![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als u het zelf ontkent.
Ik zal er je de komende dagen aan herinneren.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 30 april 2008 om 21:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Niet naar de IJzerwake neen, wel naar de IJzerbedevaart waarvoor hij bindteksten schreef. Maar dat doet niets af aan zijn kwaliteit als dichter natuurlijk. Misschien nog deze bijkomstigheid. Hij schreef een essay over Filip de Pillecyn, die later lid werd van het VNV en De Vlag. Maar ook dit laatste doet niets af aan de dichtkwaliteiten van de dichter Anton van Wilderode.
Laatst gewijzigd door system : 30 april 2008 om 21:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Gouverneur
|
![]() Nederland heeft ook mooie muziek
Kedeng Kedeng Kedeng Kedeng Kedeng Kedeng Kedeng Kedeng Kedeng Kedeng oe oe Kedeng Kedeng Kedeng Kedeng Kedeng Kedeng Kedeng Kedeng Kedeng Kedeng oe oe En kilometers spoor schieten onder mij door. Ik ben op weg naar jou, want ik ben weg van jou. Vanochtend vroeg vertrokken in de luwte na de nacht en tien minuten op de trein gewacht. Want die had wat vertraging mijn god daar baal ik van Omdat ik nu tien minuten minder bij jou blijven kan. Refrein Ik zit in een coup niet roken tweede klas. Heb de hele bank voor mij alleen. De conducteur komt langs: "Jongen voeten van de bank" Hij vraagt mijn kaart waar ga je heen. Nou ik ga naar mijn lief toen is dit de goede trein. Hij zegt: het staat niet op je kaart maar ik weet waar jij moet zijn. Refrein De trein raast alsmaar verder van station naar station. Ik kom op plaatsen waar ik nooit ben geweest. Er rammelt plotseling kar roept een juffrouw "koffie thee" ik heb wel dorst, toch zeg ik nee. Want de trein vermindert vaart terwijl mijn hart steeds sneller gaat. Kijk uit het raam om te zien of zij daar staat. Refrein Ik stap uit, kijk om me heen, even voel ik mij alleen want ik zie haar nog niet staan. Maar vanachter een pilaar verschijnt haar lachende gezicht. Voor mijn gevoel lijkt alles langzamer te gaan. En ik ren op haar af en zij komt mij tegemoet. En achter ons vertrekt de trein, omdat een trein nou eenmaal verder moet. Refrein En ik blijf bij jou slapen want jij woont bij het spoor En 's nachts oelala gaat het ritme door.
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb nog iets voor jou dat niets met de nazi's, de oorlog of de Vlaamsgezinden te maken heeft, System. Iets wat voor veel Vlamingen wel letterlijk chinees is, maar troost je. De dialecten uit Oost-en West-Vlaanderen zullen ook wel onverstaanbaar zijn voor enge Limburgse nationalisten zoals jij. Als Limburgse Vlaming heb ik echter met geen van beide problemen.
http://www.youtube.com/watch?v=bCK2uHwzD1M Al goed dat we flamingant Anton van Wilderode nog hebben....
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mooi! Doet mij een beetje aan het treintje van An Christie denken. Deze draad gaat echter over de tekst die een flamingante dichter schreef voor de door belgicisten immens gehate IJzerbedevaart.
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen maar de IJzerwake of bedevaart? Ik dacht dat hij heel Vlaanderen niet kon luchten. ![]()
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar ik ga stoppen voor vanavond om serieus te zijn. Effe wat filmpjes kijken en dan naar bed of misschien kom ik nog terug.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Aprioristische, subjectieve, niet gefundeerde, totaal uit de lucht gegrepen insinuatie. Het weze u vergeven. Ik ga ervan uit dat u nu erg vermoeid bent en dat helder en fris denken u nu ontglipt.
Laatst gewijzigd door system : 30 april 2008 om 21:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan nu een rasechte racist aan het woord. Citaat:
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leuk hé?
De Limburgse dialecten verschillen echter al over een afstand van een paar kilometer. In het filmpje wordt een eekhoorn een ijngbiegel genoemd. In Bree is dat een ingkbiegel. Een handlapje is daar a washendje. In Heusden-Zolder is dat a washenneke. Maalplak is een zakdoek in de streek rond Bree. In Neeroeteren is dat een maaldook. Een maal is een jas-of broekzak, vandaar. Ooit las ik in een boek over Vlaamse dialecten de volgende zin die jullie wellicht écht chinees in de oren klinkt maar die iedereen in Bree meteen verstaat: 'Choon choenk Chang'. De simpele vertaling is: 'mooie hesp Jan'. Chang is Jan en Chengske is Janneke. Zo zie je maar hoe steenrijk Vlaanderen aan dialecten is. Leuke anekdote: Jos Geysen, de presentator van radio2 en VTM werd een ingkbiegel genoemd ten tijde dat hij leraar was in Maasmechelen. Maar vraag me niet waarom hij die niknaam kreeg. ![]()
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt het toch niet toevallig over dit boek? Ik heb dit in mijn boekenkast staan: http://www.antiqbook.nl/boox/cha/7504.shtml Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 30 april 2008 om 23:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jep!
EIGEN AARD. Zo heette het. Het is al ongeveer een halve eeuw geleden maar ik weet nog dat ik het onder ogen kreeg tijdens het babysitten bij de kinderen van een mijningenieur. Leuk te weten dat jij het eveneens in je bezit hebt. ![]()
![]() |
#57 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 1 mei 2008 om 08:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |