![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Of niet??
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Mogelijkheid tot conflict is is overal van toepassing, bijvoorbeeld tussen Euskadi Ta Askatasuna en Spanje of tussen Venezuela en Colombia enz. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sino-Indiase_oorlog
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() ja en het waalse leger is te pakken tijdens een van hun vele stakingen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Parlementslid
|
![]() De VS heeft 700 militaire basissen over heel de wereld.
Ze sliusde atoowapens naar pakistan. Ze drukken hun eigen geld de dollar en binnenkort de amero. waar lullen jullie over? geloven jullie nog in sinterklaas? Slaap lekker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door papillontiger : 5 mei 2008 om 23:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik denk niet dat er snel een nieuwe wereld oorlog komt. Oorlog is te vernietigend geworden, als er een wereld oorlog komt dan betekend dat het einde van de wereld. Daar zitten niet veel mensen op te wachten.
![]() |
#49 |
Parlementslid
|
![]() de vierde wereld oorlog is bezig
van de bedrijven tegen de burgers en hun vrijheden. Het is een guerilla met coups en psychologische operaties; Door infiltraties als Cointelpro en Ajax en andere geheime CIA operaties 25 000 mensen bij de CIA wereldwijd Alles is omgekeerd Veiligeheidsagenten zijn gevaren agenten |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En we zitten middenin die situatie: een aantal (voornamelijk) aziatische landen worden zowel economisch als militair dag na dag relatief machtiger. In die zin zal er bvb heel veel van afhangen hoe de VS en in (veel) mindere mate Europa of Japan met die wijzigende verhoudingen om gaan gaan. Vooral de VS zit in een heel moeilijke positie: zij hebben heel veel 'globale' commitments, maar economisch gezien kan je je afvragen hoe lang ze deze nog kunnen volhouden, zeker aangezien veel van die commitlents een onevenredig zware last bij de VS leggen ivh tot hun bondgenoten. Er zijn heel veel landen die rekenen op (militaire) steun van de VS, maar dit tegelijkertijd gebruiken om zelf weinig in defensie te investeren en aldus alle lasten bij de VS leggen. Japan is er het schoolvoorbeeld van, maar Europa kent er ook wat van. Er zijn wel terugverdieneffecten bij de militaire investeringen van de VS naar de gewone economie maar die zijn zeker geen 100%. I.e. door zoveel in defensie te investeren benadelen ze hun eigen gewone economie op langere termijn. Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze die situatie nog heel lang verder kunnen dulden, zeker nu ze het zelf economisch wat moeilijker krijgen. En dat zal dan weer een kettingeffect hebben op de landen die er nu van profiteren. Bvb. Als de amerikaanse bescherming rond japan een stuk minder wordt zal Japan zich genoodzaakt zien om zelf meer in defensie te investeren of (maar dat kan ik me niet voorstellen) heel sterk onder chinese invloedssfeer komen. Een japan dat zich 'herbewapent' zal op zijn beurt weer een hele reeks andere aziatische landen behoorlijk nerveus maken... Voor Europa geldt dat in mindere mate aangezien wij niet onmiddelijk landen rond ons hebben die een militaire bedreiging vormen. De kans op toekomstige burgeroorlogen in Europa daarentegen schat ik dan weer als vrij hoog in, maar dat is een andere zaak. Als het je zou interesseren: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Ris...e_Great_Powers Ik heb het zelf recentelijk gelezen en een absolute aanrader imo. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 6 mei 2008 om 22:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Spanje ?
![]() |
![]() |
#52 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nope. Ieder zijn opinie maar ik verwacht een burgeroorlog tussen 'autochtonen' en sommige groepen 'allochtonen' en ook tussen allochtonen onderling. De massale immigratie is van heel West-Europa 1 grote balkan aan het maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
ik zou zeggen ; starting point 11-09-2001 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() 911 was an inside job! ![]()
![]() |
![]() |
#57 |
Parlementslid
|
![]() http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...Abchazie.dhtml
Kijk dit soort zaken kan al aanleiding zijn voor een groot conflict ... . Iemand gaat hier moeten toegeven op een bepaald moment. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Parlementslid
|
![]() Vandaag ontdekt dat er op het forum van Pilots For truth iemand uit de biecht klapt van de geheime diensten Of het waar is blijft natuurlijk niet te schatten.
bah niet zo leuk http://ron1872.zaplog.nl/site/articl...september_2008 |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk niet dat je de wereldwijde strijd tegen de moslim jihadi's als WWIII kunt omschrijven. Die strijd begon trouwens al lang voor 9-11. Het startpunt moet eerder in de jaren 80 gezocht worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Oorlog betekent helemaal niet het einde van de wereld. zelfs een wereldoorlog niet. Voor de wereld vergaat zullen er nog vele oorlogen uitgevochten worden.
|
![]() |
![]() |