Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2008, 17:16   #41
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Ik heb er eerder voor gepleit om het aantal feestdagen drastisch te beperken, en gewoon het aantal verlofdagen evenredig op te trekken. De Jood kan zo op kerstmis werken en zich tijdens Yom Kipur alsnog naar de synagoge reppen. De flamingant smeert zijn bokes en vult zijn termoske koffie om op 21 juli gewoon te gaan werken, maar kan alle 11-juli festiviteiten vollen bak meedoen. Onze maçonnieke medemens zal ook wel zo zijn dagen hebben waarop hij de Werkplaats liever inruilt voor de werkplek.

etc etc etc.

Laatst gewijzigd door driewerf : 12 mei 2008 om 17:17.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 17:27   #42
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Ik heb er eerder voor gepleit om het aantal feestdagen drastisch te beperken, en gewoon het aantal verlofdagen evenredig op te trekken. De Jood kan zo op kerstmis werken en zich tijdens Yom Kipur alsnog naar de synagoge reppen. De flamingant smeert zijn bokes en vult zijn termoske koffie om op 21 juli gewoon te gaan werken, maar kan alle 11-juli festiviteiten vollen bak meedoen. Onze maçonnieke medemens zal ook wel zo zijn dagen hebben waarop hij de Werkplaats liever inruilt voor de werkplek.

etc etc etc.

dit werkt niet echt, en is zeker niet uitvoerbaar op alle bedrijven.

Wat doe je in het onderwijs? Met de dokters en permanentiediensten in ziekenhuizen etc...

wat vooral niet zal werken is dat men nog gaat "feesten" uit eigen vrije beweging. De extra dagen zullen gewoon aangesloten worden aan het grote verlof, of in kleinere happen worden genomen.

Zelf ben ik eerder voorstander voor het behoud van onze eigenste eeuwenoude agrarische feestdagen (buiten pasen dat ze hebben verzet onder invloed van de maan-aanbidders en dat sindsdien dus vlottend is, gevolgd door uiteraard de vlottende hemelvaart en de vlottende pinksteren) zijn al onze officiele feestdagen netjes seizoensgebonden en markeren ze de mijlpunten van het zonnejaar.
Alleen: elk jaar zijn er wel een paar (vaste, niet vlottende) feestdagen die toevallig inhet weekend vallen, en waarbij de vrije dag dus VRIJ zou kunnen genomen worden in plaats van de volgende maandag(*). het zijn net dié dagen die door moslims en andersgelovigen zouden kunnen gebruikt worden om hun eigen feesten te kunnen vieren. Ik heb er geen enkel bezwaar tegen dat in dat geval de moslims of andersgelovigen dan voorrang krijgen om die vrije dagen op te nemen (op voorwaarde dat ze vb. dan ook permanentie verzorgen op christelijke feestdagen).

(*) ik heb het dus niét over 2de pasen of 2de pinksteren, vermits die feesten �*ltijd op zondag vallen en dus altijd op maandag worden genomen.
Maar het is slechts om de 7 of 8 jaar naar ik me meen te herinneren dat er géén feestdagen tijdens het weekend vallen (ook rekening houden met schrikkeljaren). In die jaren moeten moslims dus hun eigen verlofdagen gebruiken om te gaan feesten. Moeten wij gewoonlijk ook.

Alleen op de scholen blijf je dan met een probleem zitten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 12 mei 2008 om 17:29.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 17:37   #43
The_fat_bloke
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En het strafste is dat men met de Joodse gemeenschap niet de minste last heeft van wat dan ook, terwijl de Noord-Afrikaanse groep elke dag in het nieuws staat voor één en ander! Of trekken die teveel "hun muil open"?
Witteboordcriminaliteit valt minder op he.
The_fat_bloke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 17:39   #44
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_fat_bloke Bekijk bericht
ge hebt er alvast minder blauwe plekken aan over, of gescheurde lippen en oorlellen en zo, of uitgestoken ogen zoals de mentaal gehandicapte buurman van mijn moeder. Ik denk dat zeker die laatste liever witteboordcriminaliteit had willen ondervinden!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 12 mei 2008, 17:39   #45
The_fat_bloke
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dus als mijne kleine een asatru feestdag wil, dan mag hij ook thuisblijven met een briefke door mij getekend?

Zeg nu niet dat ze discrimineren hé. Trouwens, hij gaat hem bekeren tot de voodoo dinges. en die hebben véél feestdagen hoor. Zo mogen ze op maandag en vrijdag geen steek uitvoeren. Ik neem aan dat men dit in onze multiculturele paradijzen ook verrijkend vindt?
Nee. 't Geldt alleen voor de 'religies van het boek'. Hij kan zich dus maar beter een keppel aanschaffen of zich een kaftan aandoen.
Oud 12 mei 2008, 17:42   #46
The_fat_bloke
Partijlid

Standaard

Citaat:
ge hebt er alvast minder blauwe plekken aan over, of gescheurde lippen en oorlellen en zo, of uitgestoken ogen zoals de mentaal gehandicapte buurman van mijn moeder. Ik denk dat zeker die laatste liever witteboordcriminaliteit had willen ondervinden!
(ironiemodus aan) Consequent blijven he: joden, moslims, mentaal gehandicapten, homo's: allemaal dezelfde behandeling: door de schouw ermede (ironiemodus uit).

