![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Superstaaf schreef:
Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Een typische vestzak-broekzak-operatie dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | |||||||||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
2)Ik heb gezegd dat de crisisbelasting is AFGEBOUWD en NIET afgeschaft 3) Tja maar een meerderheid van de mensen heeft wel een TV hé, en dan nog de mensen die een TV hebben en nu geen kijk en luistgeld meermoeten betalen betalen nog altijd ene pak minder 4) Loonsverhoging in het onderwijs, is van iemand dat ik gehoord heb in het onderwijs die meer verdient dan vroeger 5) In mijn regio is de politiehervorming enorm goed geslaagd en nu een jaar later zitten ze goed op tempo en hebben ze de juiste kracht gevonden want alle begin is moeilijk hé 6) Verkeersveiligheid: er wordt iets aan gedaan en helaas de boetes, maar België is nog altijd zo'n land van wie niet horen wil moet voelen spijtig, maar ja, als je maar 90 mag dan rij maar 90 en rij je sneller dan moet je er de gevolgen maar van dragen zo simpel is dat. 7) Migrantenstemrecht: VLD heeft vanaf dag één gezegd er tegen te zijn en heeft dus ook tegengestemd, oplossing: dat die migranten de Belgische nationaliteit of zelfs dubbele nationaliteit aannemen en probleem is opgelost 8) Qua de mobiliteit heb je misschien wel gelijk, de wegen worden alsmaar drukker en drukker, maar hier en daar zijn er toch die profiteren van thuiswerken 9) Vennootschapsbelasting is idd sinds deze week goedgekeurd, dus is nagekomen 10) Je zal héél duidelijk zien op je loonbrief dat er minder belastingen dan vroeger worden afgehouden, ik heb niet gezegd dat ze allemaal afgeschaft zijn hé. 11) Homohuwelijk: idd niet voor iedereen, maar voor degene die er recht aan hebben eindelijk: 12) Euthanasie: ook eindelijk er doorgekomen. En die zorgverzekering is 25 euro per jaar, en wie weet misschien zal je later content zijn dat je er beroep kan op doen. Maar ik blijf erbij ik verdien meer dan vorig jaar. |
|||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||||||||||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
btw: Over de totaal mislukte hervorming van justitie wordt angstvallig gezwegen. Citaat:
En dit allemaal om te voorkomen dat er enkle vreemdelingen zouden mogen meedoen met de gemeenteraadsverkiezingen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Als ik mij dat persoonlijk aantrek, dan doe ik dat! En ik zou dat inderdaad wel eens kunnen!
![]() |
![]() |
#47 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Jij gaat toch ook niet beginnen zeggen wat ik moet zeggen zeker!
De pers wordt al onder druk gezet ... ik laat mij niet onder druk zetten! Zeker niet door iemand die denkt dat hij mij tegen de vlakte krijgt door te zeggen dat wij een achterlijke partij zijn die niks meer aan het volk te bieden hebben! Ik denk dat De Clerk dringend nog eens op de hoogte moet gebracht worden over wat de Liberalen maar denken over ons (niet dat we dat nog niet wisten, maar nog eens goed door de neus duwen). Wie weet is er straks wel geen Oranje - Rood - Groene regering ... en liggen de liberalen met het klikken en klakken op straat!
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ongelooflijk! :o
Dan zijn er eens twee grote partijen die hetzelfde over confederalisme 'zeggen' en dan gaan ze er de groene en rooie tegenstanders van, weer bijsleuren inplaats van elkaar... ![]() Ga met zoiets naar de oorlog... ![]()
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() OCh zeg het maar tegen Declercq hoor, als VLD in h&n al geen mening meer mag hebben �* wel merci zunne. Doe maar zo door, je hebt geen poot om op te staan, geen enkele poot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kan immers snel verkeren. Zoals het met de CVP verkeerde... Die dacht ook dat ze voorgoed met twee poten in dat veld was geworteld. Plots vlogen er vergiftigde kippen over het veld en... ze lagen met hun poten omhoog... Die mannen van de CVP bedoel ik. De kippen eigenlijk ook. ![]()
![]() |
![]() |
#51 | ||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Loonstrook voorhanden! Citaat:
Wie ze vroeger geen tv-taks wilde betalen, die hoefde niet. Het was iets wat je in feite aankocht: het recht om tv te kijken. Wie er toen aan verzaakte, draagt nu een pak meer af door de gemeentelijke compenserende maatregelen, en de hogere kadastrale lasten etc..... Je leest het goed: hogere lasten. Niet erg liberaal, nietwaar? Citaat:
Loonstrook voorhanden! Citaat:
Als jij die stuntels in het blauw nú okay vindt, dan vond je er vroeger waarschijnlijk ook geen graten in. Dezelfde apen, maar in een ander pakje en in een ander voertuig, grotere veranderingen zie ik niet. Bureaucratie, leeggangerij met onbelangrijke zaken, en de mensen laten stikken die écht hulp nodig hebben. Citaat:
Er zijn nochtans simpele oplossingen voorhanden: maatregelen die als experiment succesvol bleken en daarna werden opgeborgen. Wel plenty groene zever met bulten en slaloms en hoger boetes (ook weer niet liberaal, want een verkapte belastingverhoging) Citaat:
![]() De mensen met ogen in hun hoofd zullen jouw kliek de rekening wel presenteren. Citaat:
Jan Modaal kan wel hoe langer hoe meer blijven dokken. Trouwens ook voor de bedrijven is het vestzak-broekzak. Een flink aantal aftrekposten vervalt. Citaat:
Dit is de derde keer dat ik het aanhaal, en nog hoor ik geen haan kraaien................. Citaat:
Met spanning wacht ik op de dag dat we de politici massaal mogen wegspuiten op palliatieve. Een goeie realisatie. Leve de blauweeeeee!!!!!!!!!! Citaat:
Echte liberalen laten dit over aan de discernatie van de mensen. Dit is pure planeconomie. Citaat:
![]() Voor mezelf juich ik niet. Ik heb geen reden, en het spaart speeksel. En dat is zowat het enige dat ik kan sparen onder het struikroversbewind van jouw blauw-rood-groene bende van Jan De Lichte. |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ge kunt misschien alletwee in de meerdheid zitten, maar dat heeft jullie nog geen recht om iemand met een andere mening te beledigen! Compris?
![]() |
![]() |
#53 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54 |
Vreemdeling
|
![]() Beste CD&V'ers en VLD'ers,
Denk eraan dat jullie binnenkort weer samen moeten regeren. Pas toch op dat jullie de coalitievorming niet te moeilijk maken. 't Zijn toch vooral de groenen die er de volgende keer niet meer bij mogen zijn, en die hebben toch ontelbaar dankbare miskleunen begaan waar jullie eensgezind eens jullie gal over kunnen spuwen.
![]() |
#55 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 |
Vreemdeling
|
![]() xxx
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zet je postje op de helling! Je stelt je bloot aan mateloze spot mijnentwege, vooral binnen een paar maand, vlak na bollekeskermis.......... Maak het jezelf niet moeilijk, spaar je de complete afgang, zorg dat je nog met opgeheven hoofd een posting kunt plaatsen op je geliefde politics.be.......... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister-President
|
![]() Superstaaf, voor mij hoort de VLD in de oppositie thuis. Ze bakken er niets van. Maar ja, het zijn de kiezers die beslissen. Het restultaat moet gewoon gerespecteerd worden. Maar persoonlijk vind ik die partij maar niks.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() @Kevin? Met welke partij denk jij dan wel te regeren????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die zaten decennialang aan het roer en hielpen onze natie naar de rand van de afgrond. Misschien was het dus opportuun dat paarsgroen niet direct een stap voorwaarts zette. ![]() Persoonlijk vermoed ik dat van alle kwalen het minst erge een puur paarse regering (zonder groen) zou betekenen. Dergelijke coalitie draait in grote steden zoals Aalst b.v. absoluut niet slecht. Geef toe: met de mond belijden we allemaal de groene principes, maar in realiteit willen we overal met de wagen naartoe, een vierde vak op de Brusselse ring, en goedkoop verwarmen (met kernenergie dus), goedkoop vlees (niet ecologisch gekweekt dus) en goedkopen groenten (zie opm. vlees) Incluis de 'groene' kopmannen. Geef eveneens toe dat de SP-a zich nauwelijks verbrand heeft deze legislatuur (Franky's smeergeldcentjes gingen reeds vorige regeerperiode in de fik ![]() |
|
![]() |
![]() |