Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wie denk je (niet "wie wens je") dat de volgende VS president wordt?
Obama 10 40,00%
Clinton 5 20,00%
McCain 10 40,00%
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2008, 15:54   #41
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

"Obama is one big fake. I wonder if he even believes himself. And Clinton? She's the Robert Mugabe of American politics. You have to drag her out because she will never consider leaving out of her free will, even when all others know it's over"

Norman Finkelstein op 20 mei 2008 in De Groene Waterman

Laatst gewijzigd door Metternich : 21 mei 2008 om 15:54.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 16:14   #42
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Als volksnationalist is mijn droomkandidaat een Irokese vrouw met een parmantige hanekam...
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 21:22   #43
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij de Amerikaanse Republikeinen rijst de vraag of hun aangestelde presidentskandidaat, John McCain, kans heeft op een overwinning. De New York Times berichtte dat partijgenoten zeggen dat de 71-jarige McCain problemen heeft om een sterke verkiezingscampagne op te bouwen. Bovendien is de Vietnam-veteraan er tot nu toe nog niet in geslaagd om de onrust en het geruzie tussen de Democratische presidentskandidaten Barack Obama en Hillary Clinton in zijn voordeel om te buigen.

Opstappen adviseurs
Een andere doorn in het oog is de recente terugtrekking van verschillende adviseurs, vanwegen hun tegenstrijdige lobby-activiteiten. Dit alles brengt het imago van McCain, als hervormer, in gevaar. Volgens bepaalde kritieken is de chaos in het McCain-kamp momenteel troef.

Verplichte ontslagen
Verschillende leden uit het campagneteam van de senator van Arizona werden de laatste weken verplicht om ontslag te nemen. Om de schade verder te beperken, heeft McCain nieuwe regels afgekondigd waardoor de lobbyisten die voor zijn campagne werken, verplicht worden om hun professionele activiteiten en alle banden met andere landen stop te zetten. Onlangs nam Tom Loeffler, financieel adviseur bij McCain's verkiezingscampagne, ontslag vanwege zijn banden met lobbyisten. Hij had heel wat buitenlandse cliënten, waaronder Saoedi-Arabië.

Lobbywerk voor junta Myanmar
Voor het vertrek van Loefller trokken twee belangrijke adviseurs van McCain, Doug Goodyear en Doug Davenport, zich terug nadat de pers ontdekte dat ze lobbywerk verrichtten voor de militaire junta in Myanmar (Birma). Douglas Goodyear zou de conventie, die begin september in Minneapolis plaatsvindt, leiden. Ook Doug Davenport moest vertrekken. Hij leidde de regionale verkiezingscampagnes van McCain in vijf staten. Een andere lobbyist die in vraag wordt gesteld, is Randy Scheunemann. Hij is McCain's hoofdadviseur inzake buitenlandse politiek en hij lobbyde voor verschillende buitenlandse regeringen zoals die van Albanië, Kroatië en Macedonië.

Lange lijst
En de lijst is nog niet compleet. De politieke hoofdadviseur van de Republikeinse presidentskandidaat, Charlie Black, ligt onder vuur omdat hij een lobbybedrijf leidt dat volgens de linkse organisatie MoveOn.org cliënten heeft die bekendstaan als de ergste tirannen ter wereld. Rick Davis, de directeur van de Republikeinse verkiezingscampagne, is mede-eigenaar van een bedrijf dat onder meer lobbywerk verricht voor een pro-Russische partij in Oekraïne.
McCain verklaarde dat hij de diensten van Black en Davis niet hoorde stop te zetten. "Black heeft het bedrijf verlaten toen het de voormalige Filipijnse leider Ferdinand Marcors, de Zaïrese president Mobutu Sese Seko en de Angolese rebellenleider Jonas Savimbi vertegenwoordigde.", aldus McCain. Ook Rick Davis, de directeur van de verkiezingscampagne, is volgens McCain momenteel in verlof in het lobbybedrijf waarin hij tewerkgesteld is.

Kritiek Obama
Barack Obama, de vermoedelijke Democratische tegenstander van McCain bij de presidentsverkiezingen in november, verweet McCain een creatuur van Washington te zijn. De senator van Illinois heeft beloofd om de manier waarop politiek wordt gevoerd in het Witte Huis te veranderen. Hij is ook niet van plan om te te regeren onder invloed van drukkingsgroepen, die steeds meer vat krijgen op de politieke macht. Momenteel zijn er in de Amerikaanse hoofdstad meer dan twintigduizend lobbyisten geregistreerd.

112 lobbyisten McCain
Ook Obama heeft lobbyisten onder zijn raadgevers, maar naar eigen zeggen zou geen enkele van hen een salaris ontvangen. De onafhankelijke organisatie 'Campaign Money Watch' denkt dat er zowat 112 lobbyisten werken voor McCain, al dan niet vrijwillig. Als senator speelde McCain een belangrijke rol bij de ontmaskering van lobbyist Jack Abramoff, die sinds november 2006 in de gevangenis zit wegens omkoping van Republikeinen. Hij viel ook op in het Amerikaanse Congres met zijn voorstel om het financieringssysteem van politieke partijen te hervormen. (belga/vsv)

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 21:36   #44
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Ja, ik wéét dat het waarschijnlijk door zeer rechtse rakkers gemaakt werd en allicht om hem te discrediteren, maar ik moest er toch eventjes om monkellachen. Ondanks de flauwheid. Want de Obamanie van sommige Amerikanen lijkt mij (vanop afstand) soms iets te extreem:

http://youtube.com/watch?v=XIRaFfMGNSc
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 21:59   #45
toccata
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Ja, ik wéét dat het waarschijnlijk door zeer rechtse rakkers gemaakt werd en allicht om hem te discrediteren, maar ik moest er toch eventjes om monkellachen. Ondanks de flauwheid. Want de Obamanie van sommige Amerikanen lijkt mij (vanop afstand) soms iets te extreem:

http://youtube.com/watch?v=XIRaFfMGNSc
*

*Kheb fel gelachen

Edit: het geeft de hysterie rond Obama wel goed weer, ik denk niet dat hij uiteindelijk veelgaat veranderen, mssn een beetje cosmetische operaties, als ik hem hoor zeggen dat hij Pakistan zou binnen val

Laatst gewijzigd door toccata : 26 mei 2008 om 22:09.
Oud 1 juni 2008, 10:54   #46
toccata
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De Amerikaanse Democratische Partij heeft zaterdag de twee staten Florida en Michigan gedeeltelijk gesanctioneerd. Beide staten hadden hun voorverkiezingen niet volgens het reglement gehouden.
De commissie heeft unaniem beslist om alle verkozen afgevaardigden van Florida te laten zetelen in de partijconventie van eind augustus. Maar elk heeft maar een halve stem. Ook voor Michigan worden de afgevaardigden herverdeeld volgens drie tegen anderhalf.

De beslissing is een tegenvaller voor Hillary Clinton in haar tweestrijd met Barack Obama. Clinton won de voorverkiezingen in Florida en Michigan, maar de uitslag telde niet.

Beide staten waren gestraft omdat ze de datum van de voorverkiezingen hadden verschoven. Dat was tegen de partijregels. Voorstellen uit het Clinton-kamp om alle gedelegeerden van beide staten volledig stemrecht te geven, werden zaterdag afgewezen.

Door het besluit van de commissie is Clinton iets ingelopen op Obama, maar haar achterstand in gedelegeerden is nog steeds groot. Als haar eisen waren ingewilligd, bleef de achterstand groot, maar was haar positie wel sterker geworden. Mogelijk had zij dan gedelegeerden kunnen overhalen om alsnog op haar te stemmen.

Clinton gaat mogelijk in beroep tegen het besluit over Michigan. Ze vindt dat ze recht heeft op de stemmen van alle gedelegeerden in die staat, omdat Obama zijn naam van de kieslijst had laten halen. Een adviseur van de voormalige first lady zei dat de reglementencommissie haar stemmen heeft "gekaapt". Een woordvoerder van Obama sprak echter van een "eerlijke oplossing".

destandaard.be

Oud 1 juni 2008, 21:29   #47
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
destandaard.be
Fishy... lijkt erop dat de dems nu reeds Obama op weinig democratische wijze naar voor schuiven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2008, 21:30   #48
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Clinton wint in Puerto Rico

WASHINGTON - De Democratische presidentskandidate Hillary Clinton heeft de voorverkiezing in de staat Puerto Rico gewonnen. Dat melden Amerikaanse media. Haar rivaal Barack Obama blijft wel aan de leiding wat betreft het aantal delegates.
Volgens CNN zou Clinton een ruime voorsprong halen op Obama, maar het is nog te vroeg om te zeggen hoeveel van de 55 delegates uit Puerto Rico naar Clinton gaan.

In Puerto Rico waren 55 afgevaardigden te verdelen voor de Democratische partijconventie van eind augustus in Denver. Om in de gunst te komen van de super delegates, moest Clinton volgens CNN zeker 65 procent van de stemmen halen in Puerto Rico met een opkomst van minstens twee miljoen mensen.

Maar slechts een half miljoen mensen zou een stem hebben uitgebracht.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2008, 01:47   #49
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Het is toch wel spannend hé...

Clinton zal het zijn.

Bon, het is dus niet Clinton. Het wordt zo stilaan tijd om een nieuw theorietje uit de hoed te toveren zeker?
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2008, 10:19   #50
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

no worries foxy, she's going for running mate.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 08:56   #51
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Obama finally got it.

