![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en janpieter, die mensen in Benidorm, als ze in contact komen met het bestuur, in welke taal doen die dat?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 23 mei 2008 om 16:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
Het is misschien goed voor de Walen dat ze in u een onvoorwaardelijke spreekbuis hebben gevonden maar voor u persoonlijk moet dat toch behoorlijk frustrerend zijn nee? Want uiteindelijk vecht u daar een verloren gevecht, uiteindelijk zal Belgie barsten. En wat moet Vlaanderen dan doen met mensen zoals u? De Anti-Vlamingen zeg maar met een dramatische toets. ik weet ook wel dat als de dag komt dat Belgie barst de meeste mensen zoals u gewoon hun kazak draooien en toch Vlamingen worden, en Vlaanderen zal dat dan met de mantel der liefde bedekken en verder gaan. Maar iets zegt me dat in uw geval het wat te diep zit, wat gaat u doen als Belgie barst? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister
|
![]() Omdat ze bij ervaring ondervonden hebben dat noch de Raad van State noch het Grondwettelijk Hof hun agressieve eisen wensen te honoreren.
Heeft u, J-P, trouwens een idee wanneer die arme mensen deze resolutie van de parlementaire assemblée van de Raad van Europa eindelijk gaan respecteren en uitvoeren?: Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() [quote=Fieseler;3445190]
Citaat:
Dit is nou net het soort van leugens en vooroordelen die door fanatieke flaminganten rondgestrooid wordt. Leugens en blinde walenhaat niet meer dan dat. En ik fier als een gieter dat ik nu eens als getuige in de eerste rij zit om dit mee te maken. Laatst gewijzigd door janPieter : 23 mei 2008 om 17:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Los daarvan viel zo'n premie buiten de bevoegdheid van Minister Milquet, zij mag zo'n premies niet geven. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Het jij trouwens nog nooit van Komen gehoord? Citaat:
Citaat:
|
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Kazan : 23 mei 2008 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister
|
![]() Op zijn Jan-Pieters: in het Belgisch. Graag Frans dus, ook voor klanten aan de Vlaamse kust.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister
|
![]() En ze eisen geen faciliteiten en geen Anschluss bij het Vlaams Gewest.
Laatst gewijzigd door Rob Roy : 23 mei 2008 om 17:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik zag een documentaire op de Duitse ZDF over de hospitalen en de rustoorden en de afdelingen palliatieve zorgen van de spaanse kust. Het zit vol met oude van dagen die hun laatste dagen daar doorbrengen en geen woord spaans kunnen. Voor de europese pensioenskassen en de mutualiteiten en de spaanse overheid geen probleem. Er waren zelfs scandinaven in het rustoord. Taalproblemen zijn niet onoverkomelijk en worden soms "cool" opgelost. Enkel bij ons niet. Ik zal U nog meer zeggen wegens personeelsproblemen zijn veel verpleegsters in buitenlandse hospitalen van Afrikaans of Oostblok origine en spreken zij amper of niet de taal van het land waar ze werken. Onvoorstelbaar niet? Als je dat vergelijkt met het geleuter dat een fanatieke flamingant afgeeft als hij ergens een vlaams woordje tegenkomt in een Brussels hospitaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
![]() [quote=janPieter;3445333]
Citaat:
Ik ga mij eens laten verleiden tot een typisch vlaams brabantse vloek... Mijn kl*ten ja... Citaat:
Én mijn partner is waalse..dus kom mij niet af met uw haatgelul hé...
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 23 mei 2008 om 17:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Lokaal Raadslid
|
![]() [quote=Kazan;3445369]Misschien wel, misschien niet, het is in ieder geval niet verplicht!
Hun kinderen zijn in ieder geval eentalig nederlands.(eerste en derde studiejaar) Als je bouwgrond of een huis koopt moet je alleen geld hebben. Huidskleur of taal spelen daar geen rol! |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ze hoeven het ook niet te verplichten. De Vlamingen houden zich aan een ongeschreven regel. Als je in een ander taalgebied gaat wonen, leer je de taal. Je mag ook niet vergeten dat Nederlandstaligen daar een historische minderheid zijn, in tegenstelling tot de geïmmigreerde Franstaligen in de rand. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Aanmelden in de nieuwe gemeente: formuliertje invullen, geen woord gezegd. Vier jaar later geboorte van mijn dochter: formuliertje invullen, proficiat gekregen. Zes jaar later identiteitskaart gewisseld: aan de lopende band, betalen en de volgende. Drie kontakten in 10 jaar tijd, daarvoor moet je toch geen gedaantewisseling of taalbrainwash ondergaan. De stomme van portici kan dat. De enige vlaamse woordjes die je moet kennen is "trekken en duwen" op de deur anders kom je er niet in of niet meer uit. Laatst gewijzigd door janPieter : 23 mei 2008 om 17:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bij mij zit het inderdaad dieper. Ik weiger pertinent om mij 'vlaming' te noemen omdat het vlaanderen is dat weigert naar oplossingen te zoeken voor zaken die nochtans vrij makkelijk op te lossen zijn. Als België barst, wat nog niet voor direct zal zijn maar soit, dan resten er mij twee opties: 1) Als het op een democratische en geweldloze manier gebeurt: verhuizen. 2) Als het op een ondemocratische en gewelddadige manier gebeurt: vechten. Zo simpel is het. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |