![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kijk, het is toch logisch dat je zulke reacties kan verwachten. Onze Westerse geschiedenis, heel de opbouw van onze maatschappij, onze waarden en normen die we delen, het respect voor mensen met een andere mening, maakt dat veel westerlingen radicaal tegen de sharia zijn. Dit heeft niets met nationalisme en/of racisme te maken. Kritiek op een revolutie terug in de tijd is een logisch. Danku - ik ben trouwens ook een schatje ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() Of zijn we allemaal het verhaal rond Amina Lawal al vergeten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Burger
|
![]() ok schatje
![]() ja himmm het is zo dat ik graag wil weten wat de nederlandstalige belgen over shariah denken enzo kennis opdoen is een gevolg van iets, bijvoorbeeld mij geloof of iets leren om klaar te zijn voor arbeidsmarkt enzo ik heb geen probleem met kritiek, ik hou ervan want op die manier word ik gedwongen om dingen op te zoeken ![]() ik kan gewoon niet tegen belediging enzo kritiek is zeker en vast geen racisme of nationalisme ![]()
![]() |
![]() |
#44 | |
Burger
|
![]() Citaat:
volgens mij is dit een fabricatie ten eerste nigeria is geen islamitische staat maar volgens mij is een deel van het noorden van nigeria die een deel van sharia invoert ivm burgerlijke, economische en fiscale rechten uit shariah maar geen strafrecht volgens sharia. ten tweede omdat dit verhaal onlogisch is en ook niet islamitisch doodstraf voor een vrouw die getrouwd is en niet voor alleenstaande of weduwe!! dus waw ![]() De vader van het kind werd niet vervolgd: dit is gewoon te dom, te lachwekkend en niet te geloven, zelfs theoritisch niet ![]() hier ministry of foreign affairs of Nigeria http://www.mfa.gov.ng/home.html ik klik op contact maar ik zie niets anders kunnen wij dat navragen he als je contact informatie van nigeriaanse ambassade in beglië hebt kun je ook vragen geloof ik ![]()
(Fakhr al-Din al-Razi) Islam in 176 Hours (English) Laatst gewijzigd door Ibn Khaldūn : 2 mei 2008 om 19:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Vreemdeling
|
![]() Het was verzonnen, geval Lawal?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En in tegenstelling tot wat u in uw openingspost beweert, worden in Nigeria wel degelijk handen afgehakt omwille van diefstal. Zo uitzonderlijk lijkt het dan toch niet te zijn ![]() http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/2587039.stm In Sokoto State, as many as 12 people are in jail awaiting amputation. Laatst gewijzigd door Havana : 2 mei 2008 om 19:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Burger
|
![]() bedankt voor links
ik zal het zeker onderzoeken zodra ik er tijd voor heb ik ben ni iemand die alles gelooft omdat het op bbc staat. is het nog ene andere keer gebeurd? doodstraf voor vrouw of man die overspel plegen? als dit echt is gebeurd dan zal er geen enkele vrouw of man nog durven overspel te plegen hahahah ![]() ammay een mens op aarde zetten die geen mama of papa heeft ![]()
(Fakhr al-Din al-Razi) Islam in 176 Hours (English) Laatst gewijzigd door Ibn Khaldūn : 2 mei 2008 om 19:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Vreemdeling
|
![]() Toch maar niet. Uit bovenstaande blijkt dat u vals spel speelt. Aanvankelijk veel bla bla van uw kant over het maximaliseren van rechtvaardigheid alsof dit in de shariah overeen kan komen met westerse waarden en dan nog lachen om de afschuwelijke bestraffing van de vrouw (vaak verkrachting). Om over de machomannen in de islam vooralsnog maar te zwijgen. Heeft u trouwens wel de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens gelezen?
Laatst gewijzigd door De_ Republikein : 7 mei 2008 om 11:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eneuh, de Sharia is er duidelijk over, de getuigenis van een vrouw telt maar half. De getuigenis van een Dhimie ook, en de getuigenis van een ongelovige al helemaal niet. Met andere woorden, als een moslim een slavinnetje een beurt geeft (verkrachting is theoretisch onmogelijk, daar ze maar klaar moet staan voor haar meesters), en ze gaat er over klagen bij de "overheid", dan is de kans redelijk groot zij alleen gestraft word. Zo worden er toch regelmatig meisjes en vrouwen opgehangen of gestenigd in bepaalde "sharia gebieden". Of klopt er niks meer van onze berichtgeving, en is de NWO dan zeer anti moslim.
