Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2008, 21:58   #41
Rechtvaardigheid
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Je mag alles zeggen tenzij de wet anders voorschrijft, zelfs al is je uitspraak niet correct (goddank) zoals hier het geval is.
Door bepaalde strekkingen binnen de Islam was beter geweest.
Maar we moeten nu ook niet hypocriet zijn en doen alsof vrouwenmishandeling in het algemeen hier, zowel bij atheïsten en protestanten, Christenen en Jehova-getuigen, niet vorkomt. Het hier is wel niet geïnstitutionaliseerd en geen deel van de cultuur. Dat impliceert dat het door hun niet noodzakelijk als minderwaardig wordt gezien, maar gewoon als ongelijk, omdat vrouw en man nu eenmaal niet hetzelfde zijn.
Ik ben tegen discriminatie door alle godsdiensten (en niet alleen van vrouwen) maar ontkennen dat Islam vrouwen discrimineert is het bestaan van de zon ontkennen.

Maar ja, sommigen leven in droomwereld. Blijf daar maar zitten tot de realiteit je in je gat bijt.
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken).

Zijn er nog gewone, seculiere democraten?
Rechtvaardigheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 21:59   #42
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat hier toch om een moskee en niet om een kerk...
Jij begint over een kerk in Italië...
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 22:00   #43
Rechtvaardigheid
Partijlid

Standaard

Citaat:
Het gaat hier toch om een moskee en niet om een kerk... We hebben daar dan ook geen principes over.

Maar waarom zouden onze principes de bovenhand moeten halen?
Omdat wij hier eerst waren misschien? Dat argument gebruiken vier-jarige kindjesl ook...

Scheiding tussen kerk en staat moet natuurlijk gelezen worden als scheiding tussen religie en staat. Onze principes moeten de bovenhand halen omdat ze superieur zijn? (poco-alarm!)

Ben jij een relativist? Is alles gelijkwaardig? Moeten we respect opbrengen voor het toenaaien van vagina's omdat dat ne éénmaal een cultureel fenomeen is?
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken).

Oud 23 april 2008, 22:01   #44
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat hier toch om een moskee en niet om een kerk... We hebben daar dan ook geen principes over.

Maar waarom zouden onze principes de bovenhand moeten halen?
Omdat wij hier eerst waren misschien? Dat argument gebruiken vier-jarige kindjesl ook...

Ben jij slechts 4 jaar Groentje?
Ik schatte je toch iets ouder in, aan je naïeve progressieve praatjes te zien, zo'n jaar of 8.

Enige reden waarom onze principes HIER niet de bovenhand zouden halen?

Sinds wanneer zijn de islamitische cultuur en principes meer verheven geworden dan de Westerse? Welke hersenspoeling leidde je tot dat soort gedachte. Is het een partijverplichting om alles wat Westers is slecht te vinden, en alles wat uitheems en bij voorkeur islamitisch is, verrijkend?
Haalt het islamitisch principe volgens de welke de vrouw maar de helft van een man waard is, ook de bovenhand in je wereldje?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 22:03   #45
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik moet zeggen dat het controlegevoel bij het bezoeken van kerken in Italië 1000x groter is ...
Deze staan dan ook VOL met kunstschatten.

Citaat:
Die moskeeën zijn het bezoeken zeker waard. Alleen al omwille van de architectuur.
Als jij een hoop matten en wat blauwe tegeltjes met arabische teksten er op al architectonisch vindt wat vind je dan van de kathedralen?
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 22:05   #46
Banneling

Standaard

Citaat:
Je mag alles zeggen tenzij de wet anders voorschrijft, zelfs al is je uitspraak niet correct (goddank) zoals hier het geval is.
Maar we moeten nu ook niet hypocriet zijn en doen alsof vrouwenmishandeling in het algemeen hier, zowel bij atheïsten en protestanten, Christenen en Jehova-getuigen, niet vorkomt. Het hier is wel niet geïnstitutionaliseerd en geen deel van de cultuur. Dat impliceert dat het door hun niet noodzakelijk als minderwaardig wordt gezien, maar gewoon als ongelijk, omdat vrouw en man nu eenmaal niet hetzelfde zijn.
Dat noemt men wegrelativeren tot men een ons weegt.
Echt een dwangneurose bij de leden van de progressieve kerk.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 22:21   #47
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rechtvaardigheid Bekijk bericht
Ik ben tegen discriminatie door alle godsdiensten (en niet alleen van vrouwen) maar ontkennen dat Islam vrouwen discrimineert is het bestaan van de zon ontkennen.

Maar ja, sommigen leven in droomwereld. Blijf daar maar zitten tot de realiteit je in je gat bijt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18

*Zucht*
Oud 23 april 2008, 22:23   #48
Rechtvaardigheid
Partijlid

Standaard

Citaat:
*Zucht*
"Door bepaalde strekkingen in Islam" is zeggen dat de Joden gedood werden door maar een uiterst klein deel van de Nazi's. Een uiterst zwak argument *zucht*

Laatst gewijzigd door Rechtvaardigheid : 23 april 2008 om 22:23.
Oud 23 april 2008, 22:28   #49
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Deze staan dan ook VOL met kunstschatten.
Omdat ze vol staan met kunstschatten mag je er niet binnenkomen in een t-shirt?
De kans lijkt mij groter dat ik onder een lange sjaal een beeld van 5 meter hoog verstop dan onder een blousje...

Citaat:
Als jij een hoop matten en wat blauwe tegeltjes met arabische teksten er op al architectonisch vindt wat vind je dan van de kathedralen?
Ik heb geen voorkeur voor één van de twee. Beiden mogen er zijn.

Zegt de Aya Sofia u by the way iets?
Oud 23 april 2008, 22:29   #50
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Jij begint over een kerk in Italië...
Wat heeft dat te maken met het feit dat Moslimvrouwen gekleed moeten zijn hoe "wij" het willen?
Oud 23 april 2008, 22:35   #51
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Scheiding tussen kerk en staat moet natuurlijk gelezen worden als scheiding tussen religie en staat. Onze principes moeten de bovenhand halen omdat ze superieur zijn? (poco-alarm!)
Het enige principe dat het westen nog heeft is: garandeer uwzelf de vrijheid om u aan geen enkel principe nog te houden.
Maar als u er andere ziet...

Citaat:
Ben jij een relativist?
Ik ben geen cultuurrelativist. Maar ook geen absolutist.

Citaat:
Is alles gelijkwaardig?
Voor mij niet, neen.

Citaat:
Moeten we respect opbrengen voor het toenaaien van vagina's omdat dat nu éénmaal een cultureel fenomeen is?
Wie heeft jou gevraagd je daarmee te moeien. Waar haal je dat recht vandaan? De westerse waarden zijn toch samen te vatten in "vrijheid" en "zoveel mogelijk autonomie" wat dan liefst wordt uitgedrukt als "geen bemoeienissen".

Als het gebeurt op dit grondgebied en het staat in de wet dat het niet mag, dan moet er opgetreden worden.
En als de betrokken personen je vragen om je te moeien, moet je je verantwoordelijkheid opnemen.
Oud 23 april 2008, 22:39   #52
Groentje-18

Standaard

Citaat:
"Door bepaalde strekkingen in Islam" is zeggen dat de Joden gedood werden door maar een uiterst klein deel van de Nazi's. Een uiterst zwak argument *zucht*
Dat iemand dankzij één aspect onder dezelfde noemer gebracht kan worden, maakt nog niet dat hij voor al de aspecten die stereotiep aan die groep worden toegeschreven hetzelfde is als het prototype van die groep. Een individu is nog altijd uniek en valt niet samen met het prototype van de groep waartoe hij behoort, hij kan daar zelfs op ieder mogelijk ander aspect (behalve dat ene wat hem tot lid van die groep maakt) van verschillen.
Dat geldt voor iéder individu van iedere groep. (Maar ik vind dit wel een goed bedachte consequent-zijn-test.)
Laat staan dat hij persoonlijk voor alle daden en woorden die de totale groep op zijn geweten heeft kan instaan.
Ik scheer niet graag iedereen over dezelfde kam omdat die nu toevallig op één punt hetzelfde is als een ander met vreselijke daden op zijn geweten.
Oud 23 april 2008, 22:42   #53
Rechtvaardigheid
Partijlid

