Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2008, 21:45   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Reynders blijft maar herhalen dat men - wil men BHV gesplitst krijgen - een debat zal moeten voeren over o.a. de uitbreiding van Brussel
Dat debat duurt als een jaar.
Zonder resultaat.

In feite eisen de Franstaligen geen debat maar de uitbreiding van Brussel met Vlaams gebied. En nog een hoop geld erbovenop.
As usual.

Hopelijk blijven ze geld-en grond eisen stellen tot er iemand het verstand krijgt om te zeggen: Ophouden met eisen of wij eisen ineens de splitsing van Belgique.

Het zou begot rap gedaan zijn met het Franstalige geëis.
Oud 11 mei 2008, 21:53   #42
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Uit Knuppels onderschrift:

Citaat:
Ik geloof niet echt in een toekomst in een Belgische context. Ik bedoel: de toekomst van de christen-democratie die zich baseert op een Belgische realiteit. Dit is voorbij. Wij moeten meer dan ooit vertrekken vanuit Vlaanderen.
Dat ik nu federaal ga, heeft veel te maken met het niet houden van beloftes van de andere partijen over Brussel-Halle-Vilvoorde en de staatshervorming.
Yves Leterme
Toen was die dus al beredeneerd aan het liegen. Als dat maar goed afloopt met de NVA.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 21:56   #43
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

De CD&V heeft volgens Vandenberghe helemaal niet de intentie om een verrottingsstrategie te gebruiken. 'De waarheid is dat we een onderhandelde oplossing willen die voor alle partijen een win-win situatie is', zegt de senator.

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF11052008_023

Laatst gewijzigd door azert : 11 mei 2008 om 22:18.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 21:58   #44
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zonder resultaat.

In feite eisen de Franstaligen geen debat maar de uitbreiding van Brussel met Vlaams gebied. En nog een hoop geld erbovenop.
As usual.

Hopelijk blijven ze geld-en grond eisen stellen tot er iemand het verstand krijgt om te zeggen: Ophouden met eisen of wij eisen ineens de splitsing van Belgique.

Het zou begot rap gedaan zijn met het Franstalige geëis.
Weet ge knuppel,in het begin dacht ik ach het zal wel overwaaien en ieder zal wel een beetje gelijk hebben,maar meer en meer kan ik begrijpen waarom men zo behoudsgezind geworden is,meer en meer lees ik commentaren op fora en in franstalige kranten en kijk iks'zondags naar rtl en rtb2,het lijkt net of zij alles hier voor het zeggen hebben,is dat nu franstalige arogantie van le beau monde of bekijken die ons allemaal als boerkes,ik krijg er mijne buik van vol,en ik ben nochtans redelijk.
Oud 11 mei 2008, 22:00   #45
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Weet ge knuppel,in het begin dacht ik ach het zal wel overwaaien en ieder zal wel een beetje gelijk hebben,maar meer en meer kan ik begrijpen waarom men zo behoudsgezind geworden is,meer en meer lees ik commentaren op fora en in franstalige kranten en kijk iks'zondags naar rtl en rtb2,het lijkt net of zij alles hier voor het zeggen hebben,is dat nu franstalige arogantie van le beau monde of bekijken die ons allemaal als boerkes,ik krijg er mijne buik van vol,en ik ben nochtans redelijk.
Logisch, enkel wanneer Vlaanderen bereid zou zijn om Brussel op te geven zouden de dreigementen indruk maken en misschien ook niet want indien Wallonië Brussel krijgt, kan er zo gesplitst worden.
Oud 11 mei 2008, 22:02   #46
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina Bekijk bericht
Ge moogt er van zeggen wat ge wilt, maar die Franstalige gekozenen komen wel op voor hun kiezers en gaan daar altijd erg ver in.

Het is nog altijd wachten op de eerste Vlaamse gekozenen met die houding.

En het is ook nog altijd wachten op de eerste Franstalige politieker die België op de eerste plaats zet. Ze zijn grotere regionalisten dan wij, maar beschuldigen ons van separatisme en onredelijkheid wanneer wij vragen om een beetje respect te hebben voor wat vroeger overeengekomen is.

In feite kunnen wij Vlamingen alleen maar dromen van fanatieke vertegenwoordigers zoals onze Waalse en Brusselse vrienden ze hebben.

Ik vind niet dat die franstalige politiekers voor hun kiezers opkomen: ze komen enkel en alleen op voor die Brusselse bourgeois en laten hun Waalse kiezers in de kou staan!!!

Denk jij nu echt dat de Walen gelukkig zijn met die situatie???

Hier zijn veel mensen die vooruit willen, die echt de handen uit de mouwen willen steken, maar zelf afgeremd worden door een handjevol Brusselaars en hun eigen politici!!!

Vele Walen beseffen echt wel dat Wallonië slecht boert en dat er maatregelen moeten worden genomen, maar als steeds enkel en alleen Brussel telt en er verder niets wordt beslist , zijn zij nog meer de dupe dan de Vlamingen, want die hebben goed bestuur!!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 22:05   #47
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Hij heeft nergens een onomstootbaar bewijs geleverd waaruit blijkt dat dat zogenaamde compromis - zelfs al zou het bestaan hebben - in een wettekst gegoten werd waardoor we er anno 2008 rekening moeten mee houden.
Inderdaad; ik wacht trouwens nog steeds op concrete namen van mensen die bij dat zogenaamde compromis aanwezig waren.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 22:09   #48
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Logisch, enkel wanneer Vlaanderen bereid zou zijn om Brussel op te geven zouden de dreigementen indruk maken en misschien ook niet want indien Wallonië Brussel krijgt, kan er zo gesplitst worden.
Jaja,maar waarom zouden ze dat doen,en wie is er hier dan wie aan het bedriegen
Oud 11 mei 2008, 22:13   #49
omaplop
Minister-President

Standaard

Citaat:
De Walen willen Brussel niet: Brussel wil Wallonië om groter te zijn, maar ze vragen niet wat de Walen zelf willen.
Oud 11 mei 2008, 22:13   #50
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Inderdaad; ik wacht trouwens nog steeds op concrete namen van mensen die bij dat zogenaamde compromis aanwezig waren.
Ja, 't is waar; heb je een hele dag gezocht en nog altijd niets gevonden?
Of je dag verknoeid door in de zon te liggen?

Laatst gewijzigd door azert : 11 mei 2008 om 22:13.
Oud 11 mei 2008, 22:13   #51
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zonder resultaat.

As usual.
Dat klopt, en indien die walen hun zin krijgen is de kwestie B-H-V dan ook direct in hun ogen opgelost ,en vinden zij uiteraard dat de vlamingen in de héle brusselse kwestie gelijk hun mond moeten houden aangezien dit dan onder franstalig protectoriaat valt én bereiden ze het brussels gewest in één klap uit tot aan de grens met de stad mechelen...
Vlaanderen kan alléén maar verliezen ,dus daarom beter om de francofonen hun tanden te laten stuk bijten op deze kwestie....

Laatst gewijzigd door Svennies : 11 mei 2008 om 22:14.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 22:14   #52
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
De Walen willen Brussel niet: Brussel wil Wallonië om groter te zijn, maar ze vragen niet wat de Walen zelf willen.
Walen hebben geen last met Brussel. Dat is hun enige grote stad. Voelen zich daar helemaal thuis; niet zoals de Vlamingen uit de provincie.
Oud 11 mei 2008, 22:17   #53
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De CD&V heeft volgens Vandenberghe helemaal niet de intentie om een verrottingsstrategie te gebruiken. 'De waarheid is dat we een onderhandelde oplossing willen die voor alle partijen een win-win situatie is', zegt de senator.

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF11052008_023
De Vlamingen willen een bestaande toestand veranderen; terugkeer naar de toestand van voor paars willen ze niet.
Ze willen daarvoor een onderhandelde oplossing; maar... de uitkomst van de onderhandelingen moet de hunne zijn???

Dus in juni 2009 nog niet opgelost.
Oud 11 mei 2008, 22:21   #54
omaplop
Minister-President

Standaard

Citaat:
Walen hebben geen last met Brussel. Dat is hun enige grote stad. Voelen zich daar helemaal thuis; niet zoals de Vlamingen uit de provincie.
Azert, ik denk dat jij in een ander Wallonie woont dan ik, hier moeten ze van Brussel niet veel hebben!!!
Oud 11 mei 2008, 22:22   #55
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlamingen hebben ook géén last met brussel mijn beste,wél met het zooitje francofonen dat in de stad en omstreken woont en die zich weigeren aan te passen aan de taalwetgeving terzake...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 22:23   #56
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ah, ik wist niet dat Brussel in Wallonië lag.
Oud 11 mei 2008, 22:23   #57
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Azert, ik denk dat jij in een ander Wallonie woont dan ik, hier moeten ze van Brussel niet veel hebben!!!
Qua bevolking stelt de Ardennen heel weinig voor in Wallonië.
Ik denk zelfs dat Milquet Namen en Luxemburg zou willen samenvoegen bij de verkiezingen.
Oud 11 mei 2008, 22:25   #58
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik voel mij als Vlaming ook helemaal thuis in Brussel.
Oud 11 mei 2008, 22:26   #59
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Ah, ik wist niet dat Brussel in Wallonië lag.
Die maken dat verschil niet hoor.
Walen die naar Brussel gaan weten dat ze daar met zekerheid Frans zullen kunnen spreken en bijgevolg is er daar geen enkel probleem.
Als ze naar een grote Franstalige stad willen, dan is het Brussel.

Vlamingen uit de Rand, trekken eerder naar Halle; schreef hier iemand; dat is het verschil.
Oud 11 mei 2008, 22:27   #60
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Qua bevolking stelt de Ardennen heel weinig voor in Wallonië.
Ik denk zelfs dat Milquet Namen en Luxemburg zou willen samenvoegen bij de verkiezingen.
De enige provincie in Wallonië waar er nog affectie is met Brussel, is Waals-Brabant en zoveel mensen wonen daar ook niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be