![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als ze de splitsing door laten gaan, rekken ze het voortbestaan van dit walgelijke land. Hoe groter de crisis, hoe sneller het hier eindelijk voorbij zal zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ik hou niet van dit land maar ik walg er ook niet van, ik aanvaard het gewoon als een gegeven. ik ben wel mening dat men respect voor elkaar moet hebben, en dat is wat het sommige politici op dit moment ontbreekt aan de andere zijde van de taalzijde. Alle als de grondwet zegt dat dit moet waarom het dan tegenhouden, dat gaat er bij mij niet in ![]() Laatst gewijzigd door toccata : 2 mei 2008 om 23:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja ok
Maar ze moeten toch doorhebben dat ze nu in hun eigen duiven aan het schieten zijn Laatst gewijzigd door toccata : 2 mei 2008 om 23:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen enkele rechtbank of wet zegt dat de kwestie BHV op die manier moet worden opgelost. Das net het probleem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet waar ik het las; maar de splitsing van de eertijds nationale plantentuin in Meise sleept nu al vele jaren aan; hoe zou de splitsing van België dan vlot verlopen; zeker met het probleem Brussel. Het is wel gemakkelijk om hier te schrijven: Simpel Brusssel is van ons; maar ik zou dat in de praktijk nog eens willen zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Oké, je hebt altijd van die mensen die denken dat ze slimmer zijn dan de rest en ik zal binnen een jaar nog eens terugkeren en zien hoe de toestand is met Vlaanderen en Bruxelles.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En een kat in het nauw maakt rare sprongen.
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het hoogste hof heeft wel laten verstaan dat de kieskring gesplitst moet worden om hem in overeenstemming te brengen met al de andere.
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus evenmin rooskleurig. En het is toch al kantje boord met zowat alles....of over de rand. Letterlijk én figuurlijk.
![]() |
![]() |
#53 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 3 mei 2008 om 07:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "zwijgen en betalen", daar komt het op neer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vertaling voor Azert/straatrue.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist, in de zin van de engheid van het probleem BHV. Niet juist in de zin van de geest van de grondwet, die zegt dat de wetten (ook de kieswetten) in dit land bepaald worden via een demokratische meerderheid.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Een terugkeer naar arrondissementele kieskringen met behoud van BHV voldoet hier niet aan en is dus ook geen oplossing . Bovendien zegt het Hof dat het de wetgever is die een oplossing moet geven . In een democratie is dit het parlement ; Je moet dus een democratische parlementaire meerderheid hebben voor een oplossing ; toevallig is die er voor de splitsing van BHV -met behoud van provinciale kieskringen . Niets is logischer en evidenter dan deze optie .
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit de commentaren die je hoort op de radio, is duidelijk dat de speeltijd nu ongeveer over is.Vooral duidelijk vind ik dat "niet moet verwacht worden dat Cd&V nog met voorstellen of zo zou moeten komen"....Ik kan me echt niet herinneren dat Vlaamse Christen-Democraten ,zittend in een regering,de bal zo hard spelen...
Ik weet niet wat er allemaal tijdens het "communautair overleg achter de schermen" (waarvan ik aanneem dat het heeft plaatsgevonden) gebeurd is,maar het was voorzeker niet leuk ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 3 mei 2008 om 09:08. |
![]() |
![]() |