![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ben namelijk ook zelfstandige, mijn werknemers komen om 9 en gaan 18 uur en zijn dan ongeveer nog een uur onderweg. Ik zie ze niet echt geweldig veel bij klussen tenzij in het weekend. Laatst gewijzigd door santos : 23 april 2008 om 13:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En sorry met wat gras af te rijden bij bejaarden gaat ge geen rekening openen in Luxemburg, zelf ook niet te naief wezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen is er nooit gesproken over rekeningen in Luxemburg (Luxemburg heeft trouwens nog altijd een bankgeheim). Slapende rekeningen in Nederland ? Koeponnekesrekeningen in Nederland (alhoewel deze geen zin meer hebben) ? En met wat gras af te rijden, zie ik onze "grasrijder" toch wel een paar euroobligaties kopen. Die 133000 rekeningen, zijn trouwens rekeningen van de kleine man (weeral133000 stemmen minder voor de spa - de partij voor de kleine man). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister
|
![]() Een rekening in het buitenland dan als we weer willen komma neuken.
Die 133000 rekeningen zijn niet allemaal illegaal. Coupon rekeningen hebben ook geen zin meer in Luxemburg ![]() U kan trouwens ook gewoon uw zwart geld van uw gras af rijden in belgie houden en op een rekening zetten zonder dat daar ooit de fiscus naar gaat komen vragen. Pas als u een noemenswaardige som hebt zal dit gevolgen hebben. En het bankgeheim in Luxemburg is relatief, als u een spaarrekening hebt kan u kiezen. * u betaalt bronheffing wat nu 15 % is * U betaalt geen bronheffing en de gegevens worden doorgegeven aan Belgie Laatst gewijzigd door santos : 23 april 2008 om 14:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar blijft dat die 133000 rekeningen, die gekend zijn bij de fiscus, gewoon afkomstig zijn van inlichtingen verstrekt door buitenlandse banken, in het kader van de europese spaarrichtlijn. Dus eigenlijk een non-event, want dat alle europese banken (uitgezonderd luxemburg en oostenrijk dan - en leuk, ook belgie, maar deze spelen hier niet mee) deze inlichtingen zouden doorspelen was al wel enkele jaren geweten.
Ik heb bvb ook een nederlandse rekening, en geeft de inkomsten daarvan, normaal aan (zowel de koepons van mijn aandelen, als intresten). Daarenboven krijgt de fiscus, van mijn nederlandse bank, een overzicht van mijn intresten (waar hij volgens de spa niets mee doet), maar niet van de koepons van mijn aandelen. Nu, het bankgeheim in luxemburg is niet relatief. Het is absoluut. Alleen ontsnapt ge voor bepaalde producten (voornamelijk obligaties, en beleggingsfondsen voornamelijk belegd in deze producten) niet meer aan de voorheffing, bepaald in de europese spaarrichtlijn. Deze zal trouwens binnen een paar jaar verhoogd worden naar 35%, verhoging waar mi de belgische staat, staat op te wachten, om ook de voorheffing te kunnen verhogen naar 35% (kunnen ze vandaag ook al, maar dan komt de koeponnekestrein terug op gang). |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister
|
![]() VOor mij is dat wel relatief, want als klant hebt ge de keuze om niet mee te doen met het bankgeheim voor bepaalde produkten.
Dus is dat zeker niet absoluut, en er worden per jaar enkele honderden rekeningen ontdaan van bankgeheim op vraag van fiscus en gerechtelijke instanties uit andere landen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Parlementslid
|
![]() Dat is rechtvaardigheid! Maar de sneer naar de zelfstandigen zonder enige reden (er is uit het beginbericht niet op te maken wie de eigenaars zijn) is dat niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar zwart is zwart: de stigmatisering van een bepaalde sociale klasse, met name de zelfstandigen is ethisch totaal fout. De kapper die eens een shampoo in het zwart uittest zal daarmee ook geen rekening in het buitenland kunnen spijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bronto dat is zever, als je niet betaalt slaan ze het aan , komaan jongen, tenzij als uw rekening en inkomen ergens toekomt in een banarepubliek panama
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat zijn er dan 130000 die denken dat ze geen roerende voorheffing moeten betalen in luxemburg en dan wel zullen zien. De helft van die rekenening zal van de PS of MR familie zijn, het type mensen die de mooiste eiers wil zuipen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Lagere btw en lagere belastingen zal het zwart tegen werken maar in BE doen we het omgekeerde. Zwart bestaat ook in LUX maar toch wel in veel mindere mate. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister
|
![]() Men krijgt ieder jaar een uittreksel van die voorheffing tenzij men gekozen heeft voor de optie dat de gegevens worden doorgespeeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister
|
![]() Citaat:
ZOals u al reeds zei, in vele gevallen is het voor een beter leven en niet zo zeer om een rekening te hebben in het buitenland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat ontdoen is wel niet voor de kleine man. Zo is de spa er nog niet goed van, dat ne zwitserse rechter, het bankgeheim van hun rekening, waarop het augustageld was gestort, heeft ontdaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Belastingfraude in Belgie"
Was dat niet in Kongo zoals k De gucht laatst zij toen hij bij die mensen op bezoek was .....
![]() |
#57 |
Minister
|
![]() Bob, ik bedoelde het ivm de bronheffing. ALs u niet wil meedoen aan bronheffing wordt uw rekening doorgegeven. In dat geval heft u zelf het bankgeheim op want u tekent dan een document waarmee u akkoord gaat dat de gegevens worden doorgegeven.
Die optie is voor iedereen beschikbaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zijn die 10000000 belgen zich al bewust dat ze binnen een paar jaar 35% onroerende voorheffing zullen moeten betalen ? (toegegeven, evenals de "luxemburgers") |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zelfs dan bestaat het bankgeheim nog. De fiscus wordt enkel op de hoogte gebracht van de totaliteit van de ontvangen intresten (waardoor ze uiteraard weet dat ge die rekening hebt, dat wel), maar heeft geen inzagerecht in de rekening. Laatst gewijzigd door Bob : 23 april 2008 om 16:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister
|
![]() In LUX betaal je 15% en toen die regeling werd doorgevoerd heb ik van mijn bank de keuze gehad.
En het maakt niet uit voor mij aangezien ik moeilijk kan ontkennen dat ik er een rekening heb. |
![]() |
![]() |