Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2008, 10:39   #41
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dat is toch goed gezien? Ik vind dat helemaal niet erg, ik denk maar zo, die mensen helpen meer dan anderen om de Belgische staat kapot te maken.

Als Belgie barst zouden die mensen het anti-Belgisch kruis van verdienste moeten krijgen.
En die mogen dus daarna rustig verder frauderen in het onafhankelijke Vlaanderen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2008, 10:43   #42
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
En die mogen dus daarna rustig verder frauderen in het onafhankelijke Vlaanderen?
Daar zal dat niet nodig zijn, daar zal men een ernstige vergoeding krijgen. Daar zal een ernstige sociale zekerheid uitgebouwd worden waarvan men met recht zal zeggen, de hele wereld benijdt ons die.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2008, 11:34   #43
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar zal dat niet nodig zijn, daar zal men een ernstige vergoeding krijgen. Daar zal een ernstige sociale zekerheid uitgebouwd worden waarvan men met recht zal zeggen, de hele wereld benijdt ons die.
U gelooft écht dat er iets zou veranderen
Oud 20 mei 2008, 12:06   #44
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U gelooft écht dat er iets zou veranderen
U niet?

Verschaeve
Oud 20 mei 2008, 12:09   #45
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
U niet?
Toch niet voor bejaarden, mindervaliden, werklozen (die er dan toch niet meer zullen zijn??)

Dat er meer poen zal zijn is een feit, dat de behoeftigen hiervan zullen meeprofiteren is van een ontroerende naiviteit...

Nu ja, dromen mag
Oud 20 mei 2008, 12:21   #46
SkaterGirl
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Tuurlijk zouden invalieden meer inkomen moeten verwerven,maar deze invalieden die vroeger gewerkt hebben en tijdens hun loopbaan invalieden zijn geworden krijgen schandalig veel inkomen(ziekegeld + de van de zwarte zusterstraat in Brussel)
Mijn broer zit in dat geval en heeft een gezamelijk inkomen van boven de 2000€ wat ik niet zo terecht vind tov mensen als U met een loontje van +-680€
Wat juist is is juist hé
WAT EEN ONZIN zet je hier toch ?
dat van de zwarte Lievevrouwstraat is niet altijd cumuleerbaar met de RIZIV? DUS WANNEER je barema leefloon overschrijdt, krijg je niets en de aanvullende
integratietegemoetkoming wordt ook verminderd naargelang het inkomen en de
hoogte dervan.
2000 euro is een fabeltje ...
SkaterGirl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2008, 12:28   #47
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch niet voor bejaarden, mindervaliden, werklozen (die er dan toch niet meer zullen zijn??)

Dat er meer poen zal zijn is een feit, dat de behoeftigen hiervan zullen meeprofiteren is van een ontroerende naiviteit...

Nu ja, dromen mag
Ja, ik kan nog bedrogen uitkomen, u niet meer, dat is waar.

Alleszins, als we in het onafhankelijke Vlaanderen dezelfde smeerlapperij gaan meemaken als in het huidige strontland, dan laten we dat maar. Dan is het niet nodig.

Rest ons nog alleen om Brussel en de volledige rand gratis weg te geven aan de Walen en alles is in orde.

Verschaeve
Oud 20 mei 2008, 13:39   #48
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SkaterGirl Bekijk bericht
WAT EEN ONZIN zet je hier toch ?
dat van de zwarte Lievevrouwstraat is niet altijd cumuleerbaar met de RIZIV? DUS WANNEER je barema leefloon overschrijdt, krijg je niets en de aanvullende
integratietegemoetkoming wordt ook verminderd naargelang het inkomen en de
hoogte dervan.
2000 euro is een fabeltje ...
Niks van mijn broer heeft zelfs een eind over de 2000€,hij was voor zijn handicap hoodingerieur bij een grote firma ,heeft daar ferm verdient houden daar 80% van zijn brutto wedden aan over en trekt nog van het Vlaams fons,ook heeft hij dat W.I.G.W statuut waar hij zijn dure medicijnen mij betaald
Ik denk dat je U toch eens heel goed terug moet informeren hoor,een intergartiepremie noemen ze het
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2008, 15:02   #49
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Er zijn ook veel schijn-invalieden, dankzij deze profiteurs zijn er veel echte invalieden de dupe.

Ik ken een tiental Belgische invalieden ( met een uitkering van +- 1000 a 1250 € per maand ) die hier te Spanje 5 a 6 maanden vertoeven per jaar en fulltime zwart werken in bars, restaurants en bouw, straf he met een versleten rug ? Eenmaal terug in België nemen ze hun krukken en rolstoelen weer ter hand en cinema spelen.
ik ken nu niet echt veel schijnvalieden, tenzij de oude generatie, toen men het systeem oprichtte kon de pot niet op
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2008, 20:09   #50
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

mja, mensen die onvrijwillig uit de boot vallen moeten geholpen worden, ook financieel.
dat ze de onwillige werklozen die weigeren te werken maar het wel kunnen hun uitkering afpakken, dat zal véél meer opleveren dan die arme sukkelaars die al miserie hebben in hun zakken te gaan zitten.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 14:16   #51
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
vergeet niet dat de uitkeringen niet meestijgen.

Indien je in vb. 94 op invaliditeit ging en toen aan de maximumuitkering zat (of erboven) dan blijf je nadien steeds hangen op dat maximum van 94 (wèl incl. index), maar je gaat niet mee naar boven als ze vb. in 97 de maxima hebben aangepast.
Erboven?
Invaliden (zonder gezinslast) vanaf 87 krijgen nog maximum 1185,- € per maand. Dat is m.i. echter ruim voldoende om in elke kroeg respect af te dwingen voor het feit dat ze twintig jaar geleden minstens een jaartje hebben kunnen werken. Heb je dat nooit gekund, dan is het oordeel streng: van 697,58 € (het huidige minimum) kan je niet eens leven: het minimum betekent armoede, terwijl de maximumtrekker bijna evenveel krijgt als iemand die zijn werkplaats heeft kunnen behouden.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 14:22   #52
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Er zijn ook veel schijn-invalieden, dankzij deze profiteurs zijn er veel echte invalieden de dupe.

Ik ken een tiental Belgische invalieden ( met een uitkering van +- 1000 a 1250 € per maand ) die hier te Spanje 5 a 6 maanden vertoeven per jaar en fulltime zwart werken in bars, restaurants en bouw, straf he met een versleten rug ? Eenmaal terug in België nemen ze hun krukken en rolstoelen weer ter hand en cinema spelen.
Leugens, dikke leugens
Als je een toelating krijgt om op vakantie te gaan, kan je er gif op innemen dat het RIZIV acheraf gaat oordelen dat wie op vakantie kan gaan ook kan werken.
Ze zijn niet beschaamd dit schriftelijk als rede van de schorsing op te geven, terwijl hiervoor geen wettelijke basis is. Wie bewijs wil van deze bewering mag bij mijn thuis een gerechtelijke dossier komen inkijken.
Oud 21 mei 2008, 14:23   #53
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Erboven?
Invaliden (zonder gezinslast) vanaf 87 krijgen nog maximum 1185,- € per maand. Dat is m.i. echter ruim voldoende om in elke kroeg respect af te dwingen voor het feit dat ze twintig jaar geleden minstens een jaartje hebben kunnen werken. Heb je dat nooit gekund, dan is het oordeel streng: van 697,58 € (het huidige minimum) kan je niet eens leven: het minimum betekent armoede, terwijl de maximumtrekker bijna evenveel krijgt als iemand die zijn werkplaats heeft kunnen behouden.
+ bijpassing Vlaams fons als je meer dan 66% bent hé
Waar blijven die Nederlandse HERKEURINGEN
Je bent aan het lullen gast .....
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 14:56   #54
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
+ bijpassing Vlaams fons als je meer dan 66% bent hé
Waar blijven die Nederlandse HERKEURINGEN
Je bent aan het lullen gast .....
Wie is hier de duvel? Ik ben al sinds 1983 elk jaar opnieuw erkend +66%-invalide, en krijg niets van dat Fonds ... of enige andere zwarte lievenvrouwenstraat of gratis buskaartje, ondanks alle keuringen die ik heb ondergaan en de gewonnen rechtzaken. Ik had ooit 11 punten op de schaal der zelfredzaamheid,.. mijn gezondheid is er op achteruitgegaan, en kan me dus niet meer verzetten tegen hun onaflatende pesterijen.
Oud 21 mei 2008, 16:57   #55
Graziëlla
Schepen