Laatst gewijzigd door The_fat_bloke : 12 mei 2008 om 17:44.
Oud 12 mei 2008, 17:48   #47
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(ironiemodus aan) Consequent blijven he: joden, moslims, mentaal gehandicapten, homo's: allemaal dezelfde behandeling: door de schouw ermede (ironiemodus uit).
ik hoop dat mijn "ironiemodus" toch op een hoger niveau staat dan het jouwe, zelfs mijn "sarcasmemodus" zou hoger moeten zijn, of wil je nu enkel de cynische toer op gaan?

Oud 12 mei 2008, 17:50   #48
The_fat_bloke
Partijlid

Standaard

Citaat:
ik hoop dat mijn "ironiemodus" toch op een hoger niveau staat dan het jouwe, zelfs mijn "sarcasmemodus" zou hoger moeten zijn, of wil je nu enkel de cynische toer op gaan?
Allez, er staat vast wel één groep tussen die ge dit soort behandeling al eens stiekem toegewenst hebt, waarschijnlijk, of vergis ik mij?

Laatst gewijzigd door The_fat_bloke : 12 mei 2008 om 17:52.
Oud 12 mei 2008, 18:48   #49
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allez, er staat vast wel één groep tussen die ge dit soort behandeling al eens stiekem toegewenst hebt, waarschijnlijk, of vergis ik mij?

u vergist zich volkomen. Ik ben geen linkse mensenmoordenaar.

Oud 12 mei 2008, 19:36   #50
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vooral geen appelen met citroenen vergelijken aub. De witteboordcriminaliteit is ook erg en onaanvaardbaar en moet bestreden worden, maar de meeste mensen worden dat niet eens gewaar, maar een mes op hun keel wel!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 21:27   #51
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, ik vind dus dat dit niet kan. Waarom is de ene religie erkend en gesubsidieerd en de andere niet? Waarom zouden mijn kinderen die asatru aanhangen geen verlof mogen krijgen en de volgelingen van een 7de eeuwse woestijnrover, pedofiel en verkrachter wel?

Waarom moeten de lessen in onze CHRISTELIJKE SCHOLEN worden stilgelegd omdat de mohammedjes hun suikerfeest willen vieren?
Gaat Vandenbroucke ermee rekening houden dat zijn "bruingezichten" leerkrachten telkens één maand per jaar scheel van de honger en totaal gestresseerd rondlopen? Of zullen WIJ dan maar moeten integreren en onze verlofperiodes gaan aanpassen aan de mohammedaanse vastenmaand?

Wie is er naar w�*�*r geëmigreerd uit VRIJE WIL?
Je overdrijft Circe. Er zijn trouwens een pak werkende niet-moslims die dagelijks niet meer eten dan de vastende moslims, 's Morgens wat koffie en 's avonds warm eten. Zo scheel van de honger of gestresseerd zijn die niet tijdens de werkdag.

En wie zegt dat de lessen MOETEN worden stilgelegd als 90% van de leerlingen de gunst krijgt afwezig te mogen zijn. De minister vraagt dit niet.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 21:30   #52
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rudy heeft vast nog nooit gehoord dat vliegvakanties die net voor of net na de schoolvakanties beginnen stukken goedkoper zijn dan de reguliere hoogseizoenprijzen.
Tegen wie zeg je het. Je hoeft geen Marokkaan te zijn om dit te weten. Ook autochtonen houden het voor bekeken als ze merken dat er tijdens de laatste schooldagen niet veel meer te leren valt.
Oud 13 mei 2008, 20:03   #53
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dit werkt niet echt, en is zeker niet uitvoerbaar op alle bedrijven.

Wat doe je in het onderwijs? Met de dokters en permanentiediensten in ziekenhuizen etc...
voor het onderwijs valt msschien een alternatieve versie te bedenken: de zomervakantie met twee weken (of drie, desnoods) inkorten en gewoon iedereen vrij geven op alle feestdagen van alle erkende godsdiensten en levensbeschouwelijke strekkingen.

Citaat:
wat vooral niet zal werken is dat men nog gaat "feesten" uit eigen vrije beweging. De extra dagen zullen gewoon aangesloten worden aan het grote verlof, of in kleinere happen worden genomen.
en wat zou daar mis mee zijn. Elk kiest en plant zijn verlof zoals het hem behaagt: één groot verlof, of vele kleine snipperdagen, met of zonder rekening te houen met kerst, Rosh hashanah, etc.
Citaat:
Zelf ben ik eerder voorstander voor het behoud van onze eigenste eeuwenoude agrarische feestdagen (buiten pasen dat ze hebben verzet onder invloed van de maan-aanbidders en dat sindsdien dus vlottend is, gevolgd door uiteraard de vlottende hemelvaart en de vlottende pinksteren) zijn al onze officiele feestdagen netjes seizoensgebonden en markeren ze de mijlpunten van het zonnejaar.
waarom?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 15:20   #54
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
't wordt tijd dat atheïsten dan ook feestdagen of compensatieverlof eisen.
En wat zal dat dan zijn? De "Dag van de Atheïst"?
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 15:33   #55
morgen
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Of de maand.
morgen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 16:57   #56
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
je reaktie, met een afbeelding van een scheten latende hond als onderschrift, wordt hoe geloofwaardig ook binnen UW leefomgeving als totaal infantiel en ongeloofwaardig beschouwd.

Wacht misschien nog een paar jaartjes vooraleer je mening te verkopen. Het zou ook beter zijn voor de studenten of juist afgestudeerden die nog zin hebben ernstig te praten.

Laatst gewijzigd door Rudy : 19 mei 2008 om 17:04.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be