![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() Idd
![]() ![]() ![]()
![]() |
#44 | |
|
![]() je weet dit waarschijnlijk wel maar; meer mag ook...
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fijn dat je toegeeft dat 'de beste Belgische premier ooit' en zijn rode maatjes de kaloten zijn die de verantwoordelijk dragen voor de lege staatskas.
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() eerzaam? eenzaam wil ik eerder geloven. Ik heb hier nog geen ander zo de koninklijke poppenkast weten verdedigen zoals jij. Intussen weet ik nu dat je een man bent. Nog iets dat me buitengewoon verbaast. Ik dacht eerder aan zo een of andere oude onnozele tante die heelderdagen niets anders te doen heeft dan met vlaggetjes te gaan staan zwaaien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waarom ![]()
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom wil men enkele oude legerkazernes niet ombouwen tot gevangenissen voor mensen die een relatief licht misdrijf pleegden ? Is dat nu zó moeilijk ? Of zijn ze daar op justitie zo dom ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Met welk geld?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van mij mag dat, op één voorwaarde, dat ze 10.000 volt op de omheining zetten, die alleen van buitenuit kan af of aangezet worden.
Laatst gewijzigd door Garry : 5 mei 2008 om 08:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vraag maar eens aan het Vlaamse Gewest hoeveel Steden en gemeenten uitgeven aan "Consultancy- studies enz... Allemaal omdat Binnenlands Juridisch van minister Marino Keulen die zich nochtans in zijn beleidsplan het experstise centrum van Vlaanderen noemt er niet in gelukt is van het te worden. Het wordt allemaal netjes uitbesteed! Die burelen die de tussenpersonen zijn verdienen allemaal mooi geld. Voor open-vld kan de Overheid niets doen om te besparen, zij ziet het liever in handen gaan van privé handen, advocaten, consultancy. Daarbij hebben die mensen misschien wel werk maar het kost de bealstingbetaler een maximum. Tientallen betalende studies die soms over hetzelfde onderwerp gaat, waanzin! Privé samenwerking, gaat altijd in dezelfde richting - eigen belang. PPS minister Gabriels wist het al in zijn tijd: PPS In mei stelde Minister Jaak Gabriëls de privaat-publieke samenwerkingsformule, die door PriceWaterhouseCoopers (PWC) werd opgemaakt, voor aan de Commissie Huisvesting van het Vlaams Parlement. Deze PPS-formule zou het moeten mogelijk maken om de nodige financiële middelen te vinden die nodig zijn om de rest van de 15.000 woningen te realiseren. Concreet komt het er op neer dat een private investeerder woningen zou bouwen, om ze te verhuren aan een sociale huisvestingsmaatschappij, die ze op haar beurt onderverhuurt aan sociale huurders. Een garantiefonds zou aan de private investeerder het verschil betalen tussen zijn normaal marktrendement en de inkomsten die hij krijgt van de sociale huisvestingsmaatschappij. Het systeem is echter onduidelijk en ingewikkeld. Meerdere onderzoekers stelden vast dat de kosten vooral doorgeschoven worden naar de toekomst en dat het totale kostenplaatje ongeveer 40% duurder is dan een traditioneel sociaal woonproject. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Alweer iets bijgeleerd. Edit: heb de indruk dat dat ironisch overkwam, maar dat is geenszins de bedoeling ![]()
Tout va bien. Laatst gewijzigd door Pølle : 5 mei 2008 om 10:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij zijn ze dat ook niet allemaal.
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat begrijp je daar niet aan?
'Goedkoper' is tof, als er consumenten zijn die betalen. Maar er is geen consument die betaalt - de overheid betaalt. Vind ik een geweldig groot, significant verschil.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kapitalisten zoals George Soros.
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie ken jij nog die mensen legitiem kan laten opsluiten?
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laten we Decroo privatiseren en verkopen. Als slaafje aan Berberstammen in de Sahara. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister-President
|
![]() Volgens 't internet wel
![]() Legitiem? Wie zegt dat het opsluiten van mensen door de staat legitiem is? Je had het over de vraagzijde, wel, het is niet onaannemelijk dat er mensen zijn die vragen om mensen op te sluiten. Meestal vragen ze dat aan de overheid. Toegegeven, dat maakt hen nog geen 'klanten' van gevangenissen, maar ik denk dat je de vraagzijde iets te eng benadert als je alleen de overheid an sich bekijkt.