Graziëlla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crochettie Bekijk bericht
Ik krijg hier meer en meer de indruk, dat velen het onterecht vinden, dat invalieden en chronisch zieken een vervangingsinkomen krijgen (leefloon) omdat ze op een of andere wijze tijdens hun leven dit hebben opgelopen.

Vinden jullie dat zij maar voor zichzelf moeten zorgen of dat ze terecht een peulschil van +- 680€/maand krijgen

Ik ben benieuwd
Bedankt ( een lid met 82% invaliditeit)

Ik vind het meer dan normaal dat de zieken en sukkelaars opgevangen worden, maar helaas wordt ons overschot opgewreten door al de vreemdelingen en de gemakzuchtigen uit Wallonië. Ik vind dat een spijtige evolutie.
Oud 22 mei 2008, 01:15   #56
Crochettie
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie is hier de duvel? Ik ben al sinds 1983 elk jaar opnieuw erkend +66%-invalide, en krijg niets van dat Fonds ... of enige andere zwarte lievenvrouwenstraat of gratis buskaartje, ondanks alle keuringen die ik heb ondergaan en de gewonnen rechtzaken. Ik had ooit 11 punten op de schaal der zelfredzaamheid,.. mijn gezondheid is er op achteruitgegaan, en kan me dus niet meer verzetten tegen hun onaflatende pesterijen.
Hoi Dannys
Als je 11 punten hebt, val je juist in de laagste categorie, doch hiervoor moet je wel trekken.
De gratis buskaart, krijg je automatisch van de lijn ( in Antwerpen toch)
Een parkeerkaart voor invalieden zou je ook moeten krijgen.
Vraag een nieuw onderzoek aan en probeer de magische grens van 12 punten te halen (vanaf 12 punten ben je voor het RIZIV of de staat) eigenlijk echt invalide.
Natuurlijk ( het is heel ingewikkeld) het hangt ook af, naargelang, wat je hebt)
Bv : Iemand met 1 been is duidelijk zichtbaar voor de bevolking en daar gaat men voor opstaan om een plaats in de bus.
Iemand met een chronische ziekte (ongeneesbaar) die na 3 maanden eens een goede dag heeft en dr bus neemt, die helpt men niet omdat dan doorgaans aan die persoon niets te zien is.
Op het RIZIV weten ze dat ook en het is zelfs mogelijk, dat iemand met 1 been, wel een protese krijgt, maar daarna GEEN parkingkaart (omdat hij met die protese terug kan lopen)
Iemand met MS krijgt die wel omdat deze ziekte ongeneeslijk is en deze mensen geen 100 m zelfstandig kunnen lopen.
Iemand met 1 been kan wel gaan werken (bureelwerk) want infeite is deze niet ziek, maar heeft een mankement dat met een protese kan opgelost worden.
Iemand met MS kan niet gaan werken, omdat deze persoon ziek is (steeds vermoeid) en dit gaat ieder jaar slechter tot de dood intreedt.
Een vrouw die borstkanker heeft gehad (borst afgezet) komt totaal niet aan bod, maar iemand met een slechte rug (met bewijzen van foto's) zal wel aanvaardt worden omdat deze persoon beperkt is in zijn handelen ( ze kunnen wel eisen dat je je laat opereren - In feite ben je dat nooit verplicht, maar dan houden ze je uitkering in bij het RIZIV)
Bij het RIZIV zijn blinden, mensen zonder bovenste ledematen en chronisch zieken van bepaalde ziekten (ongeneeslijk) eigenlijk de enigsten die echt in aanmerking komen.
Ook de geestelijk gehandicapten ( maar wat ben je met geld, indien je niet weet hoe je naam is)
Ik was eens op controle bij het RIZIV en daar zat een vrouw die 3 vingers had verloren, omdat zij met die kleine handicap 4 kinderen had opgevoed (volgens haar zeggen) was zij van mening dat het RIZIV haar een maandelijkse wedde moest uitkeren --> ?????
sLOT / Iedere Handicap of invaliditeit is een ramp, hoe groot of klein ze ook mogen zijn. Maar ieder denkt van zichzelf dat zij de grootste sukkelaars zijn.
Met gevolg : steeds grote frustraties onder de gehandicapten.
Het spijtige van de zaak is, dat je inkomen enkel en alleen afhangt van 1 persoon ( de controle dokter of sociaal assistente) en vandaag zijn ze in een goede bui en morgen weer niet.
Hier zouden ze een systeem voor moeten uitbouwen, maar wie, wat en hoe ?? DAT IS DE VRAAG.
Crochettie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 01:42   #57
Crochettie
Banneling

Standaard

Citaat:
Aangeven , erbij lappen... Ben je niet beschaamd? Het zijn niet die mensen die de hoogste belasting vragen en de laagste uitkeringen geven.
NEEN IK BEN HELEMAAL NIET BESCHAAMD.
Waarom kunnen zij in Spanje wel werken en hier niet ?
Jij zou beschaamd moeten zijn door die fraudeurs te beschermen.
Je weet toch, dat zij met geld weg zijn van een echte invalide die op een wachtlijst staat - mensen die moeten eten van de voedselbank van het OCMW ??
Neen HAMC, hou je aan BHV aub - we zullen mekaar later nog eens klappen, indien je zelf in dat zelfde bootje bent terecht gekomen ( ik hoop voor jezelf dat dit niet gebeurd - mij kon dit vroeger ook niet overkomen en ik dacht ook anders over invaliditeit -eigenlijk ik dacht daar niet aan omdat mij dat niet interesseerde - TOTDAT HET NOODLOT TOESLAAT)

Nu begrijp ik eigenlijk de uitdrukking bij Nieuwjaarswensen " en een goede gezondheid " Dit is niet bedoeld voor een griepje, maar voor echte catastrofes
Crochettie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 02:21   #58
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leugens, dikke leugens
Als je een toelating krijgt om op vakantie te gaan, kan je er gif op innemen dat het RIZIV acheraf gaat oordelen dat wie op vakantie kan gaan ook kan werken.
Geen leugens!

Denk jij nu echt dat die profiteurs ff gaan vertellen dat ze op vakantie gaan ?
Oud 22 mei 2008, 04:12   #59
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk zouden invalieden meer inkomen moeten verwerven,maar deze invalieden die vroeger gewerkt hebben en tijdens hun loopbaan invalieden zijn geworden krijgen schandalig veel inkomen(ziekegeld + de van de zwarte zusterstraat in Brussel)
Mijn broer zit in dat geval en heeft een gezamelijk inkomen van boven de 2000€ wat ik niet zo terecht vind tov mensen als U met een loontje van +-680€
Wat juist is is juist hé
.... en de wetgeving is juist, anders kreeg uw broer die som niet
En "gezamelijk" moet je ook eens uitleggen.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 04:16   #60
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crochettie Bekijk bericht
hopelijk dat ik het verkeerd begrijp..
maar bedoelt u datzelfde "juiste front" met die partij die voor euthanasie was van zwaar handicapten?

Met alle respect,maar als U mij een bewijs (bron) kan leveren dat dit werkelijk waar is - verwijder ik onmiddelijk die slagzin.
Hier heb ik nog nooit iets van gehoord
Groeten
euh.... hangt van het front af.
Van die Nazi-Duitsers ('40 - '45) zijn er genoeg bewijzen.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be