![]() |
![]() |
#51 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Elke gelovige voelt zich op de één of andere manier superieur t.a.v. een niet-gelovige of anders-gelovige, ook al beseffen ze het misschien niet altijd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De sharia is gebaseerd op ongelijkheid en alleen al om die reden volkomen onaanvaardbaar.
Evenmin worden binnen dit systeem mensenrechten erkent, dus kan de sharia niet worden toegepast in gebieden waar die rechten centraal staan zoals het Westen. Waarom zouden we een goed werkend systeem inruilen voor leefregels uit de zevende eeuw? Moslims die hiervan dromen vergeten de scheiding kerk en staat; recht heeft niets te maken met Goddelijke inzichten maar met menselijk verstand; Westerlingen zullen de sharia dan ook nooit accepteren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() Aan zij die de Sharia zo geweldig vinden:
Waarom verhuis je niet naar een land waar de Sharia in voege is? |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() Omdat mohammedanen een bepaalde doelstelling in hun hoofd hebben, iets anders zit er niet in.
Vandaar hun enthousiaste aanwezigheid in Europa en ze krijgen nog tal van lekkere centjes daarvoor. http://nl.wikipedia.org/wiki/Oemma Laatst gewijzigd door Diego Raga : 8 mei 2008 om 17:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Europees Commissaris
|
![]() Misschien zouden we de Sharia voor Moslims in Belgie moeten invoeren. Dan zouden we geen gevangenissen en jeugdinstellingen moeten bijbouwen. Van de andere kant zou het wel meer aan de ziekenkassen kosten: al die hangjongeren zonder handen.
![]()
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() typisch moslim
Ze veroorzaken zelf de massa criminaliteit in West Europa Daarna zeggen ze dat het weg gaat door de shaira terwijl hun zelf de oorzaak zijn ![]() typisch de maffia in het groot, beschermingsgeld, ik zeg oprotten met jullie gelijk een daling van 90% van de criminaliteit. Laatst gewijzigd door Winterhamer : 12 mei 2008 om 09:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() daar had Mohammed blijkbaar niet bij stilgestaan. Maar we kunnen het ook rustiger aan doen: stelen van een GSM = één duim kwijt, nog eens een GSM stelen = andere duim kwijt. Nadien wordt er vast geen GSM meer gepikt wegens moeilijkheden bij het versturen van SMSjes.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Staatssecretaris
|
![]() Eén van de eigenaardigheden van dit soort 'discussies' is, dat door één van de 'gesprekspartners' de rede of ratio als leidinggevend principe voor het gesprek wordt afgewezen. Voor de moslim staat de koran immers boven de rede. Het heeft dientengevolge geen enkele zin om een 'gesprek' te beginnen want dit laatste vooronderstelt dat de rede als leidster wordt aangenomen. Een 'gesprek' met een islamiet is min of meer te vergelijken met een 'gesprek' dat men bv. met een bandopname zou voeren: het staat a priori al vast wat de bandopname zal 'zeggen' en de zegsels van de bandopname worden niet door de rede geleid.
Die afwijzing van de rede als grondslag voor het gesprek heb ik al meermaals uitgesproken gezien, kort geleden nog hier: "nous, musulmans (...) qui croyons que la rationalité en soi, sans la lumière de la révélation de Dieu, ne peut ni constituer un guide infaillible dans les affaires de l'humanité ni apporter une nourriture spirituelle �* l'âme humaine et, sachant que les enseignements de l'Islam représentent la quintessence du commandement divin dans sa forme définitive et parfaite, estimons de notre devoir de rappeler �* l'homme la haute condition et la dignité que Dieu lui a conférées ..." "Déclaration islamique universelle des droits de l’homme" 1981 http://www.aidh.org/Biblio/Txt_Arabe...-decla81_1.htm
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |