![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Misschien, maar "best-wel-Groot-Limburg" is ook niet je-van-het.
![]()
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
En Dietsland vindt ik echt een rotnaam, al was het maar omdat het zoveel op Duitsland lijkt, wat toevallig het grotere landje dat ernaast ligt is.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 14 mei 2008 om 20:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Engels: Dutchland Frans: Thiogne Maar goed, het is een naam. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Parlementslid
|
![]() QUOTE=Daimanta;3423445]Misschien, maar "best-wel-Groot-Limburg" is ook niet je-van-het.
![]() MEGA-LIMBURG ! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Parlementslid
|
![]() Als het ooit zover komt, dan ben ik het met je eens. Noord en Zuid, dat leidt natuurlijk weer tot een 2-stammen gedoe. Waar een land uit 2 delen bestaat zal altijd twist zijn. Gewoon een eenheidsstaat en gewoon de provinciale indeling zoals we hem nu kennen (met uitzondering van Limburg, want die springen om het hardst om saampjes verder te mogen en met uitzondering van Brussel, want die zal een aparte stadstaat-status krijgen binnen het land)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Parlementslid
|
![]() Correctie: natuurlijk mogen ook inwoners van andere provincies te kennen geven als ze samen willen met hun buurprovincie, maar ik zie het niet gebeuren voor Friesland, Zeeland en Noord-Brabant, die zijn daar veel te chauvinistisch voor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() Chauvinisme heeft geen plaats in dergelijke zaken. Ik ben voor verregaande decentralisatie, en dan is het belangrijkste dat telt de mate van economische werkbaarheid van een onderverdeling.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() Ja, dat realiseer ik me. België is oorspronkelijk een vernederlandsing van het Latijnse woord voor Nederland. Dat juist de Vlamingen die voor een fusie met Nederland zijn de term niks vinden maakt het instellen ervan praktisch uitgesloten, maar op zich is het geen bijzonder ongeschikte naam.
![]() |
![]() |
#56 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Holland en Utrecht samen (= Randstad) is logisch, maar niet samen met Overijssel en Gelderland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Losse confederatie van de volksrepublieken Vlaanderen, Holland, Friesland, Wallonië, Noord-Brabant, Groot-Luxemburg, de Verenigde Limburgen, Noordrijn-Westfalen en de Overzeese Gebieden.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
misschien om limburg wat groter te maken het oosten van noord-brabanr erbij voegen? Voor de rest is het oké voor mij wat we zeker moeten vermijdenb is een (con-)federalisme *Vlaanderen vs Nederland *2-3 Vlaamse provincies vs 6-7 Nedrelandse provincies Het is daarom misschien wel een goed idee om de limburgers een iegen deelstaat te geven, net als de friezen en omgeving |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik heb even de alombekende kaart aangepast
ik weet dat er veel kritiek op zal zijn (ik ken de situatie in nederland niet goed) maar het is wel een voorbeeld van een 'evenwichtig' confederalisme NOOT bij de kaart: het grijze gebied mag wat mij betreft zelf beslissen bij welk gebied ze willen aansluiten (natuurlijk geen lappendeken hé, grote stukken ineens) ![]() |
![]() |
![]() |