![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
En er worden 100 maal meer kinderen aangevallen door Labradors. Laatst gewijzigd door HAMC : 25 mei 2008 om 16:38. |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Banneling
|
Nee, jij doet dat nù
Laatst gewijzigd door filosoof : 25 mei 2008 om 16:40. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#44 | ||
|
|
Citaat:
Ale kbedoel schieten op een slapende hond ![]() Het was iets anders had die hond al iemand gebeten dan knaldem neer natuurlijk (voor zover je hem geen prik kan geven). probleem is dat munitie van politie gemaakt is om te verwonden niet vermoorden dus die schiet dwars door de hond...
|
|
|
|
|
#45 | |
|
|
Citaat:
Maandag komt er naar het schijnt een boodschap voor de pers. Ik ben eens benieuwd ...
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het kogelgat in de zetel? Een 9mm gaat los door een hond en eindigt in de zetel, of een eerste schot was ernaast en eindigde in de zetel? |
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
|
Citaat:
Als het klopt dat de politie zelfs geen PV's wil maken lijkt het me een foute boel. |
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Burger
|
Citaat:
|
|
|
|
#49 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In zo'n geval, nummer en plaatnummer van het politie voertuig noteren dag en uur van het voorval, indien mogelijk foto's nemen van de betreffende agenten en hun voertuig, klacht neerleggen MET getuigen, als die tenminste genoeg kloten aan hun lijf hebben, en zelf naar de rechtbank stappen maar ook daar geef ik je heel weinig kans. Trek uit deze wetenschap je gevolg. Ik zou wel weten wat me te doen stond maar dat kan ik hier niet vertellen. Ooit iemand gekend die het aan de stok kreeg met een stel agenten. Toeval wou dat hij een tijd later het voertuig van die pipos tegen kwam, geparkeerd met de sleutels op het contact voor een cafe waar het stel binnen zat. De man is doodleuk er met het politievoertuig vandoor gegaan en heeft het een dertigtal km verderop, in een andere gemeente achter gelaten. Sanctie gegarandeerd ! Laatst gewijzigd door Garry : 26 mei 2008 om 08:33. |
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hoeveel kogels wil je hebben ? Wil je ze per stuk of per kg ? Vergeet niet dat je hier in België woont. Hier mag niets en kan alles
Laatst gewijzigd door Garry : 26 mei 2008 om 08:19. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Gouverneur
|
Maargoed dat je niet zomaar vuurwapens mag dragen in (iig) Nederland. Als mij dat zou overkomen zou ik door het lint gaan en die agenten echt wel kapotschieten..
Ik heb toch al een hekel aan gezag en al helemaal aan die klote-agentjes in Nederland. Als ze nou criminelen opsporden en duidelijk maakten wie er de baas was...
|
|
|
#53 |
|
Banneling
|
Dit lijkt me een eigenaardig verhaal. Of die hond zich agressief gedroeg of niet, kunnen wij niet weten. Dit moet onderzocht worden.
Wat me meer zorgen baard, is dat de agenten zich weigerden te identificeren, en dat nadien geweigerd werd en PV op te stellen. Dit doet mij vermoeden, dat dit locale politiecorps een eventueel onderzoek uit de weg wilde gaan. Daar is een reukje aan. Zou het kunnen dat die 4 kwibussen, nog andere rare zaakjes hebben openstaan? |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jij betrekt er hier vreemdelingen bij, ik niet.
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
#56 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#57 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er zijn veel zaken in dit verhaal die niet kloppen (voor die agenten, niet voor de hond die laf werd afgeschoten).
Sinds wanneer komen agenten zomaar ongevraagd binnen om het heft in eigen handen te nemen? Was het teveel gevraagd om even aan te bellen en aan de eigenaars te vragen of hun hond los zat? Als die agenten beweren dat de hond agressief tegen hun werd, kunnen ze misschien eens nadenken over het gegeven dat de hond hen zag als onaangekondigde indringers. Mijn hond (amper groter dan een groot uitgevallen konijn Er moest minstens een onderzoek gebeuren, een gesprek met de eigenaars en als er zich daadwerkelijk een agressieprobleem met de hond voordeed, moesten de eigenaars daar maatregelen voor treffen. In het geval dat de hond iemand had serieus had gebeten, had er nog altijd een dierenarts aan te pas kunnen komen. Honden bijten niet zomaar: of het zijn hun baasjes die hen agressief maken (wat hier m.i. niet het geval was gezien ze zelf een klein kind hebben rondlopen) of de hond in kwestie is ziek en wordt agressief omwille van pijn.
|
|
|
#58 | |
|
Minister
|
Citaat:
Met je reacties in deze draad heb je voor mij afgedaan. Ik heb zelf ook een Amstaff. Een hond waar een wildvreemd kind naar toe kan rennen en aan de staart of oren gaan trekken. Dan nog gromt hij niet en staat alleen maar te kwispelen vanwege de aandacht die hij zo graag krijgt. Hij luistert blindelings naar me en ik hoef maar te kijken of te wijzen en hij weet wat ik van hem wil. Hij speelt dolgraag met andere honden en met mensen. Hij is onlangs nog gebeten door, jawel, een Labrador. En nog kwam hij op mijn bevel naar me toe lopen in plaats van terug te bijten. Tijdens het spelen durf ik op ieder moment mijn hand of arm in zijn bek te steken. Hij zal nooit bijten. Als hij lekker aan het eten is kan ieder willekeurig persoon zijn etensbak afpakken, zonder een grom of wat dan ook. Hij staat geduldig te wachten tot hij weer verder mag eten. Vechtmachine, flikker toch op mietje. Praat liever over dingen waar je verstand van hebt. Zwijgen dus. En die politie had bij mij toch moeten kiezen. Vluchten of de baas ook afknallen. |
|
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Enkel OM kan dit. Je kan enkel een gerechterlijke procedure inleiden tegen de desbetreffende agenten/ korps. Op basis van dit proces kan het OM beslissen of er al of niet een tuchtprocedure kan worden opgemaakt. |
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
|
Een fikse schadevergoeding laten vragen.
|
|