![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De koffieprijs zal dit jaar trouwens nog fel stijgen. Allez, dat denk ik toch. In Vietnam zijn trouwens onlangs nogal wat plantages bevroren. Maar goed, de argumentatie van de wereldwinkel(schiet niet op mij als je het er niet mee eens ben): we selecteren onze leveranciers op basis van kwaliteit. Dus hogere prijs en daarvoor ook hogere kwaliteit.
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je stelt het alsof de overproductie de schuld is van die eerlijke handel organisaties. Dat is niet zo, die overproductie zal er ook zijn zonder oxfam en max havelaar, zulke organisaties beperken net de schade. Schaf die eerlijke handel weg en de hele koffieproductie valt ten prooi aan enkele multinationals met bijnamonopolies waardoor de kleine boeren in de derde wereld helemaal geen kans meer hebben.
![]() |
![]() |
#43 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Nee, ik heb niets tegen die goedmenende mensen (chapeau) maar theoretisch is overproductie toch iets tijdelijks? Nee? Als je er niet genoeg mee verdient begin je met iets anders. De praktijk heeft inderdaad wel anders uitgewezen. De eerlijke handel is toch maar een marginaal deel van de van de koffiemarkt? dus uiteindelijk loopt de vrije markt er toch (de prijs IS laag..) Over de multinationals kan ik je volgen. Maar moeten zij dit niet via de markt kopen? of kopen zij het rechtstreeks? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb wel iets tegen Oxfam en Wereldwinkel die door hun politieke standpunten (cordon sanitaire) in eigen land zich uitgesproken hebben tegen het recht op vrije meningsuiting en de democratie. Voor mij kunnen Oxfam en Wereldwinkel dus de pot op.
![]() |
![]() |
#45 | ||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ah, maar daar was ik enige tijd geleden ook al aan het denken naar aanleiding van een topic over coöperatieven in Links. Oxfam is te sterk verweven met het establishment en de politieke correctheid. Er zou een echte onafhankelijke fair trade organisatie moeten komen.
![]() |