![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Vrouwen bouwen hun eigen glazen plafond | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
12 | 38,71% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 22,58% |
Ja, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
5 | 16,13% |
Neen, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
4 | 12,90% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
3 | 9,68% |
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 4 mei 2008 om 02:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik onderschat de problemen voor de volgende generaties echt niet, hoor. Ten slotte heb ik kinderen en denk ook aan wat hen te wachten staat. Maar mijn eigen situatie vergelijk ik vooral met die van mijn leeftijdsgenoten en dan ben ik er van overtuigd dat vrouwen aan het kortste eindje trekken als ze ooit hun verantwoordelijkheden ten opzichte van hun gezin hebben opgenomen.
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Marie wat je zegt klopt...maar de generatie na die van jou; vrouwen ergens tussen veertig en vijftig staan er daarom niet beter voor. Vaak hebben ze enkel een diploma middelbaar in technisch of beroeps. Met dat diploma staan ze nergens; ze hebben slecht betaalde banen en voeden alleen kinderen op. Spaargeld is er vaak niet en iedere maand knopen ze met moeite de touwtjes aan elkaar. Ook hun pensioen later zal vaak heel laag zijn; ook bij hen blijven er velen een poos thuis omdat dit goedkoper was tijdens de jaren van een huwelijk. Maar een 'loon' is dit natuurlijk niet;evenmin vervangt dit een loon voor arbeid die thuis geleverd wordt. Kinderbijslag gaat omhoog naar het aantal kinderen. Het eerste het minst, vanaf het vierde een vast bedrag; zo wordt het krijgen van veel kinderen aangemoedigd. Maar dat effect zie je meer bij allochtone dan autochtone gezinnen. Kinderbijslag is niet de reden; maar het is wel meegenomen natuurlijk in vergelijking tot Marokko of Turkije bijvoorbeeld want daar krijgen gewone burgers niets van de staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Een vrouw
is enkel goed om naar haar man te luisteren, kinderen te baren en ze groot te brengen tot sterke soldaten. Dit is ook het enige doel van de vrouw, baren van kinderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Gouverneur
|
![]() En waarom denk jij dat?
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() wel, de vrouw geen enkel nut hebben in Allah's plan, enkel goed
voor kinderen te baren , bij voorkeur jongetjes, en de rest, goed voor de was en de plas, net zoals het VB over de vrouw denkt. Zodus , veel overeenkomsten, zo grote muil als boadicea bij ons niet kunnen , vrouw onderdaan zijn van man... daarmee Westen zo verrot zijn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sus; blow eens wat minder!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja; moslima's mogen werken als de man toestemming geeft! Want de koran zegt ook dat vrouwen maar mogen werken als hun andere plichten waaronder als echtgenote en moeder er niet onder lijdt. En omdat wat een vrouw verdient voor haar is en de man niet ontslaat van de plicht tot onderhoud zien zij hun vrouw liever thuis bij haard en kinderen!
Dus met dat'mogen' bedoelt u undiscovered iets anders dan ik doe; of ik werk beslis ik liever zelf! |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Parlementslid
|
![]() Het probleem: mannen verdienen meer dan vrouwen in dezelfde functies.
Gewoon discriminatie dus.
![]() |
#54 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
maar goed er zijn ook vrouwen die dat niet doen.
![]() |
![]() |
#55 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
dat kan toch niet zomaar?
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik herinner mij een partij Vivant die met een theorie op de proppen kwam waarbij iedereen, dus ook de thuisblijvers, het recht zou hebben op een minimumloon. Wie meer wenst te verdienen gaat werken. Het principe is niet slecht maar vertrekt te veel van het idee dat de meeste mensen ambitieus genoeg zouden zijn om te werken en dus meer te verdienen. Het klinkt actueel, in een tijd waar activering belangrijk wordt, de vergrijzing, de werkloosheidsval, en het feit dat leefloners meer en meer moeten rekenen op financiële faciliteiten om te overleven, weinig waarschijnlijk dat dit haalbaar is. Laat staan om het te hebben over herverdeling, wat populistisch zeer aantrekkelijk in de oren klinkt, maar gedoemd is vroeg of laat te mislukken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar eh, als ik het zo mag stellen, er zijn nu toch mogelijkheden genoeg om iets buiteshuis te doen, niet noodzakelijk leeftijdsgebonden, en zeker nu competenties steeds hoger worden gewaardeerd in plaats van loutere diplomavereisten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag die ook eens mag worden gesteld is of een taak, vrijwillig of niet, want iemand moet toch voor de kinderen zorgen of dit nu de man is of de vrouw, steeds financieel moet worden gecompenseerd om te kunnen worden gewaardeerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De "discriminatie" is er een van personen, structuren, weefsels. De wet zal nooit een mentaliteit veranderen (of gezag zie mijn wet-gezag posts) zonder maatschappelijke evolutie. De werkgever verwacht inderdaad van een man meer drang naar loonsverhoging vanuit een maatschappelijk-(historisch?) perspectief. Een vrouw moet met andere woorden zelf zorgen dat dat perspectief zich doortrekt. Individuele gevallen bestaan. Het probleem is dat men een "rot" verklaarde situatie ("mannen"maatschappij) wil bestrijden met geweld (wet - staat). In het beste geval lukt het, maar in de vorm van dictatuur. De maatschappij doen evolueren is de eerste keus. Als dat niet gaat, zegt dat veel over de wensen. Voor je het weet ben je tegen de totale "rotte" maatschappij
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk bijvoorbeeld aan de quota op kieslijsten, of de streefcijfers van Ingrid Lieten binnen de Lijn. Laatst gewijzigd door Rudy : 5 mei 2008 om 19:45. |
|
![]() |
![]() |