt 7,5/8 uur per dag. Als een loontrekkende of ambtenaar even werklustig is als ik, kan hij per dag nog 4 tot 4,5 uur bijklussen. Ofwel doet hij dat als zelfstandige in bijberoep, ofwel doet hij dat in loondienst (bv. in de horeca, om kranten rond te dragen,...), ofwel doet hij dat "gratis" door het gras af te rijden bij oude dames (knipoog).

Misschien moet u eens wat vaker mensen ontmoeten om onder te komen?
Ah we spelen op de man, wel als u 12 uur nodig ipv 8 scheelt er iets met uw planning.
Ik ben namelijk ook zelfstandige, mijn werknemers komen om 9 en gaan 18 uur en zijn dan ongeveer nog een uur onderweg. Ik zie ze niet echt geweldig veel bij klussen tenzij in het weekend.

Laatst gewijzigd door santos : 23 april 2008 om 13:55.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 13:57   #42
santos
Minister

Standaard

Citaat:
In sommige sectoren zoals de bouw en bij de kappers, is het de gewoonte bij sommigen om elke vrijdag "een enveloppe" mee te geven. Denkt u dat de inhoud van die enveloppe belast is? En wat te denken van bv. een ambtenaar van de groendienst zoals uit het dorp hier, waarvan geweten is (zelfs door de burgemeester) dat hij bejaarden gaat "helpen" hun gras af te maaien.

Niet naïef wezen aub.
U heeft inderdaad gelijk ik bedoelde bediende ipv arbeiders.
En sorry met wat gras af te rijden bij bejaarden gaat ge geen rekening openen in Luxemburg, zelf ook niet te naief wezen.
Oud 23 april 2008, 14:39   #43
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
En sorry met wat gras af te rijden bij bejaarden gaat ge geen rekening openen in Luxemburg, zelf ook niet te naief wezen.

Alleen is er nooit gesproken over rekeningen in Luxemburg (Luxemburg heeft trouwens nog altijd een bankgeheim). Slapende rekeningen in Nederland ? Koeponnekesrekeningen in Nederland (alhoewel deze geen zin meer hebben) ?
En met wat gras af te rijden, zie ik onze "grasrijder" toch wel een paar euroobligaties kopen.
Die 133000 rekeningen, zijn trouwens rekeningen van de kleine man (weeral133000 stemmen minder voor de spa - de partij voor de kleine man).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 14:46   #44
santos
Minister

Standaard

Een rekening in het buitenland dan als we weer willen komma neuken.
Die 133000 rekeningen zijn niet allemaal illegaal.
Coupon rekeningen hebben ook geen zin meer in Luxemburg spaarrekeningen ook niet.
U kan trouwens ook gewoon uw zwart geld van uw gras af rijden in belgie houden en op een rekening zetten zonder dat daar ooit de fiscus naar gaat komen vragen.
Pas als u een noemenswaardige som hebt zal dit gevolgen hebben.

En het bankgeheim in Luxemburg is relatief, als u een spaarrekening hebt kan u kiezen.
* u betaalt bronheffing wat nu 15 % is
* U betaalt geen bronheffing en de gegevens worden doorgegeven aan Belgie

Laatst gewijzigd door santos : 23 april 2008 om 14:48.
Oud 23 april 2008, 15:25   #45
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maar blijft dat die 133000 rekeningen, die gekend zijn bij de fiscus, gewoon afkomstig zijn van inlichtingen verstrekt door buitenlandse banken, in het kader van de europese spaarrichtlijn. Dus eigenlijk een non-event, want dat alle europese banken (uitgezonderd luxemburg en oostenrijk dan - en leuk, ook belgie, maar deze spelen hier niet mee) deze inlichtingen zouden doorspelen was al wel enkele jaren geweten.
Ik heb bvb ook een nederlandse rekening, en geeft de inkomsten daarvan, normaal aan (zowel de koepons van mijn aandelen, als intresten). Daarenboven krijgt de fiscus, van mijn nederlandse bank, een overzicht van mijn intresten (waar hij volgens de spa niets mee doet), maar niet van de koepons van mijn aandelen.
Nu, het bankgeheim in luxemburg is niet relatief. Het is absoluut. Alleen ontsnapt ge voor bepaalde producten (voornamelijk obligaties, en beleggingsfondsen voornamelijk belegd in deze producten) niet meer aan de voorheffing, bepaald in de europese spaarrichtlijn.
Deze zal trouwens binnen een paar jaar verhoogd worden naar 35%, verhoging waar mi de belgische staat, staat op te wachten, om ook de voorheffing te kunnen verhogen naar 35% (kunnen ze vandaag ook al, maar dan komt de koeponnekestrein terug op gang).
Oud 23 april 2008, 15:31   #46
santos
Minister

Standaard

VOor mij is dat wel relatief, want als klant hebt ge de keuze om niet mee te doen met het bankgeheim voor bepaalde produkten.
Dus is dat zeker niet absoluut, en er worden per jaar enkele honderden rekeningen ontdaan van bankgeheim op vraag van fiscus en gerechtelijke instanties uit andere landen.
Oud 23 april 2008, 15:40   #47
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rechtvaardigheid Bekijk bericht
Loontrekkers die frauderen moeten even hard aangepakt worden natuurlijk, dat spreekt voor zich!
Dat is rechtvaardigheid! Maar de sneer naar de zelfstandigen zonder enige reden (er is uit het beginbericht niet op te maken wie de eigenaars zijn) is dat niet.
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 15:51   #48
Montalcino
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ah we spelen op de man, wel als u 12 uur nodig ipv 8 scheelt er iets met uw planning.
Het is niet mijn intentie om op de man te spelen. Als u dat zo geïnterpreteerd heeft, bied ik mijn verontschuldigingen aan. Met mijn planning is overigens niets mis.

Citaat:
Ik ben namelijk ook zelfstandige, mijn werknemers komen om 9 en gaan 18 uur en zijn dan ongeveer nog een uur onderweg. Ik zie ze niet echt geweldig veel bij klussen tenzij in het weekend.
Dat is al 1 mogelijkheid. Maar u gaat er wel van uit dat iedereen van het werk vertrekt om 18u00. Ik zou echter niet de mensen te eten willen geven die om 16u00 al vertrekken of die in ploegen werken. En ik ken tal van mensen die bijklussen na hun uren, of dat in het zwart is of niet, gaan ze niet aan mijn neus hangen. Tenzij de groendienst ambtenaar reeds vermeld.
Oud 23 april 2008, 15:54   #49
Montalcino
Parlementslid

Standaard

Citaat:
U heeft inderdaad gelijk ik bedoelde bediende ipv arbeiders.
Dat is correct. Dat geld van die kleine bijklussers is meestal voor iets beter te leven: mee op restaurant te gaan, een folietje op vakantie, een goede fles whisky. Soms ook uit pure noodzaak: om maandelijks rond te komen bv.

Maar zwart is zwart: de stigmatisering van een bepaalde sociale klasse, met name de zelfstandigen is ethisch totaal fout. De kapper die eens een shampoo in het zwart uittest zal daarmee ook geen rekening in het buitenland kunnen spijzen.
Oud 23 april 2008, 16:00   #50
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus Bekijk bericht
Zoals ik al zei:Zie de universele verklaring voor de rechten van de mens.
En houd voet bij stuk.
bronto dat is zever, als je niet betaalt slaan ze het aan , komaan jongen, tenzij als uw rekening en inkomen ergens toekomt in een banarepubliek panama
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 16:05   #51
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een rekening in het buitenland dan als we weer willen komma neuken.
Die 133000 rekeningen zijn niet allemaal illegaal.
Coupon rekeningen hebben ook geen zin meer in Luxemburg spaarrekeningen ook niet.
U kan trouwens ook gewoon uw zwart geld van uw gras af rijden in belgie houden en op een rekening zetten zonder dat daar ooit de fiscus naar gaat komen vragen.
Pas als u een noemenswaardige som hebt zal dit gevolgen hebben.

En het bankgeheim in Luxemburg is relatief, als u een spaarrekening hebt kan u kiezen.
* u betaalt bronheffing wat nu 15 % is
* U betaalt geen bronheffing en de gegevens worden doorgegeven aan Belgie

dat zijn er dan 130000 die denken dat ze geen roerende voorheffing moeten betalen in luxemburg en dan wel zullen zien.
De helft van die rekenening zal van de PS of MR familie zijn, het type mensen die de mooiste eiers wil zuipen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 16:19   #52
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Dat is correct. Dat geld van die kleine bijklussers is meestal voor iets beter te leven: mee op restaurant te gaan, een folietje op vakantie, een goede fles whisky. Soms ook uit pure noodzaak: om maandelijks rond te komen bv.

Maar zwart is zwart: de stigmatisering van een bepaalde sociale klasse, met name de zelfstandigen is ethisch totaal fout. De kapper die eens een shampoo in het zwart uittest zal daarmee ook geen rekening in het buitenland kunnen spijzen.
Inderdaad zwart is zwart, maar ik denk toch dat ze hun weer op de verkeerde viseren.
Lagere btw en lagere belastingen zal het zwart tegen werken maar in BE doen we het omgekeerde.
Zwart bestaat ook in LUX maar toch wel in veel mindere mate.
Oud 23 april 2008, 16:20   #53
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
dat zijn er dan 130000 die denken dat ze geen roerende voorheffing moeten betalen in luxemburg en dan wel zullen zien.
De helft van die rekenening zal van de PS of MR familie zijn, het type mensen die de mooiste eiers wil zuipen.
Men krijgt ieder jaar een uittreksel van die voorheffing tenzij men gekozen heeft voor de optie dat de gegevens worden doorgespeeld.
Oud 23 april 2008, 16:23   #54
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Dat is al 1 mogelijkheid. Maar u gaat er wel van uit dat iedereen van het werk vertrekt om 18u00. Ik zou echter niet de mensen te eten willen geven die om 16u00 al vertrekken of die in ploegen werken. En ik ken tal van mensen die bijklussen na hun uren, of dat in het zwart is of niet, gaan ze niet aan mijn neus hangen. Tenzij de groendienst ambtenaar reeds vermeld.
Tja ik spreek over mijn regio en die mensen werken hoofdzakelijk in Luxemburg waar nog steeds een 40 uur regime van kracht is. Ik weet wel dat in BE vele mensen compensatie dagen krijgen ipv minder uur werken per week. Maar dat hebben ze dus hier niet. En aangezien de lonen naar behoren zijn zal dat minder aanzetten tot bijklussen.
ZOals u al reeds zei, in vele gevallen is het voor een beter leven en niet zo zeer om een rekening te hebben in het buitenland.
Oud 23 april 2008, 16:30   #55
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
VOor mij is dat wel relatief, want als klant hebt ge de keuze om niet mee te doen met het bankgeheim voor bepaalde produkten.
Dus is dat zeker niet absoluut, en er worden per jaar enkele honderden rekeningen ontdaan van bankgeheim op vraag van fiscus en gerechtelijke instanties uit andere landen.
Ge moogt ook altijd vrijwillig uw bankrekening aangeven (in feite bent ge dit zelfs verplicht).
Maar dat ontdoen is wel niet voor de kleine man. Zo is de spa er nog niet goed van, dat ne zwitserse rechter, het bankgeheim van hun rekening, waarop het augustageld was gestort, heeft ontdaan.
Oud 23 april 2008, 16:33   #56
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

"Belastingfraude in Belgie"

Was dat niet in Kongo zoals k De gucht laatst zij toen hij bij die mensen op bezoek was .....
Oud 23 april 2008, 16:34   #57
santos
Minister

Standaard

Bob, ik bedoelde het ivm de bronheffing. ALs u niet wil meedoen aan bronheffing wordt uw rekening doorgegeven. In dat geval heft u zelf het bankgeheim op want u tekent dan een document waarmee u akkoord gaat dat de gegevens worden doorgegeven.
Die optie is voor iedereen beschikbaar.
Oud 23 april 2008, 16:36   #58
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Denk niet dat de mensen zo lomp zijn. Trouwens tussen die 130000 zitten geen, of praktisch geen "luxembergers" (en de weinige "luxemburgers", zullen het dan wel doen omdat ze er profijt inzien).
Maar zijn die 10000000 belgen zich al bewust dat ze binnen een paar jaar 35% onroerende voorheffing zullen moeten betalen ? (toegegeven, evenals de "luxemburgers")
Oud 23 april 2008, 16:40   #59
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bob, ik bedoelde het ivm de bronheffing. ALs u niet wil meedoen aan bronheffing wordt uw rekening doorgegeven. In dat geval heft u zelf het bankgeheim op want u tekent dan een document waarmee u akkoord gaat dat de gegevens worden doorgegeven.
Die optie is voor iedereen beschikbaar.
OK. Maar geloof nooit dat er wordt gevraagd of ge wilt meedoen. Ge zult op uw strepen moeten staan, om ontheffing van de bronheffing te vragen, zeker nu momenteel de bronheffing 10% is (dacht ik toch) en bij aangifte in Belgie ge 15% betaald.
En zelfs dan bestaat het bankgeheim nog. De fiscus wordt enkel op de hoogte gebracht van de totaliteit van de ontvangen intresten (waardoor ze uiteraard weet dat ge die rekening hebt, dat wel), maar heeft geen inzagerecht in de rekening.

Laatst gewijzigd door Bob : 23 april 2008 om 16:50.
Oud 23 april 2008, 16:45   #60
santos
Minister

Standaard

In LUX betaal je 15% en toen die regeling werd doorgevoerd heb ik van mijn bank de keuze gehad.
En het maakt niet uit voor mij aangezien ik moeilijk kan ontkennen dat ik er een rekening heb.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be