Gefeliciteerd !!
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 09:06   #52
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Bon, het is dus niet Clinton. Het wordt zo stilaan tijd om een nieuw theorietje uit de hoed te toveren zeker?
De manier waarop het clubje halstarrig tracht haar candidatuur te blijven ondersteunen doet me deugd, het bevestigt meer en meer mijn wereldbeeld
Oud 5 juni 2008, 19:53   #53
morgen
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Obama finally got it.

Gefeliciteerd !!
2

Obama for president
morgen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 23:30   #54
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Laten we in godsnaam hopen dat het McCain wordt. Van Obama ben ik absoluut niet zeker. De ene zegt dat hij een verdediger is van het heilige land Israël, de andere zegt dat hij heimelijk hoopt op contacten met de racistische Hamas. Moest Obama het toch worden hoop ik dat de AIPAC hem nauwlettend in het oog zal houden. Iedere toegeving aan die Arabische fascisten moet kost wat kost belet worden. De levens van 5,8 miljoen Israëli,s staan hier op het spel. Bush van zijn kant heeft voor Israël alvast een prachtig afscheidskado klaar staan. Een nieuw raketschild en hoogstwaarschijnlijk een levering van alvast 40 Lockheed/Martin F-22 Raptor Stealthvliegtuigen, een toestel waarvan de kostprijs per stuk ongeveer 260 miljoen dollar bedraagt. en momenteel het beste gevechtsvliegtuig ter wereld is.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 23:40   #55
morgen
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Laten we in godsnaam hopen dat het McCain wordt. Van Obama ben ik absoluut niet zeker. De ene zegt dat hij een verdediger is van het heilige land Israël, de andere zegt dat hij heimelijk hoopt op contacten met de racistische Hamas. Moest Obama het toch worden hoop ik dat de AIPAC hem nauwlettend in het oog zal houden. Iedere toegeving aan die Arabische fascisten moet kost wat kost belet worden. De levens van 5,8 miljoen Israëli,s staan hier op het spel. Bush van zijn kant heeft voor Israël alvast een prachtig afscheidskado klaar staan. Een nieuw raketschild en hoogstwaarschijnlijk een levering van alvast 40 Lockheed/Martin F-22 Raptor Stealthvliegtuigen, een toestel waarvan de kostprijs per stuk ongeveer 260 miljoen dollar bedraagt. en momenteel het beste gevechtsvliegtuig ter wereld is.
Is da het enige wat telt voor u ofwa, Israelpolitiek?
Trouwens die 5.8 miljoen Israëli's zijn zeer goed in staat voor zichzelf te zorgen.
Oud 5 juni 2008, 23:48   #56
morgen
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
"Obama is one big fake. I wonder if he even believes himself. And Clinton? She's the Robert Mugabe of American politics. You have to drag her out because she will never consider leaving out of her free will, even when all others know it's over"
Sorry ik vind cliton ook niet super-sympathiek. Maar de vergelijking met Mugabe gaat er echt wel vrij zwaar over. En of Obama fake is of niet valt nu toch nog niet te zeggen? Het is natuurlijk niet omdat hij zwart is dat hij minder megalomaan gaat zijn. Maar alleszins beter dan die bejaarde reactionaire lul van de republikeinen. Ik vind het toch wel spannend, of hij echt de positieve verandering zal zijn die hij beweert te zullen zijn, en die Amerika zo dringend nodig heeft.

Citaat:
Norman Finkelstein op 20 mei 2008 in De Groene Waterman
een citaat van historisch belang, daar bestaat geen twijfel over

Laatst gewijzigd door morgen : 5 juni 2008 om 23:51.
Oud 6 juni 2008, 14:47   #57
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

'k vond hem best grappig.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2008, 13:24   #58
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
De manier waarop het clubje halstarrig tracht haar candidatuur te blijven ondersteunen doet me deugd, het bevestigt meer en meer mijn wereldbeeld

En nu Gun? Hoe zal het nu toch nog Clinton worden? Ga je zelfs geen moeite doen om een nieuwe theorie naar voor te schuiven? Exodus, jij misschien? Want je was er toch ook rotsvast van overtuigd dat het lizard en duivelsaanbiddende Clinton moest worden?

Of zijn er ondertussen bewijzen opgedoken dat Obama ook een reptiel is?
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2008, 15:12   #59
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morgen Bekijk bericht
een citaat van historisch belang, daar bestaat geen twijfel over
Ik zeg niet dat ik erachter sta, ik heb alleen maar Finkelstein geciteerd omdat ik het wel een grappig citaat vond.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2008, 15:44   #60
Zam
Burger

Zam's schermafbeelding

Standaard

Ik blijf erbij... ik ben er rotsvast van overtuigd, en ik wens trouwens ook, dat Obama de nieuwe president wordt van de VS.

http://www.directdemocracy.be
Zam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be