Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2008, 13:59   #41
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard Géén Blokker die ooit zou denken dat die onschuldig zou kunnen zijn toch?

Ziezo, foto gevonden, James Lee Woodard:

Géén Blokker die ooit zou denken dat die onschuldig zou kunnen zijn toch?

Laatst gewijzigd door filosoof : 30 april 2008 om 14:02.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 14:24   #42
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Ik weet niet wat ik verkies, een onschuldige die vast zit zoals in de VS of schuldigen laten vrij rondlopen zoals in Belgie.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 16:26   #43
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
²
En daarmee een van de belangrijkste redenen waarom ik tegen de doodstraf ben. Het rechtssysteem is feilbaar. Iemand die onschuldig wordt opgesloten heeft tenminste nog de kans om vrij te komen en gecompenseerd te worden.

Het is de plicht van de overheid om moordernaars en verkrachters voorgoed uit onze samenleving te verwijderen. levenslang is geen garantie voor de slachtoffers om een normaal leven terug op te bouwen wetende dat elk moment hun dader terug vrij kan komen. En de dood lijkt mij toch zekerder voor de slachtoffers.
En hoeveel mensen worden tegenwoordig onschuldig in de gevangenis gestoken?
Je kunt je beter afvragen hoeveel moordernaars en verkrachters mogen door ons rechtssysteem nog steeds vrij rondlopen ook al zijn ze amper 14 jaar??????
denk daar maar eens over na!
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 16:48   #44
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ik weet niet wat ik verkies, een onschuldige die vast zit zoals in de VS of schuldigen laten vrij rondlopen zoals in Belgie.
Tot jij of één van je bekenden eens die onschuldige wordt die vast zit zoals in de VS: dan denk je er zéker direct aan.
Oud 30 april 2008, 16:56   #45
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Het is de plicht van de overheid om moordernaars en verkrachters voorgoed uit onze samenleving te verwijderen. levenslang is geen garantie voor de slachtoffers om een normaal leven terug op te bouwen wetende dat elk moment hun dader terug vrij kan komen. En de dood lijkt mij toch zekerder voor de slachtoffers.
Daarmee maak je van onschuldigen mogelijk lijken ipv slachtoffers.
Citaat:
En hoeveel mensen worden tegenwoordig onschuldig in de gevangenis gestoken?
Zie hoger:
Citaat:
Woodard, jailed since New Year's Day 1981 after his girlfriend was raped and murdered, became the 18th person in Dallas County to have his conviction cast aside. That's more than any other county in the nation
En die 18 zijn degenen die overleefden om hun onschuld te bewijzen. Hoeveel onschuldigen stierven al, hoeveel onschuldigen zitten nog vast in dat éne county?? Hoeveel in andere??

Citaat:
Je kunt je beter afvragen hoeveel moordernaars en verkrachters mogen door ons rechtssysteem nog steeds vrij rondlopen ook al zijn ze amper 14 jaar??????
denk daar maar eens over na!
Heb je dan liever dat ook jij (of je zoon of broer) riskeert, onschuldig terechtgesteld te worden of een kwart eeuw in de gevangenis te zitten omwille van iets dat je nooit deed? Denk daar maar eens over na!

Laatst gewijzigd door filosoof : 30 april 2008 om 16:58.
Oud 30 april 2008, 17:07   #46
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Tot jij of één van je bekenden eens die onschuldige wordt die vast zit zoals in de VS: dan denk je er zéker direct aan.
Zeg dat tegen de familie van politieagente Kitty die vermoord werd door vrijrondlopend recidivistisch krapuul. Even erg. Doodstraf voor zo'n mensen is verdiend maar echt levenslang in een cel van 2 op 3m zonder luxe is misschien erger en daarom een betere straf.

Laatst gewijzigd door longhorn : 30 april 2008 om 17:12.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 19:21   #47
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Daarmee maak je van onschuldigen mogelijk lijken ipv slachtoffers.
Zie hoger:
En die 18 zijn degenen die overleefden om hun onschuld te bewijzen. Hoeveel onschuldigen stierven al, hoeveel onschuldigen zitten nog vast in dat éne county?? Hoeveel in andere??

Heb je dan liever dat ook jij (of je zoon of broer) riskeert, onschuldig terechtgesteld te worden of een kwart eeuw in de gevangenis te zitten omwille van iets dat je nooit deed? Denk daar maar eens over na!
Laat mij zeer duidelijk zijn, moordenaars, verkrachters en elk andere crimineel gespuis wil niet gepakt worden voor haar of zijn daden. of hier een levenslange gevangenisstraf of de doodstraf aan vast zit voor de zwaarste feiten zal hun een worst wezen. dus ik verwacht helemaal niet meer lijken indien de doodstraf word ingevoerd.

en dan op uw onschuldige pleidooi. hoeveel slachtoffers zijn er gemaakt door personen die hervallen of een korte of helemaal geen straf krijgen???
dit zijn er een miljoen keer zoveel dan die paar onschuldigen die worden terechtgesteld. En het gaat hier niet om die onschuldige maar over het verwijderen van mensen zoals dutroux en nu onze oostenrijkse kelderbouwer. dit soort types moeten onmiddelijk worden afgemaakt en ik zou ze nog liever een middeleeuwse dood bezorgen dan een spuitje zoals tegenwoordig.

En in Amerika is de discriminatie en corruptie aanleiding tot onschuldige veroordelingen. slavernij is er misschien sinds de burgeroorlog verboden maar de haat in vele staten ten opzichte van hun vroegere slaven is gewoon door blijven bestaan tot op de dag van vandaag.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 19:24   #48
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Ik heb er al een stelling van gemaakt speciaal voor u.
Misschien is het aan u om eens moeite te doen. U blijft maar op de verwoording hameren, zonder te antwoorden of uw mening te geven.
Als er iemand iets te min zou vinden, lijkt het mij u te zijn die de stelling te min vindt.
Okee, uw stelling luidt dus (in uw woorden):

Citaat:
De doodstraf voor een onschuldige is erger dan levenslang.
Uiteraard is de doodstraf voor een onschuldige erger dan levenslang voor een schuldige.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 15:07   #49
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Laat mij zeer duidelijk zijn, moordenaars, verkrachters en elk andere crimineel gespuis wil niet gepakt worden voor haar of zijn daden. of hier een levenslange gevangenisstraf of de doodstraf aan vast zit voor de zwaarste feiten zal hun een worst wezen. dus ik verwacht helemaal niet meer lijken indien de doodstraf word ingevoerd.
1. Ik had het wel over derechtelijke dwalingen.
2. Het lijkt me ook logisch dat, naarmate de straf zwaarder wordt, de neiging slachtoffers en getuigen uit de weg te ruimen groter zal worden, maar akkoord dayt misdadigers niet altijd logisch denken.

Citaat:
en dan op uw onschuldige pleidooi. hoeveel slachtoffers zijn er gemaakt door personen die hervallen of een korte of helemaal geen straf krijgen???
dit zijn er een miljoen keer zoveel dan die paar onschuldigen die worden terechtgesteld. En het gaat hier niet om die onschuldige maar over het verwijderen van mensen zoals dutroux en nu onze oostenrijkse kelderbouwer. dit soort types moeten onmiddelijk worden afgemaakt en ik zou ze nog liever een middeleeuwse dood bezorgen dan een spuitje zoals tegenwoordig.
Vanuit jouw redenering zou men de doodstraf moeten uitvoeren vanaf het eerste, dus dikwijls kleinste misdrijf.
Citaat:
En in Amerika is de discriminatie en corruptie aanleiding tot onschuldige veroordelingen. slavernij is er misschien sinds de burgeroorlog verboden maar de haat in vele staten ten opzichte van hun vroegere slaven is gewoon door blijven bestaan tot op de dag van vandaag.
Zoals vreemdelingenhaat hier thans bestaat en een electoraal thema is. Vergeet ook de door de pers opgeklopte verontwaardiging hier na sommige misdrijven niet. Die kan hetzelfde effect hebben.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be