Standaard

Citaat:
Dat iemand dankzij één aspect onder dezelfde noemer gebracht kan worden, maakt nog niet dat hij voor al de aspecten die stereotiep aan die groep worden toegeschreven hetzelfde is als het prototype van die groep. Een individu is nog altijd uniek en valt niet samen met het prototype van de groep waartoe hij behoort, hij kan daar zelfs op ieder mogelijk ander aspect (behalve dat ene wat hem tot lid van die groep maakt) van verschillen.
Dat geldt voor iéder individu van iedere groep. (Maar ik vind dit wel een goed bedachte consequent-zijn-test.)
Laat staan dat hij persoonlijk voor alle daden en woorden die de totale groep op zijn geweten heeft kan instaan.
Ik scheer niet graag iedereen over dezelfde kam omdat die nu toevallig op één punt hetzelfde is als een ander met vreselijke daden op zijn geweten.
Wat een schitterende verdediging van het individu. Laat nu net de Islam zijn die zich van het individualisme afkeert. Zeker als het individu een vrouw is, zijn er problemen.

Leve het westerse individualisme! Weg met de discriminerende Islam!

Laatst gewijzigd door Rechtvaardigheid : 23 april 2008 om 22:43.
Oud 24 april 2008, 09:05   #54
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alstublieft.

Ik heb al eens een moskee bezocht en ik ben een jonge, duidelijk westerse, blonde, niet-hoofddoekdragende, niet-Moslim vrouw.
Ik moet zeggen dat het controlegevoel bij het bezoeken van kerken in Italië 1000x groter is ...
Maar ik wil uw nachtrust niet verstoren omdat ik uw wereldbeeld heb doen daveren.

Die moskeeën zijn het bezoeken zeker waard. Alleen al omwille van de architectuur.
Maar in de kerk kan je gewoon een mis bij wonen gelovig of niet. En dan word je niet ergens apart gezet.
Ik heb ooit een begrafenis bijgewoond in een moskee, en wij moesten op het eerste verdiep gaan zitten in een plaats naast de vrouwen. Inderdaad de vrouwen mochten het gebed niet bijwonen op de gelijkvloers.

Laatst gewijzigd door santos : 24 april 2008 om 09:06.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2008, 09:06   #55
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is er hier een dresscode? In Turkije mocht ik namelijk niet binnen met een t-shirt aan. Ik moest iets aantrekken met lange mouwen of ik kon oprotten.
In italie mag je ook niet in alle kerken binnen met t-shirt.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2008, 09:31   #56
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

De drukkingsgroep "BOEV" is alvast gesticht.

Wij eisen namelijk "Baas Over Eigen Voeten" dat we dus mét het door ons gewenste schoeisel binnen kunnen in die moskees.

Bovendien hebben we nog een splintergroepje: BOEPIM (Baas over Eigen Plaats In de Moskees) die gaan ijveren voor een plaatske op de eerste rij voor vrouwen.

Om meer ruchtbaarheid aan onze acties te geven gaan we gezamenlijke klompendanskes houden voor de deur van elke moskee.

Als herkenningsteken zingen we dan samen:

http://users.pandora.be/rita.van.isv.../kwezelke.html

(wel mits een beetje aangepaste tekst).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2008, 09:31   #57
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Groentje 18. Ik nodig je uit ind e nieuwe "grote moskee" van vilvoorde. Een prachtstaal van architectuur. Jaren 60 industriepand met wannabe Perzische tapijten op de vloer en langs de wand

De meeste prachtstaaltjes architectuur kwa moskee zijn meestal begonnen als een christen kerk, of zijn gebouwd in opdracht van, maar niet door moslims.
Oud 24 april 2008, 09:34   #58
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje-18
Zegt de Aya Sofia u by the way iets?
Ja, vooral dat het een prachtige byzantijnse kerk was, waarin de meeste kunstschatten door de moslims werden vernietigd.

even googelen en een wereld van kennis zal voor je opengaan.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 24 april 2008 om 09:35.
Oud 24 april 2008, 09:42   #59
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ja, vooral dat het een prachtige byzantijnse kerk was, waarin de meeste kunstschatten door de moslims werden vernietigd.

even googelen en een wereld van kennis zal voor je opengaan.
Dan leerde Google je ook dat de Aya Sofia al sinds lang geen moskee meer is?

Laatst gewijzigd door filosoof : 24 april 2008 om 09:43.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2008, 09:46   #60
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dan leerde Google je ook dat de Aya Sofia al sinds lang geen moskee meer is?
een museum hé filooke? wat doet dit hier ter zake?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be