Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2008, 14:03   #41
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Nu de staatskas leeg is en men niet meer van wat hout pijlen maken worden er echter veel ingrijpender stappen overwogen.
wanneer was die dan vol?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2008, 14:05   #42
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Om het heel simpel te zeggen; door het feit dat een overheidsbedrijf geen winst moet maken (ze wordt toch betaald) heeft ze nul komma nul incentive om de kosten te drukken, waardoor dat quasi altijd duurder uitvalt.
<->

Citaat:
Dat jij er niets van begrijpt, is al een tijd duidelijk.

Of gevangenissen geprivatiseerd moeten worden; je ne sais pas. Gevangenissen as such zijn geen entiteiten waar ik fan van ben, en vermits er toch maar 1 speler aan de 'vraag-zijde' is (i.e. de overheid) is elke vorm van privatisering maar schijn. Verder zijn er, volgens mij, ook incentives om méér gevangenen te hebben, wat me dunkt ook niet positief is.

Dienstverlening, solidariteit en menselijkheid zijn heel tof, maar ik zie niet in hoe je daar 'beleid' (i.e. het gebruik van geweld) op kan enten. Niéts wat de overheid doet heeft ook maar enige vorm van relevantie met zaken zoals menselijkheid, solidariteit en waardigheid. Niéts.
->???
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 4 mei 2008, 14:06   #43
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
wanneer was die dan vol?
Idd en het waren de kaloten die er serieus in geroerd hebben dat het grote deel er uit gesmost werd. Maar dat wilt ons knuppletje niet geweten hebben............................................ ....
Oud 4 mei 2008, 14:07   #44
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Tegen.
je weet dit waarschijnlijk wel maar; meer mag ook... En ik heb het over uw standpunt hé
Citaat:
Oud 4 mei 2008, 14:09   #45
largo_w

Standaard

Citaat:
In ieder geval; kapitalisten zijn zelden liberalen in de volle zin van dat woord. Dat bewijst Soros maar al te goed aan - en hij niet alleen.
kapitalisten in welke zin?
Citaat:
Oud 4 mei 2008, 14:18   #46
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Idd en het waren de kaloten die er serieus in geroerd hebben dat het grote deel er uit gesmost werd. Maar dat wilt ons knuppletje niet geweten hebben............................................ ....
Fijn dat je toegeeft dat 'de beste Belgische premier ooit' en zijn rode maatjes de kaloten zijn die de verantwoordelijk dragen voor de lege staatskas.
Oud 4 mei 2008, 17:13   #47
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Je zult lang mogen zoeken om mij van iets te kunnen beschuldigen hoor. Ik ben een eerzaam man!

Jij blijkbaar niet, als ik zo je posts lees.................................
eerzaam? eenzaam wil ik eerder geloven. Ik heb hier nog geen ander zo de koninklijke poppenkast weten verdedigen zoals jij. Intussen weet ik nu dat je een man bent. Nog iets dat me buitengewoon verbaast. Ik dacht eerder aan zo een of andere oude onnozele tante die heelderdagen niets anders te doen heeft dan met vlaggetjes te gaan staan zwaaien.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2008, 18:34   #48
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gevangenissen as such zijn geen entiteiten waar ik fan van ben, en vermits er toch maar 1 speler aan de 'vraag-zijde' is (i.e. de overheid) is elke vorm van privatisering maar schijn.
Dat betwijfel ik ten zeerste.

Citaat:
Tegen.
Waarom ?
Oud 4 mei 2008, 18:54   #49
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polle Tieker Bekijk bericht
Waarom ?
Belangenvermenging. De CEO's zouden wel eens om gevangenen kunnen gaan roepen.

En dan krijgen we van die "War on"en hier. Gruwelijk.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2008, 19:52   #50
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waarom wil men enkele oude legerkazernes niet ombouwen tot gevangenissen voor mensen die een relatief licht misdrijf pleegden ? Is dat nu zó moeilijk ? Of zijn ze daar op justitie zo dom ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2008, 21:06   #51
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Waarom wil men enkele oude legerkazernes niet ombouwen tot gevangenissen voor mensen die een relatief licht misdrijf pleegden ? Is dat nu zó moeilijk ? Of zijn ze daar op justitie zo dom ?
Met welk geld?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 08:44   #52
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Van mij mag dat, op één voorwaarde, dat ze 10.000 volt op de omheining zetten, die alleen van buitenuit kan af of aangezet worden.

Laatst gewijzigd door Garry : 5 mei 2008 om 08:47.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 09:16   #53
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door renaat6 Bekijk bericht
Voor de liberalen is privatiseren blijkbaar de ultieme oplossing voor alles wat bij de overheid moeilijk of verkeerd loopt. Het voorstel van de Open VLD-er De Croo om door privatisering het tekort aan gevangeniscellen op te lossen komt welgeteld eenendertig dagen te laat. Want als aprilgrap zou het wel origineel zijn geweest. Nergens in de berichtgeving daarover wordt de vraag gesteld, laat staan beantwoord, waarom de kostprijs van gevangenisgebouwen met privékapitaal en dito beheer goedkoper voor de gemeenschap zou uitvallen. Ook is het mij niet duidelijk waarom er dan geen cel-tekorten meer zouden zijn, en het gevangeniswezen efficiënter zou werken.
Volgens de blauwe gouden kalfaanbidders zouden wij er beter aan toe zijn indien het ganse overheidsapparaat, inclusief alle gemeenschapsdiensten zoals gezondheid en zorg, aan de vrije markt ten grabbel zou worden gegooid. Gelukkiglijk is, weliswaar uit eigenbelang, het privatiseren van 's lands bestuur, ook voor hen nog een brug te ver. Maar dat terzijde.
Hoe dan ook, ik wacht nog steeds op een geloofwaardige uitleg over het waarom een privébedrijf , dat in theorie gezien de winstfactor, een hogere werkingskost heeft, goedkoper en efficiënter zou werken dan een overheidsdienst die zijn product of dienst aan kostprijs kan aanbieden. Als de steeds aangehaalde oorzaken waarom werknemers in overheidsdienst, in veel gevallen minder goed zouden presteren dan in privédienst, juist zijn, waarom worden die dan niet weggewerkt? Met andere woorden: Als de wijze waarop een privébedrijf een gemeenschapsdienst zou uitvoeren efficiënter en goedkoper kan, waarom zouden overheidsdiensten dan niet op dezelfde wijze als privébedrijven kunnen werken? Aangezien er geen aandeelhouders te' voeden' zijn ,zou men de verkregen winsten in het befaamde zilverfonds kunnen storten!
Een oplossing voor de toekomstige hoogoplopende kosten van het vergrijzingsprobleem. Maar door zijn eenvoud, en nog meer het van een onbekende en onbelangrijke 'man in de straat' komt, is ze hallucinant, absurd en belachelijk. Even belachelijk trouwens als het voorstel van De VLD-patriarch. Maar hij is nu eenmaal De Croo, en wie ben ik?
Een systeem, een overheid die net zoals Kongo...zonder coruptievormen werkt is de beste en de goedkoopste oplossing.

Vraag maar eens aan het Vlaamse Gewest hoeveel Steden en gemeenten uitgeven aan "Consultancy- studies enz...

Allemaal omdat Binnenlands Juridisch van minister Marino Keulen die zich nochtans in zijn beleidsplan het experstise centrum van Vlaanderen noemt er niet in gelukt is van het te worden.

Het wordt allemaal netjes uitbesteed!

Die burelen die de tussenpersonen zijn verdienen allemaal mooi geld.

Voor open-vld kan de Overheid niets doen om te besparen, zij ziet het liever in handen gaan van privé handen, advocaten, consultancy.

Daarbij hebben die mensen misschien wel werk maar het kost de bealstingbetaler een maximum.

Tientallen betalende studies die soms over hetzelfde onderwerp gaat, waanzin!

Privé samenwerking, gaat altijd in dezelfde richting - eigen belang.

PPS minister Gabriels wist het al in zijn tijd:

PPS

In mei stelde Minister Jaak Gabriëls de privaat-publieke samenwerkingsformule, die door

PriceWaterhouseCoopers (PWC) werd opgemaakt, voor aan de Commissie Huisvesting van het Vlaams

Parlement. Deze PPS-formule zou het moeten mogelijk maken om de nodige financiële middelen te vinden die

nodig zijn om de rest van de 15.000 woningen te realiseren. Concreet komt het er op neer dat een private

investeerder woningen zou bouwen, om ze te verhuren aan een sociale huisvestingsmaatschappij, die ze op haar

beurt onderverhuurt aan sociale huurders. Een garantiefonds zou aan de private investeerder het verschil betalen

tussen zijn normaal marktrendement en de inkomsten die hij krijgt van de sociale huisvestingsmaatschappij.

Het systeem is echter onduidelijk en ingewikkeld. Meerdere onderzoekers stelden vast dat de kosten vooral

doorgeschoven worden naar de toekomst en dat het totale kostenplaatje ongeveer 40% duurder is dan een

traditioneel sociaal woonproject.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 10:19   #54
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Belangenvermenging. De CEO's zouden wel eens om gevangenen kunnen gaan roepen.

En dan krijgen we van die "War on"en hier. Gruwelijk.
Ach zo. Ik wist niet dat de gevangenissen in de VS geprivatiseerd waren.
Alweer iets bijgeleerd.

Edit: heb de indruk dat dat ironisch overkwam, maar dat is geenszins de bedoeling .

Laatst gewijzigd door Pølle : 5 mei 2008 om 10:20.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 13:17   #55
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach zo. Ik wist niet dat de gevangenissen in de VS geprivatiseerd waren.
Alweer iets bijgeleerd.

Edit: heb de indruk dat dat ironisch overkwam, maar dat is geenszins de bedoeling .
Volgens mij zijn ze dat ook niet allemaal.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 13:18   #56
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
<->
->???
Wat begrijp je daar niet aan?
'Goedkoper' is tof, als er consumenten zijn die betalen.
Maar er is geen consument die betaalt - de overheid betaalt.

Vind ik een geweldig groot, significant verschil.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 5 mei 2008, 13:18   #57
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
kapitalisten in welke zin?
Kapitalisten zoals George Soros.
Oud 5 mei 2008, 13:19   #58
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat betwijfel ik ten zeerste.
Wie ken jij nog die mensen legitiem kan laten opsluiten?
Oud 5 mei 2008, 17:20   #59
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door renaat6 Bekijk bericht
Voor de liberalen is privatiseren blijkbaar de ultieme oplossing voor alles wat bij de overheid moeilijk of verkeerd loopt. Het voorstel van de Open VLD-er De Croo om door privatisering het tekort aan gevangeniscellen op te lossen komt welgeteld eenendertig dagen te laat. Want als aprilgrap zou het wel origineel zijn geweest. Nergens in de berichtgeving daarover wordt de vraag gesteld, laat staan beantwoord, waarom de kostprijs van gevangenisgebouwen met privékapitaal en dito beheer goedkoper voor de gemeenschap zou uitvallen. Ook is het mij niet duidelijk waarom er dan geen cel-tekorten meer zouden zijn, en het gevangeniswezen efficiënter zou werken.
Volgens de blauwe gouden kalfaanbidders zouden wij er beter aan toe zijn indien het ganse overheidsapparaat, inclusief alle gemeenschapsdiensten zoals gezondheid en zorg, aan de vrije markt ten grabbel zou worden gegooid. Gelukkiglijk is, weliswaar uit eigenbelang, het privatiseren van 's lands bestuur, ook voor hen nog een brug te ver. Maar dat terzijde.
Hoe dan ook, ik wacht nog steeds op een geloofwaardige uitleg over het waarom een privébedrijf , dat in theorie gezien de winstfactor, een hogere werkingskost heeft, goedkoper en efficiënter zou werken dan een overheidsdienst die zijn product of dienst aan kostprijs kan aanbieden. Als de steeds aangehaalde oorzaken waarom werknemers in overheidsdienst, in veel gevallen minder goed zouden presteren dan in privédienst, juist zijn, waarom worden die dan niet weggewerkt? Met andere woorden: Als de wijze waarop een privébedrijf een gemeenschapsdienst zou uitvoeren efficiënter en goedkoper kan, waarom zouden overheidsdiensten dan niet op dezelfde wijze als privébedrijven kunnen werken? Aangezien er geen aandeelhouders te' voeden' zijn ,zou men de verkregen winsten in het befaamde zilverfonds kunnen storten!
Een oplossing voor de toekomstige hoogoplopende kosten van het vergrijzingsprobleem. Maar door zijn eenvoud, en nog meer het van een onbekende en onbelangrijke 'man in de straat' komt, is ze hallucinant, absurd en belachelijk. Even belachelijk trouwens als het voorstel van De VLD-patriarch. Maar hij is nu eenmaal De Croo, en wie ben ik?

Laten we Decroo privatiseren en verkopen. Als slaafje aan Berberstammen in de Sahara. Dan zijn we weer één van die extremisten kwijt.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 17:49   #60
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij zijn ze dat ook niet allemaal.
Volgens 't internet wel .

Citaat:
Wie ken jij nog die mensen legitiem kan laten opsluiten?
Legitiem? Wie zegt dat het opsluiten van mensen door de staat legitiem is? Je had het over de vraagzijde, wel, het is niet onaannemelijk dat er mensen zijn die vragen om mensen op te sluiten. Meestal vragen ze dat aan de overheid. Toegegeven, dat maakt hen nog geen 'klanten' van gevangenissen, maar ik denk dat je de vraagzijde iets te eng benadert als je alleen de overheid an sich bekijkt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be