![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Illegalen als illegaal behandelen en dus strafbaar maken? | |||
ja, strafbaar maken |
![]() ![]() ![]() |
43 | 70,49% |
Nee, laat ze niet strafbaar blijven |
![]() ![]() ![]() |
4 | 6,56% |
Ik begrijp al die rare semantische redeneringen niet |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,28% |
Ik trek mij hier niets van aan |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
ik trek mij nergens iets van aan |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,92% |
Illegalen legaal maken |
![]() ![]() ![]() |
9 | 14,75% |
Aantal stemmers: 61. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Onzin? Ik stel voor dat je dan eerst dit eens leest ......
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vluchtelingenverdrag |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Asielzoeken, betekent dat je openlijk toegeeft dat je gedrag-houding-handelswijzen enz, in strijd waren en zijn met de heersende wetgevende machten in je eigen land en dat je daarmee je vrijheid en/of leven in gevaar hebt gebracht.
Een asielaanvraag kan dus enkel goedgekeurd worden voor mensen uit landen waar men niet dezelfde basiswetgeving heeft als hier. Een land zoals Marrocco heeft dezelfde basiswetgeving en vervolgd geen mensen om politieke of goddienstige reden, zonder dat deze mensen ook met onze wetgevingen overhoop zouden liggen. Er zijn trouwens bijna geen landen meer waar mensen om zuivere politieke of goddienstige reden vervolgd worden. En zij die vervolgd worden hebben dan ook nog eens zelf zoveel geld, dat ze zich gewoon in andere landen kunnen inkopen, zodat zij als bannelingen kunnen leven en niet als asielzoekers. Na de val van de USSR is de term asielzoeker |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik verwijs naar: http://aps.vlaanderen.be/statistiek/...4-02_asiel.htm De terugval is vooral te wijten aan het dalende aantal asielzoekers uit Afghanistan, Irak, Servië, Montenegro en verschillende Afrikaanse landen. Het aantal Russische, in de praktijk vooral Tsjetsjeense, asielzoekers daarentegen neemt nog steeds toe. In heel Europa steeg hun aantal vorig jaar met 73 procent. In de huidige EU bleef de toename beperkt tot 34%. Afghanistan werd aangevallen en 'bevrijd' met goedkeuring van de VN (dus ook België). Op dit ogenblik zijn onze soldaten samen met andere 'bevriende' naties daar de orde aan het regelen. Daar is dus geen enkele reden om het land te verlaten. Of wilt ge soms verklaren dat onze para's een dictatuur aan het ondersteunen zijn? Analoog voor Irak, Servië en Montenegro. Wij hebben die landen bevrijd van dictators. De Tsetsjeense asielzoekers hebben hier niets te zoeken. Rusland wordt door iedereen als een bevriende natie ontvangen, nergens is er sprake van een boycot door de VN (en andere organisaties) zoals dit tegen Zuid-Afrika plaats vond... De asielzoekers uit Afrikaanse landen moeten ook niet afkomen. Zij hebben gestemd voor die triestige figuren van een Mugabe en dito paljassen. Ik voel mij niet schuldig voor hun stemgedrag! Wie zijn achterste verbrand moet op de blaren zitten... en zeker niet met mijn centen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Als de kapitalisten hun geld overal heen mogen bewegen, waarom zou ik dan mijn arbeidsaanbod niet overal heen mogen bewegen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Ik heb niet gezegd dat dit een persoonlijke aanval was, alleen, dat je op politics de koning van de persoonlijke aanval bent.
In elk geval was het persoonlijk, maar 99,99999999% van je postings naar mij toe is persoonlijk. En denigrerend. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik schat dat ze misschien één aanvraag per dag ontvankelijk verklaren, waardoor zo'n procedure kan starten. Erkend vluchteling ben je dan nog lange niet , hé. En dan maar laten uitschijnen dat ze duizende aanvragen te behandelen krijgen per jaar! Nee, dus! Bitter weinig werk hebben ze hiermee, inderdaad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Staatssecretaris
|
![]() Ach, en die "behandeling" heeft dit jaar al een erkende vluchteling opgeleverd? Of zelfs twee?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Iemand in mijn naaste omgeving werkt voor de vluchtelingencentra en spreekt uw link VOLLEDIG TEGEN. Het laatste half jaar stromen hoofdzakelijk asielzoekende AFGHANEN het land binnen! Citaat:
Citaat:
Alsof de bevolking zich niet bevind tussen de kanonnen van de Taliban & die van de NATO... ![]()
![]() |
![]() |
#55 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Staatssecretaris
|
![]() De anderen, de geregulariseerden, krijgen echter geen recht op normale maatschappelijke integratie, geen leefloon als een andere Belg, geen gewaarborgde gezinsbijslag of eventuele federale gehandicaptenuitkering, ....
Mooie behandeling is dat: geregulariseerd zijn is nog net geen strafbaar statuut! Laatst gewijzigd door DannyS : 26 mei 2008 om 12:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Staatssecretaris
|
![]() Over toegang tot de arbeidsmarkt heb ik niks gezegd. De vereniging Recht op Migratie beschrijft, behalve wat ik reeds zei, nog enkele gevolgen van regularisaties. Zo worden erkende vluchtelingen bijvoorbeeld voor wat betreft de sociale bijstandsuitkeringen gelijkgesteld met Belgen, geregulariseerden niet.
Tussen 1988 en 2007 werden om precies te zijn overigens slechts 7,5% van de asielaanvragen goedgekeurd. In 2006 waren dat voor 85% regularisaties en 15% erkenningen als vluchteling. Laatst gewijzigd door DannyS : 26 mei 2008 om 13:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Waar ze geen recht op hebben is : wachtuitkering, gezinsbijslag ( na 5 jaar verblijf wel) de inkomensgarantie ouderen (tenzij ze zelf in België pensioenrechten hebben opgebouwd door te werken). Wat u daar in cursief zet is ook totaal onjuist, of u leest het verkeerd, het is niet omdat 15% erkend wordt als vluchteling, dat de andere 85% geregulariseerd wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Indymedia zei het zo: Citaat:
|
||
![]() |