Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2008, 13:30   #41
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Wat voor U gezond is, is dan voor een ander weer belachelijk...

als ze kritisch genoeg zijn, is de beslissing gezond.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 13:31   #42
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Ze zouden beter zien naar de "rijpheid" van de huid, IPV domweg de leeftijd.
Is een minderjarige een tattoo aanbrengen per se knoeien?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 13:40   #43
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zouden beter zien naar de "rijpheid" van de huid, IPV domweg de leeftijd.
Is een minderjarige een tattoo aanbrengen per se knoeien?
da's dus door de band genomen 18 of ouder. Zolang de huid niet volledig is gevormd is het resultaat van de tattoo niet volledig voorspelbaar en loop je het risico dat een initieel prachtige tekening door de groei wordt vernield. En wiens schuld zal het dan zijn? Die van die tattooeur die niks gezegd heeft of zo? Of verwacht je nu echt dat zij gaan oordelen of iemand zijn of haar huid volgroeid is? Ze hebben wat medische opleiding (hopelijk) maar zijn geen dokters.

Onderschat het ook niet hé. Een goede tattoo moet serieus onderhouden worden of het lijkt na verloop van tijd nergens naar. 't Is een verwonding.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 13:42   #44
Trapper
Burger

Standaard

ze mogen da voor iedereen verbiede verdomme mense kiezen meer en meer voor het afwijkende en wille nimeer teminste zoas iedereen zijn want dat is allemaal ni cool" nemeer
Trapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 13:43   #45
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
da's dus door de band genomen 18 of ouder. Zolang de huid niet volledig is gevormd is het resultaat van de tattoo niet volledig voorspelbaar en loop je het risico dat een initieel prachtige tekening door de groei wordt vernield. En wiens schuld zal het dan zijn? Die van die tattooeur die niks gezegd heeft of zo? Of verwacht je nu echt dat zij gaan oordelen of iemand zijn of haar huid volgroeid is? Ze hebben wat medische opleiding (hopelijk) maar zijn geen dokters.

Onderschat het ook niet hé. Een goede tattoo moet serieus onderhouden worden of het lijkt na verloop van tijd nergens naar. 't Is een verwonding.
Pech voor diegene die 16 en vroeg rijp is?
Oud 7 mei 2008, 13:43   #46
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Het gaat over signalen die uitgaan van de overheid. Het is nog steeds de taak van de overheid om de maatschappij bepaalde morele waarden en normen mee te geven en ze bijgevolg te waarschuwen of te behoeden voor de gevaren die sommige zaken met zich meebrengen. Wat de burger daar verder mee aanvangt is zijn persoonlijke zaak. Maar de overheid kan achteraf niets worden verweten.
"Bepaalde morele waarden en normen"? En waar komen die normen vandaan, uit de broek van Albert II?
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 13:44   #47
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Pech voor diegene die 16 en vroeg rijp is?
naar lichaam zal dat wel een uitzondering zijn. Naar geest: da's iets anders.

En zolang er iets bestaat als verantwoordelijkheid zal je altijd met grenzen te maken hebben.
Oud 7 mei 2008, 13:44   #48
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
"Bepaalde morele waarden en normen"? En waar komen die normen vandaan, uit de broek van Albert II?
Gezond verstand waarschijnlijk...
Niets zo erg als mensen die ervan overtuigd zijn dat ze tegen zichzelf beschermd moeten worden, mensen die schrik hebben van vrijheid.
Oud 7 mei 2008, 13:46   #49
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
naar lichaam zal dat wel een uitzondering zijn. Naar geest: da's iets anders.

En zolang er iets bestaat als verantwoordelijkheid zal je altijd met grenzen te maken hebben.
Heel die discussie over verantwoordelijkheid is compleet fout.
Oud 7 mei 2008, 13:48   #50
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Heel die discussie over verantwoordelijkheid is compleet fout.
Uw standpunt, niet het mijne.
Oud 7 mei 2008, 16:53   #51
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het zou de tatto-shops sieren moesten ze ZELF weigeren om zichtbare tattoo's te plaatsen bij jone mensen,en er uberhaupt zelfs niet an te beginnen als ze geen 16 zijn.(zelfs met mama en papa er bij)

Als politici er zich mee beginnen te bemoeien komt er gewoonlijk een soort oplossing uit de bus waar niemand tevreden mee is....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 17:08   #52
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het zou de tatto-shops sieren moesten ze ZELF weigeren om zichtbare tattoo's te plaatsen bij jone mensen,en er uberhaupt zelfs niet an te beginnen als ze geen 16 zijn.(zelfs met mama en papa er bij)

Als politici er zich mee beginnen te bemoeien komt er gewoonlijk een soort oplossing uit de bus waar niemand tevreden mee is....
Bij de betere wordt dat duidelijk geafficheerd.
Oud 7 mei 2008, 17:25   #53
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Volwassenen zijn baas over hun lichaam. Let op: een tatouage is definitief, zelfs als u ze er met laser laat uitwerken blijft steeds een litteken achter. En wat u als 15-jarige "cool" vind, kan daarna een slecht idee blijken. Dat terzijde heb ik niks tegen tatoueringen. Dat is zoals juwelen, maar men kan ze niet afpakken,niet verliezen en ze storen niet tijdens lichamelijke bezigheden.
Piercings kunnen ook gevaarlijk zijn, zeker in uw tong, of geslachtsdelen. Ook met dat kan men beter wachten tot men volwassen is. Mischien is de goesting dan vanzelf over, en zoniet hebt u daar nog tijd genoeg voor.
Een vijftienjarige is echt wel oud genoeg om daar zelf over te beslissen. Een mens moet ook zelf de verantwoordelijkheid hebben om te weten wat goed voor je is. Ouders kunnen dit ook verbieden, wanneer de kinderen ervan te jong zijn. Zo hebben ook ouders de verantwoordelijkheid om kinderen tot dat ze dit zelf kunnen, op te voeden.

Willen we echt dat er gewoonweg geen verantwoordelijkheid bestaat in deze wereld? Dat de staat ons alle verantwoordelijkheid af neemt en die vertaalt in wetten?

Vrijheid en verantwoordelijkheid hangt samen.
Oud 7 mei 2008, 17:27   #54
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

En de besnijding? Mag dat dan wel?! Een stuk van je lid zomaar weg, zonder dat je er wat kunt over zeggen.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 17:29   #55
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Ongetemde Leeuw's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

ikzelf ben 17 jaar en heb mijn oor laten piercen wanneer ik net geen 16 was. Een reglementering vind ik een zeer goed feit voor tattoeages want ik kan het me inbeelden dat je zo hard een tattoo wilt wanneer je 14 of 15 bent, omdat het cool is, maar er dan binnen een aantal jaar al spijt van kan krijgen. Er zijn grenzen aan die dingen. Een tattoo is niet zomaar weg te halen. Dit is permanent en daar moet je volwassen genoeg voor zijn om te kunnen deftig over beslissen. Jongeren weten niet zeker dat ze die tattoo later nog gaan willen hebben, en dan is het te laat. Piercings vind ik dan weer niet erg, deze kan je weghalen, zolang het beperkt blijft tot basispiercings (oor, lip, navel en tepels). Dat moet reeds op vroege leeftijd kunnen (12 jaar etc). Tattoos vind ik inderdaad pas kunnen wanneer je volwassen genoeg bent (18 jaar of hoger) of 16 met de (hopelijk correcte) instemming van je ouders.
Oud 7 mei 2008, 17:45   #56
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

De verantwoordelijkheid ligt bij de ouders en eigenaars van tatoeshops. In de jaren '80 trad onze pa preventief op:"Kom thuis met een oorring en ik sleur ze eruit."

Laatst gewijzigd door longhorn : 7 mei 2008 om 17:46.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 17:47   #57
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De puberale tattoo-neigingen van mijn dochters verdwenen als sneeuw voor de zon toen ik opperde dat ik dan ook een spinnekop op mijn wang wou laten tatoueren.... Het afgrijzen op hun gezicht was goud waard.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 17:51   #58
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat we zelf mogen beslissen wanneer we verantwoordelijk zijn...
Ik verdenk je er ten zeerste van dat je opzettelijk dergelijk idiote uitspraken doet enkel en alleen om... om wat eigenlijk ? Om de discussie op gang te trekken ? Om te "shockeren" ?

Nou ja, om het even.

Ik juich het initiatief toe, geen piercings en tattouages onder de 16 jaar. Wil men zich later laten vol verven en laten volhangen met ijzer, dat men vooral doet wat men niet laten kan, ik persoonlijk heb er echt niet het minste probleem mee.

Maar minderjarigen - waaronder kinderen en opgeschoten pubers - zijn nog te jong om te beslissen over dergelijke dure, ingrijpende, (deels) definitieve en aan modegrillen gebonden ingrepen.

Ik zwijg dan nog over de risico's zoals infecties, besmettingen, allergieën, afstoting, nabloeden enzoverder enzovoort.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 18:04   #59
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

die rebellerende jongeren worden uiteindelijk over een jaar of 20 toch hardwerkende goedverdienende burgertrutten die vinden dat ze de profiteurs harden moeten aanpakken.
maar ze hebben dan wel hun 'wilde jaren' gehad met lollige foto's van vroeger enzo.

veel meer kans dat het later mis gaat wanneer ge ze totaal niét laat 'rebelleren'.
volgens mij hé.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 7 mei 2008 om 18:06.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 18:16   #60
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Als u minderjarig bent draaien uw ouders op voor uw stommiteiten. Vandaar. Men moet toch ergens een grens trekken. Trouwens, de meeste 18-jarigen die ik zo ken, vind ik allesbehalve "volwassen". Maar dat is weer wat anders...
Waarom hebben we inmiddels nog ouders nodig als zij al niet meer mogen opvoeden. Ik heb nooit een tattoo gewild omdat mijn ouders mij heel duidelijk hebben uitgelegd dat een tattoo definitief is en een tattoo er op latere leeftijd anders zal uit zien. Als je kind ongewenst met een tattoo naar huis komt heeft dat niets vandoen met degene die het beroep uitoefent enkel met degene die de getatoeëerde heeft opgevoed

Als men zo met jongeren wil opschieten, kan men ze evengoed na geboorte in beslag nemen en in een gevangenis droppen. Ook al is het duidelijk dat zo'n voorstel gericht is tegen vlaams nationalisten vermits zij meestal toch tot de marginale tattoo klasse behoren vind ik dit voorstel getuigen van dictatoriale neigingen. Wie tattoos wil zal zowiezo een tattoo zetten en als het niet officieel kan doen ze het wel zelf met alle gevolgen die daar mee gepaard gaan.
Yoda is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be